Інтегрований урок (захід) відповідає заявленій темі «Подорож по Україні». Такі заходи сприяють створенню цілісної картини природи і суспільства в уяві учнів, допомагають розширити їх світогляд, підвищити мотивацію до навчання. Поєднання предметів різних циклів на одному уроці завжди цікаве як для учнів,так і для вчителя. Дана робота містить досвід авторів у поєднанні уроків англійської мови та географії
ПІБ вчителя Хараїм Тетяна Олександрівна
Місце роботи ОЗ Орлівський навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дитячий садок» Кочубеївської сільської ради ОТГ Херсонської області Кочубеївського освітнього округу
Досвід роботи 25років
Контактні дані (контактний телефон та Е-mail)
тел. +380973675083
ПІБ вчителя Омельченко Світлана Василівна
Місце роботи ОЗ Орлівський навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дитячий садок» Кочубеївської сільської ради ОТГ Херсонської області Кочубеївського освітнього округу
Досвід роботи 31рік
Контактні дані (контактний телефон та Е-mail)
тел. +380984483469
Анотація : Інтегрований урок (захід) відповідає заявленій темі «Подорож по Україні». Такі заходи сприяють створенню цілісної картини природи і суспільства в уяві учнів, допомагають розширити їх світогляд, підвищити мотивацію до навчання. Поєднання предметів різних циклів на одному уроці завжди цікаве як для учнів,так і для вчителя. Дана робота містить досвід авторів у поєднанні уроків англійської мови та географії
Метою даного заходу було показати інтеграційні можливості природничих і гуманітарних предметів шкільного курсу на прикладі географії та англійської мови, розвивати мовлення учнів українською та англійською мовою, культуру поведінки; уміння приймати рішення в нестандартних ситуаціях, колективну творчість і комунікативні здібності.
Інтегрований захід з географії та англійської мови
План-конспект інтегрованого заходу з географії та англійської мови
Клас 8
Вчителі: Хараїм Т.О., Омельченко С.В.
Тема: «Подорож по Україні»
Мета: (формувати компетентності)
Topic: Geographical Position and Climate of Ukraine
Practical aim: 1. To develop students, pair and group communicative skills in an activity which resembles a real speech situation.
2. To develop extensive reading of a text.
Educational aim: To develop the chief traits of a person,s character: tolerance, kindness, politeness, honorable attitude towards the country you live in and people living here.
Cultural aim: To enlarge the students, knowledge of geographical position of Ukraine, its rivers, flora and fauna, etc.
Обладнання уроку: інтерактивна дошка, компютери, підключені до мережі Інтернет;
Хід заходу:
The motto of the lesson: «He, who loves not his land, can love nothing»
East or West Home is best
Учитель англійської мови : Good afternoon, children! I am glad to see you rested and full of energy after a week’s holiday. I hope all of you are well and ready to work. We live in Ukraine and I hope you love your native land and you are the patriots of your Motherland. Look at the proverb at the board and try to comment on it, how you understand the meaning of the proverb «East or West Home is best»
Учитель географії. Знання про Україну для нас дуже важливі, адже це наша Батьківщина. Ми повинні добре її знати, любити, берегти, докладати всіх зусиль для того, щоб наша держава була конкурентоспроможною серед інших країн світу, а ми були в ній дбайливими господарями.
І тур «Тема»
ІІ тур «Відеопитання»
ІІІ тур «Географічне лото»
ІVтур «Відгадай, що це?»
V тур «Вірю – не вірю»
VI тур «Канікули моєї мрії»
VIІ тур «Конкурс-практикум»
VIІІ тур «Дуель»
Вчитель географії, вчитель англійської мови.
Які асоціації у вас виникають, коли ви чуєте слово «Україна », «Ukraine»?
( учні пишуть на ватмані українською та англійською мовою )
Метод «Гронування»
Україна
Ukraine
Мотивація (відеоролік «Моя Україна»)1,34 хв.
The motto of our lesson is «He, who loves not his land, can love nothing». These wonderful words belong to the great poet G. G. Byron. He could not imagine his life without his Homeland. Read and translate them.
Do you agree with it?
Let’s read the poem by Yevhen Polishchuk «Ukraine»
Blue sky and yellow field of grain
Is on the flag of my Ukraine.
Its emblem speaks to all the world
With FREEDOM — such a lovely word.
Bread-salt will give to a friendly guest
Ukrainian people without request.
They work and sing the song of praise
To God who's able from ash to raise.
Ukraine rejoices in the Lord
Reviving from His mighty Word
Forever lives who's born again.
Long live and pray, my land Ukraine!
Умови гри:
Обирається компетентне журі для оцінювання відповідей учасників.
За кожну правильну відповідь учасник отримує синю фішку (1 бал), за доповнення з групи - червона фішка ( 2 бали).
Перед початком гри проводиться жеребкування.
Ведучим ставиться питання до учасників гри. Правильна відповідь, або відповідь, близька до неї, дає право першому обирати «Тему» туру.
Скільки відсотків всієї води планети зосереджено у світовому океані? ( 96,5 %)
Журі визначає послідовність участі гравців у І турі.
І тур «Тема»
Вчитель географії:
Пізнання держави починається з географічного положення — це як «доля», яку не можна змінити.
Вчитель англійської мови: We want to know about our country, where is it situated, does it have sea bordes as we have, we want to know what deсоrate the nature of our country, and what (who) are its neighbors.
Розподіл на групи: у довільному порядку учні обирають фішки з позначками «Рельєф», «Клімат», «Корисні копалини», «Водні ресурси», утворюють групи та виконують запропоновані завдання.
Група1. Рельєф (робота з картою в атласі).
Охарактеризувати рельєф України.
The relief of Ukraine. The major part of Ukraine is flat. Only 5% of the territory is mountainous. There two mountain systems in Ukraine are the Carpathians and the Crimean mountains. Hoverla is the highest peak of the Ukrainian Carpathians. It is 2061metres high. The territory of Ukraine has a variety of landscapes as it lies in three main zones – mixed forests, forest-steppes and steppes.
Група 2. Клімат (робота з кліматичною картою в атласі).
Дослідити основні особливості клімату.
The climate of Ukraine is mostly temperate with the exception of the southern coast of the Crimea which has the subtropical climate. The climate is influenced by the warm, humid air coming from the Atlantic ocean. The average annual temperature range is from 5,5 - 7 degrees C in the north to 11-13 degrees C in the south.
Група 3. Корисні копалини (перегляд відео). 3 учні працюють біля дошки, складають схему « Корисні копалини України»
Significant natural resources in Ukraine include iron, ore, manganese, natural gas, titanium, magnesium, oil, salt, graphite, kaolin, nickel and arable land.
Група 4. Водні ресурси (робота з картою) До яких річкових і морських басейнів відносяться річки Херсонщини ?Поясніть, в яку пору року наступає межень в більшості річок Тернопільщини ?
The territory of Ukraine is bordered by the waters of the Black Sea and the Sea of Azov. More than 95% of the rivers are the part of those two seas drainage basins. There are 7 major rivers in Ukraine. They are the Desna, the Dnipro, the Dnister, the Danube, the Prypiat, the Siverian Donets and Southern Buh.
Підсумок
ІІ тур «Відеопитання»
Для кожної команди демонструється по 6 слайдів, на яких зображені визначні місця України. Завдання команд ам - назвати їх або місто (область), в якому вони знаходяться.
Для команди 1
Свято-Успенська Почаївська Лавра, Тернопільська область;
Херсонес, Крим;
Буковель, Івано-Франківська область;
Для команди 2
Парк «Софіївка», Умань, Черкаська область;
Хортиця, Запоріжжя.
Софійський собор, Київ;
Для команди 3
Ластівчине гніздо, Крим;
Оперний театр, Львів;
Києво-Печерська Лавра, Київ;
Для команди 4
Морський порт, Одеса;
Іллінська церква, с. Суботів,Черкаська область
Хотинська фортеця, Чернівецька область
Вчитель англійської мови. Коментують відео англ. мовою:
What have you seen right now? What are your feelings and emotions?
Підсумок
ІІІ тур «Географічне лото»
Прийом «Геокодер»
Вчитель географії:
Уявіть собі, що вам запропонували надзвичайну подорож по Україні! Куди б ви хотіли поїхати? Об’єднайтеся у 4 групи : Західна Україна;
Східна Україна, Північна Україна та Південна Україна.
Кожна команда отримує конверт, у якому знаходиться частина географічної карти. Перегляньте відео, позначте міста України на контурній карті.
Відео «Міста України»
Вчитель англійської мови : I prepared some maps for you and your task is to write all regional cities on them which you know.
Вчитель географії:
1 група: міста Західної України;
2 група: міста Східної України
3 група: міста Північої України
4 група: міста Південної України
Підсумок
ІVтур «Відгадай, що це?»
Вчитель англійської мови:
What does mean the word «cluster»?
Чи зустрічали ви коли-небуть слово « кластер»?
Слово кластер було запозичене з англійської мови «cluster» і перекладається як скупчення, пучок, група. Простими словами, це об’єднання якихось родинних, близьких, пов’язаних між собою елементів.
Let’s guess and play!
Вчитель географії: Сподіваємось, що ви здогадалися, що смайлик – це бонус за додаткову інформацію до будь –якого блоку, біля якого він стоїть.
Додаток 1
Підсумок
V тур «Вірю – не вірю» Agree or disagree
Сьогодні про Україну говорять багато і самі українці і туристи, які приїздять з різних куточків Землі. У ЗМІ з’явилося багато різної інформації, в яку люди вірять і не вірять водночас. А ви вірите в неї? Давайте перевіримо! Якщо вірите – встаньте, якщо ні – сидіть на місці.
Для команди 1.
Для команди 2 .
Підсумок
VI тур «Канікули моєї мрії»
Учитель географії: перегляньте відео, відгадайте місце, та порекомедуйте його вашим друзям відвідати його на канікулах. Розповідь повинна складатися з 4 речень українською мовою та 4 речень англійською .
Відео «7 чудес України»
Підсумок
VIІ тур «Конкурс-практикум»
WEBQUESTS
Учитель географії. Діти, сьогодні ми з вами поглибили свої знання про Україну, дізналися, чим славиться наша держава, які вона має природні багатства.
Учитель англійської мови.
Тож тепер ви маєте достатньо знань, щоб створити невеликий відеофільм для своїх друзів з Аргентини та Іспанії з якими ви листуєтеся у Міжнародному проекті Cambridge English Penfriends. Do you remember their e-mail addresses? ditarma@hotmail.com (Аргентина), anto.riz@alice.it
(Іспанія)
You can use
https://sites.google.com/site/webquestsenglish/home/discover-ukraine/introduction
Підсумок
VIІІ тур «Дуель»
Учитель географії: Цей конкурс визначить найкращого знавця інформації про Україну.
Учасникам пропонується 10 запитань, кожне з яких оцінюється двома балами. Якщо один з гравців не знає відповіді на запитання, то він вибуває з гри.
( Галіт, кухонна, кам’яна сіль)
Учитель англійської мови: Do you know the main geographical terms? Let’s check your knowledge.
Say what it is:
The most important city in a country... (a capital)
A large town is called ... (a city)
A rounded and raised landform, not as high as mountain... (a hill)
Low ground between hills... (a valley)
A land surrounded by water, smaller than a continent... (an island)
A big piece of water with land around it... (a lake)
A large stream of water that flows across the land... (river)
The salt water which covers nearly three fourths of the Earth's surface... (an ocean)
The weather that a place has, and which is the most typical for it... (a climate)
Рефлексія
Прийом Кольорова ейфорія. How I feel about my lesson
На кожному столі лежать стіки трьох кольорів (зелений, жовтий, червоний), які відповідно означають: «Я все зрозумів», «Мені дещо не зрозуміло», «Мені складно зрозуміти». Зірочки вибирають та розфарбовують відповідно настрою.
Підведення підсумків.
Нагородження учасників шоу.
Висновки
Одним із способів практичної реалізації міжпредметних зв’язків є проведення інтегрованих уроків (заходів) з географії та англійської мови, під час яких школярі поєднують знання, отримані під час вивчення різних предметів і навіть предметів різних циклів, щоб виконати поставлені перед ним завдання. Таким чином, можна визначити інтегрований урок як урок, який проводиться з метою розкриття загальних закономірностей, законів, ідей, теорій, відображених у різних науках і відповідних їм навчальних предметах.
Ми займаємося проблемою поєднання уроків географії та англійської мови протягом більш ніж десяти років. Готуючи інтегровані уроки, ми дійшли висновку, що поєднання наших предметів не лише цілком можливе, але й корисне. В ході заходу використовувалися інтерактивні форми роботи, робота на комп’ютерах ,Інтернет.
Використані джерела
https://sites.google.com/site/webquestsenglish/home/discover -ukraine/introduction
Вікторина « Я люблю, тебе, Україно!» для учнів 8 – х класів.
http://osvita.ua/doc/files/news/370/37055/Viktorina.doc
Інтелектуально – розважальна гра« Я люблю Україну » http://www.vitove-nvk.edukit.ck.ua/Files/downloads
Мультимедійний інтегрований урок англійської мови та географії
" Знайомство з Великою Британією " https://erudyt.net/wp-content/downloads/navchalni-predmety/english/konspekty-urokiv/urok-english-geografiya.docx
Україна. Географічне положення та клімат http://www.huzhivkaschool.edukit.cn.ua/Files/downloads
Україна. http://teacherjournal.com.ua/attachments/14558_UKRAINE
Телеміст «Україна - Велика Британія» ( 10 клас )( інтегрований урок географія – англійська мова )
WEBQUESTS https://sites.google.com/site/webquestsenglish/home/my-ukraine/introduction
Сім чудес України
https://www.youtube.com/watch?v=hbCWPIJhTmA
Методичні рекомендації:
1. Готувати учнів до заходу необхідно заздалегідь, пропонуючи теми, з яких будуть запитання у грі.
2. Цей захід можна провести з учнями одного класу, а також з учнями паралельних класів.
3. Окремі елементи цієї гри можна використовувати не тільки під час проведення виховного заходу, а і на уроках узагальнення та систематизації матеріалу.
4. Найвищим балом має оцінюватися та відповідь, яка є чіткою, змістовною, логічно продуманою.
5. Під час проведення заходу має панувати тепла атмосфера, вчитель-керівник має підтримувати тих учнів, які припустилися негрубих помилок під час відповіді, які добре володіють науковою термінологією.
Додатки
Додаток 1 Кластер