Інтегрований урок з природознавства та літературного читання. 3 клас

Про матеріал
Поглибити знання учнів про комах; ознайомитися із особливостями будови їхнього тіла; ознайомити дітей з життям та творчістю Л. І. Глібова, із жанром байки, вчити передавати в інтонації характери дійових осіб, оцінювати їхні вчинки, виявляти мотиви їхньої поведінки; розвивати спостережливість, творчу уяву, допитливість, увагу, зв’язне мовлення; виховувати бережне ставлення до природи та комах, виховувати працелюбність.
Перегляд файлу

Інтегрований урок з природознавства та літературного читання.

3 клас

Тема. Комахи. Леонід Глібов байка «Коник-стрибунець»

Мета. Поглибити знання учнів про комах; ознайомитися із особливостями будови їхнього тіла; ознайомити дітей з життям та творчістю  Л. І. Глібова,  із жанром байки, вчити передавати в інтонації характери дійових осіб, оцінювати їхні вчинки, виявляти мотиви їхньої поведінки; розвивати спостережливість, творчу уяву, допитливість, увагу, зв’язне мовлення; виховувати бережне ставлення до природи та комах, виховувати працелюбність.

 

                                                          Хід уроку

I. Організація класу

1. Привітання.

До нас сьогодні завітало дуже багато гостей, щоб подивитися, як ви працюєте. Тож давайте привітаємось.

 - Доброго дня, Земле!

-  Доброго дня, Сонце!

- Доброго дня мені!

- Доброго дня тобі!

- Доброго дня вам!

- Доброго дня, Україно!

 

2. Слово надається синоптикам.

- За даними гідрометцентру на сьогоднішній день в Галаганівському НВК, а зокрема в 3 класі очікується такий прогноз погоди, а саме: безхмарне небо на уроці; сильний вітер від піднятих рук та глибоких знань; температура +10-12балів; опади у вигляді великої кількості емоцій та високих балів.                             Присутнім синоптична лабораторія бажає: «Нехай проблеми та невзгоди не роблять вам в житті погоди!»

 

3. Хвилинка спостережливості «Мікрофон»

Ось вам, люба дітвора,

Мікрофон – естафета-гра.

Будь уважним, не лінись,

Давши відповідь –

Мікрофоном із сусідом поділись.

  - Яка пора року?

  - Який місяць?

  - Яке число?

  - Який день тижня?

   - Яке небо?

   - Чи є вітер?

   - Яка температура?

4. Девіз нашого уроку

    - Уважність,

      старанність,

      працьовитість – шлях до знань.

 

 5. Актуалізація знань.

    - Як називається наука, що вивчає рослин?

    - Як називається наука про тварин?

    - На які групи діляться тварини?

    - Сьогодні ми будемо говорити про одну з груп. Розкодуйте слово і ви дізнаєтесь про яку саме.

МАХИКО

 

ІІ. Оголошення теми уроку.                                                                                                     - Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся більше про життя комах, їх розмноження і розвиток.

 

   1. Розповідь вчителя

     Пригадайте! У чому полягають особливості будови дорослих комах? Як відбувається розвиток комах?

     Комахи - найчисельніша група тварин на Землі. Вони живуть у грунті, повітрі, воді. Комахи повзають, бігають, літають, стрибають, плавають. Комахи живуть поодинці або великими сім'ями. Шість ніг - це істотна ознака комах. Більшість комах має крила.

    Комахи мають гарний слух, зір і нюх. Завдяки особливим органам тіла вони вловлюють найтонші запахи і найменший рух повітря. Комахи можуть захищатися, жалячи своїх ворогів.

    Запам'ятайте! У комах є твердий зовнішній покрив. Їхнє тіло складається із трьох частин: голови, грудей і черевця. Вони мають три пари ніг (кінцівок). У переважної більшості комах є крила.

    Які групи комах розрізняють за способом живлення? (Робота з таблицею)

 

Висновки:

• Основна ознака комах - шість ніжок.

• Більшість комах мають крила.

• Це найчисельніша група тварин на Землі,

• Комахи живляться різною їжею. Серед них є рослиноїдні, хижаки.

 

2. Гра з Лего.

Які кольори має світлофор?

Комахи – піднімаємо зелену цеглинку.

Інші тварини – червона цеглинка.

 

 

 

3. Хвилинка – цікавинка.

- Переглянемо відео про комах. Зверніть на життя двох комах, а яких саме відгадайте загадки.

                         Дуже високо стрибає,

                         Над квітками мов літає

                         Зелененький молодець —

                         Зветься ….

                                                        (Коник-стрибунець)

                          Заповзята трудівниця,

                          Вона праці не боїться

                          Дуже сильна ця комаха

                          Називається …..

                                                           (Мураха)

 

-Що цікавого дізнались про коника і мураху?   

 

4.Фізкультхвилинка

 

 5. Слово вчителя

- На які групи діляться тварини?

- Які жанри має образотворче мистецтво?

- Твори яких жанрів ми читали на уроці літературного читання?

- Сьогодні ми ознайомимось ще з одним жанром літературного читання.

- Розкодуйте слово і ви дізнаєтесь тему року з літературного читання.

var-www-user-data-www-naurok-com-ua-web-uploads-files-22920-.003

(Байка – це невеликий віршований або прозовий твір повчального змісту.)

 

- Сьогодні ми читатимемо байку «Коник-Стрибунець». Про автора, який написав цю байку, розповість бібліотекар нашої школи.

 

5. Розповідь бібліотекара.

-Леонід Глібов народився у с. Веселий Поділ на Полтавщині. У дитинстві був веселим і жвавим. Найбільше він любив доглядати за квітами, за що його родичі називали «Льолик- квітчастий кролик».  Навчаючись у гімназії, тринадцятирічний хлопчик так засумував за рідною домівкою, що всю тугу вилив у своєму першому вірші „Сон”. Друзям цей вірш дуже сподобався. Леонід Іванович дуже любив дітей. Деякий час працював учителем історії та географії. Про нього залишилися спогади, як про хорошого вчителя. Хвороба серця та астма підірвали здоров’я Леоніда Івановича Глібова. Втративши зір, він продовжував писати під лінійку з лупою. Глібов написав багато жартівливих пісеньок, віршованих загадок та акровіршів для дітей. Друкував він їх під псевдонімом дідусь Кенир. Так, діти, Л. І. Глібов залишив після себе дуже великий спадок: байки, вірші - загадки, акровірші, які дуже подобаються дітям (звернути увагу на виставку книжок).

 

6. Словникова робота

                             Досхочу – багато;

                             розкошував – вів багате, розкішне життя, жив у достатку

                             не вгаваючи, співав – не перестаючи;

                             непереливки тому – скрутно, дуже погано;

                             гопак – народний танець.

                             проворний – швидкий

                             байдуже – не звертав уваги ні на що

 

- Прослухайте як правильно читаються ці слова. Почитаємо слова «дощиком». – Поясніть значення слів.

 

7. Відео з читанням байки ученицею.

- Прослухайте байку і дайте відповідь на запитання:

- Чому Коник звернувся до Мураха?

 

8. Робота над змістом.

- Яка пора року описано в байці?

- Як жилося Коникові?

- Чим же зайнятий був Мураха?

 

9. Вибіркове читання.

- Як описано в байці життя Коника влітку?

- Що відповів Мураха на прохання Коника?

 

10. Мовчазне читання.

 -Як і чому змінювався настрій Коника?

 

11. Робота в групах.

      І група - знайдіть опис коника.

      ІІ група – поміркуйте, чому коника названо "проворний стрибунець"?

 

 11. Мораль байки

- Кого автор засуджує в байці?

- А міг би Мураха допомогти Коникові?

-А чого б навчив Коник Мураха?

 

   Висновок:

       Отже, будьте працьовитими, але умійте і відпочивати. Будьте привітними. Підтримуйте тих, хто звертається до вас за допомогою.

 

ІІІ. Закріплення знань.

 

1.Гра «Ходить вчитель рядами»

                             Ходить вчитель рядами

                             Дружити хоче з вами,

                             Кого за руку візьме

                             Нехай той комаху назве.

 

2.Гра «Продовж рядочки»

                              У степу в траві … (пахучій);

                              Коник вдатний … (молодець);

                              І цілісінькеє літо

                              Невгаваючі … (співав).

 

ІV. Підсумок уроку

 

    - Вивчити байку напам’ять.

    - Намалювати і описати одну з комах по яку говорили на уроці                                   

      природознавства.

                                           Дуже всі були старанні –

                                           Отже, всі ви учні гарні.

                                           І за труд ваш на уроці

                                           Вам подякувати хочу!

 Дякую всім, хто працював,

                                           Уважно слухав, писав,

              І на всі запитання відповідь давав.

 

та прізвище

docx
Додано
17 квітня 2019
Переглядів
799
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку