Інтегрований урок з української мови ( 1 клас)
(за підручником Н.В.Гавриш,Т.С.Маркотенко. Українська мова)
Тема. Я,ти,ми – друзі.
Мета: уточнити і розширити уявлення дітей про дружбу; формувати в учнів уміння слухати – розуміти українське мовлення, комунікативну компетентність, вміння правильно вимовляти слова - звертання, розвивати зв’язне мовлення учнів при висловлюваннях своїх міркувань; закріплювати набуті навички вимови слів, словосполучень літературною українською мовою; збагачувати лексичний словник учнів новими поняттями, розвивати пам’ять, увагу, мислення, фантазію, вміння працювати в групах; виховувати почуття дружби, взаємоповаги, колективізму.
Завдання: спрямувати увагу учнів на засвоєння основних понять та законів товариських стосунків, пробуджувати почуття поваги, дружби, зміцнювати бажання мати друзів та добрі відносини з однокласниками.
Тип уроку: інтегрований урок нових знань.
Вид уроку: урок засвоєння нових знань
Форма проведення: урок з використанням інтерактивних технологій.
Обладнання: ноутбук, телевізор, малюнки учнів, дерево дружби, звукозапис пісень про дружбу, кольорові олівці.
Основні поняття та лексика: дружба, друзі, подруга, друг, товариші, справжній, миритися.
Структура уроку з хронометражем
1.Організаційний момент – 2 хвилини
2.Мотивація навчальної діяльності - 4 хвилин
3. Представлення теми, мети, уроку й очікуваних результатів – 2 хвилини
4. Актуалізація опорних знань – 7 хвилин
5. Сприймання та усвідомлення нових знань – 10 хвилин
6. Закріплення вивченого матеріалу – 8 хвилин
7.Підсумок уроку – 2 хвилини
План уроку
1. Організаційний момент.
Вчитель:
Любі діти, у наш клас
Завітали люди щирі,
Привітайте, в добрий час
Гостей посмішкою й миром!
Учні: Вітаємо
Звукозапис пісні «Справжній друг» (з м/ф "Тимко і Дімка")
а)Емоційне налаштування на урок
Всі учні вітаються один з одним:
- В цьому класі друзі всі:
Я і ти, і ми, і ви.
Добрий день тому, хто зліва,
Добрий день, тому, хто справа.
Ми - одна сім’я.
Руку дай тому, хто зліва,
Руку дай тому, хто справа,
Посміхнись тому, хто зліва,
Посміхнись тому, хто справа,
Ми – одна сім’я.
Вчитель: Ми з вами неодноразово повторювали на наших уроках ці слова, і я впевнена, що за ними стоїть глибокий зміст, і кожен з вас справді вважає, що ми - одна сім'я.
Отож, всім зичу успіху, гарного настрою на уроці, сподіваюсь, знання, які ви сьогодні отримаєте, будуть для вас корисними.
б) Мовлєнєва розминка (слайд № 1)
2. Мотивація навчальної діяльності.
Вчитель.Мабуть, немає на світі дитини, яка б не любила казки.
Зараз я розповім казку, а ви скажите, про який урок тут йде мова.
Жили дві синички: Дзінь і Цвірінь. Одного разу Дзінь знайшла невеличкий мішечок , який був повен пшона. Але Дзінь про це ні слова не сказала своїй приятельці «Якщо я пшоно роздавати буду, то собі нічого не залишиться», - подумала вона.Так і склювала всі зернята одна. А коли мішечок викидала, то кілька зернят все ж впало на землю. Знайшла ці зернятка Цвірінь,зібрала в пакетик охайно і полетіла до своєї подруги Дзінь.
- Здрастуй, Дзінь! Я сьогодні знайшла десять зернят пшона. Давай їх порівну розділимо і склюємо.
- Не треба ... Навіщо? .. - Стала відмахуватися крильцями Дзінь. - Ти знайшла- ти і їж!
- Але ми ж з тобою друзі, - сказала Цвірінь-
А друзі всі пповинні ділити навпіл. Хіба не так?
- Ти, напевно, маєш рацію, - відповіла Дзінь.
Їй у стало дуже соромно. Адже вона сама склювала цілий ящик пшона і не по ділилася з подругою, не дала їй жодного зернятка. А зараз відмовитися від подарунка подруги - це означає образити її. Взяла Дзінь п’ять зерняток і ска- зала:
- Спасибі тобі, Цвірінь! І за зернятка, і за урок!
Вчитель: Діти, про який урок говорила синичка?
Відповіді дітей.
Так, ви праві. Мова йде про урок дружби, саме сьогодні на уроці ми про це і будемо говорити. (слайд №2)
3.Представлення теми, мети, уроку й очікуваних результатів.
Тема нашого уроку "Я, ти, ми – друзі»"
Говорять, що дружба потрібна людині трішечки менше, ніж їжа та повітря.
А що таке дружба? Який же він справжній друг? Чи вміємо ми дружити? Чи є дружба у вашому класі? На ці та багато інших питань ми маємо відповісти сьогодні.
У вас є справжні друзі ? Це дуже важливо. А чи завжди у вас з ними все добре? Сьогодні нас чекає багато цікавого. На уроці ми продовжуємо вивчати чудову українську мову, ви познайомитесь з новими словами, поповните вашу скарбничку знаннями про те, як стати справжнім другом.
4. Актуалізація опорних знань.
1. Мовна гра «Кращий перекладач»
Друг (друг, товариш,приятель)
Подруга (подруга)
Друзья (друзі, товариші)
Верный (вірний),
искренний (щирий),
береги (бережи),
по совести (по щирості)
2. Інтерактивна гра «Асоціативний кущ».
- Давайте повторимо всі слова, які ми перекладами. Оберіть тільки ті з цих слів, якими можна охарактеризувати друга. Назвіть їх.
(Вірний, щирий, бережи, присвятити, по щирості). А якими ще словами ми можемо описати друга? (слайд №3)
3. Інтерактивна гра «Незакінчене речення» .
- Друг – це той, хто … .
- Мого кращого друга я ціную за. ….
- Справжній друг ніколи не … .
- Я можу бути хорошим другом, тому що … .
4. Робота з підручником ( стор.84)
4. Гра «Переплутанка» (слайд № 4)
Фізкультхвилинка.
Раз, два — три, чотири.
Три, чотири — раз, два.
Хто крокує дружно в ряд?
Гурт дівчаток і хлоп’ят.
Всі ми глибоко вдихнули,
На пальчиках підтягнулись.
Дружно видихнули всі
Й нахилились до землі.
Ще так раз чи два зробили
і за парти тихо сіли.
5. Сприймання та усвідомлення нових знань.
1. Робота над прислів’ями.
а)Колективна робота (слайд №5)
Робота в парах.
Давайте попрацюємо парах. Треба скласти прислів’я до купи (дібрати другу частину).
(Слайд №6)
Перевірка.
в)Вправа "Ситуаційний аналіз"
А зараз зверніть увагу на екран. (Слайд № 7)
«У країні Мультиплікації»
(Відповіді учнів).
г) Творче завдання (Слайд №8)
6. Закріплення вивченого матеріалу.
1. Гра «Справжній друг».
СМIТНИК СКАРБНИЦЯ
Назвіть які риси повинен мати ваш справжній друг?
Заздрість, щедрість, жадібність, чесність, жорстокість, вірність, грубість, акуратність.
Перевірка:
СМIТНИК СКАРБНИЦЯ
Заздрість Щедрість
Жадібність Чесність
Грубість Акуратність
Вірність
2.Проблемне питання.
Чи можлива дружба між хлопчиками та дівчатками?
(Слайд № 9)
Відповіді учнів. (слайди № 10 – 11)
|
|
Висновок.(Слайд № 12)
2. Робота в альбомах. Створення колажу «Дружній клас»
Нема ні миру, ні любові–
Розтанули і зникли вмить.
Розбив Віталик носа Вові,
І той заплаканий стоїть.
Замазали весь зошит Каті,
Погане слово хтось сказав.
Пішла біда гуляти далі…
Хтось Колі ручку поламав.
Скубнули Соню за косичку,
Вона ображена мовчить,
З книжками скинули
поличку…
Ну як в такому класі жить?
Де хлопці і дівчата б’ються
І прозиваються весь час,
Де над бідою всі сміються…
Скажіть мені, хіба це клас?
Так, не дуже гарна картина стосунків вималювалася у класі. Дуже цікаво з'ясувати, а чи панує дружба у вашому колективі?
Дерево дружби. Робота над прислів’ям.
(дерево без коріння).
- Чого не вистачає цьому дереву?
- Назвіть органи рослин.
Завдання . Намалювати стільки коренів, скільки справжніх друзів.
7. Підсумок уроку.
- Це моє дерево дружби – у мого дерева 32 кореня (зачитування імен ді-тей), що нагадує вам цей список? (це наш клас). Це дерево дружби нашого класу. Давайте звернемось до нашого прислів’я і оберемо те, яким можна охарактеризувати наші дерева.
Пропоную переглянути фото нашого класу і зробити висновок «Я, ти, ми
– друзі»? (слайди № 13-16) Відповіді учнів.
|
|
|
|
Вчитель. Уміти дружити – це справжнє мистецтво, якому ми вчимося протягом усього життя. І дуже важливо не тільки мати хорошого, вірного друга, але й самому бути справжнім другом. А бути справжнім другом – це значить навчитися поступатися чимось своїм ради когось, вміти радіти чужим успіхам, віддавати тепло своєї душі і серця. (Слайд № 17)