Інтегрований урок з ЯДС "Водиця - чарівниця, мандрівниця..." 3 клас

Про матеріал
Інтегрований урок для поглиблення знань про воду як складову частину живої та неживої природи, роль води в житті людини, про взаємозв'язки живої та неживої природи.
Перегляд файлу

Інтегрований урок з ЯДС 3 кл.

Тема «Водиця – чарівниця, мандрівниця»

Мета:

формування предметних компетентностей: дати уявлення про воду як необхідну складову природи, про необхідність збереження чистої води, розвивати спостережливість, увагу, почуття любові до природи рідного краю, виховувати бажання охороняти водні ресурси.

формування ключових  компетентностей: спілкування державною мовою, уміння навчатися протягом усього життя, екологічна грамотність .

Освітні галузі : природнича ,мовно- літературна, математична, здоров’язбережувальна, інформативна, мистецька, технологічна.

Обладнання: малюнки дітей, склянки, скляні палички, цукор, сіль, пісок, гаряча і холодна вода.

Очікувані результати:

Має уявлення про воду та її властивості

Встановлює найпростіші взаємозв’язки у живій і неживій природі.

Розуміє цінність природи для життя людей, залежність якості життя від стану навколишнього середовища

Фіксує результати досліджень

 

Хід уроку

1.Організація класу.

Подивіться один на одного, посміхніться. Подивіться на мене щирими очима. Подаруйте розумний, доброзичливий погляд один одному. Побажаємо один одному доброго дня.

2.Довідка синоптиків. Щоденні новини.

Розпочнемо свій урок з передачі «Доброго ранку, моє Красносілля». Послухаємо довідку синоптиків.

3. Закріплення та актуалізація знань.

Малюнки об’єктів живої та неживої природи, рукотворних речей.

А тепер до праці. Робота в групах.  Об’єднаємося в групи за малюнками тваринки та дерева.

Підберемо малюнки до довкілля берізки та їжачка. Якщо група готова відповідати – сигналізуємо.

Подивіться, чи є в цих групах щось спільне? Щось зайве? Який можемо зробити висновок?

Жива природа не може існувати без неживої природи.

4. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми та завдань уроку.

А про який компонент неживої природи ми будемо говорити сьогодні, ви дізнаєтеся, коли відгадаємо загадку.

Відома звіку рідина, усяк її вживає,

Буває хмаркою вона, сніжинкою буває,

Бува, як скло, крихка, тверда,

Звичайна, підкажіть,…..вода.

І дійсно, це вода. Ми сьогодні багато цікавого довідаємося про воду. А щоб про це все дізнатися, ми зробимо такі досліди.

5. Практична робота. Проведення дослідів. Робота в парах.

Дослід 1. Вода має колір……….не має.

Дослід 2. Вода має запах……….не має.

Дослід 3. Вода має форму………не має.

Дослід 4. Прозора………….не прозора.

Дослід 5. Розчиняє цукор, пісок……..не розчиняє.

Непотрібне викреслити.

Які речовини розчиняються у воді?

Дослід 6. Проводить вчитель. Я поклала скло на склянку з гарячою водою. Що трапилося зі склом? Що утворилося на склі? Як вода зі склянки потрапила на скло?

Так, вода перетворилася на пару, тобто перейшла в газоподібний стан. Із пари утворюються хмари. Який висновок про воду ми можемо зробити? Вода перебуває в русі.

6.Робота зі словником.

Прочитаємо, яке пояснення поняттю «вода» дає наш словничок.

7. Оглядове знайомство з водоймами.

Де ми можемо зустріти воду?

  • Розповідь віршів, підготовлених дітьми.

Скресає і щезає крига, бурульки падають з дахів,

І вітерець прозорокрилий додому підганя птахів.

Джерело під вербою виблискує водою.

  • Прийду до нього й до ладу  порозчищаю, обкладу.

І задзвенить, і заспіва вода джерельна, мов жива.

  • Грає море зелене, тихий день догора…

Дорогими для мене стали схили Дніпра.

Перегляд відео про водойми.

8.Виставка малюнків.

Розглянемо ваші малюнки. Хто п’є воду і де її використовують. Розповіді дітей.

Воду використовують для приготування їжі, у сільському господарстві, в медицині, в побуті, як водяні шляхи, п’ють для здоров’я.

9. Фізкультхвилинка.

Пісня «Булька», на каналі «З любов’ю до дітей».

10. Охорона води.

А от недавно ми побували біля нашої річки. Яка її назва? Чи можна пити воду з нашої річки? Яку допомогу ми можемо надати нашій річці, щоб покращити її стан?

  • Вчені підрахували, що кожен літр стічної води, який потрапляє в водойму, забруднює 100 літрів чистої води.
  • Питна вода складає менше ніж 3 % всієї води на планеті Земля  (використовуємо для порівняння математичний ящик).

Отже, коли питної води так мало, яке завдання стоїть перед людьми?

Робота в групах з предметними малюнками. Вилучити зайве, що завдає шкоді воді.

Презентація робіт.

  • Чиста вода дає життя тому, хто її вживає. Ще її називають живою.
  • Жива вода дає життя всьому живому в світі.

          Якщо живе жива вода, тоді Земля у квіті.

11. Робота з Internet –ресурсами.

Дослідіть у групах, які державні чи народні свята присвячені вшануванню води. Озвучте інформацію, яку здобули.

12. Підсумок уроку. Релаксація.

Чим цікавим був для нас урок? Що нового дізналися? Про що вам хочеться розповісти вдома?

 

 

 

docx
Додано
12 грудня
Переглядів
17
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку