Інтегрований урок з трудового навчання і позакласного читання (Трудове навчання”Посуд для Лисички і Журавля” Позакласне читання В. Дуванський ”Лисиця і Журавель”)

Про матеріал
Мета уроку трудового навчання: формувати вміння працювати з пластиліном; удосконалювати техніку роботи з пластиліном; вчити контролювати і коригувати свої дії орієнтуючись на зразок; ефективно співпрацювати як з учителем так і з однолітками; розвивати дрібну моторику пальців рук; виховувати посидючість і вміння дружити любов до навколишнього світу. Мета уроку позакласного читання:вчитись читати та аналізувати літературні казки українських авторів; читати в особах;інсценізувати їх;придумувати продовження ;розвивати навички читання переказу; виховувати культуру поведінки, ввічливість, доброзичливість, кмітливість, повагу до інших людей.
Перегляд файлу

Павлівський НВК

 

 

 

Інтегрований урок

з трудового навчання  і

позакласного читання

(Трудове навчання”Посуд для Лисички і Журавля”

Позакласне читання В. Дуванський ”Лисиця і Журавель”)

 

 

 

                                                        

                                                          Класовод 2 класу

Геряк Любов Василівна

 

 

 

2016 рік

 Мета уроку трудового навчання: формувати вміння працювати з пластиліном; удосконалювати техніку роботи з пластиліном; вчити контролювати і коригувати свої дії орієнтуючись на зразок; ефективно співпрацювати як з учителем так і з однолітками; розвивати дрібну моторику пальців рук; виховувати посидючість і  вміння дружити любов до навколишнього світу.

Мета уроку позакласного читання:вчитись читати та аналізувати літературні казки українських авторів; читати в особах;інсценізувати їх;придумувати продовження ;розвивати навички читання переказу; виховувати культуру поведінки, ввічливість, доброзичливість, кмітливість, повагу до інших людей.

Обладнання: ілюстрації із зображенням казкових героїв, картки для роботи в групах, таблиці, пластилін, дощечка,стеки.

Хід уроку

I.Організаційний момент

У казкове місто час вирушати,

Перешкоди всі пройдем,

А хто буде сумувати,

Із собою не візьмем!

II. Закріплення знань учнів

1.Вступна бесіда (на дошці ілюстрації із зображенням казкових героїв).

     - Діти дуже люблять слухати казки, а дорослі з великим задоволенням розповідають  і читають їх дітям. Казка жила, живе і вічно буде жити. Вона існуватиме стільки, скільки будуть жити люди

     - Сьогодні діти в нас можливість ще раз побувати в казці. Зустрінемося з улюбленими героями і побачимо що добро перемагає зло.

  • Які казки полюбляєте ви?
  • Хто їх написав?
  • Кого з героїв казок ви пам’ятаєте?
  • Чого навчають казки?

- Чи це так зараз перевіримо.

2. Робота в групах.

I група - робота над виправленням помилок в тексті;

Відчиніться(відкрийтеся )!Ваша бабуся прийшла ваша матінка із лісу (шишок)принесла

(Пригощайся) не погордуй сама( купила)

Івасику Телесику (прийди прийди )до бережка

II група – складання прислів’я з окремих слів;

                Не роби іншому того чого сам не любиш.

                Яке частування таке й дякування.

III група – Гра’’Розшифруй слова’’

(ник пів тикко йькокий зако резаде вежульра ця сили сиклете)

IIІ. Повідомлення теми і мети уроку (загадки)

У кущах вона ночує

І на зайчика полює

            Вся руденька ця сестричка

       А зовуть її …(лисичка)

Довгі ноги, довгий хвіст,

Прилетів-обід приніс

Смачних жабеняток

Для своїх маляток.(журавель)

- Діти ,ви здогадалися про яку казку йде мова?

- Так, звичайно,це казка (“Лисиця і Журавель”). А назву виробу,який ми будемо робити відгадайте прочитавши схему:

                                                Ли            По

                                      рав                                ці

                                        і                                  ля

                                    суд                                   для

                                                си                Жу

- Отже, тема уроку сьогодні “Посуд для Лисиці і Журавля”.

- Сьогодні, ми будемо працювати з пластиліном, удосконалювати техніку роботи з пластиліном. Розвивати дрібну моторику пальців руки, уяву, творчі здібності, ефективно співпрацювати як з учителем, так і з однокласниками. Виховувати вміння дружити.

ІV. Демонстрація та аналіз зразка

  1. Розгляд таблиць на дошці( інструменти, основні вправи з ліплення).
  2. Правила роботи з пластиліном:
  • розминати і розгортати пластилін потрібно на дощечці;
  • розрізати пластилін стекою;
  • невикористаний пластилін класти в клітинку упаковки;
  • після завершення роботи з пластиліном руки витирати серветкою;
  • не брати пластилін до рота, не торкатися брудними руками обличчя,очей,одягу;
  • не чіпати зошити, книги, гумки-скрізь будуть жирні плями, на яких жодна ручка не пише.

 

  1. Випереджаюче навчання (використання стек, глини, пластиліну).

   На Україні є високоякісні білі глини – каоліни. Таку глину широко використовують не лише для ліплення, а й у народному господарстві. Білу глину можна зафарбувати в будь-який колір, додаючи в неї анілінові, сухі будівельні фарби або синьку.

   З глини і пластиліну загальну форму виробу ліплять руками і пальцями рук, а для ліплення дрібних деталей використовують інструменти – стеки. Стеки бувають різної форми. Щоб стеки були міцнішими і не вбирали вологи, їх треба просочити оліфою або олією. Якщо стеки проварити 20 хв. у гарячій олії, вони будуть набагато міцнішими і матимуть красивий вигляд. Відрізати пластилін можна ще ниткою з прив’язаними на кінцях паличками. Розфарбовують вироби з допомогою пензликів.

  1. Інструктаж вчителя.
  1. Бліц – опитування.
  • З яким матеріалом працюємо зараз на уроці;
  • Як підготувати пластилін до роботи;
  • Чим можна розрізати пластилін;
  • Як зліпити кульку;
  • Як зліпити ковбаску(джгутик).
  1. Робота з підручником(с.97).

   МИСКА

  • Скачайте кульку. Виліпіть корж.
  • Поглибте середню частину, заокругліть її.
  • Краї відігніть у боки і стоншіть.
  • Виліпіть миску або тарілку.
  • Просушіть.

ГЛЕЧИК

  • Обліпіть товсту палку пластиліном( більшу частину палки обгорніть папером, щоб її легко було витягнути).
  • Витягніть палку.
  • Розрівняйте краї глечика.
  • Скатайте джгутик. Зробіть ручку для глечика. Прикріпіть ручку.
  • І глечик, і миску можна заґрунтувати і розфарбувати.
  • Демонстрація зразків виробів з глини, пап’є - маше, фарфору.
  1. Фізкультхвилинка

У володарки Зими

Трішечки замерзли ми

Грудень каже:”Пострибай!”,

Січень просить:”Присідай!”,

Встали-сіли, встали-сіли,

Розігріли наше тіло

Лютий місяць нагадав:

Час нам братися до справ.

Сіли, дітки, всі гарненько.

Спинки держимо рівненько,

Пластилін відкриваємо

Працювати починаємо!

V. Практична робота учнів

Я охайно, плавно, легко

Пластилін візьму і стеку

Розкачаю рухом звичним

Заготовку циліндричну.

Стисну пальцями злегенька,

Вийде блюдечко маленьке.

Візьму стеку в руки знову

Ось і глечик вже готовий.

Додам гарний візерунок –

Ось вам, друзі, подарунок!

  1. Робота в групах ( дівчатка – тарілки, хлопчики – глечики).

VІ. Виставка та оцінювання робіт (ілюстрації Лисички та Журавля).

1.Вступна бесіда вчителя.

- Діти, крім народних казок є ще авторські казки, які написали письменники.

- Сьогодні, ми познайомимося з казкою В. Дуванського ”Лисичка і Журавель”.

VIІ. Закріплення вивченого матеріалу.

1.Вступна бесіда вчителя

Діти крім народних казок є ще авторські казки які написали письменники

Сьогодні ми познайомимося з казкою В Дуванського”Лисиця і

Журавель”

2.Читання казки в особах кращими учнями.

- Який висновок можна зробити порівнявши українську і авторську казки?

3.Порівняльна характеристика героїв казки(робота в групах).

а)яке прислів’я підходить до цієї казки - II група;

б)який вислів з цієї казки - I група; 

в)з ілюстрацій виберіть ту, яка підходить до вислову - III група;

4. Розгляд дитячих ілюстрацій до казки.

- Діти, я зачитаю віршик, а ви скажіть, як на сьогоднішньому уроці ми можемо помирити Лисичку і Журавля?

                                                        Журавель і лелека

Їдять страву із глека,

М’ясом ласує Лиска

З полив’яної миски.

Ми помиримо знову

Наших друзів казкових.

(до ілюстрації Лисички поставити мисочки, які ми зробили, а до Журавля-глечики)

  • Ми опинилися у чарівній казці. Чи змогли ви помирити Лисицю та Журавля?
  • Чи все у вас вийшло що задумали?
  • Хто зазнав труднощів?
  • Хто зумів допомогти товаришеві на уроці?

VI. Підсумок уроку. Рефлексія

  • Які відкриття для себе ви  зробили на уроці?
  • Хотіли б ви комусь передати знання отримані сьогодні?
  • Чи сподобався вам урок?Чим?
  • Дякую всім за активну участь на уроці

 

 

 

 

1

 

docx
До підручника
Літературне читання 2 клас (М. Зоряна)
Додано
23 грудня 2021
Переглядів
384
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку