Дошкільний навчальний заклад ясла-садок комбінованого типу
№4 «Сонечко»
Дружківської міської ради Донецької області
Конспект
інтегрованого заняття для дітей середньої групи
«Людина починається з добра»
Підготувала: вихователь ДНЗ №4 «Сонечко»
Кригіна Ганна Сергіївна
м.Дружківка
2020
Тема. “Людина починається з добра”.
Мета:
Словникова робота: Казкар, скайп, доброго ранку, дякую, пробач, будь-ласка, щиро дякую, на добраніч.
Попередня робота: Читання літературних творів про життя письменника, читання та обговорення творів В.Сухомлинського «Чому опадає листя з дерев?», «Білка і добра людина» , «Як їжачок до зими готувався» , зображувальна діяльність за творами письменника, розглядання ілюстрацій до творів, загадки про тварин, спостереження в природі, милування красою природи , збирання природного матеріалу. розучування прислив’я, забавлянки Сюжетно-рольова гра «Дитячий садок»», Поліклініка», «Сім’я». Добірка сюжетно-рольових ігор: «Сім’я», «Дитячий садок», «Поліклініка», «Я – водій», «Перукарня», «Зоопарк», «Магазин – Супермаркет», «Моряки-рибалки», «Пошта».
Обладнання: чарівна хмаринка, декорації лісу, білка, гра «Добри справи», дидактична гра «Вчини правильно», Гра «Придумай добрий вчинок» ( зернятка, зламана іграшка, порвана книжка, брудна чашка, аркуш паперу та фломастер.) гра «Будинок для геометричних фігур». Харчова плівка, пензлики та гуаш. Кульки з посмішками.
Хід заняття:
1.Привітання
Діти заходять у групу, стають полу колом.
Нумо разом привітаймося,
Теплом ручок обміняймося.
Вліво,вправо повернемось,
Один одному всміхнемось.
До нас гостей прийшло багато
Требо всіх їх привітати:
«Доброго ранку, доброго ранку всім!»
Психоформула:
Я — твій друг! (Показують на себе).
І ти — мій друг! (Показують на дитину, що стоїть поруч).
І друзі навколо. (Розводять руки в сторони).
В мене ніс. (Торкаються до своїх носиків).
І в тебе ніс. (Злегка торкаються до носика товарища). В нас носи чудові!(Плескають у долоньки).
В мене щічки. (Погладжують свої щічки).
Й в тебе щічки. (Злегка гладять щічки товариша). Гарні та гладенькі.
Я — твій друг! (Показують на себе).
І ти — мій друг! (Показують на товариша).
Ми — друзі рідненькі! (Обіймають одне одного).
ІІ. Основна частина
Сюрпризний момент (відео - читання листа)
Добрий день, дітки групи «Дзвіночки»!
Пише Вам Всесвітній Казкар.
За глибоким морем, за дрімучим лісом є місто Доброти. Воне незвичайне, там живуть добрі, чуйні люди, які завжди приходять на допомогу один одному. І все у нас було добре: радість, сміх, поки не сталася біда. До нашого міста потрапила Зла фея і зачарувала нашу Добру фею, яка завжди піклувалася про всіх. А Зла фея своїми поганими вчинками хоче претворите наше місто - на місто Зла. Це жах, велика біда!
Тож будь – ласка любі малята, допоможить нам врятувати наше місто і нашу Добру фею.
Вихователь: Діти я знаю, що ви добрі та сміливі, тож рушаємо на до помогу.
А потрапити до країни Добра нам допоможе чарівна хмаринка. Сідайте всі зручно зараз ми з вами перенесемось в казкову країну .
– 1,2,3,у казку попади.
– Так, дійсно, діти, щось тут сумно.
– А ось і перше завдання, нам требо пригадати, які це добрі вчинки, а які погані.
Вправа «На галявині»
Вихователь:
– На цій галявині росли квіти. Здійнявся сильний вітер, зірвав квіти і розвіяв їх по галявині, так змішалися добрі та погані вчинки. Давайте зберемо тільки ті квіточки на яких зображені добрі вчинки.
– Чому ти вирішив, що це добрий вчинок?
Діти дають відповідь, та кладуть квітку у кошик.
– Молодці, дітки, ми виконали це завдання, можемо
йти далі.
По стежині ми рушаємо і до лісу потрапляємо! А у лісі на ялиночці чекає нас білочка, щоб розповісти нам цікаву історію яку написав Василь Сухомлинський.
Читання оповідання В.Сухомлинського «Білка і Добра Людина»
Ішла собі лісом Добра Людина. Дивилася на трави й квіти ласкавими очима. Не наступила на квіти, бо помітила їх. Ось підійшла Добра Людина до високої сосни. Побачила білочку.
Білочка стрибала по гілках, а за нею гнався якийсь рудий звірок.
Добра Людина впізнала куницю. Це лютий білоччин ворог. Ось-ось куниця наздожене білку й розірве своїми лютими пазурями. З жалем і болем у серці глянула Добра Людина на бідолаху.
Побачила білочка очі Доброї Людини, плигнула з дерева й сіла їй на плече.
А зла куниця втекла в темний ліс.
Погладила Добра Людина білочку та й сказала:
— Стрибай собі до свого дупла.
Глянула білочка вдячно Добрій Людині у вічі й пострибала додому.
Дітки давно вже чекали її. Вона й розповіла їм про Добру Людину.
Запитання до дітей:
Відповіді дітей.
Вихователь: Щоб здолати зли чари, нам треба пригадати прислів’я, які ми знаймо про добро (діти пригадують прислів’я).
Діти :
Добро довго пам’ятається.
Хто людям добра бажає, той і собі має.
Роби добро не кайся – робиш зло і сподівайся.
Перший крок до добра – не роби зла.
Не одежа красить людину, а добрі діла.
Раз добром зігріте серце вік не прохолоне.
Добро, як сонечко гріє.
Добро роби, добре й буде.
– Ось ми і виконали всі завдання феї Зла.
Фізкультхвилинка «Потяг»
Діти стоять один за одним тримаючи руки зігнуті у ліктях
Наш потяг рушає
Вагони біжать
А в потязі наші
Малята сидять
Чух –чух –чух
Чух – чух чух
Та ось і зупинка
Час нам вставати
Йдемо у лісочок
Будем добру фею спасати.
Гра «Придумай добрий вчинок» Бачите, як багато тут різних предметів: зернятка, зламана іграшка, порвана книжка, брудна чашка, аркуш паперу та фломастер. Подивиться на ці предмети. З їх допомогою можна зробити добрий вчинок. Скажіть який?
Відповіді дітей: Зернятками нагодувати птахів, іграшку відремонтувати, книгу підклеїти, брудну чашку вимити, на аркуші паперу намалювати щось приємне і подарувати близький людині.
Молодці малята, а зараз ми з вами прийшли до замку з геометричних фігур та будимо звільняти нашу Фею, а для цього нам з вами требо пригадати які ж бувають геометричні фігури, і на що вони можуть бути схожі. Дивимось на екран (показ фігур і предметів на які вони схожі)
- квадрат в нього чотири сторони та чотири кути, які предмети схожі на квадрат?(стілець,печиво,картина…);
- трикутник, в нього три кути і три сторони. Що схоже на трикутник? (хустка, дах, дорожній знак…);
- прямокутник на квадрат він дуже схожий,хоч кута також чотири,сторони по дві всі рівні. Які ви знаєте предмети схожі на прямокутник?(вікно,двері,книга…);
- круг,не стоїть і не стрибає, жодного кута не має. Назвіть предмети схожі на круг. (ґудзик, сонце, монета..),діти усі ці геометричні фігури – плоскі.
Малята подивиться на цій галявині стоїть будиночок, у будиночку живуть геометричні фігури. Вони вийшли погуляти, а коли повернулись, не змогли знайти свою квартиру? Допоможемо їм?
Вихователь: Які геомитрични фігури живуть на нижньому поверсі?
Яка фігура розташована над квадратом? Над кругом? Над трикутником?
Вихователь: Якого кольору фігури живуть під блакитною хмаркою? Під жовтою?Під червоною? Під зеленою?
Діти: Сині,жовті, червоні, зелені.
Вихователь роздає геометричні фігури дітям, і вони поміщають їх в потрібну “квартиру”.
Ось ми і пригадали геометричні фігури, а зараз намалюємо замок з геометричних фігур (не традиційне малювання на харчовій плівці ),але спочатку розомнем наши ручки:
Дім фарбують маляри
У веселі кольори.
Помагаймо малярам –
В цьому домі жити нам!
Ми виконали всі завдання, та допомогли нашої Феї (Звучить пісня «Фея добра» Михайло Гром)
А зараз повертаємось назад до нашого садка. Нам знову допоможе чарівна хмаринка.
ІІІ. Заключна частина
Діти, тепер станемо колом, візьмемося за руки і поділимося своїми враженнями від сьогоднішньої подорожі.
Багато добрих справ зробили і розповіли про них. Ви були сьогодні такі уважні, кмітливі, розумні. Добра фея вам дарує ось такі «усміхнені кульки» Будьте завжди радісними і добрими і своє добро даруйте своїм рідним і друзям.