«Рідний край – країна скарбів»

Про матеріал
Мета: розширити та поглибити знання дітей про рідний край, природні багатства, малу батьківщину. Формувати у дітей шляхом роздумів, спостереження, на основі власних міркувань поняття «корисні копалини», «родовища»; покращити календарно-тематичне планування роботи вихователя з дітьми старшого дошкільного віку з даної тематики, що виконується в рамках інноваційної технології психолого-педагогічного проектування видів діяльності; створити сприятливі умови для здобуття дітьми знань про будову землі, корисні копалини, їх використання людиною; виховувати бажання берегти і цінити природні ресурси, виховувати любов до рідного краю, дбайливе ставлення до багатства рідної землі; ознайомити дітей з «деревом цілей». Викликати інтерес до вивчення теми, зацікавленість в ній, бажання реалізувати задум; підвести дітей до розуміння цінностей будь-якої праці. Виховувати повагу до людей праці, до працьовитих людей.
Перегляд файлу

«Рідний край – країна скарбів»

 

Система роботи з ознайомлення дітей дошкільного віку з корисними копалинами рідного краю.

Мета: розширити та поглибити знання дітей про рідний край, природні багатства, малу батьківщину. Формувати у дітей шляхом роздумів, спостереження, на основі власних міркувань поняття «корисні копалини», «родовища»; покращити календарно-тематичне планування роботи вихователя з дітьми старшого дошкільного віку з даної тематики, що виконується в рамках інноваційної технології психолого-педагогічного проектування видів діяльності; створити сприятливі умови для здобуття дітьми знань про будову землі, корисні копалини, їх використання людиною; виховувати бажання берегти і цінити природні ресурси, виховувати любов до рідного краю, дбайливе ставлення до багатства рідної землі; ознайомити дітей з «деревом цілей». Викликати інтерес до вивчення теми, зацікавленість в ній, бажання реалізувати задум; підвести дітей до розуміння цінностей будь-якої праці. Виховувати повагу до людей праці, до працьовитих людей.

 

Актуальність: дані рекомендації допоможуть педагогу організувати роботу, прищепити та сформувати у дітей корисні навички, розкрити особистість вихованців, кращі риси їх характеру, зробити життя малюків у дошкільному навчальному закладі насиченим і цікавим.

 

Результативність впровадження: надасть освітньому процесу цінності, знайти життєві смисли подальших і високих цілей навчання і виховання у повсякденній педагогічній роботі з дітьми, вибудовування чіткої навчально-виховної системи, в якій кожний з елементів (завдання, форми, методи, засоби, умови) працює на кінцевий результат – формування розвиненої, вихованої особистості.

 

Мотиваційний етап: викликати інтерес, бажання до майбутньої діяльності  та її результатів, створити умови для проектування діяльності, надати можливість перейнятися проблемою та відчути потребу в діяльності. Формувати у дітей шляхом роздумів спостереження на основі власних міркувань поняття «корисні копалини», «родовища». Дати дітям уявлення про те, що наша держава багата не тільки тим, що на її поверхні, а й тим, що залягає в її надрах. Знайомити дітей з корисними копалинами рідного краю, їх зовнішнім виглядом, способом їх видобування та використання. Вияснити користь земних багатств для людини. Чому вони називаються корисними копалинами. Виховувати інтерес до навколишнього, бажання його пізнати, любов до рідного краю.

 

Словник: родовища, копальня, граніт, гранітна статуетка, видобування, бурова установка, свердловини.

Проблемна ситуація: чути стукіт в двері. З’являється  Незнайко з сумним виразом обличчя і розповідає про те, що одного разу він гуляв по вулицях свого Казкового міста і заблукав. Раптом перед ним з’явилася чарівна Фея. Вона подарувала йому красиву скриньку і сказала, якщо він розповість про всі предмети, які знаходяться там, то вона допоможе знайти йому свою казкову країну і своїх друзів. А коли Незнайко не зміг дати відповіді, порадила йому звернутися в дитсадок до діток за допомогою. (Незнайко показує дітям скриньку, в якій лежить колекція корисних копалин. Пропонує дітям розглянути її).

Незнайко не все знає про ці предмети. Що робити?

 

Дії дітей: діти розглядають, міркують, називають предмети, серед яких є і вироби з дорогоцінного каменю, і приходять до висновку, що вони також ще мало знають. Отже, попереду багато завдань.

 

Пізнавальна діяльність: спостереження за привезенням посуду в школі з метою розширення в дітей допитливості, уваги. З чого він виготовлений? Для чого його привезли? Який ще знають діти посуд?

       Спостереження за привозом вугілля в школу. Якого кольору? Чому вугілля називають корисними копалинами?

 

Ігрова діяльність: Дидактичні ігри: «Чарівний мішечок», «Пізнай на дотик», «З чого зроблено?».

  Настільно-друкована гра «Склади з частин ціле» (порівнювати ціле і частини).

 

Рухова діяльність: Ранкова гімнастика, фізкультхвилинка на занятті, гімнастика пробудження після сну «Ми веселі шахтарі».

 

Комунікативна діяльність: Бесіда з дітьми про корисні копалини: вугілля, торф, сіль, граніт, каміння, пісок, крейду, глину, воду, титан (ільменіт). Вивчення прислів’їв, загадок про копалини.

 

Індивідуальна робота: продовжувати з’ясовувати знання дітей із даної теми. Вивчати скоромовки.

 

Робота з батьками: Повідомити батьків про початок опрацювання нової теми, вивісити у батьківський куточок завдання для батьків.

 

docx
Додано
26 березня 2021
Переглядів
335
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку