Інтегрований виховний захід

Про матеріал
Даний інтегрований захід можна використовувати, як захист навчальної практики у 7 класах, роздати завдання учням використовуючи мою розробку; під час тижня біології можна проводити, і я як виховний захід!
Перегляд файлу

 

 

Підготувала захід вчитель біології:  Труш Наталія Миколаївна 

Інтегрований захід.

                « Рослини в нашому житті»

Мета. Збагатити знання дітей про значення рослин у нашому житті: призначення, користь; вдосконалити вміння спостерігати за навколишнім світом, за змінами в природі.  Виховувати бережливе ставлення до рослин, любов до рідного краю.

Обладнання: мультимедійне слайд-шоу,  композиція із квітів, тавблиці, плакати.

Вступ ( звучить музика. Показ слайд шоу)

Вчитель:

Осінь. Різнобарвна, розмаїта. Спочатку вона пишна, золота й сонячна, а потім сумна, дощова, холодна. Восени красиво. Листя на деревах постійно змінює колір, а згодом і зовсім опадає на землю, вистилаючи її м’яким килимом..

Дійсно , природа прекрасна в будь-яку пору року. Скільки радості вона може подарувати людині! Світ рослин – безмежний світ, наповнений красою і таємницею. І наша мета  - розкрити ці таємниці не нанісши втрати природі!

“Природа – це казка,яку треба читати серцем ”
Для того, щоб це підтвердити ,  учні 7 класу об’єдналися  в групи і підготували міні проекти:  Які таємниці ви змогли розкрити, зараз ми про це дізнаємося із ваших проектів!

І група  - “ Науковці(історики та географи) ”

  Знайомство  з  історією виникнення та походженням різних  рослин.

ІІ група – “ Дослідники ”

          Вплив мінеральних  речовин на ріст і розвиток рослини.

ІII група – “ вітаміни на нашому столі»

         Які вітаміни містять овочі фрукти нашого столу та їхнє значення.

ІV група – «Юні митці»

Створення малюнків на тему:

“  Первоцвіти  нашої   місцевості “,

“ Виготовлення композицій з природного  матеріалу

 

2 Основна частина.

Сьогодні ми з вами будемо говорити про   рослини,  завдяки рослин відбулася еволюція  розвитку інших організмів. Без них не може існувати будь-який організм! Чому?

1 Інтелектуальна розминка «Що вам відомо про рослини»

1Ведучий:Давайте згадаємо значення рослини!

2 Ведучий: А чи знаєте ви що….? ( слайд показ)

1Ведучий: - Знамениті Страдиварі, Аматі, Гварнері робили свої скрипки з ялини. Для цього вибране дерево підсікали і на три роки залишали на кореню. При цьому воно поступово втрачало вологу, деревина його ущільнювалася, набувала легкості, а музичні інструменти з такого дерева отримували особливу силу звучання.

2 Ведучий: - З деревини стовбура однієї середньої за розмірами секвої можна збудувати 50 будинків на шість кімнат, а для транспортування такої кількості деревини необхідно не менше 60 товарних вагонів.

1Ведучий: 1242 році захисники фортеці Хуст(Закарпатська область) відбивали напад татаро-монгольських військ за допомогою гарматних ядер. Виготовлених з деревини тису, за твердість не поступається металу, має червоний колір.

2 Ведучий:Деякі види бамбука у віці 4 роки мають таку деревину, що з неї  роблять мечі, які не поступаються за міцністю стальним.

1Ведучий: У тропічних лісах Південної Азії поширені пальми – ліани  каламуси, всередині яких є великі судини з водою. Мандрівники це знають, відрубують двометровий кінець стебла і відціджують звідти декілька склянок стерильно чистої води.

2 Ведучий: В Індії росте рослина калі-канда, листки якої перебивають апетит. Людина, якою б голодною вона не була, з’ївши один – два листочки цієї рослини, почуває себе ситою у продовж тижня. Вчені встановили, що її сік не містить жодних поживних речовин, а лише створює ілюзію ситності.

1Ведучий:Японські селекціонери вивели спеціальні сорти хризантем, з квіток яких готують смачні страви.

3 Вчитель:  Повідомлення   І група  - “ Науковці(історики та географи) ” (слайди

Учні здійснили мандрівку  в царство рослин познайомилися  з розмаїттям рослин, що оточують нас усюди. Мандрувати їм допомогли :   довідкова література, Інтернет,  таблиці ,  енциклопедії, атласи .

Учні цієї  групи  гортаючи  сторінки наукової літератури  підготували цікаві факти   з  історії виникнення та походження  найбільш  відомих рослин   нашої місцевості.

4 До захисту проекту запрошуються  історики та географи:

Учень1: «Батьком» ботаніки — науки, яка вивчає рослини, вважають давньогрецького вченого Теофаста (він жив у 372–286 роках до нашої ери). Саме він уперше спробував систематизувати рослини.

У 1175р. китайський імператор Джен ЦУ описав 1000 видів рослин.

У 1492р. Колумб залишає Іспанію у пошуках західного шляху в Індію. Із Нового Світу він привіз у Європу нову зернову культуру – кукурудзу.

 Під час другої експедиції у 1943 – привіз цукровий тростину у Санто-Доминго.

 В 1516р. перший цукор, отриманий із тростини, був відправлений в Іспанію.

Колумб привіз у Іспанію також ананас і стручковий перець, дуже гострий, гостріший ніж на Кавказі. Цей перець відомий в Англії з 1548р. і вирощувався  у Центральній Європі 1585р.

Колумб завіз огірки.

Учень2: 1500р. квасоля, родиною є Америка, стала відома у Європі, також в Іспанію був  завезений із південної Америки – батат, пізніше потрапив у Китай, Індію, Малазію, де отримав велике розповсюдження.

7000 р. тому назад вирощували рис у Китаї.

9000р. у Сірії і Терції відомий льон, саме льон є основним матеріалом для виготовлення тканин.

Учень3: На ближньому Сході 10000 р. тому назад люди почали вирощувати пшеницю и ячмінь, в ті часи ячмінь був щоденною їжею для людини. Археологи знайшли вперше борошно мелене каміння.

 Розкопки у шанідарській печері, говорять, що в ті часи, приблизно 50000р. тому назад, місцеві жителі споживали у їжу насіння грецького горіха.

5000р. тому назад у Північній Африці вже вирощували сорго.

4000р. тому назад у Північній Африці вже вирощували просо.

Учень 4: 1591р. у своє навколо світне  плавання , для знаходження нових торгівельних маршрутів, відправився Магеллан. Він разом зі своєю експедицією привезли: 26т. гвоздики, мішки мускатних горіхів і цитрусових, а також деревину сандалового дерева.

1516р.у Новий світ із Африки завезли банани.

1514р. Альянс став першим європейцем, допливши до Китаю морським шляхом. У Китаї португальці вперше помітили апельсини, плоди із Індії і Цейлону.

1521р. Мексика відкриття -  ваніліну.

5 Вчитель: Вікторина: Рослини і Кулінарія:

1З Якої рослини роблять манну крупу? (Пшениці)

2 Один з кращих сортів цих фруктів носить високий титул французької герцогині. Таку назву  мають і цукерки, і газована вода. Що це? (груша, дюшес)

3 З Англії у 17 ст. ця рослинна приправа була ціннішою за золото. ( перець)

4 Із цієї водорості японці роблять овочеву ікру, пюре. Салати, консерви, і навіть цукерки. Яка її назва? (ламінарія)

5 З якої рослини варять геркулесову кашу? ( овес)

6 Як називається абрикос, висушений із кісточкою? ( урюк)

7Із чого одержують харчову лимонну кислоту? (гриба аспергила)

8 О. Суворов назвав цю кашу «богатирською». З плодів якої рослини варять таку кашу? ( гречки)

9 У якій країні використовують хризантеми у їжу? (Японія)

6 Вчитель:  До захисту проекту запрошуються ІІ група – “ Дослідники ” рослини та хімія

 Їхнім завданням було дослідити вплив мінеральних  речовин на ріст і розвиток рослини.

Учень1 До складу рослини входить 80 хімічних елементів, 24 елементи виконують в клітині важливу функцію,  завдяки поглинанню з ґрунту мінеральні речовини рослина використовує їх для утворення органічних речовин: білків, нуклеїнових кислот, хлорофілу, вуглеводів тощо..

Навіть ті хімічні елементи, які в клітинах міститься у дуже малих кількостях, нічим не можуть бути замінені бо дуже потрібні для життя. Наприклад: при нестачі  заліза або міді в грунті виникає хвороба у рослин  -  хлороз ( фотосинтез не відбувається), нітроген – посилює розвиток надземних органів, а калій  - коренів, сполуки калію, фосфору підвищують холодостійкість рослини.. тощо

Учень2:Практична частина дослідження

1 Взяли три однакових горщика, грунт який бідний на мінеральний склад і висадили у всі 3 горщики герань

2 слідкували за появою першого зародкового листочка, пройшло багато часу і листочки були на всіх рослинах жовтими, скрученими, недорозвиненими.

3 для поновлення мінерального складу грунту ми застосовували підживлення мінеральними добривами.

4- До 1 горщика ми внесли необхідну норму мінеральних добрив;

 - До 2 горщика ми не вносили добрива

 - До з горщика внесли поза нормовану кількість добрив;

 - слідкували за розвитком рослини( кількість листочків, висота стебла , форма листочка) Демонстрація висаджених рослин.

Отже висновки :Мінеральний склад ґрунту є дуже важливим  для розвитку рослини, там де норма мінеральних речовин  - гарний ріст і розвиток рослини, там де багато мінеральних речовин а бо відсутність – хвороби рослин пригнічений  ріст і розвиток. Недостатня кількість мінеральних речовин у рослин – хвороби тварин та людини.

 

 

7 Вчитель:  Вікторина: Рослини і фізика, математика.

1 Який  фізичний закон був відкритий за допомогою яблука? ( закон всесвітнього тяжіння)

 

2 Цю квітку назвали на честь французької жінки-математика? ( Гортензія).

3 Що має спільне дерево баобаб і підручник алгебри для 7-9-х класів? (корені)

 

 8 Вчитель: ІII  група – «вітаміни на нашому столі»( на столі фрукти овочі) завданням цієї групи було опрацювання літератури для з’ясування які вітаміни містять овочі фрукти нашого столу та їхнє значення .

№1 Історія відкриття вітамінів.( презентація)

 

Учень1:Причини захворювань пов’язаних з неповноцінним харчуванням першим відкрив російський лікар Лунін Микола Іванович. Він в 1880 році проводив досліди над двома групами лабораторних мишей. Одну він годував натуральним молоком, а другу – штучною сумішшю, куди входили хімічно чисті білки , жири і вуглеводи, мінеральні солі в тих самих пропорціях, що й в молоці. Тварини другої групи на 11-й день загинули. Лунін зробив висновок, що для підтримання нормальної життєдіяльності організму крім білків, жирів, вуглеводів, мінеральних солей потрібні ще якісь речовини, які в малих концентраціях сильно впливають на процеси життєдіяльності і вони є в молоці. Пізніше їх назвали вітаміни!

На сьогодні відомо понад 50 вітамінів.

Позначаються вони спеціальними назвами або буквами латинського алфавіту A, B, C. D Відкриття і отримання деяких вітамінів дало лікарям могутній засіб для лікування хвороб, що виникли при недостатній кількості вітамінів.

 

Учень 2 Вітамін В:

Вітамін В1 (тіамін) – перша речовина, з якої почалося вивчення вітамінів. Історія його пов’язана з вивченням хвороби «бері – бері». У хворих наступив параліч кінцівок. У хворого ноги були нібито заковані в кайдани. З цим і пов’язана назва хвороби – бері – бері, що означає окови.

захворювання хворих лікували – висівками, бо там міститься вітамін В.

 

Вітаміни С:

Якщо в їжі, що вживає людина немає вітаміну С, то виникає хвороба цинга. До недавнього часу цинга була хворобою моряків, які не мали свіжих овочів і фруктів. Найменший удар викликав у них на шкірі крововиливи, зуби розшатувалися  і випадали, ясна кровоточили, люди швидко втрачали вагу і помирали. Тільки овочі і фрукти могли їх спасти від смерті. Зараз ми можемо купити аскорбінову кислоту в любій аптеці, а цинга стала дуже рідкісною хворобою.

Питання вчителя:

Ваші дії перед епідемією грипу?

Вживання вітаміну С ( в вигляді відварі шипшини, лимонів)

Так як картоплю ми приймаємо кожний день в великій кількості, то це забезпечує організм вітаміном С.

 

Учень 3 Вітамін А:

 

Ще з давніх джерелах медицини говорили про те, що у деяких людей спостерігалась дивна хвороба: вдень, при яскравому світлі, ці люди бачили добре, а в сутінках майже зовсім втрачали зір. Цю хворобу назвали нічною або курячою сліпотою ще з 1500 років до нашої ери. Дивимося на слайд: Де ще знаходиться вітамін А?

В продуктах рослинного походження знаходиться провітамін А(каротин), який в організмі перетворюється на вітамін А.

Вітамін D:

 

В 1665 році англійський лікар Глісон описав хворобу, що спостерігалась в графстві Дорсет і Соларсет. Він назвав її рахітом.

При рахіті відбувається викривлення кісток ніг і грудної клітки.

Питання:

1. Як же організм одержує вітамін D?

В: Людина одержує вітамін D двома шляхами. Де цей вітамін утворюється над дією ультрафіолетових променів.

 

Учень 4 Вітамін Е ( слайд):

Його треба вживати всім, хто хоче наростити м’язи, поліпшити спортивні досягнення.

Найбільш його в рослинних оліях: соняшниковій, кукурудзяній, соєвій, оливковій.

 «Мозковий штурм»

Завдання до гри:

1 Назвіть овочі  фрукти які містять вітамін С?

2 Хвороба яка розвивається за недостатньої кількості вітаміну Д?

3 Де міститься вітамін А?

4 Хвороба яка розвивається за недостатньої кількості вітаміну В?

5 Де міститься вітамін Е?

10  група «Юні митці» ( на столі знаходяться різні композиції)

“ Роботи  юних   митців” (презентація)

Першу частину періоду  праці над проектом юні митці   малювали малюнки рідкісних рослин нашої місцевості, які занесені до Червоної книги України. (демонстрація)

Виготовлення  композицій з рослинних   форм (

Вироби з природного матеріалу

Другу частину  періоду   праці   над проектом, юні митці  виготовляли

композиції з  рослин. Демострація)

11 Групова робота: у вас на столах лежать  різноманітні рослини, ваше завдання:

  • Вибрати рослин які є символами України;
  •  Пояснити їхнє значення.

 Вчитель В народі кажуть, що кожна людина у своєму житті повинна посадити дерево.

Де б ви не були, ви повинні завжди пам’ятати:

  • Кожен зелений листочок, кожна травинка виділяє у повітря кисень. Без нього немає життя. Не топчи і не рви рослини даремно.
  • Найгарніша квітка та, що квітує там, де зросла. Не губи її!
  • Невеличкий скромний букет квітів говорить про те, що ти свідома, добра бережлива людина.

Щоб згубити молоде дерево, потрібна хвилина, а виростити – роки. Не ламай черемху та інші кущі! Природа щедра до нас. Усе, що ми маємо,- від неї, то відплати ти їй своєю добротою, увагою, і вона буде щедрою.

 

Все , що цінуємо в житті,

Ми для нащадків маємо зберегти!

Дякуємо за увагу!!!

 

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, Інтегровані уроки
Додано
4 лютого 2021
Переглядів
557
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку