Інтегрований урок з розвитку мовлення "Доки рослина росте, доти серце милує"

Про матеріал
Інтегрований урок з розвитку мовлення 2 клас включає такі освітні галузі, як читання, українська мова, дизайн та технології.
Перегляд файлу

Інтегрований урок (розвиток мовлення, читання, технології та дизайн) 2 клас

Тема. Доки рослина живе, доти очі милує

Освітні галузі: природнича, мовна, літературна, технологічна.

Мета: формування ключових компетентностей, спілкування рідною мовою, вміння висловлювати свою думку відповідно до певної ситуації, влучно добирати слова, уміння вчитися усе життя, збагачувати словниковий запас, співпрацювати в парах; формувати екологічну і громадську компетентність, людські чесноти, любов до природи; розвивати увагу, творчу уяву, охайність, вміння працювати з різними матеріалами.

Тип уроку: формування компетентностей, інтеграція.

Обладнання: цеглинки лего, проєктор, мультимедійна презентація, картки для читання, зошит «Малюю словом» 2 клас К. Пономарьова, альбом «Маленький трудівничок» 2 клас Л. Роговська, фотоілюстрації, ножиці, клей, вата.

Хід уроку

  1. Організація класа.
  2. Привітання.
  3. Психологічний настрій.

У нас інтегрований урок розвитку мовлення. Я хочу, щоб ви відчули себе частинкою нашого колективу і налаштувалися на роботу.

Продовжіть речення:

  • Я прийшов на урок навіщо? (Учитись)
  • Потрібно бути яким? (Уважним)
  • Зі мною хто? (Мої друзі)
  • Вони мене … (поважають)
  • Мені це … (подобається)
  • Я готовий до чого? (До роботи)
  1. Оголошення теми уроку

Ми з вами занурились у тему «Зима». Але тема цього уроку «Доки рослина росте, доти серце милує».

На дворі зима. Рослини відпочивають. Здогадайтесь, про яку рослину піде мова? (Ялинка)

Будьте уважні, вам треба знайти місце для цього речення на уроці і, можливо, не один раз.

  1. Основна частина.

Я досліджую світ.

  1. На цьому уроці ми будемо подорожувати до зимового лісу.
  •           Давайте підготуємось – назвіть зимові місяці, зимові опади.
  •           Кого можна зустріти у зимовому лісі?
  1. Давайте візьмемось за руки, створимо сніжинку – зореліт для кожної групи. І полетимо у зимовий ліс. Не забудьте взяти з собою уявні фотоапарати!
  2. І ось ми в зимовому лісі. (Фотопрезентація.)
  3. Асоціативний кущ.

Що спадає на думку, коли чуєте слово ялинка?

Читання

Послухайте одну зимову історію, яку написав О. Олесь. «Фотографуйте» все, що трапляється цікавого по дорозі. Потім розкажете, що потрапило в кадр.

  1. Слухання вірша О. Олеся «Раз я взувся в чобітки…»
  2. Прийом «фотоапарат».

Розкажіть, що сфотографували по дорозі? (Словесне малювання.)

  1. Конкурс «Допитливі»

Кожна команда сніжинка має придумати питання, що починаються зі слів

Хто?     Де?     Куди?    Кого?

  1. Читання мовчки.
  •           Чому на хлопчика напав зайчик?
  1. Робота з емоціями.

Прочитайте на картці емоції. Обговоріть в групах, які почуття міг відчувати пухнастик?

  1. Повторне читання.
  •           Прочитайте слова зайчика так, щоб ми зрозуміли його почуття.

а) Чи могли б прийти на допомогу зайчику метелики, їжаки, ведмеді? Чому?

б) Чи захищали б звірі берізку, дубок, якби їх збиралися зрубати? Чому?

  1. Робота з деформованим текстом.

У лісі з’явився північний вітер і порозмітав слова у віршику. Давайте допоможемо тваринам відновити цей текст. По черзі читаємо рядочок і хором його закінчуємо.

  1. Розвиток критичного мислення.

а)  Як ви гадаєте, хлопчик зробив добрий чи поганий вчинок?

  •           Але ж він готувався до свята?

Діти, бувають ситуації, коли один вчинок може мати і хороші, і погані наслідки.

б)  Спробуйте змінити кінцівку віршика. Подумайте, для чого хлопчик міг піти до лісу?          (Варіант від кожної групи.)

  •           Чи доречно було б зараз згадати тему нашого уроку?

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

На зимовій галявині танці – зігріванці.

Українська мова

Ми сідаємо в свої сніжинки і повертаємося з лісу додому, до теплої хати. Відкриваємо зошити для розвитку мовлення.

  1. Робота з ілюстраціями.
  •           Розгляньте малюнки. Чи пов’язані вони між собою?
  •           Розкажіть, що трапилось?
  •           Чи зраділа сім’я лісовій красуні?
  •           Чому плачуть звірі?
  •           Чи могли б ви запропонувати щось таткові, щоб у дітей було свято і звірі не плакали?
  1. Складання плану історії.

Кожна група придумує заголовок до відповідного малюнка.

  1. Написання міні твору.

а) Тепер нам треба записати цю історію короткими реченнями.

У лісі росла ялинка.

Тато її зрубав.

Дома деревце прикрасили.

А у лісі плакали звірі.

       б) Читання історії вголос за бажанням.

  •           Чи є щось спільне з віршиком і нашою розповіддю? Так. Комусь радість, а комусь біда.
  1. Формування критичного мислення.
  •           Чи можна змінити історію, щоб був щасливий кінець?

(Кожна група пропонує свій варіант)

  •           Мені дуже сподобався варіант, що можна прикрасити ялинку прямо в лісі і зустріти біля неї Новий рік.
  1. Робота з реченням.
  •           Прочитайте і розділіть речення.

Небудеморубатиліси.

  •           Чи доцільно тут згадати речення, що є темою нашого уроку?
  1. Гра «Добрий день, діти»
  •           Подумайте, кому і за що може подякувати: ялинка, Новий рік, зайчик…?

Добрий день, діти! Я ялинка. Дякую таткові, що мене не зрубав.

Добрий день, діти! Я зайчик. Дякую ялинці, що я можу під нею заховатись від вітру.

Добрий день, діти! Я Новий рік. Дякую, що не зрубали ялинку і у звірів теж може бути свято.

Дизайн і технології

Діти, красу треба дарувати, а не нищити. Давайте подаруємо нашим лісовим друзям красиву новорічну ялинку.

  1. Робота в групах. (Альбом «Маленький трудівничок» 2 клас Л. Роговська)

У вас є заготовки. Домовтесь, хто яку фігуру тваринки робить. Хто складає ялинку.

  1. Груповий проєкт.

Об’єднайте ваші поробки в спільну композицію і прикрасьте її.

Як би ви використали медичний матеріал (вату) у вашій роботі?

  1. Виставка поробок.
  1. Заключна частина.

Рефлексія.

Намалюйте в кінці вашої письмової історії чоловічка:

      руки вгору, якщо мені все на уроці вдалося;

      руки в сторони, якщо у мене були складнощі;

      руки вниз, якщо мені не вдалось нічого.

Дякую за роботу. Мені дуже сподобалось, як ви працювали.

 

docx
Додано
26 грудня 2024
Переглядів
55
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку