Тема: У дружній родині і в холод тепло. Андрій М’ястківський «Наш рід». Інсценізація оповідання
За підручником 2 клас Кравцова Н.М.РомановаВ.М.Савчук В.С “Українська мова та літературне читання”
Мета: Вчити дітей слухати співбесідника, говорити, читати.
Формувати навички правильного виразного читання.
Показати дітям значення сім'ї у житті людини. Розвиток
уваги, пам'яті, навички догадки по змісту. Виховувати
чуйність, доброту, людяність, бажання наслідувати кращі
зразки поведінки членів сім'ї. Формувати ключову компе-
тентність.
Обладнання: Дитячі малюнки, тематична виставка книг, запис
пісні " Батько і мати", ребуси, малюнки українських квітів
Хід уроку
І. Організація класу.
1.1 Привітання
Треба дружно привітатись:
"Добрий день".
Дружно й голосно сказати:
"Добрий день".
Вліво - вправо повернутись.
Вчителям всім усміхнутись.
1.2. Емоційне налаштування.
Вправа «Формула щастя». — Складіть формулу щастя зі словами мрія, працювати, потрібно. (Щоб здійснилася мрія, потрібно працювати.)
1.3. Вправа «Менеджер із реклами».
— Яким ви хотіли б бачити урок?
— А я чекаю від вас співпраці, уважності, дисциплінованості, спостережливості, правильних відповідей, високих досягнень, гарних результатів роботи…
ІІ.Перевірка д.з
2.1 Гра « Гра так чи ні».
-Головний герой вірша Диво-татусь мама?(так)
-У вірші дівчинка була щасливою коли тато був поруч з нею(так)
-З татом донечка не боялась навіть павука (так)
За дівчинку раділо сонечко (ні)
Авторка бажає дівчаткам і хлопчикам мати добрих та лагідних батьків(так)
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
Сьогодні у нас урок читання. А про що ми будемо говорити на
уроці, ви дізнаєтесь, відгадавши загадку.
2.1 Загадка
Цифра ця усім говорить
Скільки днів до тижня входить
А як поряд стане я, то це буде вже (сім'я )
Що є спільного в сім’ї?
o Сім’я — це група людей, яка складається з чоловіка, дружини, дітей та інших близьких родичів, що живуть разом. Сім’ю ще називають родиною.
o Рід — ряд поколінь, що походять від одного предка; далека і близька родина.
o Родовід — походження, послідовність поколінь певного роду.
Що є спільного в сімї
Які слова близькі до слова сімя (родина,рід,родовід)
Отже, ми сьогодні будемо говорити про сім'ю. Будемо читати,визначати дійових осіб,відповідати на питання, розповідати про свою сім'ю,дізнаємось про символіку квітів на вишиванках.
2.2 Дихальна гімнастика
-Як плаче немовля? (У-а!)
— Як мама колише дитину? (А-а!)
— Як тато забиває цвях? (Тук-тук!)
— Як каже бабуся внукові замазурі? (A-я-я-й!)
— Як ричить собака коли захищає своє маля? (Р-Р-р…)
2.3Мовна розминка
2.3.1Робота над чистомовкою
Ав-ав-ав — не лови ґав.
Ив-ив-ив — я квіти полив
. Ва-ва-ва — книжечка нова.
Ув-ув-ув — новину почув.
Ів-ів-ів — льон зацвів.
Ов-ов-ов — накололи дров.
ІІІ. Читання оповідання '' Наш рід '' Андрія М'ястківського.
1. Читання вчителем.
-Хто дійові особи в оповіданні?
- Колись, дуже давно люди самі собі шили сорочки, вишивали їх і ходили в такому одязі.Такі самі сорочки вишивали і дітям.
• Вправа «Хвости». Учитель читає початок речення, учні швидко його відшукують і читають повністю. Речення:
o Ми українського роду …
o Мама вишиває …
o А в наших сусідів …
o А земля наша …
• Щоденні 5. «Читаю для себе».
Учні самостійно мовчки перечитують текст.
— Які речення треба прочитати здивовано? (Що це буде, нене? Чому українська? А ти, мамо? А в наших сусідів не такі самі квіти цвітуть, як у нас?)
Хто з дійових осіб дивувався? (Дмитрик.)
• Щоденні 5. «Читаю для когось».
Учні працюють у групах. Читають текст в особах
— Поставте одні одним запитання за змістом оповідання.
• Щоденні 5. «Збагачую свій словниковий запас».
— Прочитайте прислів’я, вміщені у підручнику.
Як ви їх розумієте?
— Запам’ятайте їх. Уживайте у своєму мовленні.
3Фізхвилинка
Щоденні 5. «Висловлююся за змістом прочитаного».
• Вправа «Мікрофон». Учитель пропонує висловитися за початком речення.
— У моїй сім’ї вишиванка — це …
• Метод «Прес». Народна мудрість каже: Вся сім’я разом, так і душа на місці.
Дім зігріває не піч, а любов і злагода.
Сімейний горщик завжди кипить.
— Чи ви погоджуєтеся з цими прислів’ями?
Висловлюйте свої міркування за зразком: Так / ні, я погоджуюся / не погоджуюся з цією думкою.
Я вважаю, що…, тому що… .
Наприклад, … .
Отже, … (висновок).
5. Інсценізація оповідання.
Учні працюють у групах. Ознайомлюються з пам’яткою «Як підготуватися до інсценізації».
Пам’ятка «Як підготуватися до інсценізації»
o Уважно прочитайте текст, уявляючи собі події та персонажів.
o Визначте кількість дійових осіб.
o Розподіліть ролі.
o Підготуйтеся до виразного читання слів кожного персонажа (уявіть себе вибраною дійовою особою, її характер; доберіть інтонацію, темп, настрій, міміку і жести).
6. Дослідження. — Чи знаєте ви свій родовід?
Як звати ваших дідусів, бабусь, прадідусів, прабабусь?
Ким і де вони працювали?
Які стародавні речі зберігаються у ваших родинах?
— Поспілкуйтеся зі своїми рідними, перегляньте світлини. Відберіть по одній світлині для створення фотоколажу «Вишиванка у нашій родині».
Підготуйте коротку розповідь-коментар.
ІІІ. Заключна частина.
Створення класної вишиванки з квітами-символами.
Рефлексія.
Вправа «Продовж речення».
— Найбільше мені сподобалося виконувати …
— Сьогодні на уроці я дізнався / дізналася…
— Ці знання мені потрібні для того, щоб …
— Свою роботу на уроці оцінюю…
Д ∕ з. Підготуйте розповідь про свій рід.
Принесіть фотоальбоми.