Матеріал предметів природознавства, математики та читання інтегровано в урок "Зима прийшла і тваринам дива принесла". Учні вирізняють картки-малюнки й визначають ознаки зими, складаючи речення за поданим початком;з ясовують зміни в житті тварин з приходом зими, граючи в лото, розподіляють по групах. Першокласники удосконалюють уміння складати приклади на додавання та віднімання в межах 10, розв язувати прості задачі, пригадують склад числа 6, виконують цікаві завдання на побудову геометричного матеріалу,за відеофактами лізнають цікавий світ царства тварин взимку
І. Організація класу.
- Ви весело на перерві грали, відпочивали, спілкувались.
- Пролунав уже дзвінок, всіх покликав на незвичайний урок.
(Вчитель в супроводі зимової мелодії читає загадку, учні переглядають слайд на екрані)
- Що за диво ?
Все навколо білим пухом замело.
Дива зовсім тут нема –
Це прийшла … ( Зима) (Слайд 1 )
ІІ. Актуалізація знань учнів.
(Робота на мольберті).
( Складання слів-назв зимових місяців та добір звукової моделі )
І група – грудень.
ІІ група – січень.
ІІІ група – лютий.
-Діти!
- Братики зими до нас завітали.
- Пропонують, щоб ви їхні назви відгадали, з букв складали та правильну звукову модель добирали.
- А зараз нагадайте та сходинку-місце зимову місяцю на п'єдесталі визначайте.
- Який місяць зими до нас завітав? (Грудень)
3. Гра «Утвори прислів'я» .( Робота в парах групи).
- Прошу слова-картки в порядку зростання чисел розташувати та народне прислів'я утворювати.
* Грудень землю грудить, а хату студить .
* Грудень рік кінчає, а зиму починає.
* Грудень холодний, сніжний та з вітрами – на врожай. (Слайд 2 )
- Як ви їх розумієте?
- Прислів'я гарно ви складали.
Ваші оченята уважно працювали.
- Отже, пропоную їм відпочивать та зі сніжинкою в повітрі покружлять.
ІІІ Фізкультхвилинкка для очей. (Відео)
4. Гра «Склад числа 6».
(Креслення відрізків за кольоровою парою кругів з написом чисел та шестикутника).
5. Гра « Склади слово»
- Сніжиночки у повітрі кружляли і вам слово-частину живої природи загадали. (Тварини) (Слайд 4)
- Пригадайте назви груп тварин за першою літерою слова.
(Птахи,комахи, риби, звірі, плазуни, земноводні) (Слайд 4)
IV. Вивчення нового матеріалу.
- В лото граємо та зимові дива у житті тварин вивчаємо.
- Прошу капітанів конверти взяти,
по 2 малюнки кожному роздати,
спільно правильно тварин по групах розподілити та на картку прикріпити, назву пригадати.
І група – комахи та риби,
ІІ група – птахи та земноводні,
ІІІ група – плазуни та звірі.
(Вони у 30 градусів морозу народжують малят. Мешкають на ялині, поїдаючи насіння зі шишок. Тому під деревом утворюється гора шишок, «кузня»)
(Ведмідь, борсук, їжак відпочиваючи сплять у своїх лігвах. Видалити малюнки з картки)
V.Динамічна фізкультхвилинка «Танці-зігріванці» (Відео)
(Вчитель демонструє картку складеного прикладу)
І група – риби, 5+1=6.
ІІ група – птахи, 7+2=9.
ІІІ група – звірі, 5+3=8.
Складання 2 прикладів на віднімання за створеним на додавання.
І група ІІ група ІІІ група
5+1=6 7+2=9 5+3=8
6-5=1 9-7=2 8-5=3
6-1=5 9-2=7 8-3=5
(Перевірка за слайдом) (Слайд 5)
- Як кріт поводить себе взимку? (Він не засинає).
* **
Щоб кроту вдалося поїсти,
Йому товщу ґрунту треба пролізти.
Лічинку комашки він на товщині 4 см скоштував.
Ще 6 см подорожував і маленького земноводного посмакував.
Скільки ж всього см товщі ґрунту, снідаючи, кріт пролізав?(10 см)
(Учні демонструють відповідь на віялі цифр)
(Готуючись до зими, білочка заготовляє, ховаючи горішки, шишки та жолуді. Потім не все взимку знаходить. Плоди лежать до весни. Сніг тане, вони й проростають. Так з'являється нова й молоденька рослинка. А згодом ростиме цілий ліс.)
***
Заховала білочка горішки до холодної зими.
4 лежать під пеньочком у засніженій траві.
5 занесла і чекають її у дубі-дереві.
Порахуйте білочці всі горішки, будьте ласкаві!
(Учні демонструють відповідь на віялі цифр)
V. Закріплення вивченого матеріалу.
-Прийшов час все, що вивчали, пригадати та підсумувати.
- Пропоную рядочки закінчувати, вірш складати й малюнок домалювати.
***
Зимонька-Снігуронька до нас прийшла.
Й дива у життя тварин принесла.
Сплять у лігвах до весни… (ведмеді, борсуки та їжаки)
І бачать вони чудові сни.
Весело плавають рибки гуртом.
Лише у мул занурився … (сом)
Одягли нове хутро … (білки й зайці)
Тепер зможуть зимувати стрибунці.
А на радість дорослим і дітворі
Прилетіли ягідками поласувати… (омелюхи й снігурі)
(На дошці - великий малюнок, до якого прикріплюють картки тварин за рядочками вірша).
VI. Підсумок . Рефлексія.
, якщо все було зрозуміло і ви раділи, бо готові навчати інших;
, якщо майже все зрозуміло, але ще трохи треба підготуватися,щоб навчати інших;
, якщо вам було складно і ви сумували, треба багато готуватися, щоб навчати інших.
Пролунав уже дзвінок.
Закінчився наш урок.
Сподіваюсь, і далі будете нове пізнавати й зимові дива природи розкривати.