Людина має творити добро
Розвиток зв’язного мовлення
Есе «Чому важливо бути доброю людиною?»
(інтегрований урок з української мови та з курсу «Я у світі»)
Інтегрований урок з української мови та з курсу «Я у світі»
Тема. «Людина має творити добро. Розвиток зв’язного мовлення. Есе « Чому важливо бути доброю людиною?» Мета:
вчити учнів розуміти сутність дружелюбності, милосердя, поступливості, наполегливості, відповідальності, аргументувати переваги різних чинників, складати і писати есе, наводити приклади, де виявляються усі чесноти; визначати і записувати кожну частину есе, формулювати основну думку твору;
Обладнання: ноутбук, телевізор, картки.
Хід уроку
І. Мотиваційний етап.
1. – У нас сьогодні гості. Поверніться, посміхніться їм, привітайтеся.
2. – Працювати будемо під девізом «Добре того навчати, хто хоче багато знати».
3. Вправа «Передбачення»
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Вчитель. Давайте визначимо позитивні і негативні якості людини.
(Позитивні риси людини спіймаємо долоньками хлопком, а негативні ловити не будемо)
Доброта, щедрість, привітність, щирість, чуйність, ввічливість, чесність, безсердечність, хитрість, рішучість, толерантність, егоїзм.
Запам’ятайте: на добро слід завжди відповідати добром.
Той, хто робить, щось добре, не повинен чекати винагороди.
ІІІ. Повідомлення теми, мети уроку.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
Сказав мудрець:
–Живи, добро звершай!
Та нагород за це не вимагай…
Хай оживає істина стара:
людина починається з добра!
2. Робота в парах. З’єднати частини прислів’я.
Хто людям добра бажає – не роби зла.
Перший крок до добра – зла і сподівайся.
Робиш добро – не кайся, робиш зло – а зле – руйнує.
Добре слово – дім будує, той і собі має.
3. Продовжіть твердження:
Ніхто не має права: ображати, …, … .
Кожен має право:захистити, …, … .
Злі люди завжди: одинокі, …, … .
На зло відповідай-добром, …, … .
4. Робота в групах. Робота в зошиті.
1 група. Доберіть і запишіть спільнокореневі слова до іменника добро.
2 група. Запишіть слова, які на вашу думку спадають вам, коли ви чуєте слово – добро.
3 група. Доберіть і запишіть якомога більше прикметників, які характеризують людину, що робить добро.
5. Гра: «Створення серця Доброти»
6. Фізкультхвилинка.
7. Написання тексту есе. Попрацюймо разом.
Настав час роботи над есе. Давайте пригадаємо.
Есе – невеликий за обсягом твір, що має довільну побудову, у якому ти висловиш власні думки.
Розпочнемо роботу над есе.
Алгоритм дій
1. Есе можна розпочати:
2. Словничок
Доброта, зло, добрий щирий, доброзичливий, толерантний, порядний, добродій, милосердя.
3. Прислів’я, порівняння
Чого в іншому не любиш, того і сам не роби.
Посієш вчинок-виросте звичка.
Добро, яке ми чинимо, збагачує нас.
За добро, добром платять.
4. Завершення
Я вважаю, що…
Я впевнений(а), що…
Я переконаний(а), що…
8. Складемо есе усно.
9. Слухання есе вчителя.
Людина має творити добро.
Добра людина… Яку людину називають доброю?
Дивно! Але поряд зі мною живуть лише добрі люди. Це мої рідні , які розділяють зі мною і радість, і горе. Це мої колеги, які у школі створюють атмосферу доброзичливості. Це мої друзі, які завжди поряд.
Я переконана, що навколо мене так багато добрих людей, що і самій хочеться робити лише тільки добрі вчинки. А найголовніше – коли ти зробив якусь добру справу, то не чекай за це винагороди.
10. Самостійна робота.
11. Знайомство з есе дітей.
12. Гра «Очищення душі і серця від зла».
V. Підсумок уроку. Рефлексія
Добрі слова – корені
Добрі думки – квіти
Добрі справи – плоди
Добрі серця – сади
VІ. Домашнє завдання.
«Що сталося б зі світом, якби у ньому не було доброти?».
1