Майстер - клас для педагогів " Формування креативно - виховного середовищаа для демократичного розвитку педагогіки партнерства"

Про матеріал
Практична розробка для роботи з педагогами. Для підвищення рівня проінформованості педагогів про педагогіку партнерства. Стимулювати зусилля для успішного розв'язання поставлених завдань. Удосконалювати фахову майстерність педагогів, активізувати їх творчий потенціал, розвивати критичне мислення.
Перегляд файлу

 

 

 

Майстер – клас для педагогів

« Формування креативно – виховного середовища для демократичного розвитку педагогіки партнерства»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Циблівський ЗДО « Колосок»

Вихователь - методист:

 Гаранда Алла Вікторівна

 

2020р.

 

Мета . Підвищення рівня про інформованості педагогів про педагогіку партнерства. Стимулювати зусилля для успішного розв’язання поставлених завдань. Удосконалювати фахову майстерність педагогів, активізувати їхній творчий потенціал, розвивати критичне мислення.

Хід майстер - класу

Доброго дня всім присутнім!

Дякую, що ви завітали до нас на семінар. Сьогодні я проведу для вас майстер – клас за такої теми:

«Формування креативно – виховного середовища для демократичного розвитку педагогіки партнерства»

 

Концепція Нової української школи сприяє розкриттю та розвитку здібностей і можливостей дитини на основі педагогіки, що грунтується на партнерстві між дитиною, педагогом та батьками.

     Педагогіка партнерства набуває важливого значення як вектор гуманного і творчого підходу до кожного учасника освітнього процесу.

Вправа «Привітання»

Тренер: Шановні колеги! Пропоную наше заняття почати із знайомства, для того щоб створити позитивну атмосферу.

    Оберіть собі пару, з тих хто поруч. Поверніться в очі, посміхніться. Побажайте один одному здоров`я , щастя та добра. Розверніть один до одного долоньки, але не торкайтесь. Повторюючи за мною слова будемо  починати торкатися великими пальцями  і т.д.( Повторюєм)

  • Бажаю великого успіху в усьому!

    Тепер хочу подарувати вам свою долоньку. Оберіть будь – ласка її відповідного кольору до ваших вподобань. ( Роздати, долоньки мають бути трьох кольорів)

      Обравши долоньку тепер попрацюємо з нею. Подумайте , що вам заважало в свій час коли навчались і виховувались в закладах освіти в садку чи школі. Запишіть це на пальцях  паперової долоньки. Для цього вам 5хв.

       Давайте зачитаємо кожен хоча б одну з проблем і підведем загальний підсумок.

 ( Зачитуєм і аналізуєм)

Оскільки ми можемо аналізувати ваші спогади і проблеми в навчально – виховному процесі, з якими ви стикалися особисто будучи в ролі вихованця чи учня. То ж давайте попрацюємо над певними новаціями Нової української школи, а саме сформуємо модель сучасного, успішного вихованця – дитини, який би не мав таких проблем як ми. Сформуємо модель сучасного педагога який працює, як партнер з батьками своїх вихованців. Які в свою чергу є активними учасниками освітнього процесу свої дітей.

Вправа « Поділ груп по кольорам»  - метод « Композиція»

    Шановні колеги познайомившись з вами і вашими спогадами, тепер я пропоную вам поділитися на команди відповідно кольору долоньок. Займіть місця відповідно кольору табличок на столиках. Таким чином ми будемо працювати.

Вправа «Активізація»

 

Тренер: пропоную на сьогоднішньому майстер – класі працювати за такими правилами:

  • Будьте активними.
  • Пропонуйте ідеї.
  • Проявляйте оригінальність.
  • Співпрацюйте.
  • Говоріть по черзі.
  • Поважайте один одного.

Ви згодні з такими правилами?

Щоб йти далі давайте пригадаємо принципи на яких грунтується педагогіка партнерства:

  • Повага до особистості;
  • Доброзичливість і позитивне ставлення;
  • Довіра у відносинах, стосунках;
  • Діалог – взаємодія – взаємоповага;
  • Розподілене лідерство ( право вибору та відповідальність за нього)
  • Принципи соціального партнерства (рівність сторін, добровільність прийняття зобов`язань, обов              `язковість виконання домовленостей).

 

Як же змінився стиль  відносин між педагогом та вихованцем згідно технологій « Педагогіки партнерства»:

  •    Не забороняти , а спрямувати;
  •    Не управляти, а співкерувати;
  •    Не примушувати, а переконувати;
  •    Не наказувати , а організовувати;
  •    Не обмежувати , а надавати свободу вибору;

 

Існують два шляхи реалізації педагогіки партнерства:

  •                      По – перше, шлях, який можна назвати « романтичним» - «віддавши серце дітям» . Педагог  наближається до дитини за рахунок великої любові й поваги до неї, « схиляється до її рівня».
  •                      По – друге, шлях розподілу функцій педагога та дитини і організації їхньої співпраці. У такому випадку обидва учасники освітнього процесу рівноправні. Ніхто ні над ким не застосовує владу.

Ще одні учасники педагогіки партнерства являються – батьки. Саме вони відіграють велике значення у створенні нового освітнього середовища, вони підтримують заклади освіти, педагога і цим намагаються  допомогти покращити якість освітнього процесу для своїх дітей.

     Пригадавши основні принципи , шляхи педагогіки партнерства я пропоную  подивитися на сьогоднішню тему очима дітей, батьків, та педагогів. Групи формуємо відповідно кольору долоньок.

Перша група – діти;

Друга група – педагоги;

Третя група – батьки;

Шановні колеги! Вислухайте будь – ласка завдання кожної групи і за моїм сигналом ми починаємо працювати.

 

Перша група «Діти»

Сьогодні ми будемо працювати за такою методикою як « Дерево рішень». Це технологія є варіантом розв’язання конкретної проблеми, цей метод допоможе нам проаналізувати та краще зрозуміти механізм прийняття складних рішень. Тобто, існує конкретна проблема і є взірець. Взірець як ми бачимо на дошці це дерево рішень. Проблема наша « Успішний вихованець. Який він?»

 

Друга група « Педагоги»

Ваше завдання – кластер, вам потрібно обрати  правильні  риси сучасного педагога та сформувати кластер. Кластер у перекладі з англійської пучок або гроно. В центрі виставляється ключове поняття від якого відходять промені які з’єднуються словами.

Третя група « Батьки»

Батьки у нас будуть працювати за технікою « Кошик ідей». Що ж таке кошик ідей, це здебільшого спосіб зацікавлення. У нашому випадку це буде реальний кошик ідей. Ваше завдання, записати ідеї « Як батьки повинні співпрацювати зі своєю дитиною, аби вона була успішною у навчанні?»

Ваше завдання зрозуміло? На це завдання я вам даю 10 хв. Розпочали.

Так, групи закінчили свої роботи, а тепер будь – ласка оберіть у своїх групі спікера, хто буде презентувати роботу кожної групи.

Прошу.

Команда «Діти».

Команда «Педагоги».

Команда « Батьки».

Ну, що ж наша робота показала, що проблема у вихованні та навчанні дитини, належить до вічної проблеми і в наших закладах дошкільної освіти повинно бути актуальним партнерство. Це коли батьки дають любов, турботу, педагоги – знання, поважають вихованців, а діти в свою чергу виховують у собі творчість, допитливість. Це як три крапки, вони окремо співпрацювати не можуть і тільки в співпраці дадуть нам результат педагог, дитина, батьки.  У нас утворився такий трикутник. Ми зрозуміли, що тільки в партнерстві у нас буде успіх, там де є трикутник, можна добавити прямокутник, і у нас виходить модель успішного ЗДО.

Саме в такому закладі дошкільної освіти дитині буде комфортно .

Шановні колеги! Пропоную вам  творчу рефлексію. Ось є набір фарб ви маєте обрати колір який відповідав би вашому  настрою  після проведення майстер – класу.

Далі методом кляксографії ми створимо спільний  настрій нашої зустрічі з вами.

Виконуємо. Розглядаємо. Аналізуємо.

Тренер:

Нехай життя дарує щастя й долю,

Душевну щедрість, доброту й любов.

Терпіння, працьовитість, силу й волю,

Поступливість і злагоду в усьому.

Дякую за співпрацю!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
20 лютого 2020
Переглядів
1908
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку