Урок «Як розрізняти дерева, кущі, трав'янисті рослини?»

Про матеріал

Конспект уроку з природознавства для учнів 1 класу на тему "Як розрізняти дерева, кущі, травянисті рослини?". Конспект містить інсценізацію, яка допоможе учням краще запамяти органи рослин.

Перегляд файлу

Рівненська загальноосвітня школа

 І – ІІІ ступенів № 22

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                Підготувала вчитель

                                           початкових класів

                                               ЗОШ № 22 м. Рівного

Гуменюк Неоніла Петрівна

 

 

Рівне - 2017

 

Природознавство

1 клас

 

Тема. Як розрізняти дерева, кущі й трав'янисті рослини?

Мета. Розширити знання учнів про ділення рослин на групи – дерева, кущі, трав'янисті рослини; навчити розпізнавати рослини, порівнювати, робити висновки, розвивати спостережливість, увагу; закріпити знання будови рослини; виховувати бережливе ставлення до природи, любов до рідного краю; почуття прекрасного в природі, бажання охороняти і примножувати її красу.

Обладнання. Малюнки із зображенням дерев, кущів, трав; презентація до уроку.

Тип уроку. Засвоєння нових знань.

 

Зміст уроку

 

 

І. Організація класу до уроку.

Ми вітаєм сонечко «Здрастуй , золоте!»

Ми  вітаєм квіточку «Хай собі росте!»

Ми  вітаєм дощичок «Лий , як із відра»

Ми гостей вітаємо , зичим вам добра .

 

ІІ. Повторення вивченого на попередньому уроці.

1. Вправа «Погода». (Слайд 3).

  Яка зараз пора року?

  Який місяць?

  Тепло чи холодно надворі?

  Який стан неба?

  Чи є сьогодні вітер?

  Чи були сьогодні опади?

2. Фронтальне опитування.

  Про що ми говорили на попередньому уроці?

  Чому рослини відносять до живої природи?

  Що необхідно для розвитку рослин?

  Назвіть частини рослини.

– Яка частина рослини найголовніша.

– Давайте послухаємо, а що ж говорять самі органи рослин про те, хто з них найголовніший.

 

Інсценізація «Суперечка між органами рослини».

 

Корінь. Я найголовніший! Я закріплюю рослину в ґрунті, я напуваю її водою і годую поживними речовинами. А те, що я першим з насіння з'являюся, говорить про мою важливість.

 

Листок. Ти, корінець, живеш у темноті. Це я готую поживні речовини, мені допомагає сонечко. Це я підказую людям, коли рослину потрібно полити, підживити.

 

Стебло. Що б ви без мене робили? Ні кореню без мене не жити, ні листю. Це ж мої трубки – волокна допомагають рухатися воді і поживним речовинам по всій рослині.

 

Квітка. Не сперечайтеся. Все, що ви робите, - для мене. Якщо мене не буде – не буде й насіння. Буде квітка – буде насіння, а значить буде рослина.

 

Насіння. Я, я найголовніше! Усе, що ви взяли з ґрунту, повітря, води – усе це для мене, щоб я зріло, дало життя новій рослині.

 

  • То який же орган найголовніший?
  • Так, найголовніше насіння, адже з нього виростає нова рослинка.

 

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

  • Рослини на Землі зустрічаються всюди. Їх називають зеленим дивом природи.
  • На сьогоднішньому уроці ми продовжимо дізнаватися більше про рослинний світ.
  • До нас на урок завітав Їжачок-Хитрячок. (Слайд 4).
  • Як ви думаєте, куди він нас запросить?

(До лісу. Адже їжачок живе у лісі).

  • Як потрібно себе поводити у лісі?
  • Що ж можна побачити у лісі?
  • Так, у лісі можна побачити багато цікавого.
  • Про що ж ми будемо говорити на сьогоднішньому уроці ви дізнаєтеся, коли відгадаєте загадки.

 

 

 

ІУ. Вивчення нового матеріалу.

 Відгадування загадок. Учні загадують загадки, потім  демонструють малюнок-відгадку.

 

1. Стрімко вибігли на гору

    Дві подружки білокорі.

    Дощик їм полоще кіски,

    Звуть тих подружок... (Берізки).

 

2. Сонечко в траві зійшло,

   Усміхнулось,розцвіло.

   Згодом стало біле - біле

   І за вітром полетіло. (Кульбабка)

 

3. Як прийде весна в садочок —

    до лиця білий віночок,

    ну а восени цій кралі

    приглянулися коралі. (Калина)

 

4. З жолудя він проростає,

    В кроні сил чимало має.

    Кабани плоди смакують,

    Люди міць його цінують. (Дуб).

 

5. Наче сонце серединка,

    Пелюстків біла хустинка.

    Знає бджілка і мурашка,

    Що звуть квіточку ... (Ромашка).

 

6. У зеленім кожушку,

    Костяній сорочці,

    Я росту собі в ліску,

    Всім зірвати хочеться! (Ліщина). 

(Після кожної відгаданої загадки вчитель на дошці вивішує малюнки відповідних рослин).

  • Що об’єднує слова-відгадки? (Це рослини).
  • Розгляньте уважно кожну рослину, порівняйте будову.
  • Допоможіть Їжачку-Хитрячку розібратися, чим схожі зображені рослини і чим вони різняться?
  • Чи є рослини, які мають однакову будову. (Дуб і береза – це дерева – вони мають одне міцне  велике дерев’янисте стебло ( стовбур) .
  • Які ще рослини мають однакову будову? (Калина і ліщина – кущі, у них від кореня росте кілька стебел . Вони теж міцні й дерев’янисті , але значно тонші й менші , ніж стебло дерев).
  • А рослини з м’якими соковитими стеблами називаються травами , або трав’янистими рослинами. Вчитель разом з учнями ділить рослини на групи: дерева, кущі, трав᾿янисті рослини.

 

Музична фізкультхвилинка. «Ой, у лісі, у ліску».

 

 

У. Осмислення нових знань.

1. –   Розгляньте уважно зображення. Які рослини ви бачите?

        Чим дерево відрізняється від інших рослин? (Слайд 5).

  • Чим кущ відрізняється від дерев? (Слайд 6).
  • Чим трав'янисті рослини відрізняються від дерев і кущів? Розглядаючи зображення рослин учні роблять відповідні висновки. (Слайд 7).

 

 

2. Робота з підручником, с. 61.

       Розгляньте уважно малюнки.

       Яка рослина зайва на першому малюнку?      Чому?

(Тюльпан – трав᾿яниста рослина).

  Яка рослина зайва на другому малюнку? Чому?

(Проліска – трав᾿яниста рослина).

  • Яка рослина зайва на третьому малюнку? Чому?

(Клен – дерево).

 

УІ. Узагальнення й систематизація отриманих знань.

1. Робота в групах.

1 і 3 група – намалювати дерево, назвати дерева, які ви знаєте.

2 і 5 групи – намалювати кущ, назвати рослини, які відносяться до кущів.

4 і 6 група – намалювати трав'янисті рослини, назвати рослин цієї групи. (Під час роботи груп демонструється кліп «Золота осінь).

Після закінчення роботи кожна група учнів представляє свій малюнок і називає рослини, які відносяться до кожної групи. Малюнки учнів прикріплюються на дошку до відповідної групи рослин.

 

УІІ. Підсумок уроку.

  • Закінчується наша подорож до лісу. Їжачку-Хитрячку дуже сподобалося, як ви працювали на уроці. Він каже, що ви всі «Молодці!» (Слайд 8).

Вчитель.

Природа нам , як рідний дім ,

Вона усім , як мати .

Щоб лад завжди був в домі тім ,

Про це нам треба дбати .

 

Щоб сади у нас цвіли ,

Щоб літали журавлі ,

Щоб пташки у нас співали ,

І дерева підростали …

Щоб земля була у квітах …

- Бережіть природу діти !

 

  На завершення нашого уроку ми пограємо в гру «Посади дерево». (Слайд 9). На екрані (презентація) з'являються різні рослини, учні «висаджують» лише дерева.

  Посадивши дерева, чи добру справу ми зробили? Чому?

   Для чого потрібно висаджувати дерева?

   Ми посадили з вами уявний сад, але я думаю що ви в своєму житті посадити не одне дерево, можливо хтось із вас уже посадив своє дерево. Тоді наше місто, наша країна, наша земля буде завжди зелена і квітуча. Ми всі господарі природи , то ж збережемо її вроду .

  • Дорогі діти ! Пам’ятайте! До краси можна торкатися тільки серцем , а не руками .

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
27 липня 2018
Переглядів
1517
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку