Конспект уроку з природознавства для учнів 1 класу на тему "Як розрізняти дерева, кущі, травянисті рослини?". Конспект містить інсценізацію, яка допоможе учням краще запамяти органи рослин.
Рівненська загальноосвітня школа
І – ІІІ ступенів № 22
Підготувала вчитель
початкових класів
ЗОШ № 22 м. Рівного
Гуменюк Неоніла Петрівна
Рівне - 2017
Природознавство
1 клас
Тема. Як розрізняти дерева, кущі й трав'янисті рослини?
Мета. Розширити знання учнів про ділення рослин на групи – дерева, кущі, трав'янисті рослини; навчити розпізнавати рослини, порівнювати, робити висновки, розвивати спостережливість, увагу; закріпити знання будови рослини; виховувати бережливе ставлення до природи, любов до рідного краю; почуття прекрасного в природі, бажання охороняти і примножувати її красу.
Обладнання. Малюнки із зображенням дерев, кущів, трав; презентація до уроку.
Тип уроку. Засвоєння нових знань.
Зміст уроку
І. Організація класу до уроку. Ми вітаєм сонечко «Здрастуй , золоте!» Ми вітаєм квіточку «Хай собі росте!» Ми вітаєм дощичок «Лий , як із відра» Ми гостей вітаємо , зичим вам добра .
ІІ. Повторення вивченого на попередньому уроці. 1. Вправа «Погода». (Слайд 3). – Яка зараз пора року? – Який місяць? – Тепло чи холодно надворі? – Який стан неба? – Чи є сьогодні вітер? – Чи були сьогодні опади? 2. Фронтальне опитування. – Про що ми говорили на попередньому уроці? – Чому рослини відносять до живої природи? – Що необхідно для розвитку рослин? – Назвіть частини рослини. – Яка частина рослини найголовніша. – Давайте послухаємо, а що ж говорять самі органи рослин про те, хто з них найголовніший.
Інсценізація «Суперечка між органами рослини».
Корінь. Я найголовніший! Я закріплюю рослину в ґрунті, я напуваю її водою і годую поживними речовинами. А те, що я першим з насіння з'являюся, говорить про мою важливість.
Листок. Ти, корінець, живеш у темноті. Це я готую поживні речовини, мені допомагає сонечко. Це я підказую людям, коли рослину потрібно полити, підживити.
Стебло. Що б ви без мене робили? Ні кореню без мене не жити, ні листю. Це ж мої трубки – волокна допомагають рухатися воді і поживним речовинам по всій рослині.
Квітка. Не сперечайтеся. Все, що ви робите, - для мене. Якщо мене не буде – не буде й насіння. Буде квітка – буде насіння, а значить буде рослина.
Насіння. Я, я найголовніше! Усе, що ви взяли з ґрунту, повітря, води – усе це для мене, щоб я зріло, дало життя новій рослині.
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.
(До лісу. Адже їжачок живе у лісі).
ІУ. Вивчення нового матеріалу. Відгадування загадок. Учні загадують загадки, потім демонструють малюнок-відгадку.
1. Стрімко вибігли на гору Дві подружки білокорі. Дощик їм полоще кіски, Звуть тих подружок... (Берізки).
2. Сонечко в траві зійшло, Усміхнулось,розцвіло. Згодом стало біле - біле І за вітром полетіло. (Кульбабка)
3. Як прийде весна в садочок — до лиця білий віночок, ну а восени цій кралі приглянулися коралі. (Калина)
4. З жолудя він проростає, В кроні сил чимало має. Кабани плоди смакують, Люди міць його цінують. (Дуб).
5. Наче сонце серединка, Пелюстків біла хустинка. Знає бджілка і мурашка, Що звуть квіточку ... (Ромашка).
6. У зеленім кожушку, Костяній сорочці, Я росту собі в ліску, Всім зірвати хочеться! (Ліщина). (Після кожної відгаданої загадки вчитель на дошці вивішує малюнки відповідних рослин).
Музична фізкультхвилинка. «Ой, у лісі, у ліску».
У. Осмислення нових знань. 1. – Розгляньте уважно зображення. Які рослини ви бачите? – Чим дерево відрізняється від інших рослин? (Слайд 5).
2. Робота з підручником, с. 61. – Розгляньте уважно малюнки. – Яка рослина зайва на першому малюнку? Чому? (Тюльпан – трав᾿яниста рослина). – Яка рослина зайва на другому малюнку? Чому? (Проліска – трав᾿яниста рослина).
(Клен – дерево).
УІ. Узагальнення й систематизація отриманих знань. 1. Робота в групах. 1 і 3 група – намалювати дерево, назвати дерева, які ви знаєте. 2 і 5 групи – намалювати кущ, назвати рослини, які відносяться до кущів. 4 і 6 група – намалювати трав'янисті рослини, назвати рослин цієї групи. (Під час роботи груп демонструється кліп «Золота осінь). Після закінчення роботи кожна група учнів представляє свій малюнок і називає рослини, які відносяться до кожної групи. Малюнки учнів прикріплюються на дошку до відповідної групи рослин.
УІІ. Підсумок уроку.
Вчитель. Природа нам , як рідний дім , Вона усім , як мати . Щоб лад завжди був в домі тім , Про це нам треба дбати .
Щоб сади у нас цвіли , Щоб літали журавлі , Щоб пташки у нас співали , І дерева підростали … Щоб земля була у квітах … - Бережіть природу діти !
– На завершення нашого уроку ми пограємо в гру «Посади дерево». (Слайд 9). На екрані (презентація) з'являються різні рослини, учні «висаджують» лише дерева. – Посадивши дерева, чи добру справу ми зробили? Чому? – Для чого потрібно висаджувати дерева? – Ми посадили з вами уявний сад, але я думаю що ви в своєму житті посадити не одне дерево, можливо хтось із вас уже посадив своє дерево. Тоді наше місто, наша країна, наша земля буде завжди зелена і квітуча. Ми всі господарі природи , то ж збережемо її вроду .
|
|
1