Урок з основ здоров’я в 3 класі на тему: "Пожежна безпека"

Про матеріал
Розробка уроку містить цікаві прийоми для роботи, що сприяють кращому засвоєнню знань учнів про види пожеж та причини їх виникнення, спонукають дітей до виконання правил пожежної безпеки.
Перегляд файлу

 

 

 

 

         Урок  з основ здоров’я

              в 3 класі на тему:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "картинка пожежна безпека для дітей"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель  Новожиттівського  НВК

Скитиба  Ніна  Василівна

 

 

 

Мета уроку: 

Формувати  ключові компетентності:

уміння вчитися - навчати школярів організовувати свою навчальну діяльність; розвивати вміння планувати свої дії;

загальнокультурної – використовувати набуті знання, уміння під час виконання завдань;

соціальної – формувати навички особистісного спілкування, заохочувати дітей до співробітництва; викликати бажання проявляти ініціативу;

інформаційно – комунікативної: розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу, зосередженість; удосконалювати вміння аргументовано доводити свою думку;

здоров’язбережувальної – працювати над удосконаленням соціальної та духовної складової здоров’я; формувати  вміння безпечної поведінки в різних ситуаціях;

формування предметних компетентностей – розширити уявлення учнів про пожежі та  причини їх виникнення; спонукати дітей до виконання правил пожежної безпеки; виховувати відповідальність за своє життя та життя інших.

Обладнання: презентація до уроку «Види пожеж», кошик, таблички «ЗА»,  «НЕ  ЗНАЮ»  і  «ПРОТИ».

                                                                Хід уроку

І. Організація класу.

Всі сідайте тихо, діти,

На уроці – не шуміти,

Руку гарно піднімати.

Чітко всім відповідати.

Бачу всі готові! Молодці!

То ж гаразд, часу не гаєм

і урок вже починаєм.

ІІ. Актуалізація опорних знань

1. Прийом «Відгадай»

Лишає він страшні сліди,

Усе він пожирає.

А як даси йому води –

Відразу помирає! (Вогонь)

                      З язиком, а не лає,

                      Без зубів, а кусає. (Вогонь)

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь про те, яку користь і шкоду приносить  вогонь людині, як він впливає на її життя. Ми також з’ясуємо, як  поводитись із вогнем, яких правил безпеки слід дотримуватись, адже  від цього залежатиме ваше життя і життя оточуючих.

ІV. Вивчення нового матеріалу

  1. Прийом  «Кошик  ідей»
  •  Діти, як ви розумієте таке прислів’я: «Вогонь – добрий слуга, але поганий господар»?
  •   Давайте з’ясуємо, в яких випадках вогонь є другом людині, а в яких випадках  — ворог?  Для цього об’єднаємось у дві групи і зберемо свої  ідеї з цих питань.

Кожна група висловлює свої ідеї на листочках паперу і складає їх у звичайний  кошик. Потім  учні  перечитують ідеї,  виправляють  недостовірні тези і  знайомляться з новою  інформацією.

  1. Словникова робота

— Давайте разом з’ясуємо, а що ж таке пожежа?

                                     «Довідкове бюро»

  • Пожежа — це неконтрольований процес горіння, який загрожує життю і здоров’ю людей і тварин, знищує природні ресурси і матеріальні цінності.
  • Пожежа — це полум’я, яке охоплює і знищує все, що горить.
  • Полум’я — це вогонь, що здіймається над предметом, який горить.
  1. Розповідь учителя про види пожеж із демонстрацією  презентації «Види пожеж».

                                        Фізкультхвилинка

  1. Робота з підручником на стор. 76-78.

    Щоб у нас вогонь був тільки добрим, пам'ятайте, що з ним жартувати не можна. Щоб вогонь

з доброго помічника не перетворився на небезпечного ворога, дотримуйся правил пожежної  безпеки. Давайте ознайомимося з ними за підручником та створимо нові, яких тут немає.

  1. Робота з підручником на стор.81-83.

Одна з причин виникнення пожеж – неправильне користування обігрівальними приладами, якими люди опалюють свої помешкання, коли стає прохолодно. Таких приладів дуже багато. Найбільш поширені серед них електричні обігрівальні прилади. Давайте познайомимося із правилами користування обігрівальними приладами.

V. Узагальнення та систематизація знань учнів

1. Прийом «Займи позицію»

  Вогонь не лише наш друг, а й ворог.

(Учні  впродовж  кількох  хвилин  обдумують  це  питання,  а  потім  виходять  до  дошки  і  займають  позицію  «ЗА»,  «НЕ  ЗНАЮ»  і  «ПРОТИ», тобто  стають  під  відповідними  табличками,  прикріпленими  на  дошці).

2. Прийом «Впіймай» речовину, що горить»

— Плесніть в долоні, коли почуєте речовину, яка горить. Тупайте ногами, коли почуєте речовину, що не горить.

 Вата, пісок, папір, ацетон, крейда, книга, бензин, земля, сіно, дошка.

3. Прийом «Робота в парах»

— Складіть  правила  пожежної безпеки, яких  слід дотримуватись на випадок пожежі у школі.

— Розгляньте малюнки на стор.80 та скажіть, яких правил пожежної безпеки не дотримуються діти?

4. Прийом «Уяви ситуацію»

— Ви йдете по вулиці і помітили, що з одного будинку йде дим. Які ваші дії?

VI. Підсумок  уроку

  • Закінчимо урок такими словами:
  • Після цього уроку я зрозумів, що…
  • Найбільше мене вразило на уроці…
  • Я хочу більше дізнатися про…

 

 

docx
Додано
14 березня 2019
Переглядів
2383
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку