Заняття з правового виховання
для дітей 6-го року життя
«Я маю
право на ім’я»
вихователь-методист ДНЗ № 7: Бондаренко Л.В.
Мета. Розширити знання дітей про їхні права; формувати вміння визначити
свою унікальність і індивідуальність, розвивати позитивне ставлення до свого імені, прагнення до високої самооцінки, сприяти розвиткові уміння робити правильний вибір; розвивати вміння бачити в кожній людині щось позитивне; виховувати повагу до себе самого та оточуючих.
Обладнання: ілюстрації ображених героїв казок, фото дітей, макет 3-х поверхового будиночка, силуети людини, комп’ютер, сигнальна кнопка, дзеркало на кожну дитину, фломастери, картки для виготовлення бейджиків, магнітна дошка.
Хід заняття
Вихователь:
-
Діти, давайте згадаємо, в якій країні ми з вами живемо? (Україні)
-
А хто ми з вами? (Українці)
-
Відомо на весь світ, що український народ дуже гостинний, подивіться скільки до нас завітало сьогодні гостей, давайте їх привітаємо. (Добрий день)
І вправа: «Ображені герої казок»
Діти розглядають малюнки з зображенням казкових героїв: «Троє поросят», «Червона шапочка», «Вовк і 7 козенят», «Дюймовочка».
Вихователь:
-
Діти, давайте назвемо цих казкових героїв.
-
Чому саме вони з'явилися у нас на занятті?
Діти:
-
Бо їх образили, порушили їхні права
Вихователь:
-
Яке право було порушено у трьох поросят? (Право на житло і життя)
-
А у Червоної шапочки (Теж і на життя і на житло)
-
А у 7 козенят? (теж саме)
-
А у Дюймовочки (Право на сімۥю, на самостійні рішення)
-
У багатьох цих казкових героїв було порушено право на житло. Кожна дитина має право мати свій будинок, ніхто не має права вдиратися в нього і ображати дитину, дитина повинна почуватися захищеною в своєму будинку.
ІІ вправа: «Де б я хотів жити»
Вихователь:
-
Діти, подивіться на цей гарний будиночок, в нього три поверхи.
-
На першому поверсі живуть погані дівчатка і хлопчики – вони люблять сваритися, ображають друзів, не слухають дорослих.
-
На другому поверсі живуть дівчатка і хлопчики, які можуть не сваритися, але їм подобається бути забіяками.
-
А на третьому поверсі живуть гарні хлопчики і дівчатка. Вони добрі, розумні, слухняні, поважають дорослих.
-
Ось ця фігурка – це кожен із вас, покладіть її на той поверх, на якому б ви хотіли жити. У народі кажуть: «Діти – це квіти, як поливатимеш, те й матимеш».
І Дитина:
- Діти в суспільстві найбільш вразливі і якщо діти живуть в хорошій сім’ї, де її люблять, поважають, де панує взаємоповага, то тоді ця дитина виростей чемною і корисною для суспільства.
ІІ Дитина:
-
А коли діти живуть в сім’ях, де їхні права порушаються, їх ображають, принижують, часто стають соціально і психологічно небезпечними для суспільства.
Висновок: У будиночку нашому поселились всі гарні діти, і чемні, і слухняні, а як ми їх зможемо позвати?
Діти:
Вихователь (читає вірш):
Як маленьке немовля
У світ двері відчиня
То дарують йому слово
Слово це – його ім’я.
(підходить до фланелеграфа з фото дітей старшої групи)
Вихователь (до дітей):
-
Хто це? (вихователь вказує на фото, діти називають імена дітей своєї групи)
-
Що це ми назвали? (Даша, Вова…?)
Діти:
-
Це імена дітей нашої групи.
Вихователь:
-
Вірно! Це слово, яке дають дитині при народженні. І воно росте разом з дітьми. Як ви розумієте, росте? (мал.. Вовчик, вел. Вова)
-
Кожен з вас має право ні ім’я і воно у вас є. це Таня, це Ваня і т.д. Як вас тут багато, але всі ми різні, чим же відрізняється одна дитина від іншої? (Кольором волосся, очей, формою губ, глаз, носа і ім’ям)
-
Діти, а чи знаєте ви, що ж означають ваші імена (кажуть по черзі). Це ми з вами роздивляємось виставку фото портретів. А сьогодні ми з вами намалюємо автопортрети, сідайте до столу. Візьміть дзеркало і роздивіться себе, які ж ваші особливі риси? Даня, якого кольору у тебе волосся, хто ти? (Я шатен), а у Соні якого кольору очі? (Сині). Отже, ви зрозуміли що таке автопортрет, приступайте до роботи.
(Портрети вивішуються)
-
Діти, а зверніть увагу на ось цю річ, що у мене на грудях. Це не просто квадратик, на ньому написане моє ім’я та по батькові і зветься він «бейджик». Сьогодні ми з вами виготовимо теж такі «бейджики», адже ви маєте право, щоб до вас зверталися на ім’я, а наші гості не знають як вас звати.
-
Для цього нам потрібні картки, виберіть, яка вам найбільше подобається і напишіть на ній своє ім’я, вставимо і прикріпимо «бейджик» до одягу.
-
І тепер наші гості будуть знати, як звуть кожного із вас.
Вихователь:
-
Діти, підійдіть всі до комп’ютера, подивіться на ось ці малюнки. Про яке право з конвенції прав дитини вони вам нагадують, але для того щоб відповісти на запитання слід натиснути ось цю кнопочку і хто перший натисне, той відповідає.
-
А що ж таке конвенція? (Конвенція – це просто оголошення всіх прав)
-
А які ще права дітей ви знаєте? (відповіді дітей)
-
Добре діти, сьогодні ми говорили про права на ім’я, що в кожного воно особливе і власне.
-
А ще в кожного з вас є дата і день народження і ця дата, а також і день може розповісти багато цікавого про свого власника, але про це ми з вами поговоримо на наступному занятті.