інтегрованого заняття для дітей середньої групи «Людина починається з добра»

Про матеріал
У статті наданий конспект інтегрованого заняття для дітей середньой групи в якому знайомимо дітей з творами В.Сухомлинського. Розвиваток у дітей моральні якості через ознайомлення з казками В.Сухомлинського.Закріплювання знання про плоскі геометричні фігури та форми предметів, закріплювання вміння орієнтуватися у просторі, закріпити з дітьми назви кольорів. Створити умови для розкриття творчих здібностей засобами нетрадиційного малювання.
Перегляд файлу

Дошкільний навчальний заклад ясла-садок комбінованого типу

                                           №4 «Сонечко»

                  Дружківської міської ради Донецької області

 

 

 

 

 

                                                  Конспект

                  інтегрованого заняття для дітей середньої  групи

                                  «Людина починається з добра»

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

                                                           

 

 

 

 

 

 

                                                           

 

                                 

                                                             Підготувала: вихователь ДНЗ №4 «Сонечко»

                                                                                               Кригіна Ганна Сергіївна  

                                  

 

 

               

 

                                               м.Дружківка

                                                     2020

 

 

Тема. “Людина починається з добра.

Мета: 

  • Знайомити дітей з творами  В.Сухомлинського.
  • Розвивати у дітей моральні якості через  ознайомлення з  казками В.Сухомлинського.
  • Формувати уявлення дітей про моральні якості людини, сприяти їхнім проявам у повсякденному житті, закладати основи духовності.
  • Продовжити формувати  життєву компетентність дітей у  питаннях моральності.
  • Виховувати потребу в регулюванні своєї поведінки за свідомо засвоєними морально-етичними нормами; доброзичливі, дружні стосунки, спонукати дітей до прояву позитивних емоцій від добрих вчинків власних і чужих;
  • Закріпити знання про  плоскі геометричні фігури та форми предметів;
  • Закріпити  вміння орієнтуватися у просторі;
  • Закріпити з дітьми назви кольорів.
  • Стимулювати пізнавальну активність, мислення, збагачувати словник.
  •  Развивать логічне мислення, увагу.
  • Створити умови для розкриття творчих здібностей засобами нетрадиційного малювання.

 

 

Словникова робота: Казкар, скайп, доброго ранку, дякую, пробач, будь-ласка, щиро дякую, на добраніч.

Попередня робота: Читання літературних творів про життя письменника, читання та обговорення творів В.Сухомлинського «Чому опадає листя з дерев?», «Білка і добра людина» , «Як їжачок до зими готувався» , зображувальна діяльність за творами письменника, розглядання ілюстрацій до творів, загадки про тварин, спостереження в природі, милування красою природи , збирання природного матеріалу.  розучування прислив’я, забавлянки Сюжетно-рольова гра «Дитячий садок»», Поліклініка», «Сім’я». Добірка сюжетно-рольових ігор: «Сім’я», «Дитячий садок», «Поліклініка»,  «Я – водій», «Перукарня», «Зоопарк», «Магазин – Супермаркет», «Моряки-рибалки», «Пошта».

Обладнання: чарівна хмаринка, декорації лісу, білка, гра «Добри справи», дидактична гра «Вчини правильно», Гра «Придумай добрий вчинок» ( зернятка, зламана  іграшка, порвана книжка, брудна чашка, аркуш паперу та фломастер.) гра «Будинок для  геометричних фігур». Харчова плівка, пензлики та гуаш. Кульки з посмішками.

                                               

                                                                                                                           

                                                 

 

 

 

 

 

 

  Хід  заняття:

1.Привітання

Діти заходять у групу, стають полу колом.

Нумо разом привітаймося,

Теплом ручок  обміняймося.

Вліво,вправо повернемось,

Один одному всміхнемось.

До нас гостей прийшло багато

Требо всіх їх привітати:

«Доброго ранку, доброго ранку всім!»

Психоформула:

Я — твій друг! (Показують на себе).

І ти — мій друг! (Показують на дитину, що стоїть поруч).

І друзі навколо. (Розводять руки в сторони).

В мене ніс. (Торкаються до своїх носиків).

І в тебе ніс. (Злегка торкаються до носика товарища). В нас носи чудові!(Плескають у долоньки).

В мене щічки. (Погладжують свої щічки).

Й в тебе щічки. (Злегка гладять щічки товариша). Гарні та гладенькі.

Я — твій друг! (Показують на себе).

І ти — мій друг! (Показують на товариша).

Ми — друзі рідненькі! (Обіймають одне одного).

ІІ. Основна частина

Сюрпризний момент  (відео - читання листа)

Добрий день, дітки групи «Дзвіночки»!

Пише Вам Всесвітній Казкар.

За глибоким морем, за дрімучим лісом є місто Доброти. Воне незвичайне, там живуть добрі, чуйні люди, які завжди приходять на допомогу один одному. І все у нас було добре: радість, сміх, поки не сталася біда. До нашого міста потрапила Зла фея і зачарувала нашу Добру фею, яка завжди піклувалася про всіх. А Зла фея своїми поганими вчинками хоче претворите наше місто - на місто Зла. Це жах, велика біда!

Тож будь – ласка любі малята, допоможить нам врятувати наше місто і нашу Добру фею.

Вихователь: Діти я знаю, що ви добрі та сміливі, тож рушаємо  на до помогу.

А потрапити до країни Добра  нам допоможе чарівна хмаринка. Сідайте всі зручно зараз ми з вами перенесемось в казкову країну .

– 1,2,3,у казку попади.

– Так, дійсно, діти, щось тут сумно.

– А ось і перше завдання, нам требо пригадати, які це добрі вчинки, а які погані.

Вправа «На галявині»

 Вихователь:

– На цій галявині росли квіти. Здійнявся сильний вітер, зірвав квіти і розвіяв їх по галявині, так змішалися добрі та погані вчинки. Давайте зберемо тільки ті квіточки на яких зображені добрі вчинки.

– Чому ти вирішив, що це добрий вчинок?

Діти дають відповідь, та кладуть квітку у кошик.

– Молодці, дітки, ми виконали це завдання, можемо

йти далі.

По стежині ми рушаємо і до лісу потрапляємо! А у лісі на ялиночці чекає нас білочка, щоб розповісти нам цікаву історію яку написав Василь Сухомлинський.

Читання оповідання В.Сухомлинського «Білка і Добра Людина»

Ішла собі лісом Добра Людина. Дивилася на трави й квіти ласкавими очима. Не наступила на квіти, бо помітила їх. Ось підійшла Добра Людина до високої сосни. Побачила білочку.

Білочка стрибала по гілках, а за нею гнався якийсь рудий звірок.

Добра Людина впізнала куницю. Це лютий білоччин ворог. Ось-ось куниця наздожене білку й розірве своїми лютими пазурями. З жалем і болем у серці глянула Добра Людина на бідолаху.

Побачила білочка очі Доброї Людини, плигнула з дерева й сіла їй на плече.

А зла куниця втекла в темний ліс.

Погладила Добра Людина білочку та й сказала:

— Стрибай собі до свого дупла.

Глянула білочка вдячно Добрій Людині у вічі й пострибала додому.

Дітки давно вже чекали її. Вона й розповіла їм про Добру Людину.

Запитання до дітей:

  • Як поводила себе Добра Людина в лісі?
  • Кого побачила людина на сосні?
  • Що трапилось с білочкою?
  • Як врятувала Добра Людина білочку?
  • Про що розповіла білочка своїм діткам?

Відповіді дітей.

Вихователь:  Щоб здолати зли чари, нам треба пригадати прислів’я, які ми знаймо про добро (діти пригадують прислів’я).

 Діти :

Добро довго пам’ятається.

Хто людям добра бажає, той і собі має.

Роби добро не кайся – робиш зло і сподівайся.

Перший крок до добра – не роби зла.

Не одежа красить людину, а добрі діла.

Раз добром зігріте серце вік не прохолоне.

Добро, як сонечко гріє.

Добро роби, добре й буде.

– Ось ми і виконали всі завдання феї Зла.

Фізкультхвилинка  «Потяг»

Діти стоять один за одним тримаючи руки зігнуті у ліктях

Наш потяг рушає

Вагони біжать

А в потязі наші

Малята сидять

Чух –чух –чух

Чух – чух чух

Та ось і зупинка

Час нам вставати

Йдемо у лісочок

Будем добру фею спасати.

Гра «Придумай добрий вчинок» Бачите, як багато тут різних предметів: зернятка, зламана  іграшка, порвана книжка, брудна чашка, аркуш паперу та фломастер. Подивиться на ці предмети. З їх допомогою можна зробити добрий вчинок. Скажіть який?

Відповіді дітей: Зернятками нагодувати птахів, іграшку  відремонтувати, книгу підклеїти, брудну чашку вимити, на аркуші паперу намалювати щось приємне і подарувати близький людині.

Молодці малята, а зараз ми з вами прийшли до замку з геометричних фігур та будимо звільняти нашу Фею, а для цього нам з вами требо пригадати які ж бувають геометричні фігури, і на що вони можуть бути схожі. Дивимось на екран (показ фігур і предметів на які вони схожі)

- квадрат в нього чотири сторони та чотири кути, які предмети схожі на квадрат?(стілець,печиво,картина…);

- трикутник, в нього три кути і три сторони. Що схоже на трикутник? (хустка, дах, дорожній знак…);

- прямокутник на квадрат він дуже схожий,хоч кута також чотири,сторони по дві всі  рівні. Які ви знаєте  предмети схожі на  прямокутник?(вікно,двері,книга…);

-  круг,не стоїть і не стрибає, жодного кута не має. Назвіть предмети схожі на  круг. (ґудзик, сонце, монета..),діти усі ці геометричні фігури – плоскі.

Малята подивиться на цій галявині стоїть будиночок, у будиночку живуть геометричні фігури. Вони вийшли погуляти, а коли повернулись, не змогли знайти свою квартиру? Допоможемо їм?

Вихователь: Які  геомитрични фігури живуть на нижньому поверсі?

Яка фігура розташована над квадратом? Над кругом? Над трикутником?

Вихователь: Якого кольору фігури живуть під блакитною хмаркою? Під жовтою?Під червоною? Під зеленою?

Діти:  Сині,жовті, червоні, зелені.

Вихователь роздає геометричні фігури дітям, і вони поміщають їх в потрібну “квартиру”.

Ось ми і пригадали геометричні фігури, а зараз намалюємо замок з геометричних фігур (не традиційне малювання на харчовій плівці ),але  спочатку розомнем наши ручки:

Дім фарбують маляри

У веселі кольори.

Помагаймо малярам –

В цьому домі жити нам!

Ми виконали всі завдання, та допомогли нашої Феї  (Звучить пісня «Фея добра» Михайло Гром)

А зараз повертаємось назад до нашого садка. Нам знову допоможе чарівна хмаринка.

 

ІІІ. Заключна частина

Діти, тепер станемо колом, візьмемося за руки і поділимося своїми  враженнями від сьогоднішньої  подорожі.

Багато добрих справ зробили і розповіли про них. Ви були сьогодні такі уважні, кмітливі, розумні. Добра фея вам дарує  ось такі «усміхнені кульки» Будьте завжди радісними і добрими і своє  добро даруйте своїм рідним і друзям.

docx
Додав(-ла)
Крыгина Анна
Додано
20 лютого 2020
Переглядів
2157
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку