Зоологічна конференція "Таємниці царства тварин"

Про матеріал

Мета : Ознайомити учнів з тим, як з'явилися перші тварини, ознайомити з природним відбором. Розширити знання дітей про те, яке значення мають тварини для життя людей. Продовжувати форму­вати поняття « звірі», «птахи», плазуни», «земново­дні», «риби», «комахи». Вчити порівнювати, роби­ти висновки. Виховувати любов до природи, гуманне ставлення до природи, тварин.

Перегляд файлу

Сумська    спеціалізована      школа № 9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Світ цікавої природи

З   клас

 

Тема:   Зоологічна   конференція.

Таємниці царства тварин

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель початкових класів Годинець Тетяна Олексіївна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Суми   2008 рік

Тема: Зоологічна конференція. Таємниці царства тварин Мета : Ознайомити учнів з тим, як з'явилися перші тварини, ознайомити з природним відбором. Розширити знання дітей про те, яке значення мають тварини для життя людей. Продовжувати форму­вати поняття « звірі», «птахи», плазуни», «земново­дні», «риби», «комахи». Вчити порівнювати, роби­ти висновки. Виховувати любов до природи, гуманне ставлення до природи, тварин. Обладнання: Тематичні малюнки тварин, зразки слідів тварин.

Література: О.О.Форощук, Н.Є.Форощук

«Природознавство для початкових класів» (навчальний посібник); В.І.Щенников «Цікаве природознавство»; Л.А.Мечник, О.М.Волошин, І.І.Мечник «Дітям про тварин»

Т.І.Бабовал, В.О.Вихрущ

« Природознавство. Цікавий світ навколо нас»

(Книга для читання)

 

 

 

Хід   уроку

 

1 Організація класу

_ Діти, в народі кажуть, що добрий гість - дому радість. Гадаю, що ви, як і я дуже раді нашим гостям. Давайте З ними привітаємось.

 

 

2 Ігрова ситуація

_ Пропоную до вашої уваги казку, яку підготували ваші однокласники. Ось перед вами автор, художник, рибалка.

(Виходять діти. Вивішується наочність намальованого озера)

Автор: Одного разу художник намалював озеро. Проходив Мимо рибалка, побачив озеро і сказав.

Рибалка: Хіба це озеро? Хіба може бути озеро без риби і птахів?

Художник: Напевно ні. Я домалюю рибу і птахів.

(Наочність риби і птахів) Автор: І домалював. Але минув якийсь час, знову прий­шов рибалка і сказав. Рибалка: Хіба може бути озеро без вужів і жаб? Автор: Домалював художник і вужа, і жабку. ( Наочність вужа, жаби) Але прийшов рибалка втретє. Рибалка: Риба, птахи, вужі і жаби почали гинути. Немає комах немає чого їм їсти. Потрібно рятувати їх всих.

Автор: Домалював художник і комах. ( Наочність бабки)

А потім став і подумав. Художник: А кого я ще не намалював? Вчитель: Діти, а дійсно кого ще не намалював художник? (Звірів) (Наочність бобра)

---- А як одним словом можна назвати тих, кого

намалював художник?   (Тварини)

 

З Оголошення теми і мети уроку

_ Сьогодні у нас буде незвичайний, загадковий урок-конференція.

Загадковий тому, що ми з вами багато цікавого дізнає­мося про братів наших менших. А незвичайним цей урок буде тим, що не тільки я вас буду чомусь навчати, а й ви один одного. Отже розпочинаємо нашу зоологічну конференцію « Таємниці царства тварин». Наш клас поділено на декілька груп. Кожна група є представником певного класу тварин. Будь ласка, оголосіть назви своїх груп. (Клас звірі, птахи, риби, земноводні, плазуни,комахи)

4 Повідомлення вчителя

  •          Дозвольте мені, як керівнику нашої конференції взяти перше слово.
  •          А ви знаєте, як з'явилися перші тварини на нашій планеті? Спочатку у первісному океані з'явились крихітні грудочки живої речовини.      (Наочність грудочок) Бовтались вони собі у теплій воді, а на Землі тоді було дуже жарко, і всмоктували ці живі грудочки всим тілом усе, що їм здавалося смачненьким. І ось через деякий час  сталася  найважливіша подія  в  історії життя  на Землі. А полягала вона в тому, що деякі з цих живих грудочок   продовжували   харчуватися   тим,   що   могли всмоктати   з   води,   а   ось   інших   потягло   вже   на готовеньке.   Вони  стали  харчуватися  тими,  які  воду всмоктували, тобто вони стали першими хижаками.

( Наочність грудочок - хижаків) -— Ось так живі істоти розділились на рослини і тварини. Так продовжується і досі. Рослини отримують їжу з того, що їх оточує, а тварини віддають перевагу готовому. Так ось качались на хвилях ці живі грудочки і не знали, як ходити по землі, бо для цього їм перш за все потрібні були ноги. Вони перепробували тисячу варіантів, щоб одного разу із первісного океану вилізло на берег отаке чудо-юдо, схоже одночасно і на рака, і на скарпіона      (Наочність чудо-юда)

 І ось таке собі чудо-юдо зрозуміло, що може ходити сушею. Але для існування на суші потрібний скелет, підтримувати тіло, яке тяглося по землі. А ще потрібно було навчитися дихати повітрям. І уявіть собі яку величезну роботу потрібно було здійснити природному відбору, щоб із крихітної живої грудочки, яка ледве ворушилася вийшла працелюбна мураха, або легка і стрімка бабка, або хитра лисиця. Адже перші первісні тварини зуміли не тільки вийти на сушу, але й злетіти у повітря. І відбулося це завдяки тому, що в природі  відбувається постійна  боротьба  за  існування.

Тобто виживає лише той, хто зумів вижити. Закон суровий,але необхідний. Адже у боротьбі за існування виживає найсильніший, краще пристосований. Природний відбір не дає життю зачахнути і зупинитись. Якщо б його не було, в океані, можливо б, і до цієї пори качалися на хвилях безформні живі грудочки.

 

5 Повідомлення групи «Клас птахів»

До сьогоднішньої зоологічної конференції ми готувалися всі разом. Ми багато знаємо різних тварин, спостерігаємо за їхньою поведінкою в повсякденному житті. Багато говоримо про тварин на уроках природознавства. Але сьогодні на уроці ми з вами дізнаємось щось дуже цікаве, те що можливо раніше і не знали про ту чи іншу тварину. Кожній групі було завдання підготувати повідомлення і не просто повідомлення, якусь таємницю про тваринку свого класу. Отже будьте дуже уважні і почуєте багато цікавого.

   Я запрошую до мікрофону спікера групи класу птахів. Назовіть тварин, які належать до вашого класу. ( Діти   називають   птахів і   показують   малюнки   цих птахів) ( Наочність)

Спікер : Ми підготували повідомлення про найменшу пташку представників пернатих. Це колібрі. Довжина тіла цієї пташки всього 5-6 см, вага не перевищує 2 грамів. При цьому вона має вигляд, як справжній дорогоцінний камінчик. У жодного птаха на нашій планеті немає оперення настільки яскравого та чисто розцвіченого. Колібрі чудові літуни, але літають зовсім інакше, ніж інші птахи. Вони здатні довго висіти у повітрі, зануривши свій довгий і тоненький дзьоб у чашечку квітки, де збирають солодкий нектар. За 1 секунду колібрі робить до 70 змахів крилами. -— А зараз я надаю слово екологу групи Еколог: На Україні налічується близько 360 видів птахів

Хоч пташиний світ різноманітний, але нажаль чисельність окремих видів птахів зменшується.

Ось перед вами теж мешканці повітря, які живуть на Україні. Багато птахів занесено до Червоної книги ( Наочність мешканців повітря)

 

6 Розповідь вчителя про горобців

— А ви знаєте до речі яких птахів найбільше на світі?     (горобців)

Але виявилось, що навіть незлічених горобців можна винищити. Послухайте, яка сумна історія трапилась 50 років тому в Китаї із звичайнісінькими горобцями. Люди раптом вирішили, що від цієї скромної сіренької пташки немає ніякої користі. А шкода— велика. Вони не полінились і вирахували, що щорічно кожен горобець краде з поля у селян більше, ніж півкілограма зерна. І ніхто не підрахував, що вигодовуючи пташенят пара горобців щодня відловлює приблизно 400 шкідливих комах.Тобто щодня горобець з'їдає жучків і гусені більше, ніж важить сам. Та бідній тпашині оголосили війну. Вся біда в тому, що горобець не може так довго, як наприклад колібрі, літати в повітрі. Він політає трохи і стомлюється, йому треба перепочити. І от люди зібравшись у великий натовп біля полів почали бити в барабани, тріскотіти тріскачками, кричати, словом, якнайголосніше шуміти. Перелякані горобці здіймались у повітря і літали, доки не падали на землю замертво. За 2 роки таким способом було винищено велику кількість горобців. А потім прийшла розплата. Коли пропали горобці, на полях і в садах розплодилась сила силенна шкідників і чим далі, тим їх ставало усе більше. Урожаї почали пропадати і врешті — решт, довелося китайцям завозити ло себе горобців з інших країн.

7 Фізкультхвилинка

Шумить вітер, шумить ліс Тихо лісом ходить лис.

Заховався зайчик в кущ,

Із куща піднявся хрущ.

Не чіпайте ви куща,

Не лякайте но хруща.

Хай росте угору ліс,

Не чіпа хай зайця лис.

Тільки вітер шу-шу-шу.

Сядьте тихо, вас прошу

 

8  Повідомлення групи « Клас комах»

 Діти, про яку тваринку говорилось у нашій фізкультхвилинці ? ( Про хруща)

 А до якого класу тварин він належить? ( Комахи)

Отже я прошу дітей назвати представників цього класу.

(Діти називають комах і показують малюнки.)

 А до мікрофону я запрошую спікера цієї групи. Спікер: Жук— плавунець плаває, як риба, літає, немов птах, бігає, як павук. Для нього і повітря, і вода, і суша—рідні стихії. Але плавання його улюблений рід занять. За це він і отримав свою назву. Піймати жука нелегко. Але схоплений плавунець може почастувати ворога молочно-білою краплею отруйної речовини.

 Слово має еколог групи

Еколог: До Червоної книги занесені такі з комах, як вусач   Альпійський,   вусач   великий   дубовий,   жук-олень,великий метелик бражник мертва голова і багато інших.

( Наочність «У них шість лапок)

9     Загадки

 

 Відгадайте загадки

*** Хоч не шию я ніколи, а голок завжди доволі (їжак) *** Влітку наїдається, взимку відсипається (ведмідь)

  •       До якого класу відносяться ці тваринки? (звірі)
  •       Отже назовіть представників свого класу.

(Діти називають звірів і показують їх малюнки)

 А слово я надаю спікеру групи класу звірі.

 

10     Повідомлення групи « Клас звірів»

Спікер: Зубр — найбільша тварина України .

Бобер—найкращий будівник серед звірів України

Видра— має найгустіше хутро.

Заєць— найшвидша тварина суші на Україні.

Тушканчик— тварина з найдовшим хвостом. Еколог:    Зубр,  барсук,  бобер,  видра,  кіт лісовий та багато інших   тварин   України   занесені   до   Червоної книги.

 До речі зубр занесений і до Червоної книги нашої Сумщини.

( Наочність .Звірі. Червона книга України)

 

11   Гра « Знайди слід»

 А зараз я вам пропоную пограти в гру « Знайди слід».

На снігу сліди, як книжка Куропатка, горностай, Вовк, сохатий, навіть мишка Пишуть всі, а ти читай. В кожного з вас на столі лежить листочок з слідом якогось звіра. А якого саме ви скажіть самі.

(Наочність сліду в кожній з груп) (Відповіді дітей)

 

 

 

12 Повідомлення групи « Клас риб»

— Діти, а хто з тварин спить з відкритими очима? (риби)

Діти групи класу риб назовіть представників свого класу.

(Діти називають риб і показують їх малюнки)

 До мікрофону я запрошую спікера групи.

Спікер: Сом займає перше місце по розмірах у наших водоймах. Найбільші соми водяться у Дніпрі. У 1830 році там спіймали сома масою 400 кг, а довжиною 5 м живиться сом не тільки рибою, а й качками, водо плаваючими птахами, дрібними тваринами.

 

13 Розповідь вчителя про риб

 А ви знаєте, що чомусь вважають люди, що риби нічого не відчувають. Але це не так. Риби бачать, чують, нюхають, відчувають смак, дотик. Тобто всі 5 відчуттів у риб є. Є і шосте— вони відчувають найменшу зміну в рухові води навкруг.

 

14 Релаксаційна пауза

 А зараз ми трошки відпочинемо. Заплющіть очі. Уявіть себе зараз в лісі. Пригадайте щось приємне. Відчуйте, як ваше тіло набирається сил. У вас гарний настрій. Розплющіть очі. Подивіться один на одного і посміхніться один одному.

 

15  Повідомлення групи « Клас земноводних»

Далі я надаю слово групі класу земноводних. Ознайомте, будь ласка, нас з представниками цього класу.

(Діти називають земноводних і показують їх малюнки) Спікер: Ми  хочемо  повідомити одну  таємницю  жаб. Ковтати їжу жабам допомагають ще й очі. їхні очні яблука за допомогою особливої мускулатури втягуються в ротову порожнину і проштовхують їжу в глотку.

 А ще я хочу добавити, що жаби ніколи не п'ють воду. Та їм це і не потрібно. Тому, що всю необхідну рідину земноводні поглинають через поверхню шкіри.

16 Лист — звернення

 У нас ще залишилася група класу плазунів. Назовіть, будь ласка, представників цього класу. ( Діти називають і показують малюнки плазунів)

 Нам щось мають сказати екологи цієї групи. Еколог 1: У нас є листзвернення до учнів нашого класу. Дозвольте нам його зачитати

 

Листзвернення Від імені всіх, хто літає, стрибає, плазує, хто живе у траві, на деревах, у воді. Людино, звертаймося до тебе ми з великим проханням. Не занапащай життя наше, оберни своє обличчя до матінки-природи!

Віс тварини нашої планети

 

Еколог 2 : Птахи,і риби, і звірі нам серця відкрили.

їх не вбивайте, люди, вас заклинаю я. Бо море без риб-не море! А без звірів земля не земля!

 

Еколог 3: У Червону книгу ми занесли Світ неповторний та чудесний. Що поступово вимирає, Давно рятунку в нас благає. Ми всі господарі природи, То ж збережемо її вроду.

 

17 Підсумок

 Але Червона книга не зможе врятувати тварин. Адже потрібно, щоб не тільки держава турбувалася про тварин, а й кожна людина, тобто кожен з нас.

 

Наш дивний світ такий, як казка, Он в небі хмаронька пливе. Тож бережи його, буди ласка, Все в ньому гарне і живе.

Он квітка полум'ям палає І ясне сонечко блищить. Чарівна пташечка співає,

Все в дивосвіт прийшло, щоб жить!

 

Ось і закінчилася наша конференція. Ви прослухали цікавий матеріал з життя тварин. Я вам дякую, діти, за допомогу в проведенні цієї конференції.

doc
Додано
23 вересня 2018
Переглядів
782
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку