Інтегрований урок з української мови та я досліджую світ "Осінь щедра, осінь золота"

Про матеріал
Інтегрований урок з української мови та інтегрованого курсу "Я досліджую світ" для учнів 2 класу
Перегляд файлу

      Осінь щедра, осінь золотава.

Спостереження за явищами природи восени.

Інтегрований урок (українська мова, я досліджую світ)

 

 

Мета. Учити спостерігати за змінами в живій і неживій природі восени; виразно читати вірші про осінь. Розвивати спостережливість, образне мислення, творчу уяву, фантазію та зв’язне мовлення учнів. Виховувати любов до навколишнього світу, бережливе ставлення до природи рідного краю, почуття прекрасного.

І. Організаційний момент.

Сьогодні, любі діти,

Ми вийшли

Природі порадіти!

Розумне і корисне

З’єднаємо в клубок.

І розпочнемо цікавий,

Як сонечко, яскравий,

Доступний, незвичайний

Для школярів урок.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  • Сьогоднішній урок ми проведемо під блакитним небом, побуваємо у гостях у природи. Але перш ніж вирушити у цікаву подорож давайте пригадаємо правила поведінки  у природі.

( за малюнками діти пригадують правила поведінки у природі)

  • Не ламай дерев і кущів. Не дозволяй робити це іншим! Кожен зелений листочок виділяє у повітря кисень, без якого не можливе життя на Землі.
  • Не пошкоджуй кору дерев, не ламай гілок. Це шкодить дереву. Щоб згубити молоде дерево потрібні хвилини, а виростити – роки.
  • Не знищуй неїстівних грибів! Гриби, що є отруйними для людини, для лісових мешканців – ліки і харч.
  • Не руйнуй мурашників. Мурахи – санітари лісу.
  • Не лови барвистих метеликів. Вони схожі на казкові «літаючі квіти» і   нікому не завдають шкоди.
  • Не руйнуй пташиних гнізд. Птахи – наші пернаті друзі, що бережуть садки від шкідників.
  • Не рви багато квітів, бо вони зів’януть і можуть зникнути.                                                 
  • Не руйнуй павутиння.

Гра

  1.               Хто не ламає дерев – плесніть у долоньки.
  2.               Хто не кривдить пташок, підгодовує їх взимку візьміться за руки.
  3.               Хто любить і береже природу – підніміть руки.

 

ІІІ. Робота над темою уроку.

Відгадування загадки про Осінь.

Хто вона, ота красуня

В золотім намисті

Що без пензля і без барв

Скрізь малює листя

На деревах листя те

Так блищить, мов золоте.

 

  • Яка пора року зараз господарює у природі?
  • Саме Осінь – чарівниця і запрошує нас сьогодні до себе в гості.

 

Легенда про Осінь

За народним переказом, Осінь – старша дочка Сонця. Вона останньою залишила батьківський дім і стала на Землі четвертою порою року. Посилаючи Осінь на Землю, Сонце сказало їй:

  • Забирай все моє багатство. Я віддаю тобі все своє золото. Будь щедрою, і люди полюблять тебе.

 

  • І осінь, як ви бачите, виконує наказ Сонця і щороку дарує нам щедрі дарунки, чарує своїм осіннім золотом.

 

Гра « Зроби комплімент Осені» ( чарівна, золота, щедра, багата, урожайна, працьовита)

  • А чи знаєте ви діти вірних друзів Осені – місяців?
  • Як ви гадаєте чому їх так завивають?

( Вересень  цвіте медоносна  рослина верес. Жовтень – жовтіє листя на деревах. Листопад – опадає листя).

  • Колись в давнину, люди вересень називали сівень, адже починали сіяти озимину. Жовтень  хмарунець, тому що часто змінювалась погода. А листопад просто – падолист, адже опадає листя.

 

Добрий настрій маємо, за природою спостерігаємо.  

(Спостереження за змінами в природі)

  • Яка буває природа? (Жива і нежива)
  • Що належить до живої і неживої природи?
  • Коли змінюються пори року, то в живій і неживій природі відбуваються зміни.
  • Коли ви відгадаєте мою загадку, то дізнаєтеся від чого залежать зміни у природі.

Що у світі найсвітліше,

Наймиліше, найтепліше?

Все від нього навкруги

Набирається снаги.

Тільки ранок настає,

Виглянь у віконце!

Всім воно життя дає,

Променисте …. (Сонце)

  • Що ви можете сказати про осіннє сонечко?
  • Яким стало повітря?
  • Як змінилось небо після літа?
  • Чому не чути пташиної пісні?
  • Чи всі пташки відлетіли у теплі краї? Чому?
  • Які зміни відбулися з рослинами?
  • Які дерева не змінили свого вбрання?

Інсценізація казки «Осінь і Звірята»

Хвилинка поезії

  • Як багато цікавого і нового ви помітили у природі з приходом Осені.

Люди здавна спостерігали за природою і склали багато різних прислів’ї, приказок, загадок, оповідань, казок і віршів про Осінь.

  • Діти, ви готувалися до позакласного читання і підготували подарунки для Осені-чарівниці – вивчили вірші, загадки, прислів’я.

(Діти читають напам’ять вірші, прислів’я, приказки, загадки про осінь)

  • Як називають людей, що пишуть вірші? (Поети)
  • Зараз ми з вами спробуємо побувати в ролі поетів.

Біля річечки в рядочки

Посадили ми … (дубочки)

Шелестять влітку листочки,

Восени ростуть…..(грибочки)

Нехай же малі діточки

Не ламають …. (гілочки)

Потрібні дубу гілочки,

Щоб там скакали…..(білочки)

 

Прислів’я про осінь

 Осінь іде – дощ за собою веде.

 Осінь збирає, а зима з’їдає

 В’яже влітку рукавиці – в листопаді пригодиться

 Восени і горобець багатий.

 

Гра «З якого дерева листочок»

Загадки про дерева і кущі ( Діти відгадують загадки і розпізнають, листочки дерев і кущів)

Маю сукню зелененьку,

Гнучкі, ніжні віти,

Білу кору, стан тоненький

Як, я звуся, діти ? (Береза)

Живе один батько,

Тисячі синів має,

Усім шапки справляє.  (Дуб)

У вінку зеленолистім.

У червоному намисті.

Видивляється у воду

На свою хорошу вроду. ( Калина)

 

Осінь в гості завітала,

Нам листочки подарувала.

Потанцюємо із ними,

Із листками золотими?

Гра

Правила гри:

  1. Кожен обирає листочок, що найбільше подобається.
  2. На слова «Подув вітер, розлетілися листочки» - ви літаєте , кружляєте навколо.
  3. На слова «Подуй, вітре, принеси березові листочки» - до мене летять тільки березові і т.д.

 

-Листочки ми з вами не будемо викидати, а дамо їм друге життя на уроці технологій.

  • Що ми з ними зробимо? (Аплікації)
  • А ще, діти, на деревах, кущах восени дозрівають плоди з насіння. Це їх дітки і з них можуть вирости молоді деревця.

 Загадки

Летить їжаком,

А падає голяком. (Каштан)

Чок-чок-чок-чок!

Скринька впала на бочок.

Скринька та не проста –

Скринька та – кістяна. (Горіх)

У золотий клубочок

Сховався дубочок. (Жолудь)

Білка по горіхах стрибає

У дупло своє складає:

Гриби, ягоди, горішки,

І звичайно ж, …. (шишки)

 

Гра «Чарівний мішечок»

Умова: необхідно на дотик відгадати річ, що знаходиться в мішечку ( жолуді, каштани, горіхи, шишки). Сказати, з якого дерева дитинка?

 

ІV. Підсумок уроку.

    -Чи сподобався вам урок, діти?

  • Осінь вам подарувала кошик своїх найкращих плодів,  у нагороду за вашу працю на уроці.

Бережіть комашок, діти,

Кожна з них повинна жити.

Як не стане в нас комах,

То загине кожний птах.

Як не буде бджілок в нас,

То медку ніхто не дасть.

Щоб садки у нас цвіли,

Щоб летіли журавлі,

Щоб пташки у нас співали,

І дерева підростали,

Щоб земля була у квітах,

Бережіть природу, діти.

docx
Додано
7 грудня 2022
Переглядів
148
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку