Інтегрований узагальнюючий урок на тему “Травлення”

Про матеріал
Презентація до інтегрованого узагальнюючого уроку на тему “Травлення” для 8 класу. Містить матеріал про будову та функції дихальної системи людини шляхом інтеграції біології та математики для розвитку здоров’язберігаючих компетентностей учнів.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Інтегрований узагальнюючий урок на тему “Травлення” Матеріал підготували: Кучеренко Ірина Вікторівна, вчитель біології загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 19 Черкаської міської ради, вчитель-методист, старший вчитель. Агапова Любов Михайлівна, вчитель математики загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 19 Черкаської міської ради, вища категорія, старший вчитель.

Номер слайду 2

Мета уроку: Тип уроку: Методи: Форми роботи: поглибити знання про будову та функції дихальної системи людини шляхом інтеграції біології та математики; розвинути здоров’язберігаючі компетентності учнів. узагальнення та систематизація знань. дидактична гра, проблемні питання, ситуативні задачі, евристичні питання, міжпредметні зв'язки (хімія, екологія, геометрія, валеологія, фізика, зоологія) групова, індивідуальна.

Номер слайду 3

І ЕТАП В середньому у людини довжина ротової порожнини та глотки складає 15 см, стравохід – 25 см, шлунок 30 см, тонкий кишечник – 5,5 м, сліпа кишка – 8 см, товстий кишечник -1,5 м, пряма кишка – 6 см. В скільки разів ШКТ людини довший за її зріст (якщо прийняти його 164 см)?

Номер слайду 4

Додаткові питання В яких відділах ШКТ відбувається травлення? Де в травній системі перетравлюються вуглеводи? Скільки відсотків становить довжина ШКТ від зросту людини? Скласти стовпчасту діаграму довжин різних відділів ШКТ

Номер слайду 5

ІІ ЕТАП Чим пояснити, що у кішки довжина травної системи втричі перевищує довжину тіла, у свині – в 12-13 разів, у собаки – в 4-5 разів, а у овець – в 25 разів?

Номер слайду 6

Додаткові питання Чим можна пояснити таку довжину травної системи живих організмів? Якого ферменту не виробляє травна система тварин та людини для перетравлювання целюлози? Як називають сліпу кишку у травоїдних тварин?

Номер слайду 7

ІІІ ЕТАП Скільки часу їжа може перебувати в організмі людини, якщо в шлунку вона знаходиться від 2 до 8 годин, у тонких кишках – від 3 до 5 годин, у товстій кишці – до 12 годин?

Номер слайду 8

Додаткові питання Яка їжа перетравлюється довше? Страви з квасолі краще їсти вранці чи ввечері? Яку частину доби відбувається перетравлювання їжі, враховуючи її знаходження в організмі людини?

Номер слайду 9

ІV ЕТАП Загальна вага бактерій в організмі людини досягає 3-4 кг, з них на шлунково - кишковий тракт припадає 75-78 %. Науковці стверджують, що кількість бактерій в кишечнику в 10 разів більша, ніж загальна кількість всіх клітин організму і складає приблизно 100 трильйонів. Вирахуйте масу симбіотичних бактерій в тілі людини. Якою кількістю клітин побудовано тіло людини?

Номер слайду 10

Додаткові питання Чи можуть бактерії, що живуть в кишечнику людини, стати причиною негараздів? Запишіть у стандартному вигляді число кількості бактерій в кишечнику. Як виразити його у мільйонах?

Номер слайду 11

V ЕТАП У рубці жуйних тварин, за приблизними підрахунками, міститься 108 – 1010 мікроорганізмів на 1 мл вмісту. У тварин масою 562 кг об'єм рубця складає приблизно 136 літрів. Скільки теоретично бактерій живе у рубці корови?

Номер слайду 12

Додаткові питання Чим пояснити той факт, що в травному каналі травоїдних тварин симбіотичних мікроорганізмів міститься більше, ніж у хижих чи всеїдних? Скільки приблизно мікроорганізмів міститься у жуйних тварин в розрахунку на 1літр вмісту? Виразіть середнє значення кількості бактерій у рубці корови від найменшого до найбільшого значень.

Номер слайду 13

VI ЕТАП Які вітаміни синтезують симбіотичні бактерії в кишечнику людини: а) групи В та С; б) К та А; в) А та групи В; г) групи В та К?

Номер слайду 14

Додаткові питання В яких продуктах харчування міститься найбільша кількість вітамінів К та групи В? Який вплив на організм чинять ці вітаміни? Добова потреба у вітамінах вимірюється в мг. Як ці цифри буде виражено у кілограмах? Якими способами можна записати результати?

Номер слайду 15

VIІ ЕТАП Яким має бути співвідношення білків, вуглеводів та жирів у щоденному раціоні людини: а) 1:2:1; б) 2:1:2 в) 4:2:1 г) 1:4:1

Номер слайду 16

Додаткові питання Як головний мозок “дізнається” про те, голодна людина чи ні? Чому не можна до прийому їжі їсти цукерки? Чому дієтологи радять морозиво вживати не як десерт, а під час окремого прийому їжі? Яке із наведених співвідношень елементів раціону людини відповідає прямій або оберненій пропорційності?

Номер слайду 17

VIІ ЕТАП Вкажіть правильне твердження щодо відносного вмісту продуктів харчування у денному раціоні: а) частка овочів та фруктів має перевищувати частку білкових продуктів; б) частка молочних продуктів має бути більшою порівняно з часткою крохмалистих продуктів; в) частка продуктів із високим вмістом цукру й жирів має перевищувати частку молочних продуктів; г) частка продуктів з високим вмістом цукру й жирів має дорівнювати частці крохмалистих продуктів.

Номер слайду 18

Додаткові питання При збалансованому раціоні продукти харчування повинні розподілятись наступним чином: При триразовому харчуванні на сніданок повинно припадати 30%, на обід 45%, на вечерю – 25%. При чотириразовому харчуванні: на сніданок – 25%, на обід – 35%, полуденок – 20%, на вечерю – 20% Складіть кругову діаграму, використовуючи наведені данні.

Номер слайду 19

VIІ ЕТАП Біомаса сухого сіна з 1 м2 луки складає 200г, віко-вівсяного поля -500 г. Яка площа біоценозів необхідна, щоб прогодувати одного учня десятикласника протягом одного року при ланцюзі живлення трава-корова- людина, якщо відомо, що корові за рік необхідно 2 000 кг трави?

Номер слайду 20

Додаткові питання Переведіть отримані результати в гектари. Чим можна пояснити різницю в площі луки та поля? Як пояснити, що майже вся поверхня суходолу перетворена людиною на агроценози?

Номер слайду 21

VIІІ ЕТАП Отже, аналітичну, статистичну, розрахункову, роботу проведено. Проаналізуйте отримані результати та розробіть здоров’язберігаючі поради для учнів загальноосвітньої школи.

ppt
До підручника
Біологія 8 клас (Матяш Н.Ю., Остапченко Л.І., Пасічніченко О.М., Балан П.Г.)
Додано
18 лютого 2020
Переглядів
700
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку