Майстер – клас для педагогів
« Формування креативно – виховного середовища для демократичного розвитку педагогіки партнерства»
Циблівський ЗДО « Колосок»
Вихователь - методист:
Гаранда Алла Вікторівна
2020р.
Мета . Підвищення рівня про інформованості педагогів про педагогіку партнерства. Стимулювати зусилля для успішного розв’язання поставлених завдань. Удосконалювати фахову майстерність педагогів, активізувати їхній творчий потенціал, розвивати критичне мислення.
Хід майстер - класу
Доброго дня всім присутнім!
Дякую, що ви завітали до нас на семінар. Сьогодні я проведу для вас майстер – клас за такої теми:
«Формування креативно – виховного середовища для демократичного розвитку педагогіки партнерства»
Концепція Нової української школи сприяє розкриттю та розвитку здібностей і можливостей дитини на основі педагогіки, що грунтується на партнерстві між дитиною, педагогом та батьками.
Педагогіка партнерства набуває важливого значення як вектор гуманного і творчого підходу до кожного учасника освітнього процесу.
Вправа «Привітання»
Тренер: Шановні колеги! Пропоную наше заняття почати із знайомства, для того щоб створити позитивну атмосферу.
Оберіть собі пару, з тих хто поруч. Поверніться в очі, посміхніться. Побажайте один одному здоров`я , щастя та добра. Розверніть один до одного долоньки, але не торкайтесь. Повторюючи за мною слова будемо починати торкатися великими пальцями і т.д.( Повторюєм)
Тепер хочу подарувати вам свою долоньку. Оберіть будь – ласка її відповідного кольору до ваших вподобань. ( Роздати, долоньки мають бути трьох кольорів)
Обравши долоньку тепер попрацюємо з нею. Подумайте , що вам заважало в свій час коли навчались і виховувались в закладах освіти в садку чи школі. Запишіть це на пальцях паперової долоньки. Для цього вам 5хв.
Давайте зачитаємо кожен хоча б одну з проблем і підведем загальний підсумок.
( Зачитуєм і аналізуєм)
Оскільки ми можемо аналізувати ваші спогади і проблеми в навчально – виховному процесі, з якими ви стикалися особисто будучи в ролі вихованця чи учня. То ж давайте попрацюємо над певними новаціями Нової української школи, а саме сформуємо модель сучасного, успішного вихованця – дитини, який би не мав таких проблем як ми. Сформуємо модель сучасного педагога який працює, як партнер з батьками своїх вихованців. Які в свою чергу є активними учасниками освітнього процесу свої дітей.
Вправа « Поділ груп по кольорам» - метод « Композиція»
Шановні колеги познайомившись з вами і вашими спогадами, тепер я пропоную вам поділитися на команди відповідно кольору долоньок. Займіть місця відповідно кольору табличок на столиках. Таким чином ми будемо працювати.
Вправа «Активізація»
Тренер: пропоную на сьогоднішньому майстер – класі працювати за такими правилами:
Ви згодні з такими правилами?
Щоб йти далі давайте пригадаємо принципи на яких грунтується педагогіка партнерства:
Як же змінився стиль відносин між педагогом та вихованцем згідно технологій « Педагогіки партнерства»:
Існують два шляхи реалізації педагогіки партнерства:
Ще одні учасники педагогіки партнерства являються – батьки. Саме вони відіграють велике значення у створенні нового освітнього середовища, вони підтримують заклади освіти, педагога і цим намагаються допомогти покращити якість освітнього процесу для своїх дітей.
Пригадавши основні принципи , шляхи педагогіки партнерства я пропоную подивитися на сьогоднішню тему очима дітей, батьків, та педагогів. Групи формуємо відповідно кольору долоньок.
Перша група – діти;
Друга група – педагоги;
Третя група – батьки;
Шановні колеги! Вислухайте будь – ласка завдання кожної групи і за моїм сигналом ми починаємо працювати.
Перша група «Діти»
Сьогодні ми будемо працювати за такою методикою як « Дерево рішень». Це технологія є варіантом розв’язання конкретної проблеми, цей метод допоможе нам проаналізувати та краще зрозуміти механізм прийняття складних рішень. Тобто, існує конкретна проблема і є взірець. Взірець як ми бачимо на дошці це дерево рішень. Проблема наша « Успішний вихованець. Який він?»
Друга група « Педагоги»
Ваше завдання – кластер, вам потрібно обрати правильні риси сучасного педагога та сформувати кластер. Кластер у перекладі з англійської пучок або гроно. В центрі виставляється ключове поняття від якого відходять промені які з’єднуються словами.
Третя група « Батьки»
Батьки у нас будуть працювати за технікою « Кошик ідей». Що ж таке кошик ідей, це здебільшого спосіб зацікавлення. У нашому випадку це буде реальний кошик ідей. Ваше завдання, записати ідеї « Як батьки повинні співпрацювати зі своєю дитиною, аби вона була успішною у навчанні?»
Ваше завдання зрозуміло? На це завдання я вам даю 10 хв. Розпочали.
Так, групи закінчили свої роботи, а тепер будь – ласка оберіть у своїх групі спікера, хто буде презентувати роботу кожної групи.
Прошу.
Команда «Діти».
Команда «Педагоги».
Команда « Батьки».
Ну, що ж наша робота показала, що проблема у вихованні та навчанні дитини, належить до вічної проблеми і в наших закладах дошкільної освіти повинно бути актуальним партнерство. Це коли батьки дають любов, турботу, педагоги – знання, поважають вихованців, а діти в свою чергу виховують у собі творчість, допитливість. Це як три крапки, вони окремо співпрацювати не можуть і тільки в співпраці дадуть нам результат педагог, дитина, батьки. У нас утворився такий трикутник. Ми зрозуміли, що тільки в партнерстві у нас буде успіх, там де є трикутник, можна добавити прямокутник, і у нас виходить модель успішного ЗДО.
Саме в такому закладі дошкільної освіти дитині буде комфортно .
Шановні колеги! Пропоную вам творчу рефлексію. Ось є набір фарб ви маєте обрати колір який відповідав би вашому настрою після проведення майстер – класу.
Далі методом кляксографії ми створимо спільний настрій нашої зустрічі з вами.
Виконуємо. Розглядаємо. Аналізуємо.
Тренер:
Нехай життя дарує щастя й долю,
Душевну щедрість, доброту й любов.
Терпіння, працьовитість, силу й волю,
Поступливість і злагоду в усьому.
Дякую за співпрацю!