Інтегрований урок "Зима прийшла і тваринам дива принесла"

Про матеріал

Матеріал предметів природознавства, математики та читання інтегровано в урок "Зима прийшла і тваринам дива принесла". Учні вирізняють картки-малюнки й визначають ознаки зими, складаючи речення за поданим початком;з ясовують зміни в житті тварин з приходом зими, граючи в лото, розподіляють по групах. Першокласники удосконалюють уміння складати приклади на додавання та віднімання в межах 10, розв язувати прості задачі, пригадують склад числа 6, виконують цікаві завдання на побудову геометричного матеріалу,за відеофактами лізнають цікавий світ царства тварин взимку

Перегляд файлу

І. Організація класу.

- Ви весело на перерві грали, відпочивали, спілкувались.

- Пролунав уже дзвінок, всіх покликав на незвичайний урок.

(Вчитель в супроводі зимової мелодії читає загадку, учні переглядають слайд на екрані)

- Що за диво ?

Все навколо білим пухом замело.

Дива зовсім тут нема –

Це прийшла … ( Зима)                                                                     (Слайд 1   )

  • В морозну погоду сонечко яскраво сяє.
  • І кожна сніжинка різним кольором грає.
  • Пропоную кольорову сніжинку обрати та членом команди стати.
  • А зараз Зимонька запрошує робоче місце займати та у створеній команді капітана обрати.

ІІ. Актуалізація знань учнів.

  1. Гра «Ознаки зими»

 (Робота на мольберті).

  • За малюнком ознаку зими обирай.
  • І за початком речення складай.(« Взимку…»)
  1. Гра « Зимові місяці».

( Складання слів-назв зимових місяців та добір звукової моделі )

І група – грудень.

ІІ група – січень.

ІІІ група – лютий.

-Діти!

- Братики зими до нас завітали.

- Пропонують, щоб ви їхні назви відгадали, з букв складали та правильну звукову модель добирали.

- А зараз нагадайте  та сходинку-місце зимову місяцю  на п'єдесталі визначайте.

- Який місяць зими до нас завітав? (Грудень)

3. Гра «Утвори прислів'я» .( Робота в парах групи).

-  Прошу  слова-картки в порядку зростання чисел розташувати та народне прислів'я утворювати.

*  Грудень землю грудить, а хату студить .

*  Грудень рік кінчає, а зиму починає.

*   Грудень холодний, сніжний та з вітрами – на врожай.      (Слайд 2  )

- Як ви їх розумієте?

-  Прислів'я гарно ви складали.

   Ваші оченята уважно працювали.

- Отже, пропоную їм відпочивать та зі сніжинкою в повітрі покружлять.

ІІІ Фізкультхвилинкка для очей.  (Відео)

4. Гра «Склад числа 6».

(Креслення відрізків за кольоровою парою кругів з написом чисел та шестикутника).

  • Спробуйте за поданими парами кольорових кругів відрізки накреслити, а по колу кружечки з'єднати і фігуру відгадати.
  • Який малюнок створили? (Сніжинку)
  • Яку фігуру накреслили? (Шестикутник)
  •  Як інакше можна її назвати? (Многокутник)
  • А зараз у порожніх кружечках потрібно цифру записати й склад числа пригадати.                                                                    (Слайд   3)

5. Гра « Склади слово»

- Сніжиночки у повітрі кружляли і вам слово-частину живої природи загадали. (Тварини)                                                       (Слайд  4)

- Пригадайте назви груп тварин за першою літерою слова.

(Птахи,комахи, риби, звірі, плазуни, земноводні)         (Слайд  4)

IV. Вивчення нового матеріалу.

  • Прийшла зима й дива тваринам принесла.
  1. Гра « Лото» . ( Робота в групах)

-  В лото граємо та зимові дива у житті тварин вивчаємо.

- Прошу капітанів конверти взяти,

  по 2 малюнки кожному роздати,

  спільно правильно тварин по групах розподілити та на картку прикріпити, назву пригадати. 

І група – комахи та риби,

ІІ група – птахи та земноводні,

ІІІ група – плазуни та звірі.

  • Запрошую капітанів  роботу групи презентувати й тварин по групах рекламувати.
  • Як поводять себе риби взимку?
  • Яка риба спить, занурюючись у мул на дні? (Сом. Видалити малюнок з картки)
  • Чи бачимо ми комах?
  • Де вони ділися?
  • Погляньте, будь ласка.
  • Чи всіх птахів ми бачимо протягом року?
  • Які ж птахи прилетіли до нас взимку? Чому?(Омелюх, снігур. Видалити малюнки  з картки)
  • Чи відомо вам щось про шишкаря?

 (Вони у 30 градусів морозу народжують малят. Мешкають на ялині, поїдаючи насіння зі шишок. Тому під деревом утворюється гора шишок, «кузня»)

  • Діти, що гірше для птахів холод чи голод взимку? (Голод)
  • Як гріються птахи? (Настовбурчують пір'я, повітря не пропускає холод до тіла)
  • Як живуть земноводні взимку?
  • Чи бачимо ми плазунів взимку? Чому?
  • Кого не зустрінемо взимку серед звірів? Чому?

(Ведмідь, борсук, їжак відпочиваючи сплять у своїх лігвах. Видалити малюнки з картки)

  • Як приготувалися до зими білка та заєць? (Змінили хутро та його колір)

V.Динамічна фізкультхвилинка «Танці-зігріванці» (Відео)

  1. Складання прикладів на додавання за групами. (Усно)

(Вчитель демонструє картку складеного  прикладу)

І група – риби, 5+1=6.

ІІ група – птахи, 7+2=9.

ІІІ група – звірі, 5+3=8.

  1. Індивідуальна робота на картках в групі.

Складання 2 прикладів на віднімання за створеним на додавання.

І група                        ІІ група                        ІІІ група

 5+1=6                         7+2=9                           5+3=8     

 6-5=1                          9-7=2                            8-5=3

 6-1=5                          9-2=7                            8-3=5

(Перевірка за слайдом)                                                (Слайд   5)

  • Молодці!
  • Кожен гарно поміркував і з одного прикладу на додавання два приклади на віднімання склав.
  1. Розв'язування задач

- Як кріт поводить себе взимку? (Він не засинає).

 

* **

Щоб кроту вдалося поїсти,

Йому товщу ґрунту треба пролізти.

Лічинку комашки він на товщині 4 см скоштував.

Ще 6 см подорожував і маленького земноводного посмакував.

Скільки ж всього см товщі ґрунту, снідаючи, кріт пролізав?(10 см)

(Учні демонструють відповідь на віялі цифр)

  • Чи відомо вам чого білочку називають «садівником лісу»?

(Готуючись до зими, білочка заготовляє, ховаючи горішки, шишки та жолуді. Потім не все взимку знаходить. Плоди лежать до весни. Сніг тане, вони й проростають. Так з'являється нова й  молоденька рослинка. А згодом ростиме цілий ліс.)

***

Заховала білочка горішки до холодної зими.

4 лежать під пеньочком у засніженій траві.

5 занесла і чекають її у дубі-дереві.

Порахуйте білочці всі горішки, будьте ласкаві!

(Учні демонструють відповідь на віялі цифр)

 

V. Закріплення вивченого матеріалу.

-Прийшов час все, що вивчали, пригадати та підсумувати.

- Пропоную рядочки закінчувати, вірш складати й малюнок домалювати.

***

Зимонька-Снігуронька до нас прийшла.

Й дива у життя тварин принесла.

Сплять у лігвах до весни…               (ведмеді, борсуки та їжаки)

І бачать вони чудові сни.

Весело плавають рибки гуртом.

Лише у мул занурився …            (сом)

Одягли нове хутро …                       (білки й зайці)

Тепер зможуть зимувати стрибунці.

А на радість дорослим і дітворі

Прилетіли ягідками поласувати…     (омелюхи й снігурі)

(На дошці - великий малюнок, до якого прикріплюють картки тварин за рядочками вірша).    

VI. Підсумок . Рефлексія.

  • Що нового й цікавого дізналися?
  • Що найбільше сподобалося й запам'яталося?
  • Чи виникали труднощі? У виконанні якого завдання?
  • На початку уроку ви обрали сніжинку.
  • Будь ласка, позначте на ній символ     

       , якщо все було зрозуміло і ви раділи, бо готові навчати інших;

       , якщо майже все зрозуміло, але ще трохи треба підготуватися,щоб навчати інших;

         , якщо вам було складно і ви сумували, треба багато готуватися, щоб навчати інших.

 

Пролунав уже дзвінок.

Закінчився наш урок.

Сподіваюсь, і далі будете нове пізнавати й зимові дива природи розкривати.

 

docx
Додано
26 липня 2018
Переглядів
1069
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку