Інтегрований (відкритий) урок з природознавства,математики та музичного мистецтва.На уроці були проведені такі види робіт:індивідуальні,парні та групові.Були використані методи навчання:словесні,наочні,практичні,репродуктивні,дослідницькі.
І. Організаційний момент (1 хв) (Слайд 1)
- Діти, сьогодні у нас на уроці гості, привітайтеся, будь ласка, з ними.
- Вже пролунав для нас дзвінок,
який покликав на урок.
Ми щиро раді вас вітати,
здоров’я й щастя побажати.
І працювати будем гарно,
щоб наш урок пройшов не марно.
Почути хочемо в кінці.
що всі ми просто молодці!
2 . Хвилинка фенологічних спостережень (2хв)
Повідомлення гідрометеоцентру
- Так як кожен урок "Природознавства ” ми починаємо з повідомлення гідрометеоцентру, я прошу відповідальних за спостереження за погодою повідомити прогноз погоди на сьогоднішній день.
1-ша учениця:
Нашій вчительці і присутнім вчителям синоптична лабораторія бажає: нехай проблеми та незгоди не роблять вам в житті погоди.
Але це, звичайно, жартівливий прогноз.
2-га учениця
-А насправді сьогодні на території Миколаївської області спостерігається така погода (температура, вітер, опади).
Температура повітря -
Вітер -
Опади –
Давайте порівняємо температуру повітря сьогодні і температуру повітря паприклад( ).Поспостерігаємо,як вона змінилася і наскільки?
Ящо температура (-)то про що це говорить?Якщо(+)?
I. Актуалізація знань і повідомлення теми уроку .
-Відгадайте загадку
Тільки вийдеш з хати,
То зустрінеш нас.
Ми – це сад зелений,
Ми – гаї й діброви,
Ми – це трави й квіти.
Хто такі ми, діти ? ( Рослини )
- Сьогодні ми подорожуємо в Царство Рослин.
ТЕМА:Інтегрований урок з математики+природознавства+музики.
(на дошку чіпляю )
Закріпимо знання про різноманітність рослин,про умови які необхідні для життя,про значення рослин у природі.Будемо вдосконалювати навички розв,язувати задачі та навички гарно співати.
-Дітки для чого ми вивчаємо природознавство?А математику?А музику?
-Скільки всього рослин налічується на планеті?(500тис.).
-А в Україні?(16тис.).
-На скільки менше рослин в Україні,ніж на планеті?(484тис.)
Світ рослин дуже різноманітний.Одні великі,інші-маленькі.
Між собою їх поділяють на групи.
-На які групи поділяють рослини?(на дошку)
РОСЛИНИ
ДЕРЕВА КУЩІ ТРАВИ
-Наведіть приклади?
-До якої природи ми відносимо рослин?(Живої).
- Пригадайте з попередніх уроків, чому ми відносимо рослини до живої природи ? ( Асоціативний кущ на дошку)
Рослини – живі організми
Живляться Відмирають Рухаються
Дихають Ростуть Розмножуються
- Яку користь приносять рослини ? ( Виділяють кисень у повітря, вони їжа для людей і тварин, ліки, прикрашають наше життя. )
-Як називається наука,що вивчає живу природу?(Біологія).
Як називається наука,що вивчає рослинний світ?(Ботаніка).
Дітки, ми сьогодні з вами будемо ученими-ботаніками.
-А наш клас перетвориться на
ЛАБОРАТОРІЮ 3-А(запис прикріплюю)
Скажіть,яких рослин найбільше?(Квіткових).
-Отже ми спробуємо виростити квітку казкову квітку в нашому класі.(вдягніть емблеми,які лежать у вас на парті,щоб було видно ,що ви учені).
-Давайте пригадаємо.
-Які умови необхідні рослинам для життя?
СВІТЛО ТЕПЛО ПОВІТРЯ ВОДА ПОЖИВНІ РЕЧОВИНИ(на дошку вивішую картки)
-В нашій лабораторії світло Є?
-Тепло Є?
-Повітря Є?
-Поживні речовини?
А поживними речовинами будуть ваші правильні відповіді на запитання та активність на уроці.
-Пригадайте що таке середовище існування, або навколишнє середовище?(Це те,що оточує рослину і впливає на її життя).
ЦІКАВИЙ ФАКТ(читаю)
-А зараз вашій увазі ВІДЕОРОЛИК про квітку яка розкривається під музику відомого композитора……
-Давайте пригадаємо будову квітки?(КОРІНЬ,СТЕБЛО,ЛИСТКИ,КВІТКА ,ПЛІД З НАСІННЯМ)
-Зупинимося на корені,Для чого служить корінь? (за його допомогою рослинка живиться поживними речовинами, водою)
-Щоб квітка почала з,являтися потрібно виконати завдання
ЗАВДАННЯ №1
-Пригадайте одиниці вимірювання місткості?(літр).
В оному відрі вміщується 8 л води.Скільки потрібно відер ,щоб вмістилося 64 літри води?Так молодці і в нас з,являється корінь.
Послухайте наступне завдання.
ЗАВДАННЯ№2
Пригадайте одиниці вимірювання довжини?(мм см дм м км).Запишіть в порядку зростання…(в зошиті число класна робота,спинки рівні зошити навскоси)
Задача.Обхват стовбура баобаба сягає 40м,а стовбура секвої-34м.На скільки метрів обхват стовбура баобаба більший,ніж секвої?(на 6м).
-Молодці в нас вже з,явилося стебло.
-Для чого служить стебло?( На ньому листки, квіти, плоди. По стеблу поживні речовини рухаються до листків, квітів, плодів. Ці речовини підтримують життя рослин.)
ЗАВДАННЯ№3
РОБОТА В ГРУПАХ
-Що це таке?
-Що таке гербарій?
-Для вас завдання виміряти листки рослин за допомогою лінійки і порівняти їх.Назвати ці рослини.
-Молодці, в нашої квіточки виросли листки.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА(з використанням музичних інструментів)
Які музичні інструменти звучали у фізкультхвилинки?
-Для чого служать листки?( вдень на світлі в листках утворюється кисень, який виділяє рослина в повітря).
ЗАВДАННЯ№4
СЛАЙД
Задача.Діаметр квітки рафлезії 90см,а соняшника однорічного 30см.У скільки разів діаметр квітки рафлезії більший?
-Молодці в нас з.явилася квітка.
- Квіти – різні за кольором, формою, величиною. За допомогою кольору квіти приваблюють комах до себе, які запліднюють їх і квітка перетворюється на плід.
І на нашу квітку злетілися комахи.І принесли вам завдання
РОБОТА В ПАРАХ(на комашках прикріплені завдання).
Молодці,всі виконали завдання!
Цікавинка від юного природолюба. ( Мікрофон ).
- Світ рослин дуже різноманітний. Найвищі у світі дерева – австралійські евкаліпти. Їх висота сягає до 162 м. Найдовше листя в
пальми, що росте в Америці. Його довжина досягає 30 м. Найтовстіше дерево – баобаб в Африці. Потрібно 50 чоловік, щоб охопити його стовбур. Найбільшу квітку має рафлезія, її маса – 6 кг, а розмір – 1м
Ащоб рослини і надалі дивували нас своєю красою що потрібно робити?(оберігати).
Давайте пригадаємо пісню,яку вивчили на уроці музичного мистецтва.
Пісня
Нам дерева і рослини
Віддають свої плоди.
Їх плоди смачні, красиві
Смакував напевно ти...
А чи ти, мій друже, знаєш
Про прекрасні ті плоди,
Що в своєму серці маєш
Там ростуть вони завжди:
Радість і мир, добро і віра,
І любов до інших щира
Милосердя і терпіння -
Ці плоди благословіння.
Ти поглянь навколо себе,
На красу, що дав нам Бог
Він показує для тебе
В цій красі Свою любов.
Якщо Господа полюбиш
І відкриєш серце ти,
Дарувати щедро будеш