Інтегрований урок (розвиток мовлення, читання, технології та дизайн) 2 клас
Тема. Доки рослина живе, доти очі милує
Освітні галузі: природнича, мовна, літературна, технологічна.
Мета: формування ключових компетентностей, спілкування рідною мовою, вміння висловлювати свою думку відповідно до певної ситуації, влучно добирати слова, уміння вчитися усе життя, збагачувати словниковий запас, співпрацювати в парах; формувати екологічну і громадську компетентність, людські чесноти, любов до природи; розвивати увагу, творчу уяву, охайність, вміння працювати з різними матеріалами.
Тип уроку: формування компетентностей, інтеграція.
Обладнання: цеглинки лего, проєктор, мультимедійна презентація, картки для читання, зошит «Малюю словом» 2 клас К. Пономарьова, альбом «Маленький трудівничок» 2 клас Л. Роговська, фотоілюстрації, ножиці, клей, вата.
Хід уроку
У нас інтегрований урок розвитку мовлення. Я хочу, щоб ви відчули себе частинкою нашого колективу і налаштувалися на роботу.
Продовжіть речення:
Ми з вами занурились у тему «Зима». Але тема цього уроку «Доки рослина росте, доти серце милує».
На дворі зима. Рослини відпочивають. Здогадайтесь, про яку рослину піде мова? (Ялинка)
Будьте уважні, вам треба знайти місце для цього речення на уроці і, можливо, не один раз.
Я досліджую світ.
Що спадає на думку, коли чуєте слово ялинка?
Читання
Послухайте одну зимову історію, яку написав О. Олесь. «Фотографуйте» все, що трапляється цікавого по дорозі. Потім розкажете, що потрапило в кадр.
Розкажіть, що сфотографували по дорозі? (Словесне малювання.)
Кожна команда сніжинка має придумати питання, що починаються зі слів
Хто? Де? Куди? Кого?
Прочитайте на картці емоції. Обговоріть в групах, які почуття міг відчувати пухнастик?
а) Чи могли б прийти на допомогу зайчику метелики, їжаки, ведмеді? Чому?
б) Чи захищали б звірі берізку, дубок, якби їх збиралися зрубати? Чому?
У лісі з’явився північний вітер і порозмітав слова у віршику. Давайте допоможемо тваринам відновити цей текст. По черзі читаємо рядочок і хором його закінчуємо.
а) Як ви гадаєте, хлопчик зробив добрий чи поганий вчинок?
Діти, бувають ситуації, коли один вчинок може мати і хороші, і погані наслідки.
б) Спробуйте змінити кінцівку віршика. Подумайте, для чого хлопчик міг піти до лісу? (Варіант від кожної групи.)
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
На зимовій галявині танці – зігріванці.
Українська мова
Ми сідаємо в свої сніжинки і повертаємося з лісу додому, до теплої хати. Відкриваємо зошити для розвитку мовлення.
Кожна група придумує заголовок до відповідного малюнка.
а) Тепер нам треба записати цю історію короткими реченнями.
У лісі росла ялинка.
Тато її зрубав.
Дома деревце прикрасили.
А у лісі плакали звірі.
б) Читання історії вголос за бажанням.
(Кожна група пропонує свій варіант)
Небудеморубатиліси.
Добрий день, діти! Я ялинка. Дякую таткові, що мене не зрубав.
Добрий день, діти! Я зайчик. Дякую ялинці, що я можу під нею заховатись від вітру.
Добрий день, діти! Я Новий рік. Дякую, що не зрубали ялинку і у звірів теж може бути свято.
Дизайн і технології
Діти, красу треба дарувати, а не нищити. Давайте подаруємо нашим лісовим друзям красиву новорічну ялинку.
У вас є заготовки. Домовтесь, хто яку фігуру тваринки робить. Хто складає ялинку.
Об’єднайте ваші поробки в спільну композицію і прикрасьте її.
Як би ви використали медичний матеріал (вату) у вашій роботі?
Рефлексія.
Намалюйте в кінці вашої письмової історії чоловічка:
руки вгору, якщо мені все на уроці вдалося;
руки в сторони, якщо у мене були складнощі;
руки вниз, якщо мені не вдалось нічого.
Дякую за роботу. Мені дуже сподобалось, як ви працювали.