Дошкільний навчальний заклад ясла – садок
комбінованого типу №9 «Орлятко»
Соледарської міської ради
Донецької області
Узгоджено:
Вихователь-методистДНЗ№9
__________Калашник Т.І
Конспект
Інтегрованого заняття в ІІ молодшій групі «Ромашка»
Тема: «На пошуки Весни»
Підготувала:
Вихователь
Лебеденко Н.Г.
2021р.
Картка №
Дата проведення:
Вихователь: Лебеденко Н.Г.
Вік: ІІ молодша група
Розділ: Інтегроване з пріоритетом логіко математичного розвитку
Тип: підгрупове
Вид: заняття – подорож.
Тема: «На пошуки Весни»
Програмовий зміст:
Логіко – математичний розвиток: Вдосконалювати навики розпізнавання геометричних фігур та форм (плоскі: квадрат, трикутник, коло та об’ємні: циліндр, цеглина, куля, конус, а також порівнювати фігури за розміром та кольором. Вдосконалювати навики класифікування предметів за кольором.
Удосконалювати навички кількісної лічби в межах п'яти, розпізнавати цифри в межах 3-5.
Систематизувати вміння дітей порівнювати предмети за шириною: вузькй_ широкий.
Розвивати пам’ять, увагу, логічне мислення, зосередженість, дрібну моторику. Виховувати бажання виявляти інтерес до логіко – математичної діяльності, прагнути знаходити свої шляхи розв’язання завдань, навички діяти за командою вихователя.
Розвиток мовлення та культура спілкування:
Зв’язне мовлення: Вправляти дітей у складанні невеличких описових розповідей за допомогою описових схем.
Звукова культура: Вміти робити висновки, виховувати турботливе, доброзичливе ставлення до проблем інших, виховувати бажання допомагати тим, хто того потребує.
Словник: Збагатити словник дітей прикметниками.
Ознайомлення з природою:
Закріпити назви першоцвітів: пролісок, підсніжник, дзвіночок, кульбаба, нарцис, тюльпан. Вчити помічати зміни, які відбуваються в природі з приходом весни.
Матеріал:
Лист, кольорові вагончики, намальоване сонечко і до нього промінчики; геометричні фігури, описові схеми; цифри від1-5: місток, картки для рахування, ключики –пазли з квіткою в середені, замки для ключиків, струмочок, річка з тканини, намальований замок, аудіо-запис голоса Весни з подякою.
Хід заняття:
1. Привітання:
Доброго ранку, сонце привітне,
Доброго ранку, небо блакитне,
Доброго ранку, в небі пташки,
Доброго ранку, маленьки дубки,
Доброго ранку, добрії люди,
Ми вас вітаємо в нашої групі.
2. Вихователь:
Діти, хтось стукає до нас у вікно «Хто це?»
Діти: Пташка.
Вихователь: А як вона називається?
Діти: Голуб.
Вихователь: Подивіться, а що це у нього в дзьобику?
Діти: Лист
Вихователь: Давайте дізнаємось від кого він?
Лист
«Добрий день, діти! Мене вкрала зла чарівниця – Зима і зачинила у замку. А природу зачарувала, щоб усе спало зимовим сном і не прокидалося ніколи. Допоможіть мені. Її чари розвіються, якщо ви правильно виконаєте завдання.
Весна».
Вихователь: Якщо в природі все спатиме вічно, що буде?
Діти: Все загине від холоду і голоду без тепла.
Вихователь: Допоможемо Весні?
Діти: Так.
3. Вихователь: Щоб знайти нам замок злої чаклунки, я пропоную скористатися чарівним кольоровим потягом. Якщо ми виконаємо його завдання він швидко домчить нас куди нам треба.
А завдання таке: Треба допомогти розмістити всіх його пасажирів по місцях.
Д/ гра «Кольорові вагончики»
(Діти розкладають кольорові картинки певного кольору до плями з такого ж кольору у віконечка потягу:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. Вихователь: Ось ми і приїхали на першу нашу зупинку. Щось темно стало. Що трапилося?
Чого немає на небі?
Діти: Сонця.
Вихователь: Мабуть воно теж спить. Щоб його розбудити і воно могло нам освітити нашу подорож, треба виконати таке завдання: правильно дібрати сонечку промінчики.
Д/гра « Відгадай геометричну фігуру»
|
|
|
(Діти за допомогою описової схеми, в якій вказується: умовна позначка – контур фігури; контур з двома вікнами (велика геометрична фігура), контур з одним вікном (маленька геометрична фігура) будиночка; силует товстого ( об’ємна геометрична фігура), силует худого (плоска геометрична фігура) фігурки чоловічка; плями різного кольору – колір геометричної фігури)-відгадують з якою геометричною фігурою промінчик треба прикріпити до сонечка.)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Сонце, сонечко, дружок!
Подивись сумний лісок.
То, щоб стало веселіше,
Грій частіше і тепліше.
5. Вихователь: Прокинулося сонечко, пригріло землю і що з’явилося?
Діти: травка зелена, перші весняні квіти, повилазили різні комашки, тощо.
Вихователь: А як же нам до них дістатися, щоб помилуватися їхньою красою. Що з’явилось на нашому шляху?
Діти: Це струмочок.
Вихователь: Звідки він? Як утворився? Чим він був спочатку?
Діти: Снігом.
Вихователь: А чим став потім?
Діти: Сонечко пригріло і розтопило сніг на весняний струмочок.
Тож дивіться он лісок,
а за ним уже струмок.
А в струмку вода холодна.
Можна замочити ноги.
Ми його перестрибнемо,
Потім далі всі підемо.
Вихователь: Що ж нам робити, як дістатися до квіткової галявини?
Діти: Можна перестрибнути через струмок.
6. Фізхвилинка
(Діти виконують стрибки через струмочок)
Підемо до струмочка
І кожен зробить по стрибочку.
6. Вихователь: Струмочки привели нас до річки.
Але як нам вчинити, щоб і ніг не замочити?
І вода в річці холодна, і перестрибнути не можна А чому через струмок ми могли перестрибнути?
Діти: Бо він вузький – вузький.
Вихователь: А чому через річку не можна перестрибнути?
Діти: Бо вона широка.
Вихователь: Покажіть, яка вона?
Як же нам потрапити на інший берег?
Діти: Знайти місток.
Вихователь: Погляньте, чи нічого поруч немає?
(Діти знаходять колоди з цифрами від 1 до 5)
7. Вихователь: Щоб не замочити ноги треба переходити через місток , наступаючи на цифри на колоді по порядку. З якої цифри ми почнемо?
Діти: З цифри 1, потім 2, 3, 4, 5.
Д/гра: «Цифровий місток»
(Діти переходять по колоді з цифрами, які розташовані в неправильній послідовності – намагаючись виконувати завдання вірно, і називаючи свої дії).
8.Вихователь: Всі вдало перейшли? Ніхто не замочив ніг?
Подивіться, які гарні квіти нас зустрічають. Та це ж першоцвіти.
Квіти, квіти, прокидайтесь,
З ясним сонцем привітайтесь.
Давайте роздивимось їх та назвемо.
Діти:
|
Це – пролісок синенький І перший навесні. Сказати вам раденький: «Кінець, кінець зимі!»
|
|
Він – проліска родич близький, Тендітний і ніжний такий. Та кольору неба немає А в білій сорочці гуляє.
|
|
Розквітають у траві Сонечка маленькі – Це кульбабки золоті, Зірочки кругленькі.
|
|
У лісочку ми зростаєм, Дзвоном сонце зустрічаєм. Маєм гарні сині очка, Називаємось дзвіночки.
|
9.Вихователь: Діти, мені здається, що наші квіточки, вони якісь незвичайні. На що вони схожі?
|
|
|
|
Діти: На ключики.
Вихователь: Так, дійсно. Як ви гадаєте від чого вони могли бути?
(Діти роздивляються навколо та звертають увагу на замок, який знаходиться на мольберті. Замок опутаний павутинням. На павутинні сидять павуки, біля яких знаходяться замочки.)
Діти: Від замку.
Вихователь: Як ви гадаєте, кого вони там стережуть?
Діти: Весну.
Вихователь: Так, дійсно. Злодійка Зима наказала павукам стерегти Весну і не випускати. Як же нам її визволити ?
|
|
Діти: Відкрити замки ключами.
Вихователь: Чи не злякаєтесь ви павуків?
Діти: Ні!
Вихователь: Замки відкриються лише тоді коли ви правильно підберете до них ключи. Треба порахувати крапочки на ключах, роздивитися колір ключа та розріз половинки та прикласти його до замка, який такого ж кольору, з таким же розрізом та головне відповідає цифрі, яка вказує на кількість крапочок вашого ключика. Справитесь?
Тоді – вперед визволяти Весну!
Д/ гра «Кількість – цифра»
Вихователь: Ой, які ж ви у мене, молодці, таку добру справу зробили!
(Вихователь розкриває двері у замку, а звідти показується картинка, на якій зображена Весна.
Звучить фонограма:
«Дякую, мої любі діти, що визволили мене з зимового полону. Тож мені вже час поспішати – теплом землю зігрівати, всіх тваринок і птахів буду пробуджати. До побачення діточки! »
10. Вихователь: А нам теж треба повертатися до дитячого садка. Давайте всі дружно скажемо 1,2, 3! Покрутись! І додому повернись!
Підсумок.
- Від кого ми звами отримали листа?
-Хто його приніс?
-Чи вдалось нам врятувати Весну від злодійки Зими?
- Які ми з вами долали перешкоди на своєму шляху?
-Що для вас було приємно робити?
- Що було складно робити?
-Чи сподобалось вам заняття?
- Мені дуже сподобались усі діти. Бо ви всі були дуже кмітливими, сміливими, допомагали один одному та Весні. Я вам дуже вдячна за заняття.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- 1вагончик: за кольором
Варіант №1 (якщо наприклад штанці синього кольору то їм підходить квиток, на якому намальоване відерце теж також кольору; курча жовтого кольору –квиток з зображенням лимону жовтого кольору; яблуко зелене – квиток з зображенням листочка теж зеленого кольору; малина червона – квиток з зображенням олівця такого ж червоного кольору…)
-2 вагончик: протилежність (якщо намальований швидкий кінь – то квитком йому буде повільна черепаха; гарячий чай – холодне морозиво; сумна дівчинка – весела дівчинка; олівець, яким малюють – гумка, якою стирають; в день ми бачимо сонечко – в ночі місяць).
- 3 вагончик: частина – ціле (квиток кришка – це частина цілої каструлі; квиток колесо –частина машини; квиток лист – частина дерева; квиток рибка – це частина акваріуму; квиток перо – це частина птаха).
-4 вагончик: що для чого або асоціація ( квиток пензлик- для фарби; квиток зубна щітка – для зуба; квиток павук – для павутиння; квиток ключик – для замка; квиток лампочка – для торшеру).
|
|
|
|
|
|
|
|