Павлівський НВК
Інтегрований урок
з трудового навчання і
позакласного читання
(Трудове навчання”Посуд для Лисички і Журавля”
Позакласне читання В. Дуванський ”Лисиця і Журавель”)
Класовод 2 класу
Геряк Любов Василівна
2016 рік
Мета уроку трудового навчання: формувати вміння працювати з пластиліном; удосконалювати техніку роботи з пластиліном; вчити контролювати і коригувати свої дії орієнтуючись на зразок; ефективно співпрацювати як з учителем так і з однолітками; розвивати дрібну моторику пальців рук; виховувати посидючість і вміння дружити любов до навколишнього світу.
Мета уроку позакласного читання:вчитись читати та аналізувати літературні казки українських авторів; читати в особах;інсценізувати їх;придумувати продовження ;розвивати навички читання переказу; виховувати культуру поведінки, ввічливість, доброзичливість, кмітливість, повагу до інших людей.
Обладнання: ілюстрації із зображенням казкових героїв, картки для роботи в групах, таблиці, пластилін, дощечка,стеки.
Хід уроку
I.Організаційний момент
У казкове місто час вирушати,
Перешкоди всі пройдем,
А хто буде сумувати,
Із собою не візьмем!
II. Закріплення знань учнів
1.Вступна бесіда (на дошці ілюстрації із зображенням казкових героїв).
- Діти дуже люблять слухати казки, а дорослі з великим задоволенням розповідають і читають їх дітям. Казка жила, живе і вічно буде жити. Вона існуватиме стільки, скільки будуть жити люди
- Сьогодні діти в нас можливість ще раз побувати в казці. Зустрінемося з улюбленими героями і побачимо що добро перемагає зло.
- Чи це так зараз перевіримо.
2. Робота в групах.
I група - робота над виправленням помилок в тексті;
Відчиніться(відкрийтеся )!Ваша бабуся прийшла ваша матінка із лісу (шишок)принесла
(Пригощайся) не погордуй сама( купила)
Івасику Телесику (прийди прийди )до бережка
II група – складання прислів’я з окремих слів;
Не роби іншому того чого сам не любиш.
Яке частування таке й дякування.
III група – Гра’’Розшифруй слова’’
(ник пів тикко йькокий зако резаде вежульра ця сили сиклете)
IIІ. Повідомлення теми і мети уроку (загадки)
У кущах вона ночує
І на зайчика полює
Вся руденька ця сестричка
А зовуть її …(лисичка)
Довгі ноги, довгий хвіст,
Прилетів-обід приніс
Смачних жабеняток
Для своїх маляток.(журавель)
- Діти ,ви здогадалися про яку казку йде мова?
- Так, звичайно,це казка (“Лисиця і Журавель”). А назву виробу,який ми будемо робити відгадайте прочитавши схему:
Ли По
рав ці
і ля
суд для
си Жу
- Отже, тема уроку сьогодні “Посуд для Лисиці і Журавля”.
- Сьогодні, ми будемо працювати з пластиліном, удосконалювати техніку роботи з пластиліном. Розвивати дрібну моторику пальців руки, уяву, творчі здібності, ефективно співпрацювати як з учителем, так і з однокласниками. Виховувати вміння дружити.
ІV. Демонстрація та аналіз зразка
На Україні є високоякісні білі глини – каоліни. Таку глину широко використовують не лише для ліплення, а й у народному господарстві. Білу глину можна зафарбувати в будь-який колір, додаючи в неї анілінові, сухі будівельні фарби або синьку.
З глини і пластиліну загальну форму виробу ліплять руками і пальцями рук, а для ліплення дрібних деталей використовують інструменти – стеки. Стеки бувають різної форми. Щоб стеки були міцнішими і не вбирали вологи, їх треба просочити оліфою або олією. Якщо стеки проварити 20 хв. у гарячій олії, вони будуть набагато міцнішими і матимуть красивий вигляд. Відрізати пластилін можна ще ниткою з прив’язаними на кінцях паличками. Розфарбовують вироби з допомогою пензликів.
МИСКА
ГЛЕЧИК
У володарки Зими
Трішечки замерзли ми
Грудень каже:”Пострибай!”,
Січень просить:”Присідай!”,
Встали-сіли, встали-сіли,
Розігріли наше тіло
Лютий місяць нагадав:
Час нам братися до справ.
Сіли, дітки, всі гарненько.
Спинки держимо рівненько,
Пластилін відкриваємо
Працювати починаємо!
V. Практична робота учнів
Я охайно, плавно, легко
Пластилін візьму і стеку
Розкачаю рухом звичним
Заготовку циліндричну.
Стисну пальцями злегенька,
Вийде блюдечко маленьке.
Візьму стеку в руки знову
Ось і глечик вже готовий.
Додам гарний візерунок –
Ось вам, друзі, подарунок!
VІ. Виставка та оцінювання робіт (ілюстрації Лисички та Журавля).
1.Вступна бесіда вчителя.
- Діти, крім народних казок є ще авторські казки, які написали письменники.
- Сьогодні, ми познайомимося з казкою В. Дуванського ”Лисичка і Журавель”.
VIІ. Закріплення вивченого матеріалу.
1.Вступна бесіда вчителя
Діти крім народних казок є ще авторські казки які написали письменники
Сьогодні ми познайомимося з казкою В Дуванського”Лисиця і
Журавель”
2.Читання казки в особах кращими учнями.
- Який висновок можна зробити порівнявши українську і авторську казки?
3.Порівняльна характеристика героїв казки(робота в групах).
а)яке прислів’я підходить до цієї казки - II група;
б)який вислів з цієї казки - I група;
в)з ілюстрацій виберіть ту, яка підходить до вислову - III група;
4. Розгляд дитячих ілюстрацій до казки.
- Діти, я зачитаю віршик, а ви скажіть, як на сьогоднішньому уроці ми можемо помирити Лисичку і Журавля?
Журавель і лелека
Їдять страву із глека,
М’ясом ласує Лиска
З полив’яної миски.
Ми помиримо знову
Наших друзів казкових.
(до ілюстрації Лисички поставити мисочки, які ми зробили, а до Журавля-глечики)
VI. Підсумок уроку. Рефлексія
1