Інтегрований узагальнюючий урок на тему “Дихання”

Про матеріал
Презентація до інтегрованого узагальнюючого уроку на тему “Дихання” для 8 класу. Містить матеріал про будову та функції дихальної системи людини шляхом інтеграції біології та математики для розвитку здоров’язберігаючих компетентностей учнів.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Інтегрований узагальнюючий урок на тему “Дихання” Матеріал підготували: Кучеренко Ірина Вікторівна, вчитель біології загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 19 Черкаської міської ради, вчитель-методист, старший вчитель. Агапова Любов Михайлівна, вчитель математики загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 19 Черкаської міської ради, вища категорія, старший вчитель.

Номер слайду 2

Мета уроку: Тип уроку: Методи: Формироботи: поглибити знання про будову та функції дихальної системи людини шляхом інтеграції біології та математики; розвинути здоров’язберігаючі компетентності учнів. узагальнення та систематизація знань. дидактична гра, проблемні питання, ситуативні задачі, евристичні питання, міжпредметні зв'язки (хімія, екологія, геометрія, валеологія, фізика) групова, індивідуальна.

Номер слайду 3

І ЕТАП Маса тіла людини – 56 кг. Знайдіть масу кожної легені людини, якщо відомо, що разом вони складають 1,5% від загальної маси тіла, але врахуйте, що права легеня людини на 10% більша за ліву.

Номер слайду 4

Додаткові питання. Як називаються легеневі міхурці?Як називається м'яз, який у ссавців відокремлює грудну порожнину від черевної?Ліва легеня людини складається з двох долей, а права – з трьох. Чим це можна пояснити?

Номер слайду 5

ІІ ЕТАП Відомо, що в спокійному стані людина робить 16-20 дихальних актів за хвилину. Розрахуйте кількість дихальних рухів, які робить людина за добу у спокійному стані.

Номер слайду 6

Додаткові питання. Якою тканиною утворені альвеоли?Скільки шарів клітин утворюють альвеоли?Чим вкрита легеня зовні?Вкажіть, з якою точністю представлено дані про кількість дихальних рухів за хвилину? (a-h

Номер слайду 7

ІІІ ЕТАПВідомо, що в спокійному стані людина робить 16-20 дихальних актів за хвилину. Під час кожного вдиху в легені потрапляє 500 см3 повітря. Яку кількість повітря використовує людина за 7 годин; за добу ?

Номер слайду 8

Додаткові питання1. Як називається порожнина між ребрами та легенями? 2. Тиск у цій порожнині вище чи нижче за атмосферний?3. Вдих – це процес активний чи пасивний?4. Переведіть 500 см3 у літри.

Номер слайду 9

ІV ЕТАППрипустімо, що площа кабінету біології складає 56 м2 , висота стелі - 3 метри. Який об’єм повітря знаходиться в приміщенні? Яка кількість в ньому кисню?

Номер слайду 10

Додаткові питання Яке фізіологічне значення має така велика кількість в атмосферному повітрі азоту?Який відсоток складає кількість кисню від кількості азоту у повітрі? Що буде з людиною, якщо відсоток кисню у вдихуваному повітрі зросте?

Номер слайду 11

V ЕТАП Відомо, що в атмосферному повітрі 20% кисню та 0,03% вуглекислого газу. У видихуваному повітрі газовий склад змінюється: кисню – 16%, вуглекислого газу – 4 %. Припустімо, що в класі навчається 30 учнів. Як теоретично зміниться рівень зазначених газів, якщо за 7 уроків кабінет жодного разу не провітрили?

Номер слайду 12

Додаткові питання. Як зміниться інтенсивність дихання у людини, якщо в приміщенні зросте рівень вуглекислого газу?З часом в такому кабінеті з'являться діти, які позіхають. Чим це можна пояснити?Яка математична функція описує залежність між кількістю людей у закритому приміщенні та кількістю кисню в ньому з часом ?

Номер слайду 13

VI ЕТАП Запропонуйте всі можливі способи, які дозволять вирахувати площу листової поверхні різних рослин.

Номер слайду 14

Додаткові питання. Чим пояснити, що при озелененні міст переважно використовують дерева з великою площею листової пластинки?У скільки разів збільшується площа поверхні листа, розміри якого збільшилися у 3 рази?

Номер слайду 15

VIІ ЕТАППрипустимо, що сумарна площа листових пластинок усіх рослин, що знаходяться в кабінеті, складає 7 м2. В процесі фотосинтезу рослина за один світловий 1 день(12 годин) вбирає 848 г вуглекислого газу. Скільки теоретично у листках може утворитися кисню? Сумарна реакція фотосинтезу : Традиційно кабінети біології озеленені краще. Чи впливатиме це на продуктивність фотосинтезу?

Номер слайду 16

VIІІ ЕТАП За добу людина споживає в середньому 430 г кисню. Одне дерево за вегетаційний період вбирає близько 42 кг вуглекислого газу. На скільки днів вистачить людині кисню, продукованого одним деревом за вегетаційний період? Скільки мінімально дерев має припадати на одну людину? (Промислове використання кисню не враховувати)

Номер слайду 17

ІХ ЕТАП Отже, статистичну, розрахункову, моніторингову роботу проведено. Проаналізуйте отримані результати та розробіть здоров’язберігаючі поради для учнів загальноосвітньої школи.

pptx
До підручника
Біологія 8 клас (Матяш Н.Ю., Остапченко Л.І., Пасічніченко О.М., Балан П.Г.)
Додано
18 лютого 2020
Переглядів
797
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку