13 травня о 18:00Вебінар: Як навчати майбутніх програмістів: практичні кейси для уроків інформатики

Урок з природознавства. "У чому загадковість світу грибів?"

Про матеріал

Формувати уявлення про різноманітність грибів у природі (шапинкові, цільові, сажкові, дріжджі), про значення грибів у природі та цінність для людей, їх охорону. Формувати поняття про їстівні гриби, отруйні, уміння їх розрізняти. Формувати уміння порівнювати, узагальнювати, класифікувати, встановлювати причинно-наслідкові зв'язки. Розвивати критичне мислення, монологічне мовлення. Виховувати естетичні почуття під час сприймання об'єктів природи, бажання і вміння охороняти природу, оцінне ставлення до вчинків інших людей у природі.

Перегляд файлу

Дата:

Клас:

Урок № 49

Тема:

12.03.15 

3-А

 

У чому загадковість світу грибів?

Мета:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тип уроку:

Формувати уявлення про різноманітність грибів у природі (шапинкові, цільові, сажкові, дріжджі), про значення грибів у природі та цінність для людей, їх охорону. Формувати поняття про їстівні гриби, отруйні, уміння їх розрізняти. Формувати уміння порівнювати, узагальнювати, класифікувати, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки. Розвивати критичне мислення, монологічне мовлення. Виховувати естетичні почуття під час сприймання об’єктів природи, бажання і вміння охороняти природу, оцінне ставлення до вчинків інших людей у природі.

прес-конференція.

 

Обладнання:

Натуральні об’єкти – предметні зразки різних видів грибів (шапинковий гриб, гниле яблуко, картопля з фітофторою, трухле дерево, цвілий хліб, дріжджі).

Таблиця 1. "Будова шапинкового гриба"

Таблиця 2. "Значення грибів"

Таблиця 3. "Їстівні та отруйні гриби"

Шапочки-гриби. Костюм лікаря. Костюм Їжачка-лісовичка. Силует гриба. Схема на дошці

Таблиця 4. "Види грибів"

 

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

    Урок-екскурсію сьогодні

    Ми проведемо залюбки.

    Помандруємо завзято,      Слайд № 1

    Юний друже, я і ти.

    У поході будь уважним,

    Добре думай, не спіши

    Нам знання завжди потрібні,

    Легше буде у житті.

ІІ. Хвилинка спостережень. Слайд № 2

 

— Яка пора року настала?

— Який зараз місяць?

— Які зміни сталися в неживій природі з приходом весни?

Небо…

Сонце…

Вітер…

Земля…

  • А в живій природі?

Птахи…

Дерева…

Комахи…

— Який сьогодні день?

— Яка температура повітря?

— Чи були опади, коли ви ішли до школи?

— Чи є вітер? А який?

 

 

ІІІ. Брейн-ринг на повторення вивченого. Слайд № 3

  1. Доведіть, що тварини – живі організми.
  2. Тваринам для життя потрібно:

а) тепло

б) ґрунт;

в) світло;

г) корисні копалини;

е) тварини;

є) повітря;

ж) каміння.

ґ) рослини;

д) вода;

 

3. Що примушує водоплавних птахів залишати наші водойми восени?

а) голод

б) голод і холод

в) холод

г) мрії побачити далекі краї

 

4. Назвіть, хто зайвий у ряду:

Щука, карась, жаба, лящ.

5. Яка риба найбільша? (кит, акула, дельфін)

6. Яка тварина суші найшвидша? (вовк, заєць, ведмідь)

7. Скільки очей мала бджола? (5, 6, 7)

8. Хто має найдовший дзьоб? (чапля, гуска, лелека)

 

VI. Повідомлення теми та завдань уроку. Слайд № 4

  1.  Відгадайте загадку.

В теплий дощик народився,

Парасолькою накрився.

Може б, з лісу пострибав,

Якби другу ногу мав. (Гриб)

 

  1. Поетична хвилинка Слайд № 5

Помандруймо швидше вдаль,

Де зеленії верхівки

Підпирають небокрай.

Де берізка і ялина,

Сосон край, старих дубів,

Назбираємо ми з вами

Повні кошики … (грибів)

 

— Ви вже, напевно, зрозуміли, що сьогодні ми поговоримо про гриби. Ви ознайомитеся з різноманітними грибами, дізнаєтеся про їхнє значення в природі та цінність для людей, їх охорону, навчитеся розрізняти їстівні та отруйні гриби.

— Сьогодні у нас урок не звичайний, а прес-конференція. Слайд № 6

Щоб урок минув не марно,

Працювати треба гарно.

Сама справитись не зможу,

Допомоги в вас попрошу.

— Сьогодні на уроці моїми асистентами будуть:

Їжачок-лісовичок Слайд № 7

Еколог Слайд № 8

Кореспондент Слайд № 9

Лікар Слайд № 10

Юні дослідники Слайд № 11

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

  1. "Інтелектуальний кошик" Слайд № 12

— А зараз відкладіть у свій інтелектуальний кошик те, що я вам розповім про гриби.

Гриби здавна вважають цінним продуктом харчування. У них білків більше, ніж у м’ясі. Кількість мінеральних речовин приблизно така сама, як у фруктах, а фосфору в них стільки ж, як і в рибі.

Гриби вивчає наука МІКОЛОГІЯ. Слайд № 13

Гриби – це не рослини і не тварини, а представники особливого царства, воно має багато видів.

 

Таблиця 1. Слайд № 14

— Спочатку завітаємо до шапинкових грибів (малюнки грибів). Слайд №15

— Чи знаєте, як називаються ці гриби?

— Що у них спільне?

— Так, шапинковий гриб складається із грибниці, ніжки, шапинки.

 

Таблиця 2. Слайд № 16

На шапинці з нижнього боку розмішуються трубочки, в яких утворюються маленькі "насінини". Вони називаються спорами. За допомогою спор гриб розмножується.

В одного шампіньйона може дозріти 160 млн. спор!

Відео про шампіньйони                         Слайд № 17

— Як ви думаєте, а чим живляться гриби?

(відмерлими рослинами і тваринами, всім, що міститься в лісовій підстилці)

Є такі гриби, які утворюються в продуктах харчування. Це цвіль. Слайд № 18

(Демонструю цвіль на хлібі).

— Кожного дня людина споживає хліб.

Що треба для того, щоб його спекти?

(Тепло, борошно, сіль, яйця, масло, настрій, піч, дріжджі). Слайд № 19

Дріжджі – це також гриби. Слайд № 20

— Але є такі гриби, які викликають тяжкі хвороби серед рослин.

Це сажкові гриби ( Слайд № 21) на кукурудзі. Це чорний порошок, схожин на сажу.

А ще є чага (або березовий гриб – паразит, що викликає внутрішнє гниття стовбура берези). Слайд № 22

Трутовик (його спори потрапляють у свіжу рану в корі дерева, а грибниця трутовика згодом руйнує дерево). Слайд № 23

Слайд № 24 Словничок: міколóгія    спóри

(запис на дошці) шапинкóві гриби

цвіль

дріжджі

сажкóві гриби

чáга

трутовик

 

Фізкультхвилинка Слайд № 25

 

— Слова попросив Їжачок-лісовичок. Слайд № 26

Я – веселий Їжачок,

Повна спина колючок,

А животик мій гладенький,

Я люблю діток маленьких.

Тих, хто любить маму й тата.

Серед вас таких багато?

Хто уроки добре учить,

Хто малих звірят не мучить,

Отаких діток люблю я,

Отаких діток хвалю я.

Я із лісу йшов та йшов,

На урок до вас прийшов.

Розказати про грибочки,

Любі донечки й синочки!

Слайд № 27 Гриби треба вміти збирати! Не виривати з корінням, а зрізати ніжку, щоб не пошкодити грибницю. Бо на тому місці більше не виросте гриб.

Гриби можна варити, смажити, сушити і солити.

Гриби – це корм для мешканців лісу (білочка за літо може насушити 1,5-2 тисячі грибів). А лосі лікуються мухоморами від червів-паразитів.

Із грибів виготовляють пеніцилін – сильний антибіотик, який лікує від багатьох тяжких хвороб.

 

— Надамо слово лікарю! Слайд № 28

В лісі гарно ти сліди,

Щоб не трапилось біди!

Бо не всі гриби одні:

Є отруйні й їстівні.

— Погляньте на таблицю "Їстівні і отруйні гриби" Слайд № 29, 30, 31

Таблиця 3.

Їстівні

Отруйні

білий гриб

опеньки

маслюк

печериця

сироїжка

мухомор

бліда поганка

опеньки несправжні

сатанинський гриб

 

 

Подивіться відео про їстівні гриби. Слайд № 32

Найотруйніший гриб – бліда поганка!

— Даю вам кілька цінних порад!  Слайд № 33

  1. Ніколи не їжте гриби, якщо їх не перевірили дорослі.
  2. Симптоми отруєння грибами:
  • головний біль;
  • нудота, рвота;
  • блювання;
  • висока температура.

3. Терміново телефонуйте 103 та викликайте швидку допомогу.

Вчитель: Гриби накопичують шкідливі речовини з ґрунту й повітря. Тому обходьте навіть їстівні гриби, що виросли обабіч доріг, на смітниках, звалищах, поблизу місць зберігання отрутохімікатів, добрив, у зонах радіоактивного забруднення. Слайд № 34

— Запрошуємо до розмови еколога.  Слайд № 35

Ти природу бережи,

Завжди їй допоможи!

І рослинку, і гриба

Кожен хай оберіга!

Таблиця 4. "Значення грибів" Слайд № 36

 

Бережіть гриби! Вони теж є частинкою живої природи.

Кореспондент Слайд № 37

— А я підготувала для вас цікаву інформацію

В нашій школі – 86 учнів:

56 учнів  школи ходили до лісу чи парку і збирали гриби.

11 вміють самостійно розрізняти, де їстівні, а де отруйні гриби.

70 дуже полюбляють гриби (особливо смажені, з цибулькою та в сметані!)

Це була жартівлива інформація.

А ось – сумна статистика:

В м. Суми та навколишніх селах за  рік загинуло від отруєння грибами четверо дітей віком до 14 років.

IV. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Робота з підручником Слайд № 38, 39

стор. 150-152.

2 . Тестування "Грибна вікторина" Слайд № 40, 41

У кожного учня на парті – аркуш паперу з нумерацією завдань: 1 – 6

1. Цвіль, дріжджі, чага, мухомор – це…   гриби.

2. Найотруйніший гриб – це …   бліда поганка.

3. Тіло шапинкового гриба складається з грибниці, шапинки і …     ніжки.

4. Гриби розмножуються …   спорами.

5. Гриби не можна виривати, бо руйнується …   грибниця.

 

Слайд № 42

  1. гриби
  2. бліда поганка
  3. ніжки
  4. спорами
  5. грибниця

 

4. — Чи добре запам’ятали, які гриби їстівні, а які отруйні?

Зараз перевіримо!

Підберезовик: Слайд № 43

Підберезовик назвався,

Загорів, дивіться як.

У руденьку шапку вбрався,

Мене можна брати?   Так!

Мухомор: Слайд № 44

На моїй червоній шляпці

Білі цяточки ясні.

Я красивий, мов у казці.

Мене візьмете ви?   Ні!

Хоч отруйний цей грибок –

Прикрашає він лісок.

Ним лікуються тварини,

Він корисний для людини.

Роблять ліки з мухомора!

Помагають вони хворим!

  • А ще ним ласуються птахи: тетереви, глухарі, сойки.
  • Тож нехай росте, не зривайте його!

 

Сироїжки кольорові Слайд № 45

Розрослися гарно як!

І зелені, й пурпурові.

Чи візьмете ви нас?   Так!

Бліда поганка: Слайд № 46

Я родилась на світанку,

Доки трави росяні.

Звуть мене – бліда поганка.

Я подобаюсь вам?  Ні!

Лисички: Слайд № 47

Ми жовтесенькі сестрички,

Любить нас поїсти всяк.

Бо грибочки ми – лисички.

Ви збираєте нас?   Так!

Білий гриб: Слайд № 48

Білий гриб міцний і дужий,

Як справжнісінький козак.

І мене всі хвалять дуже.

Справді я найкращий?   Так?

Несправжні опеньки: Слайд № 49

Хоч брехливі, теж опеньки,

І ростем в ті самі дні.

Ми яскраві і гарненькі.

Ну, беріть нас швидше!  Ні!

V. Підсумок уроку Слайд № 50

— Чого нового ви навчились на уроці?

— Чим поповнили свої знання про гриби?

VI. Домашнє завдання Слайд № 51

1 група – с. 122-123, відповідати на запитання;

2 група - підготувати розповідь про значення грибів для природи, у житті людей.

Слайд № 52

1

 

docx
Додано
2 квітня 2018
Переглядів
1796
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку