Інтегрований урок з теми "КИСЛОТИ"

Про матеріал

АНОТАЦІЯ

Метою цієї роботи є впровадження інтегрованого навчання на уроках хімії.

Завдання:

•використовувати в освітньому процесі різноманітні прийоми і методи інтерактивного навчання для формування ключових компетентностей учнів;

•підвищити мотивацію до вивчення предметів природничого циклу;

•формувати інформаційну культуру учнів;

•розвивати творчій потенціал учня.

Очікувані результати: підвищення інтересу до вивчення наук природничого циклу; покращення якості знань учнів.

Місце уроку у системі навчального курсу. Програма з хімії 8 класу, тема «Основні класи неорганічних сполук.», тема уроку «Кислоти».

Актуальність. Сьогодення все наполегливіше вимагає пошуку таких форм та методів навчання, впровадження яких сприяло б активізації навчально-пізнавальної діяльності школярів, підвищувало ефективність набуття учнями нових знань, розвивало творчу активність, а також навички колективно злагоджених дій. Актуальність ідеї інтегрованого навчання в тому, що вона є оптимальною для сучасного етапу розвитку національної школи, адже на даному етапі є ускладнення змісту освіти, зростання обсягу необхідної інформації та зменшення часу, відведеного для її засвоєння.

Перегляд файлу

ТЕМА.     КИСЛОТИ.

 

Мета. Повторити кислоти, їх класифікацію, фізичні та хімічні властивості, ознайомити учнів з застосуванням кислот.

Формувати вміння застосовувати знання до розв’язування проблемних питань та задач, а також уміння працювати з інформацією, розвивати критичне мислення.

Виховувати дбайливе ставлення до свого здоров’я.

 

Тип уроку: інтегрований, бінарний.

 

Обладнання: комп’ютери, презентація, додаткова інформація, фломастери, листи білого паперу, журнали, лимонна кислота, вода, лабораторний посуд та прилади, капелюшки.

 

ХІД УРОКУ

 

І.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.

 

ІІ.ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ.

 

C:\Users\Admin\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\Diapositiva136.jpgВчитель інформатики.

  1. Тестування.  http://www.banktestov.ru/test/?id=49323

(Тестовий контроль дозволить вчителю перевірити середні знання учнів стосовно класифікації та хімічних властивостей кислот. Кожне питання - 1 бал, максимальна кількість балів 6.)

 

 

1. Оберіть формулу кислоти

а)  СаО,  б)  КОН,  в) НNO3   г)  KCl

2. Одноосновна кислота

а) НNO3,  б) Н2S,  в) H3PO4,  г) H2SiO3

3. Безоксигенова кислота

а) Н2S,    б) КОН  в) НNO3,  г) KCl

4. Який метал не взаємодіє з кислотами

а) Al,  б) Cu,   в) Mg,   г) K

5. Валентність ІІ має кислотний залишок

а) Cl,  б) NO3,  в) SO4, г) PO4

6.  При додаванні лакмусу до кислоти забарвлення змінюється на

а) синє,  б)  малинове,  в)  жовте,  г) рожеве.

 

Висновок. Сучасна середня освіта тісно пов'язана з комп'ютеризацією та інформатизацією. Тому багато уроків потребують інтеграції з інформатикою. Зокрема, такий комплекс часто використовую і я.

 

http://static4.depositphotos.com/1005091/276/v/950/depositphotos_2766725-Advising-school-girl-with-blackboard.jpgВчитель хімії.

 

  1. Робота біля дошки.

 

(Робота біля дошки дозволить вчителю з’ясувати на якому рівні знаходяться знання учнів, щодо хімічних властивостей кислот, та вміння складати хімічні рівняння.)

 

 

 

Закінчіть рівняння можливих реакцій. (За кожне правильне рівняння, учень отримує 1 бал.)

 

Mg + HCl

ZnO + HNO3

H2O + SO3

CO2 + MgO

 

Складіть рівняння реакцій, за допомогою яких можна здійснити перетворення. (За кожен ланцюг перетворення учень отримує 4 бали.)

 

PP2O5H3PO4K3PO4Ca3(PO4)2

SSO2SO3Na2SO4BaSO4

 

Висновок. Інтегровані уроки передбачають роботу вчителів в парі, це дуже зручно, і навіть якщо в певний момент провідну роль відіграє один педагог, другий не повинен сидіти в тіні. Він або готується до наступного етапу, або спостерігає за роботою дітей, допомагає їм.

 

ІІІ.АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.

https://im0-tub-ru.yandex.net/i?id=83e7229f1917afbd3d4c818d36fd6376&n=33&h=215&w=104

Вчитель основ здоров’я.

 

 Діти, ми продовжуємо з вами вивчати тему «Кислоти», і на мою думку дуже важливо пам’ятати, як треба поводити себе з кислотами. Сьогодні до нас завітала вчитель основ здоров’я, для того щоб розповісти про небезпеку хімічних речовин, та першу медичну допомогу.

 

 

Вчитель у білому медичному халаті проводить міні-лекцію про хімічні опіки. Лекція супроводжується презентацією.

http://pharmther.nuph.edu.ua/?lang=ua&page_id=11283

 

РЕЛАКСАЦІЯ  https://youtu.be/x2I29k4o3F4

 

Висновок. Здоров’язбережувальна компетентність - ключова в сучасній українській освіті. Тому дуже доречно на кожному уроку звертати увагу учнів на збереження та укріплення свого здоров’я.

 

ІV.ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.

 

Вчитель образотворчого мистецтва.

http://www.stihi.ru/pics/2012/02/12/11697.gif

(Завдання дозволить розкрити в учні креативність, творчій підхід, розвинути вміння аналізувати інформацію, обирати головне, робити висновки. Залежно від активності учня, він може отримати от 1 до 4 балів.)

 

 

 

 

Клас об’єднується у 3 групи. Кожна група отримує завдання з теми «Застосування кислот», додатковий матеріал для опрацювання, на основі отриманих знань кожна група робить колаж і презентує класу.

 

 

 

 

1 група. Завдання « Застосування сульфатної кислоти»

 

У побуті вона найчастіше використовується для приготування розчину електроліту в автомобільні акумулятори.

Якщо говорити про промисловому застосуванні сірчаної кислоти, то її недарма називають хлібом хімічної промисловості, так як без неї не обходиться практично жодне виробництво. Її використовують для виробництва: пластмас, ліків; барвників, добрив, хімічних волокон.

Без сірчаної кислоти неможлива і металургія – з її допомогою отримують метали з руди. У нафтовій промисловості її використовують для очищення нафтопродуктів.

 

2 група. Завдання « Застосування хлоридної кислоти»

 

Сильний розчин цієї неорганічної кислоти очищує сантехніку від вапняного нальоту та іржі, а більш слабким можна прибрати з тканин плями іржі, чорнила, ягідного соку.

Крім того, без цієї кислоти неможливе життя людини – вона міститься в шлунку і саме завдяки їй їжа, що потрапила в шлунок, перетравлюється.

До того ж, ця кислота є першим бар’єром від хвороботворних бактерій, що потрапили в шлунок – вони гинуть у кислому середовищі.

Ну а людям, що страждають від гастриту з підвищеною кислотністю, ця кислота теж добре знайома. Вони навіть зменшують її дію, щоб вона не руйнувала стінки шлунка, за допомогою спеціальних препаратів, які взаємодіють з нею і зменшують його концентрацію.

 

 

 

 

3 група. Завдання « Застосування нітратної  кислоти»

 

Застосовується в побуті в першу чергу — для чищення ювелірних виробів і столового срібла. Також іноді використовується для гравіювання і хромуванні металевих виробів.

Концентрована азотна кислота викликає сильні опіки шкіри. Хто працював з нею, знає, що, потрапляючи на шкіру, ця кислота залишає на ній яскраві жовті плями.

Ну а в промисловості – ця кислота входить у трійку найважливіших кислот нарівні з сірчаної і соляної. Її використовують для виробництва добрив, вибухових речовин, травлення і розчинення металів.

 

Висновок. Сучасні уроки повинні не тільки формувати вміння роботи на комп’ютері, а й давати змогу дітям спілкуватися та працювати в команді. Робота в групах формує навички толерантного спілкування, вміння аргументувати свій погляд, знайти альтернативне рішення проблеми. Творчі завдання розвивають в учнів образне мислення.

 

http://www.thegremlin.co.za/wp-content/uploads/2013/07/sciencecartoon.jpgV. УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ.

 

Вчитель хімії пропонує учням розв’язати задачу та приготувати розчин, а також запропонувати можливе використання цього розчину у побуті.

(Завдання дозволить учителю з’ясувати , як учні вміють розв’язувати задачі, користуватися лабораторним посудом, використовувати набуті знання на практиці.)

 

Задача. Приготуйте 100 г розчину лимонної кислоти з масовою часткою розчиненої речовини 20%.

За допомогою лабораторного посуду та приладів, учні готують розчин.

 

Застосування розчину лимонної кислоти:

  1. Очищує від вапна плитку, чайники, праски, пральні машинки …
  2. Чистить срібло.
  3. Використовується при пранні.
  4. Догляд за кімнатними рослинами.
  5. Використовують при випіканні тортів та кексів.
  6. Приправа та консервант для салатів та консервації.
  7. Використовують у косметичних процедурах для волосся та шкіри.

 

Висновок. Дуже важливо, коли ті знання, які учень отримує на уроці, він може застосувати на практиці вдома, або в подальшому житті. Формування життєвого досвіду учнів підвищує результативність навчання.

 

 

VI.ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ.

 

Метод 5 капелюшків.

C:\Users\Яна\Desktop\top-hat-coloring-page-the-top-hat-of-the-groom_509a319cccd47-p (1).gif

Білий (інформація) Учень у білому капелюшку розповідає інформацію, яку він запам’ятав на уроці. 2-3 речення.

C:\Users\Яна\Desktop\top-hat-coloring-page-the-top-hat-of-the-groom_509a319cccd47-p.gif

Жовтий (логічний позитив). Учень ділиться позитивними враженнями уроку.

 

 

C:\Users\Яна\Desktop\top-hat-coloring-page-the-top-hat-of-the-groom_509a319cccd47-p (1).gif Чорний (критика). Учень коментує етапи уроку, які йому не сподобались.

C:\Users\Яна\Desktop\top-hat-coloring-page-the-top-hat-of-the-groom_509a319cccd47-p (2).gif

Червоний (почуття). Учень розповідає про свої почуття впродовж уроку.

C:\Users\Яна\Desktop\top-hat-coloring-page-the-top-hat-of-the-groom_509a319cccd47-p.gif

Зелений (креативність). Учень висловлює креативні ідеї, можливо які він втілить в домашньому завданні.

 

VII.ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.

§30, с 166-167 прочитати (Підручник П.П. Попель Хімія 8 клас, Київ Видавничий центр «Академія», 2016).

Підготувати колаж, повідомлення або презентацію з теми «Використання карбонатної, ортофосфорної або силікатної кислоти».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТКИ

 

  1. Тестування.  http://www.banktestov.ru/test/?id=49323
  2. Презентація http://pharmther.nuph.edu.ua/?lang=ua&page_id=11283
  3. Релаксація https://youtu.be/x2I29k4o3F4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додав(-ла)
Пилипенко Яна
Додано
23 квітня 2018
Переглядів
1345
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку