Інтегрований урок з «Я досліджую світ»,
розвитку зв’язного мовлення з елементами математики, літературного читання та праці.
Тема: «Святковий календар осені. Мова і мовлення. Складання речень»
Мета:
закріпити вміння будувати речення; вчити учнів красиво висловлюватися, розвивати мовленнєві навички, вміння влучно добирати слова, порівняння, ознаки предметів;
розвивати уявлення, увагу, спостережливість, логічне мислення; виховувати любов до природи, до прекрасного;
повторити і закріпити додавання і віднімання двоцифрових чисел, круглих чисел; порядок дій першого ступеня;
виховувати вміння працювати в групі.
Обладнання: картки з математичними завданнями, заготовки для святкової листівки, презентація «Святковий календар осені».
Хід уроку
І. Організація класу
Створення емоційного настрою
Вітання (слайд 2)
Доброго здоров’я, доброго всім ранку!
Хай вам ясно сонце світить кожного світанку.
Хай сміється мирне небо, смійтеся й ви, діти,
А осінні дні дарують вам осінні квіти.
Отже, часу ми не гаємо, наш урок розпочинаємо!
Сьогодні у нас на уроці присутні гості, давайте з ними привітаємось.
Очікування:
- Я сподіваюся, що наш урок буде цікавим, корисним, де кожен із вас відкриє
для себе щось нове, адже ви розумні, талановиті та творчі діти.
ІІ. Актуалізація опорних знань (Слайд 3)
Я пропоную вам зіграти в гру «Математичний дешифратор». Вам необхідно обчислити математичні вирази. А результати обчислень даних виразів запишіть у порядку зростання. Закодоване слово буде знайдено. Будь ласка, приступайте до роботи! Працюємо чітко й злагоджено. (таблиця з кодом + приклади)
Яке слово ви отримали? Так, це слово ОСІНЬ! Наша осінь.
Про цю чудову пору року послухайте вірш Марії Познанської «Осінь наша, осінь» (вірш читає підготовлений учень). (Слайд 4)
Осінь наша, осінь –
Золота година,
Неба ясна просинь,
Пісня журавлина.
Бабиного літа
Довгі, білі коси…
І дорослі й діти
Люблять тебе, осінь.
Та не тільки славна
За свою ти вроду –
Урожаї здавна
Ти несеш народу:
Щедра і дорідна,
Пахнеш ти медами,
Славиш край наш рідний
Зерном і плодами!
Осінь дійсно чудова пора року. (Слайд 5)
Кожного разу постає вона перед нами у різних відтінках і кольорах, зачаровує своєю неповторною красою. Багата на дарунки, щедра; з присмаком яблук, різнобарв’ям айстр та жоржин, ошатністю дерев, шурхотом опалого листя та стукотом дощу.
ІІІ. Робота над темою уроку
Повідомлення теми і задач уроку
- Осінь не тільки тішить нам розмаїття кольорів у природі й багатий врожай, а ще дарує нам багато цікавого. А що саме, ми зможемо дізнатися завдяки вашим математичним вмінням.
Мотивація навчальної діяльності
Сьогодні ми з вами об’єдналися в групи. Сподіваюсь, що, працюючи в групах, ви будете допомагати один одному якнайкраще виконати усі завдання.
Гра «Дешифратор». Робота в групах. (Слайд 6)
Кожна літера відповідає цифрі. Розташуйте цифри у порядку зростання і дізнаєтесь тему сьогоднішнього уроку.
СВЯТКОВИЙ КАЛЕНДАР ПРИРОДИ!
(виконавши завдання, діти отримали тему уроку). (Слайд 7)
Сьогодні наша розмова буде про осінні календарні свята. Ми з вами пригадаємо свята, які вже святкували, почуємо про свята, що ще попереду, навчимося складати
речення різними способами. А ще нам знадобляться наші математичні вміння і ваші чарівні рученята.
Первинне засвоєння і осмислення нових знань
Якщо ми з вами подивимось на осінній календар, то побачимо багато свят. Деякі з них ми вже відсвяткували, інші – ще мають бути. Давайте ми їх пригадаємо і назвемо.
Перше вересня – особливий день. (Слайд 8)
Він наповнений дитячими усмішками, різнобарвними квітами і веселою піснею шкільного дзвоника. Першого вересня вся країна святкує День Знань. (Слайд 9)
Пропоную розпочати нашу роботу із складання речень на тему цього свята.
Складати речення можна по-різному. Давайте ознайомимось із першим способом: за малюнками. (Слайд 10)
Запишіть це речення у зошит.
Молодці! Ви дуже вдало попрацювали. А у нас на черзі ще наступне свято вересня – 12 вересня ми з вами святкували День фізкультури та спорту. (Слайд 11-13)
Подивіться на наші фото, пам’ятаєте як це було?
А тепер давайте складемо речення про це свято.
Ознайомимось з наступним способом складання речень – «Гра «Розсипанка». (Слайд 14)
Робота в групах (Слайд 15 – 17)
Вислуховуємо відповіді дітей.
(Слайд 18) Складаємо речення колективно, записуємо його у зошит.
Розмову про це свято ми завершимо руханкою.
Руханка (Слайд19)
ІV. Закріплення знань
У жовтні у нас були такі значущі свята. (Слайд 20-21)
День вчителя святкується в першу неділю жовтня. Я дуже добре пам’ятаю цьогорічне свято. Я хворіла, а ви приготували для мене дуже багато гарних щирих листівок з привітаннями. Як приємно було мені їх побачити і прочитати.
Це дуже зворушливе і важливе для мене свято, давайте складемо про нього речення. А складати будемо ще одним способом – за малюнком і схемою. (Слайд 22)
Давайте спробуємо його скласти. (відповіді дітей)
Запишіть це речення в зошит.
А про наступне свято я хочу вам розповісти дещо детальніше. (Слайд 23)
Будьте уважними, дивіться на дошку. (Слайд 24 -25)
Діти, ми багато дивилися на екран, писали, наші оченята трохи притомилися. Давайте зробимо для них відпочинок.
Фізкультхвилинка для очей
V. Контрольно-корегувальний етап уроку. (Слайд 26)
У листопаді на нас чекає дуже важливе свято. 9 листопада вся наша країна буде святкувати День української мови та писемності. (Слайд 27)
Любіть рідну мову (Слайд 28)
Мова — краса спілкування,
Мова — як сонце ясне,
Мова — то предків надбання,
Мова — багатство моє.
Мова — то чиста криниця,
Де б'є, мов сльоза, джерело,
Мова — це наша світлиця,
Вона як добірне зерно.
Мова — державна перлина,
Нею завжди дорожіть:
Без мови немає країни —
Мову, як матір, любіть!
Ф. Пантов
А тепер настав час задіяти наші чарівні ручки. Завдання для кожної групи: створити вітальну листівку із Днем української мови та писемності, використовуючи надані кожній групі матеріали. (Слайд 29)
Презентація виробів.
Запрошую вас на свої місця – нам треба підвести підсумки уроку.
VІ. Підсумок уроку
І на останнє хочу вам розповісти ще про одне свято, що чекає на нас у листопаді. 30-го листопада – Всесвітній день тварин.
Я пропоную на наступний урок намалювати свого домашнього улюбленця або будь-яку іншу тварину, яка вам подобається і, у довільній формі скласти про них два речення.
VІІ. Рефлексія (Слайд 30)
Звичайно, це не всі свята осені, тому що їх дуже багато і всі вони дуже цікаві. Українці дуже люблять свята і вміють їх святкувати. Але українці – це, в першу чергу, трударі, люди, які люблять і вміють працювати.
А яка найважливіша праця, робота для вас, учнів?
Дітки, вчіться працювати, вчіться вчитися, бо це вам знадобиться у житті.
Діти, просигналізуйте цеглинкою відповідного кольору, який відповідає
вашому настрою.
Прийом «Світлофор»
Принцип виконання: запропонувати учням просигналізувати своє сприйняття уроку відповідним кольором. Попередньо узгодити значення кольорів:
зелений – дуже сподобалося, побільше б таких завдань;
жовтий – сподобалось, але не все було цікавим;
червоний – вправа не сподобалась, її виконувати було нецікаво та нудно.
Дякую усім за плідну працю, гостям за увагу. (Слайд 31)