Інтегрований урок "Життя і творчість Т.Шевченка"

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Життя і творчість Т.Г.Шевченка

Навчальна мета:

формування предметних компетенцій : повторити та закріпити знання учнів про життя та творчість Т.Г.Шевченка; удосконалювати навички виразного читання, зв’язного мовлення; виробляти вміння і навички розв’язування вправ на всі дії з дробами;

- узагальнити та систематизувати знання учнів з теми «Множення і ділення звичайних дробів»

Розвивальна мета:

формування ключових компетенцій:  розвивати логічне, критичне мислення, творчі здібності учнів; викликати інтерес до вивчення предметів, зацікавленість, уважність; розвивати вміння узагальнювати та робити висновки.

Загальнокультурні компетенції: на прикладі життя і творчості Тараса Григоровича Шевченка виховувати учнів справжніми громадянами своєї країни; виховувати відповідальність; любов до математики.

Тип уроку: інтегрований урок  - українська література, математика  (урок закріплення знань, умінь і навичок.)

Обладнання: портрет Т.Г. Шевченка, картина І.Їжакевича «Тарас-пастух», ілюстрація до твору «Сон», роздатковий матеріал, мультимедійна презентація «Життя і творчість Т.Шевченка»

         Міжпредметні зв’язки: українська література, математика

Перебіг уроку

I. Оголошення теми та мети уроку.

Учитель літератури. Тема нашого сьогоднішнього уроку «Життя і творчість Т.Г.Шевченка».

Учитель математики. Але урок у вас сьогодні буде незвичайним, ви будете виконувати різноманітні завдання на множення та ділення дробів, повторюючи і закріплюючи відомості про життя та творчість великого українського письменника Т.Г.Шевченка.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності, психологічна настанова.

Учитель літератури. Урок у нас сьогодні незвичний. Чого сподіваєтеся від нього? Хвилюєтеся?

                Прийом «Палітра емоцій».

 Із поданого переліку вражень, почуттів  виберіть три слова, що відповідають вашому настрою в цю хвилину.

Замріяність, співчуття, захоплення, спокій, радість,журба, розчарування, легкий смуток.

           Давайте зберемо свої хвилювання у долоні і відкинемо геть! І ось тепер приступаємо до роботи.

 

(Запис у зошити дати і теми уроку).

IIІ. Повторення та закріплення знань, умінь та навичок.

 Учитель літератури.

1.Прийом  «Математичний життєпис»: пропонуємо вам,  розв’язавши приклад, отримати число, пов’язане із життям чи творчістю Т.Шевченка. Розшифруйте ці числа і дати:

; ; ; ; ;

6 – було дітей у родині Шевченків;

8 – творів було у першому виданні «Кобзаря»;

11 – було років Тарасові, коли помер батько;

115 – стільки років прожив дід Іван, стверджують деякі дослідники;

1838 – рік викупу із кріпацтва;

1840 – рік виходу друком першого «Кобзаря».

 

2. Встав пропущене слово «Цікаві факти з життя Кобзаря»: Тарас Шевченко із 47 років життя__ років був на засланні, __ роки був кріпаком, і лише __роки – на волі.

Учитель математики.

Наступне завдання таке. У кожного на парті таблиця, вам треба заповнити пропущені місця цифрами. Але це можливо, коли ви розв’яжете деякі вправи. (Відповідь: Тарас Шевченко із 47 років життя10 років був на засланні, 24 роки був кріпаком, і лише 23 роки – на волі).

1) Виконайте дії:

(Відповідь: 10).

2) Знайдіть значення виразу:

, якщо х = 20,5 (Відповідь: 24).

3. Робота з репродукцією картини І.Їжакевича «Тарас-пастух». їжакевич

Учитель літератури.

 А зараз прослухайте уривок із поезії Кобзаря, у назві якої є числівник.

                    (Учні читають уривок із поезії «Мені тринадцятий минало...»)


Чужі ягнята до води.


Як називається цей твір? («Мені тринадцятий минало…»).

Чи можна картину І.Їжакевича вважати ілюстрацією до твору «Мені тринадцятий минало…»?

Завдання: зашифруйте як математичний приклад чи задачу число 13.

4. Гра «Дешифрувальник» (3 завдання). Відповідь – «Сон».

Учитель математики

А зараз ми проведемо гру «Дешифрувальник».

 На дошці табличка із трьох клітинок і відповідно три завдання із математики; відповідь кожного завдання, яке виконуєте тільки по черзі, відповідає номеру букви алфавіту, який ви отримаєте, коли заповните табличку цифрами. Хто швидше прочитає слово, яке є назвою твору Т.Шевченка?

1. Обчислити числа 66 (Відповідь: 22).

2. Яке число обернене до числа (Відповідь: 19).

3. У книжці 72 сторінки. Хлопчик прочитав 0,25 частини книги. Скільки сторінок він прочитав? (Відповідь: 18).

 (Діти одержують алфавіт і відгадують назву вірша — «Сон»).

5. Перевірка домашнього завдання. 

Виразне читання поезії «Мій улюблений вірш  Т.Шевченка»

6. Перегляд презентації «Життя і творчість Т.Шевченка»

7. Вибіркова робота. (Робота в парах)

Випишіть назви творів, в яких зустрічаються числівники?

7. Завдання із кошика: гра «Ерудит».

Учитель літератури. А зараз ми пограємо в гру «Ерудит». Потрібні знавці як математики, так і української літератури. Учні виходять до дошки і з кошика дістають завдання:

1. Хто доглядав маленького Тараса? (Катря).

2. Знайди— від числа 10 (4).

3. Кого з батьків Тарас Григорович втратив першим? (Матір).

4. Знайди число, якого дорівнюють 3. (4).

5. Чого хотів навчитися Тарас у дитинстві? (Малювати).

6. У якому творі Т.Г. Шевченко описує похід козаків на турків ? («Іван Підкова»).

7. Чому дорівнюють півтори третіх від 100? (50).

8. Пpo що мріяв Т. Шевченко? (Про вільну щасливу Україну).

9. Як треба сказати: дорівнює чи дорівнюють. (Не дорівнює).

10 Жанр твору «Іван Підкова»? (Поема).

ІV. Підсумок уроку.

        Інтерактивна вправа «Мікрофон».

       Що нового ви дізналися про Т.Г.Шевченка?
       Які риси характеру ви запозичили б собі?

Слово вчителя.

    Юні друзі, дорожіть Шевченком! Любіть Україну, як любив її поет. Бережіть її, як   берегли ваші діди і прадіди! Читайте його твори і ваша мова буде гарною, чарівною, барвистою, бо українська мова – одна з найкращих мов світу!

Y. Оцінювання.

«Незакінчені речення»

На уроці я більше дізнався про…

Мені цей урок допоміг зясувати, що ..

Учитель літератури.

 

Ось і уроку кінець!
Хто працював, той молодець.
Що сподобалося вам, поділіться.
Що сумним було, пожаліться.
Хто працював погано, хто – примірно,
Оцініть себе, діти, мудро і вірно.
Час урок кінчати, додому завдання писати.

YI.   Рефлексія.

VII. Домашнє завдання:

Українська література

Написати листа Т.Шевченку

Математика

Підготувати творчі роботи за вивченою темою (кросворди, ребуси)

 

 

 

docx
Додано
18 серпня 2018
Переглядів
2457
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку