Інтегрований урок з української мови та основ здоров’я: «Неозначена форма дієслова». «Обираємо здоровий спосіб життя».

Про матеріал
Мета: ознайомити дітей з початковою формою дієслова, її граматичними особливостями, вчити утворювати неозначену форму дієслова; Збагатити знання учнів про значення здоров’я для людини; формувати прагнення дітей до здорового способу життя; вказати вплив на здоров’я різних чинників: корисних і шкідливих звичок, харчування тощо; розвивати мовлення учнів, вміння висловлювати власну думку, виховувати у дітей почуття відповівдальності за своє здоров’я та здоров’я оточуючих людей; формувати навички самооцінювання та саморегуляції через елементи творчого оцінювання.
Перегляд файлу

Комунальний заклад освіти

«Середня загальноосвітня школа №91»

Дніпровської міської ради

 

 

 

 

Інтегрований урок

Українська мова та основи здоров’я

 

«Неозначена форма дієслова»

«Обираємо здоровий спосіб життя»

 

Картинки по запросу здоровий спосіб життя

 

Виконала: вчитель

початкових класів

Логвиненко Н.П.

 

 

 

м. Дніпро – 2018

 

Українська мова. Основи здоров’я

 

Тема: Неозначена форма дієслова.

Девіз уроку: «Обираємо здоровий спосіб життя»

 

Мета: ознайомити дітей з початковою формою дієслова, її граматичними особливостями, вчити утворювати неозначену форму дієслова;

Збагатити знання учнів про значення здоров’я для людини;  формувати прагнення дітей до здорового способу життя; вказати вплив на здоров’я різних чинників: корисних і шкідливих звичок, харчування тощо; розвивати мовлення учнів, вміння висловлювати власну думку, виховувати у дітей почуття відповівдальності за своє здоров’я та здоров’я оточуючих людей; формувати навички самооцінювання та саморегуляції через елементи творчого оцінювання.

 

Тип уроку:інтегрований (інтегровано галузь української мови та основ здоров’я); урок – подорож.

 

Обладнання: карта подорожі, картки зі словами, предметні малюнки, прислів’я, індивідуальні картки із завданням; кораблі для самооцінювання;; аудіозаписи; матеріал для створення асоціативного куща; смайлики настрою.

 

Хід уроку:

  1. Організація класу. Створення робочого настрою.
  1. Емоційне налаштування учнів. Привітання:

Треба всім нам привітатись:

- Добрий день!

Дружно, весело сказати:

- Добрий день!

Однокласника всміхнемось,

Гостям також посміхнемось:

1 учень: Доброго здоров’я, доброго вам дня!

2 учень: Хай вам тепле сонце світить у вікно щодня!

3 учень: Хай сміється мирне небо і дивує світ!

4 учень: А земля нехай дарує всім здоров’я цвіт!

5 учень: Бажаємо всім здоров’я на багато літ!

  1. Визначення настрою за допомогою смайликів на початку уроку.
  1. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми уроку. Очікувані результати.

-  Ми побажали гостям здоров’я. А про те, що таке здоров’я, як його зміцнити і зберегти, ми і поговоримо на уроці. А ще ми спробуємо поєднати цю тему з українською мовою і ознайомимось з неозначеною формою дієслова.

- Що ви очікуєте отримати від уроку?

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

-  В новинах я почула, що не так давно на одному з островів біля екватора знайшли храм здоров’я.  То ж я пропоную вам здійснити невеличку морську подорож, в ході якої ми зможемо побувати у храмі і наповнити свої трюми скарбами – знаннями. Отож, наш клас перетворюється на цілий флот, який складається з окремих кораблів, макети яких лежать на ваших партах. Впродовж уроку за правильні відповіді ви матимете змогу зафарбовувати по одному  вітрилу. Чим більше кольорових вітрил – тим вищим буде бал за урок. Зрозуміло? Тож, почнемо. Відкриваємо наші бортжурнали, на які перетворились робочі зошити, і зафіксуємо початок подорожі. ( шум моря, крик чайок)

- Кожна подорож має свій маршрут. І у нас є карта, яка допоможе нам здійснити подорож. Ось вона.

-  Раз мова на уроці йде про здоров’я, то пропоную вам записати каліграфічно слово здоров’я.

- До якої частини мови належить слово здоров’я?

- Яка орфограма присутня у написанні цього слова?

- Запишіть, будь ласка, прислів’я про здоров’я.

 Здоров'я входить золотниками, а виходить пудами.

- Як ви розумієте ці слова?

- Чи є у цьому прислів’ї дієслова, вжиті в переносному значенні? А дієслова-антоніми?

- Доберіть синоніми до слова входить.

- Які складові має здоров’я?

- Поки ми повторювали складові здоров’я, наш флот підійшов до першого острова, який має назву «Острів скарбів». Тут було знайдено скриню з багатством. А яке найбільше багатство ви отримуєте у школі? Знання, мудрість. Тож давайте заповнимо цю скриню народної мудрості знаннями.

 

-  Вам було випереджальне домашнє завдання : знайти прислів’я  про здоров’я. Молодці. Оцініть свою відповідь.

- Випишіть з прислів’їв дієслова. Перевірка та оцінювання.

   

     Сила мовчить, а слабкість кричить.

Здоров'я  не купиш — його розум дарує.

 

- Дієслова ми виписали, а тепер давайте актуалізуємо свої знання про дієслово за допомогою асоціативного куща.

 - Складання асоціативного куща. Оцінювання.

ІV. Засвоєння нових знань.

1.Проблемне завдання. Встановлення закономірності груп

Здоров’ямздоров’я

У  вітамінах — вітаміни

Хворого — хворий

Хворіє— ?

— Встановіть закономірність кожної пари і заповніть пропуски. (До кожного зі слів дібрали початкову форму.)

— Чому не можете заповнити пропуск? (Тому що не знаємо, яка форма дієслова є початковою.)

 2.

— Сьогодні ми познайомимось із початковою формою дієслова, дізнаємось, як вона називається, які граматичні ознаки має,будемо вчитися її утворювати.

3.Вправа 279. Пояснення. Ознайомлення із правилом с. 142

4.Висновок.

- Яку початкову форму має дієслово хворіє?

Самооцінка.

 

5. Вибіркове списування.

- А ми тримаємо курс на Півострів звичок.  І по дорозі я пропоную підкріпитись. Подивіться на продукти, які вам пропонує на сніданок наш кок – повар на кораблі -  і скажіть, чи всі ці продукти корисні для організму.

- Назвіть корисні продукти.

- Які корисні речовини вони містять?

 

 

 

 

- Запишіть дії до назв корисних продуктів в неозначеній формі.Самооцінка.

6. Опрацювання поняття «корисні і шкідливі звички».

- Поки ми підкріплялись, наш флот підійшов до Півострова звичок. А що таке звичка?

- Які бувають звички?

- Назвіть корисні звички.

- Ми добре  знаємо і шкідливі звички, але детальніше про найнебезпечніші з них розкажуть нам діти  , у яких було випереджальне домашнє завдання з додатковими джерелами інформації. 

1-й учень. Куріння – шкідлива звичка. Тютюновий дим містить понад 1200 шкідливих речовин, найсильнішою з яких є нікотин. У людини, яка закурила вперше, виникає гостре отруєння. У результаті систематичного куріння виникає подразнення слизової оболонки ротової порожнини, з`являються запалення дихальних шляхів, розлади пам`яті, погіршується зір. Курці частіше хворіють на рак легенів.

 

2-й учень. У людини, яка вживає спиртні напої, з дії постійно виходять мільйони клітин і капілярів – цілі частини мозкової тканини перестають існувати. Алкоголь згубно впливає на здоров`я людини. Серед причин смертності алкоголізм на третьому місці.

 

3-й учень. Наркоманія - важка хвороба, яка викликає серйозні зміни у здоров`ї, стає причиною інвалідності або смерті в молодому віці. Вік життя наркоманів у середньому на 20–25 років менший, ніж у нормальних людей.

 

- Ось такі серйозні наслідки виникають, якщо мати такі шкідливі звички.

- А щоб краще запам’ятати ці звички, пропоную вам записати їх разом із дієсловами в неозначеній формі. Розібрати за будовою дієслова.

Сигарети-          алкоголь -           наркотики-

- А ми продовжуємо нашу морську подорож. Але, мабуть, ви трішки втомились, тому я пропоную вийти на палубу і перепочити.

7. Фізкультхвилинка.

- Щоб перевірити, як ви знаєте корисні і шкідливі звички, проведемо гру"Корисно - шкідливо".

(Учні сигналізують відповіді рухами: корисно – стрибок і плескання над головою; шкідлива - присідання)

  • Вітання під час зустрічі...
  • Брати до рота та гризти всілякі предмети - ручки, олівці...
  • Допомагати слабшим, маленьким, хворим...
  • Виконувати ранкову гімнастику...
  • Смоктати палець...
  • Доглядати за власним одягом, взуттям...
  • Дотримуватись режиму дня...
  • Гризти нігті...
  • Колупатись у носі...
  • Говорити неправду...
  • Довго засиджуватись біля телевізора...
  • Курити, пити...

- Тож я впевнена, що шкідливі звички не стануть вашими улюбленими, а корисні будуть з вами поруч завжди.

- А чи можна нашу фізкультхвилинку віднести до чинників здорового способу життя?

8. Робота по визначенню дієслів в неозначеній формі.Робота в парах.

- А на нашому шляху порт, у якому ми повинні заправитись паливом.

- Але що це? Нас не пускають сюди, бо у порту карантин – люди массово отруїлися.

- Як видумаєте, що могло спричинити це захворювання?

- А яка причина зараження?

- Отже, наступним чинником здорового способу життя є «Особиста гігієна».

- Щоб врятувати працівників порту, пропоную вам попрацювати над віршем. У вірші записані правила догляду за тілом. Якщо ви правильно виконаєте їх-зможете допомогти хворим і нагадати собі правила гігієни.

Завдання:підкреслити дієслова, вжиті в неозначеній формі.

 

 

(Коментована перевірка виконання завдання)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Y. Узагальнення знань.

- Що ж, ми заправились паливом і можемо вирушати далі. І ось нарешті ми прибули до острова, на якому знаходиться храм здоров’я. Але що це? Внаслідок землетрусу храм було пошкоджено. Тому пропоную вам відновити його за допомогою іменників, які вказують чинники   здоров’я.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Y. Підсумки уроку. Оцінювання учнів. Рефлексія уроку.

- Що ж, ми побували у храмі здоров’я  та ще й допомогли відновити його і тепер ми повертаємось  у порт рідного міста.

- Перш ніж ви пришвартуєте свої кораблі, визначимо хто ж був найактивнишим за шкалою. Але спочатку додайте кожний бал за каліграфічне написання роботи.

 - Чи був урок для вас цікавим?

-Ч и справдились ваші очікування?  Як змінився ваш настрій?

 

  • А закінчити урок хочеться такими словами:

1 учень: Весело у світ дивіться, сум від себе проженіть.

                Встали рано – посміхніться й з радістю весь день живіть!

2 учень: Усмішка, неначе сонце, світло і тепло дає.

                Як загляне у віконце -  зразу радісно стає.

3 учень: Той здоровий, хто сміється, бо нічого не болить.

                Все йому в житті вдається, і чудова кожна мить.

 

YI. Домашнє завдання.

Скласти текст – міркування «Чому я обираю здоровий спосіб життя».

С. 142 вивчити правило ,  вправа 281(1,2)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Прислів’я про здоров’я

1.   Найбільше багатство – здоров’я.

2.   Здоров'я - всьому голова.

3.   Здоровому все здорово.

4.   Здоров'я за гроші не купити.

5.   Хвороба людину не прикрашає.

6.   Хворому і мед гіркий.

7.   Праця - здоров'я, лінь - хвороба.

8.   Лагідне слово для хворого - ліки.

9.   Сила мовчить, а слабкість кричить.

10.  У здоровому тілі - здоровий дух.

11.  Сонце, повітря і вода – найкращі друзі.

12.  Здоров'я  дорожче  за  багатство.

13.  Здоров’я – мудрих гонорар.

14.  Здоров’я – найбільший скарб у житті.

15.  Хто праці не боїться,  того хвороба сторониться.

16.  У здоровому тілі –  здоровий дух.

17.  Сонечко, повітря і вода -  мої найкращі друзі.

18.  Бережи  одяг, поки новий, а здоров’я  поки  молодий.

19.  Як немає сили, то й світ не милий.

20.  Хто день починає з зарядки, у того все буде в порядку.

21.  Без уроків фізкультури не зміцнить мускулатура.

22.  Ваше здоров’я в ваших руках.

23.  Здоров'я  не купиш — його розум дарує.

24.  Здоровому все добре.

25.  Подивися на вид, та й не питай здоров'я.

26.  Без здоров'я немає щастя.

27.  Весела думка — половина здоров'я.

28.  Хвороб безліч, а здоров'я одне.

29.  Бережіть здоров'я — його в крамниці не купиш.

30.  Тримай голову в холоді, а ноги в теплі — будеш вік жити на землі.

 

 

 

 

 

docx
Додано
13 березня 2019
Переглядів
1712
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку