Урок з основ здоров’я
в 3 класі на тему:
Вчитель Новожиттівського НВК
Скитиба Ніна Василівна
Мета уроку:
Формувати ключові компетентності:
уміння вчитися - навчати школярів організовувати свою навчальну діяльність; розвивати вміння планувати свої дії;
загальнокультурної – використовувати набуті знання, уміння під час виконання завдань;
соціальної – формувати навички особистісного спілкування, заохочувати дітей до співробітництва; викликати бажання проявляти ініціативу;
інформаційно – комунікативної: розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу, зосередженість; удосконалювати вміння аргументовано доводити свою думку;
здоров’язбережувальної – працювати над удосконаленням соціальної та духовної складової здоров’я; формувати вміння безпечної поведінки в різних ситуаціях;
формування предметних компетентностей – розширити уявлення учнів про пожежі та причини їх виникнення; спонукати дітей до виконання правил пожежної безпеки; виховувати відповідальність за своє життя та життя інших.
Обладнання: презентація до уроку «Види пожеж», кошик, таблички «ЗА», «НЕ ЗНАЮ» і «ПРОТИ».
Хід уроку
І. Організація класу.
Всі сідайте тихо, діти,
На уроці – не шуміти,
Руку гарно піднімати.
Чітко всім відповідати.
Бачу всі готові! Молодці!
То ж гаразд, часу не гаєм
і урок вже починаєм.
ІІ. Актуалізація опорних знань
1. Прийом «Відгадай»
Лишає він страшні сліди,
Усе він пожирає.
А як даси йому води –
Відразу помирає! (Вогонь)
З язиком, а не лає,
Без зубів, а кусає. (Вогонь)
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку
— Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь про те, яку користь і шкоду приносить вогонь людині, як він впливає на її життя. Ми також з’ясуємо, як поводитись із вогнем, яких правил безпеки слід дотримуватись, адже від цього залежатиме ваше життя і життя оточуючих.
ІV. Вивчення нового матеріалу
Кожна група висловлює свої ідеї на листочках паперу і складає їх у звичайний кошик. Потім учні перечитують ідеї, виправляють недостовірні тези і знайомляться з новою інформацією.
— Давайте разом з’ясуємо, а що ж таке пожежа?
«Довідкове бюро»
Фізкультхвилинка
— Щоб у нас вогонь був тільки добрим, пам'ятайте, що з ним жартувати не можна. Щоб вогонь
з доброго помічника не перетворився на небезпечного ворога, дотримуйся правил пожежної безпеки. Давайте ознайомимося з ними за підручником та створимо нові, яких тут немає.
— Одна з причин виникнення пожеж – неправильне користування обігрівальними приладами, якими люди опалюють свої помешкання, коли стає прохолодно. Таких приладів дуже багато. Найбільш поширені серед них електричні обігрівальні прилади. Давайте познайомимося із правилами користування обігрівальними приладами.
V. Узагальнення та систематизація знань учнів
1. Прийом «Займи позицію»
— Вогонь не лише наш друг, а й ворог.
(Учні впродовж кількох хвилин обдумують це питання, а потім виходять до дошки і займають позицію «ЗА», «НЕ ЗНАЮ» і «ПРОТИ», тобто стають під відповідними табличками, прикріпленими на дошці).
2. Прийом «Впіймай» речовину, що горить»
— Плесніть в долоні, коли почуєте речовину, яка горить. Тупайте ногами, коли почуєте речовину, що не горить.
Вата, пісок, папір, ацетон, крейда, книга, бензин, земля, сіно, дошка.
3. Прийом «Робота в парах»
— Складіть правила пожежної безпеки, яких слід дотримуватись на випадок пожежі у школі.
— Розгляньте малюнки на стор.80 та скажіть, яких правил пожежної безпеки не дотримуються діти?
4. Прийом «Уяви ситуацію»
— Ви йдете по вулиці і помітили, що з одного будинку йде дим. Які ваші дії?
VI. Підсумок уроку