Конспект відкритого уроку з ЯДС "Які країни є на Землі" 2 клас

Про матеріал
Пропоную власний конспект відкритого уроку з ЯДС у 2 класі Нової української школи.
Перегляд файлу

 Дата: 25.02.2020

Урок 61. Тема: Які країни є на Землі.

Мета: дати учням уявлення про різноманітність країн у світі, їхніх культур і звичаїв; пояснити, чим схожі та чим відрізняються держави світу; розвивати пізнавальний інтерес; виховувати повагу до культури країн світу.

Обладнання: мультимедійна презентація, політична карта світу, прапори країн, рослини-символи для представників країн, символи-призи, картки для гри «Сортуємо сміття», банки з крупами, хустинка, картки для гри «Накрий стіл».

Тип уроку: урок-подорож.

Хід уроку

І. Ранкова зустріч

  1. Привітання

Колом сонечко іде,

За собою день веде.

Станьмо разом, станьмо в колі –

Станем сонечком у школі!

Прийшов час ранкової зустрічі, займіть свої місця у колі друзів. Запрошую дівчаток, а між ними стануть хлопчики.

Любі діти! У наш клас

завітали люди щирі.

Привітайте в добрий час

Посмішкою та миром.

(Діти повертаються до гостей та вітаються).

А тепер розкажемо трохи про себе.

Вправа «В цьому класі друзі всі». Разом з учителем розповідають віршик.

В цьому класі друзі всі:                     (три хлопки)

Я і ти, і ми, і ви.                                   ( три хлопки)

Добрий день, тому, хто зліва.            (поворот наліво)

Добрий день, тому, хто справа.         ( поворот направо)

Ми – одна сім’я.          (розвести руки в сторони, показати на всіх)

 

В цьому класі друзі всі:                     (три хлопки)

Я і ти, і ми, і ви.                                  ( три хлопки)

Обійми, того, хто зліва.                  (обійми з учнем зліва)

Обійми, того, хто справа.               (обійми з учнем справа)

Ми – одна сім’я.          (розвести руки в сторони, показати на всіх)

  1. Щоденні новини. Повідомлення синоптика

Сьогодні___ (число)__________ (місяць)_________ (день тижня).

На дворі________ (пора року).

Коли в ранці я йшла до школи небо було _____(ясним, похмурим).

Опади (були/не було).

  1. Групова робота
  • Сьогодні ви будете працювати в командах. Які правила роботи ви знаєте? (відповіді учнів)
  •                                      Тему уроку ви дізнаєтеся, коли знайдете заховану в кожній групі букву. Тож запрошую вас до своєї групи. Кожна команда називає свою букву.

(Виходить учень і віддає букву. Вчитель кріпить на дошку.)

  1. Обмін думками та інформацією.
  • Скажіть мені, діти, а чи любите ви подорожувати? А що саме вам подобається в подорожі? (відповіді учнів).

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку

  • Тема нашого уроку «Подорож країнами світу». План нашої подорожі показаний на дошці. Ми побуваємо на різних материках, дізнаємося культуру та традиції держав світу.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

  • Діти, скажіть мені, якими видами транспорту можна подорожувати?
  • А мандрувати ми будемо літаком, який наші хлопці побудували за допомогою конструктора LEGO.

ІY. Вивчення нового матеріалу

  1. Віртуальна подорож. Розповідь учителя з елементами бесіди

Діти, як ви думаєте, скільки країн є у світі?

Виявляється, що їх нараховують близько 200. Саме так, всі вони різні за розмірами: є великі і середні території. А є зовсім маленькі, одні з них заможні, а інші - бідніші. Усі країни мають назви, державні символи та мову.

У різних куточках землі люди по - різному пристосовуються до умов життя. Вони по – своєму будують житла, носять різний одяг, вирощують різні сорти рослин і породи тварин. Вони звикли до різної їжі й мають різні культурні традиції. Ми познайомимося з деякими з них. А вирушаємо ми діти з якої країни? (України).  (Показ на карті, прапорець).

І спочатку пригадаємо культуру нашої країни.

Україна

  • Яке місто є столицею України?
  • Які державні символи нашої країни?
  • Які ви знаєте народні символи України?
  • Які у нас є улюблені свята?

2. Робота експертних груп

  • Сьогодні на уроці наш клас  буде об’єднано на 6 команд. Кожна команда за правильні відповіді отримає призи – символи країн. Вкінці уроку ми визначимо команду-переможця.
  • Вашим домашнім завдання було підготувати інформацію до уроку.

Перша наша зупинка буде в Індії. (Показ на карті, прапорець).  Країна знаходиться на материку Євразія. Столиця  Індії – Нью-Делі.

1 група «Індія на карті світу»

Послухаємо представника команди з інформацією про цю країну.

Індія

Національна квітка Індії - лотос. Він означає силу та джерело життя. Корови там є священними тваринами , чіпати і їсти їх не можна , тому вони безперешкодно ходять по містах , вулицях і пляжах. Їжу в Індії беруть тільки правою рукою. Передавати, подавати або приймати предмети потрібно також правою рукою. Ліва рука вважається нечистою, тому давати або брати нею вкрай образливо. Національний одяг сАрі.

  • Костюм для індійського танцю хоче продемонструвати нам …

2 група «Китай на карті світу»

Друга наша зупинка буде в Китай. (Показ на карті, прапорець). Він знаходиться на материку Євразія. Столиця Китаю – Пекін.

Китай

Безперечний символ Китаю — півонія. Вірять, що він приносить щастя, зберігає любов і примножує багатство. Тут нарахували близько 100 видів тварин , які не зустрічаються більше ніде. Найбільш відомі з них - це Ірбіс і Панда . Всього налічується більше 87 000 ієрогліфів. Національний костюм – хАньфу.

3 група «Японія на карті світу»

Третя зупинка буде в Японію. (Показ на карті, прапорець). Країна знаходиться на материку Євразія. Столиця Японії – Токіо.

Японія

Символом країни є – квітка хризантема. Тому, що її жовті квіточки нагадують сонце. А до сонця в Японії здавна ставилися з великою повагою. Розкажемо про найцікавіше. Японці винайшли мистецтво вирощування карликових маленьких дерев. Також винайшли мистецтво створення поробок з квітів для прикрашання приміщення. Також мистецтво складання паперу - оригамі, яким ми займаємось на уроках трудового навчання. Традиційний одяг – КімонО. Цвітіння сакури (Японська вишня) вважається японським національним подією. Сакура - традиційний символ жіночої молодості і краси.

  • Кімоно – це не тільки національний одяг, а й одяг для занять бойовими мистецтвами. Кімоно для дзюдо нам покаже ...

Фізкультхвилинка (танець арам-зам-зам)

4 група «Канада на карті світу»

Четверта зупинка буде в Канаду. (Показ на карті, прапорець). Країна знаходиться на материку Північна Америка. Столиця – Оттава.

Канада

Канада – це одна з найбільших за розмірами країна світу. Символ країни – червоний листок цукрового клена, який ми можемо бачити на прапорі. Тварина символ Канади – бобер. Тут знаходиться більше внутрішніх озер і річок, ніж у будь-якій іншій країні світу. Хокей є національною грою Канади, і канадці в ньому дуже сильні. У Канаді було винайдено величезну кількість речей, найбільш значущими є: баскетбол, електрична лампочка, електрична плита, електронний мікроскоп, телефон, телебачення і багато іншого.

5 група «Австрія на карті світу»

П’ята зупинка буде до країни альпійських вершин, гірських озер та лісів – Австрії. (Показ на карті, прапорець). Країна знаходиться на материку Євразія. Столиця – Відень.

Австрія

Символами Австрії є рослина альпійський едельвейс та тварини – чорний орел та ластівка.

Столиця Австрії, Відень, є одним із найчистіших європейських міст. Тут уміють правильно поводитися з відходами. У Відні є сміттєспалювальний завод, який спалює те сміття, яке переробити неможливо. І збудовано його за новітніми технологіями, тому він не забруднює повітря.

- А як ви вважаєте, що може зробити кожен із вас, щоб зберегти довкілля чистим? (Відповіді дітей).

- Людство щосекундно засмічує планету різними відходами, які мають різний період розкладу. Наприклад, консервна бляшанка – розкладеться аж через 500 років, а скляна пляшка – через 1000 р. Щоб сповільнити цей процес, треба правильно сортувати сміття. Це дає можливість повторно використати різні матеріали. То ж допоможемо нашій планеті?

Дидактична гра екологічного змісту «Сортуємо сміття».

- Я пропоную вам в командах посортувати сміття і розкласти його в різні баки: скло, папір, метал, пластик, харчові відходи та електронні відходи. Візьміть листочок з назвою бака і кладіть до нього лише потрібне сміття. (Папір, органіка, скло, метал, пластик, електронні відходи)

                               (Робота в командах).

-Молодці, діти! Я з гордістю можу сказати, що майбутнє нашої планети в надійних руках!

6 група «Англія на карті світу»

Шоста зупинка буде в Англію. (Показ на карті, прапорець). Країна знаходиться на материку Євразія. Столиця – Лондон.

Англія

Рослина - офіційний символ Англії – червона троянда. Ця розкішна квітка символізує перемогу.  Лев займає найважливіше місце серед символів. Він уособлює грацію, мудрість, силу. Не даремно він є царем усіх звірів. На вулицях Лондона важко знайти безпритульних тварин, як правило їх утримують у спеціальних притулках. Взагалі англійці дуже люблять собак. І на вулицях Лондона можна зустріти мабуть будь-які породи собак, які гуляють зі своїми господарями. Найбільш популярним і улюбленим спортом Англії визнаний футбол. Цікавий факт. Спочатку парасолька служила для захисту від сонця. Як укриття від дощу парасолю вперше застосував англієць.

Гра «Назви крупу»

Англійці обожнюють вівсянку на сніданок. Зараз ми перевіримо, чи знаєте ви крупи з яких можна зварити кашу.(Учням зав’язую очі та даю баночки з різними крупами. Треба відгадати назву крупи).

 

Y. Узагальнення і систематизація нових знань

1) Гра «Накрий стіл для зустрічі гостей»

- Ну що зголодніли у подорожі? Пора підкріпитися. Пропоную накрити стіл для зустічі гостей із різних країн. Треба розв’язати числові вирази і поставити на стіл задану кількість страв.

2) Гра «Кубик Блума»

«ПОДІЛИСЯ»

- Що із почутого на уроці тобі було знайоме?

- Що нового ти дізнався?

- Що тебе найбільше вразило?

«ПОЯСНИ»

- Чому Землю називають планетою людей? (Бо на ній живуть люди)

- Чому символом Японії є жовта хризантема? (Її квіточки нагадують сонце, а до сонця японці завжди ставилися з повагою)

- Чому в Англії практично не можливо знайти безпритульних тварин?

«НАЗВИ»

- Яка тварина є священною в Індії? (Корова)

- Яка рослина є символом Китаю? (півонія)

- Як люди можуть розуміти одне одного? (Вивчаючи мови інших народів)

«ЧОМУ»

- Чому люди вивчають різні мови? (для того, щоб розуміти один одного)

- Чому потрібно зберігати довкілля?

«ЗАПРОПОНУЙ»

- Якими мовами варто оволодіти іноземцям, які приїхали в Україну?

- Звідки можна дізнатися інформацію про країни світу?

«ПРИДУМАЙ» 

- До якої країни ти хотів би поїхати? Яку мову необхідно для цього знати?

ІV. Заключна частина. Підсумкові завдання.

1.Зворотний зв’язок.

- Наша подорож підходить до завершення. Сподобалось подорожувати?

В яку  країну ви хотіли б повернутися і побувати там ще раз? Чому?

б) Вірш про Україну.

- Кожен народ повинен любити і піклуватись про свою Батьківщину. Але щоб рухатися вперед, потрібно не лише любити свою країну, а й знати і поважати інші держави. 

- А ми повертаємось до нашої рідної Батьківщини.


РІДНА ХАТА

Різні в світі є країни,

Різні люди є на світі,

Різні гори, полонини,

Різні трави, різні квіти,

А у нас усіх одна країна,

Найрідніша нам усім.

То прекрасна Україна,

Нашого народу дім.

СОНЯЧНИЙ ДІМ
Привітний і світлий наш сонячний дім,
Як радісно й весело жити у нім.
Тут мамина пісня і усмішка тата.
В любові й добрі тут зростають малята.
Дзвінка наша пісня до сонечка лине:
«Мій сонячний дім — це моя Україна!»
Андрій Німенко


- Яким буде майбутнє нашої країни залежить від кожного з нас. Батьківщина, як мати, одна. Ми повинні дбати про неї, щоб вона була багатою, квітучою, яскравою. А для цього нам треба любити її, плекати, захищати.

2. Рефлексія.

- Наш урок закінчується і нам потрібно визначити, яка команда отримала найбільше призів.

(Підрахунок призів-символів. Нагородження команд.)

- Молодці!Ви гарно попрацювали! Поаплодуйте собі та своїм однокласникам.

doc
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Розробки уроків
НУШ
Додано
1 квітня 2021
Переглядів
2902
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку