"Я маю право на ім"я"

Про матеріал

Розширити знання дітей про їхні права; формувати вміння визначити

свою унікальність і індивідуальність, розвивати позитивне ставлення до свого імені, прагнення до високої самооцінки, сприяти розвиткові уміння робити правильний вибір; розвивати вміння бачити в кожній людині щось позитивне; виховувати повагу до себе самого та оточуючих

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

Заняття з правового виховання

для дітей 6-го року життя

 

«Я маю

право на ім’я»

 

 

     вихователь-методист ДНЗ № 7: Бондаренко Л.В.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета. Розширити  знання  дітей  про їхні  права;  формувати  вміння  визначити

  свою унікальність і індивідуальність, розвивати позитивне ставлення до                             свого імені, прагнення до високої самооцінки, сприяти розвиткові уміння                             робити правильний вибір;  розвивати  вміння  бачити в кожній людині                             щось позитивне; виховувати повагу до себе самого та оточуючих.

 

Обладнання: ілюстрації ображених героїв казок, фото дітей, макет 3-х                                             поверхового    будиночка,    силуети  людини,  комп’ютер,                                                                       сигнальна               кнопка, дзеркало на кожну дитину, фломастери,                                                         картки для               виготовлення бейджиків, магнітна дошка.

 

 

Хід заняття

Вихователь:

  • Діти, давайте згадаємо, в якій країні ми з вами живемо? (Україні)
  • А хто ми з вами? (Українці)
  • Відомо на весь світ, що український народ дуже гостинний, подивіться скільки до нас завітало сьогодні гостей, давайте їх привітаємо. (Добрий день)

 

І вправа: «Ображені герої казок»

 Діти розглядають малюнки з зображенням казкових героїв: «Троє поросят», «Червона шапочка», «Вовк і 7 козенят», «Дюймовочка».

Вихователь:

  • Діти, давайте назвемо цих казкових героїв.
  • Чому саме вони з'явилися у нас на занятті?

Діти:

  • Бо їх образили, порушили їхні права

Вихователь:

  • Яке право було порушено у трьох поросят? (Право на житло і життя)
  • А у Червоної шапочки (Теж і на життя і на житло)
  • А у 7 козенят? (теж саме)
  • А у Дюймовочки (Право на сімۥю, на самостійні рішення)
  • У багатьох цих казкових героїв було порушено право на житло. Кожна дитина має право мати свій будинок, ніхто не має права вдиратися в нього і ображати дитину, дитина повинна почуватися захищеною в своєму будинку.

 

ІІ вправа: «Де б я хотів жити»

Вихователь:

  • Діти, подивіться на цей гарний будиночок, в нього три поверхи.
  • На першому поверсі живуть погані дівчатка і хлопчики – вони люблять сваритися, ображають друзів, не слухають дорослих.
  • На другому поверсі живуть дівчатка і хлопчики, які можуть не сваритися, але їм подобається бути забіяками.
  • А на третьому поверсі живуть гарні хлопчики і дівчатка. Вони добрі, розумні, слухняні, поважають дорослих.
  • Ось ця фігурка – це кожен із вас, покладіть її на той поверх, на якому б ви хотіли жити. У народі кажуть: «Діти – це квіти, як поливатимеш, те й матимеш».

І Дитина:

 -  Діти в суспільстві найбільш вразливі і якщо діти живуть в хорошій сім’ї, де її               люблять, поважають, де панує взаємоповага, то тоді ця дитина виростей               чемною і корисною для суспільства.

ІІ Дитина:

  • А коли діти живуть в сім’ях, де їхні права порушаються, їх ображають, принижують, часто стають соціально і психологічно небезпечними для суспільства.

Висновок: У будиночку нашому поселились всі гарні діти, і чемні, і слухняні, а як ми їх зможемо позвати?

Діти:

  • Тільки по імені.

Вихователь (читає вірш):

     Як маленьке немовля

     У світ двері відчиня

     То дарують йому слово

     Слово це – його ім’я.

(підходить до фланелеграфа з фото дітей старшої групи)

Вихователь (до дітей):

  • Хто це? (вихователь вказує на фото, діти називають імена дітей своєї групи)
  • Що це ми назвали? (Даша, Вова…?)

Діти:

  • Це імена дітей нашої групи.

Вихователь:

  • Вірно! Це слово, яке дають дитині при народженні. І воно росте разом з дітьми. Як ви розумієте, росте? (мал.. Вовчик, вел. Вова)
  • Кожен з вас має право ні ім’я і воно у вас є. це Таня, це Ваня і т.д. Як вас тут багато, але всі ми різні, чим же відрізняється одна дитина від іншої? (Кольором волосся, очей, формою губ, глаз, носа і ім’ям)
  • Діти, а чи знаєте ви, що ж означають ваші імена (кажуть по черзі). Це ми з вами роздивляємось виставку фото портретів. А сьогодні ми з вами намалюємо автопортрети, сідайте до столу. Візьміть дзеркало і роздивіться себе, які ж ваші особливі риси? Даня, якого кольору у тебе волосся, хто ти? (Я шатен), а у Соні якого кольору очі? (Сині). Отже, ви зрозуміли що таке автопортрет, приступайте до роботи.

 (Портрети вивішуються)

  • Діти, а зверніть увагу на ось цю річ, що у мене на грудях. Це не просто квадратик, на ньому написане моє ім’я та по батькові і зветься він «бейджик». Сьогодні ми з вами виготовимо теж такі «бейджики», адже ви маєте право, щоб до вас зверталися на ім’я, а наші гості не знають як вас звати.
  • Для цього нам потрібні картки, виберіть, яка вам найбільше подобається і напишіть на ній своє ім’я, вставимо і прикріпимо «бейджик» до одягу.
  • І тепер наші гості будуть знати, як звуть кожного із вас.

Вихователь:

  • Діти, підійдіть всі до комп’ютера, подивіться на ось ці малюнки. Про яке право з конвенції прав дитини вони вам нагадують, але для того щоб відповісти на запитання слід натиснути ось цю кнопочку і хто перший натисне, той відповідає.
  • А що ж таке конвенція? (Конвенція – це просто оголошення всіх прав)
  • А які ще права дітей ви знаєте? (відповіді дітей)
  • Добре діти, сьогодні ми говорили про права на ім’я, що в кожного воно особливе і власне.
  • А ще в кожного з вас є дата і день народження і ця дата, а також і день може розповісти багато цікавого про свого власника, але про це ми з вами поговоримо на наступному занятті.

 

 

 

1

 

doc
Додано
21 лютого 2020
Переглядів
1041
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку