Інтегрований урок з «Я і Україна», математики з елементами сенсорики. Тема: "Дикі тварини в зимку"

Про матеріал
Інтегрований урок з «Я і Україна», математики з елементами сенсорики 1-Б клас Мета «Я і Україна»: узагальнювати знання учнів про зиму як пору року шляхом роздумів, суджень, міркувань; актуалізувати знання про те, як зимують дикі тварини; вчити спостерігати, порівнювати, робити висновки; формувати образне мислення шляхом сприймання та аналізу погодних явищ і змін у живій та неживій природі взимку, прищеплювати любов до тварин, виховувати дбайливе ставлення до природи. Мета Математика: формувати навички лічби в межах 10, вчити порівнювати предмети, які різняться за одним з параметрів та сприймати форми предметів на основі тактильного та зорового обстеження, збагачувати словник прислівниками, які відображають просторові відношення, формувати сприймання часу на основі практичної діяльності учнів, розвивати пам’ять, увагу, виховувати любов до математики. Обладнання: ілюстрації диких тварин, зимового лісу, малюнок сніговика, магнітофон, аудіозапис «Пори року» П.І. Чайковського, чарівна торбинка, жолуді, каштани, дерев’яні цифри та геометричні фігури: квадрат, трикутник, круг, лічильні палички, картки із зображенням диких тварин, різнобарвні пластмасові кульки.
Перегляд файлу

ДИКІ ТВАРИНИ ВЗИМКУ

 

Інтегрований урок з «Я і Україна», математики з елементами сенсорики

1-Б клас

 

Мета «Я і Україна»: узагальнювати знання учнів про зиму як пору року шляхом роздумів, суджень, міркувань; актуалізувати знання про те, як зимують дикі тварини; вчити спостерігати, порівнювати, робити висновки; формувати образне мислення шляхом сприймання та аналізу погодних явищ і змін у живій та неживій природі взимку, прищеплювати любов до тварин, виховувати дбайливе ставлення до природи.

Мета Математика: формувати навички лічби в межах 10, вчити порівнювати предмети, які різняться за одним з параметрів та сприймати форми предметів на основі тактильного та зорового обстеження, збагачувати словник прислівниками, які відображають просторові відношення, формувати сприймання часу на основі практичної діяльності учнів, розвивати память, увагу, виховувати любов до математики.

Обладнання: ілюстрації диких тварин, зимового лісу, малюнок сніговика, магнітофон, аудіозапис «Пори року» П.І. Чайковського, чарівна торбинка, жолуді, каштани, дерев’яні цифри та геометричні фігури: квадрат, трикутник, круг, лічильні палички, картки із зображенням диких тварин, різнобарвні пластмасові кульки.

Тип уроку – закріплення і застосування знань, умінь та навичок.

 

Хід уроку

І. Організація класу до уроку

Любі діти, до нас в клас

Завітали люди щирі.

Привітаймо в добрий час

Гостей посмішкою, миром.

 

Привітання:

Доброго ранку травам росистим,

Доброго ранку квітам барвистим,

Доброго ранку сонечку ясному,

Людям усім і усьому прекрасному!

 

Девіз класу:

Не просто слухаю, а чую.

Не просто дивлюся, а бачу.

Відповідаю та міркую

Плідно працюю!!!

 

Вправа «Чарівні кульки»

«Я дуже радий тебе бачити»

«Зігріємо кульку диханням»

«Приголубимо кульку»

«Покрутимо кульку»

«Кулька масажист»

Фенологічні спостереження

Робота в «Куточку природи». Діти відмічають погодні явища, що відбуваються зараз у природі.

Антистресова гімнастика «Зимова прогулянка»

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

  •     Сьогодні до нас завітав Сніговик, він хоче дізнатись, що знають наші діти і приніс чарівну торбинку із завданнями:
  •     полічити жолуді та каштани;
  •     на дотик дізнатись  і назвати цифри 1-5, геометричні фігури: круг, квадрат, трикутник;
  •     рахунок 1-10, 10-1;
  •     викласти за зразком ялинку із лічильних паличок.

 

Гра-вправа «Закінчи речення»

У нашій школі ростуть (дерева, кущі, квіти)…

Найвище дерево нашої школи…

Найменше дерево нашої школи…

Дерева скидають листя, тому що…

Вічнозелені рослини – це…

 

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку. Робота по темі

Сніговик пропонує подорож до зимового лісу.

Сьогодні ми помандруємо де ялини та дуби,

А під кущиком гриби, і завзятий дятел – стук!

Гострить дзьобика об сук.

Тут живуть хороші друзі:

Їжаки, зайчата сірі…

Сніг закрив поляни лисі,

Здогадались, де це? (в лісі)

  •     Закрийте очі і вирушаймо у подорож. Звучить музика.

 

Вправа на уяву «Що ви побачили по дорозі?»

  •     Уявіть, що ми прийшли до лісу і піднявся сильний вітер.

 

Артикуляційна гімнастика звук ш.

 

Фізкультхвилинка

Трава низенько-низенько.

Дерева високі-високі.

Вітер дерева колише гойдає

То наліво, то направо нахиляє,

То вперед, то назад.

Ось птахи пролетіли,

А учні тихенько за парти сіли.

  •     Як називають тварин, що живуть у лісі? Яких звірів у зимовому лісі ви можете зустріти ви дізнаєтесь,  відгадавши загадки.

Загадка 1

З гілки на гілку стрибає, як комашка,

Легка і моторна, але вона не пташка. (Білка.)

  •     Що ти знаєш про білку?

Учні: У білки тепле дупло. Є жолуді, горіхи, шишки. У холодну погоду вона зовсім не виходить із дупла.

Загадка 2

У мене шубка з колючок,

У мене сіра спинка.

Круглий, мов клубок,

Голки стирчать, спробуй узять! (Їжак)

  •     Що ти знаєш про їжака?

Учні: Їжаки зариваються в опале листя і сплять до березня завдяки відкладеному з осені жиру.

Загадка 3

Хоч у нього шуба є,

Та, як холод настає,

Він не їсть тоді, не пє,

І не ходить, не гуляє,

А в барлогу спать лягає. (Ведмідь.)

Учні: Ведмеді на початку зими залягають для зимового сну. Вони дрімають. Живуть із підшкірного жиру.

Загадка 4

У темнім лісі проживає,

Довгий хвіст пухнастий має.

Їй на місці не сидиться,

Як зовуть її? (Лисиця)

Учні: Узимку хутро у неї пухнасте. Ловить мишей, куріпок, зайців, Від холоду ховається в норі.

Загадка 5

По полю та лісі гасає,

Овечок хапає та всіх лякає. (Вовк)

Учні: Лісовими галявинами, полями нишпорить вовк у пошуках мишей, зайців.

Загадка 6

Я вухастий ваш дружок,

в мене сірий кожушок.

Куций хвостик, довгі вуха,

Я усіх-усіх боюся. (Заєць)

Учні:  Заєць під кущами виспиться. Шубка у зайця тепла, пухнаста, біла, як сніг. Коли снігу небагато, лапками його розгрібає і знаходить травичку. А коли багато снігу, вилазить із кущів і обгризає кору, молоді гілочки на деревах.

  •     Які вірші про тварин ви знаєте?
  •     Робота з картками «Дикі тварини» (Позначити тварин, які сплять взимку).
  •     Сніговик дякує за відповіді і повертається додому.

 

IV. Підсумок. Рефлексія

  •     Чи сподобався урок?
  •     А хто хоче перетворитися на лісових звірят і розповісти, що вони роблять зараз у лісі? (Діти одягають маски і розповідають.)

Подарунки від Сніговика.

 

docx
Додано
28 березня 2019
Переглядів
642
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку