Я хочу з вами поділитись інформацією щодо використання інтлект-карт в навчанні. Цю тему я вивчаю невеликий час, але вважаю її корисною як для вчителя, так і для учнів.
Григоренко Світлана Григорівна,вчитель вищої категорії Харківської ЗОШ №118Інтелект-карти в навчанні1
Номер слайду 2
Саме те, як ви збираєте, організуєте та використовуєте інформацію, визначає, переможете ви або програєте. Білл Гейтс 2
Номер слайду 3
Результати психологічних досліджень3
Номер слайду 4
4
Номер слайду 5
Карти пам’яті допомагають створити цілісний образ інформації (навчального матеріалу) – ключових понять і взаємозв’язків між ними. При використанні ментальних карт людина розвиває мислення (творче та логічне), пам’ять і уяву. Ми задіємо творчі процеси й використовуємо весь потенціал людини, оскільки використовуємо обидві півкулі мозку.5
Номер слайду 6
Радіантне мислення - це процес мислення, при якому в центрі знаходиться якийсь об'єкт, що дає імпульс до народження безлічі асоціацій, які стають центральним образом вже для іншого асоціативного процесу. Інтелект-карта – графічне відображення процесу радіантного мислення на паперовому або електронному носії. Інструмент, за допомогою якого ми можемо застосовувати принципи радіантного мислення в нашому повсякденному житті.6
Номер слайду 7
Характерні риси інтелект-карти . Основні поняття, пов'язані з центральним об'єктом вивчення, розходяться від нього у вигляді плавних ліній. Об'єкт вивчення зосереджений в центральному образі. Лінії позначаються ключовими словами або образами. Другорядні ідеї теж зображені у вигляді плавних ліній, які відходять від ліній більш високого порядку. 7
Номер слайду 8
Базові правила створення інтелект-карти. Використовуйте в своїй інтелект-карті центральний образ. Він стане відправною точкою для польоту вашої думки і дасть народження безлічі асоціацій. 8
Номер слайду 9
Базові правила створення інтелект-карти. Оформіть його яскраво, з використанням більше трьох кольорів, він повинен виділятися на тлі інших елементів інтелект-карти. Як можна частіше використовуйте графічний образ, а не слово. 9
Номер слайду 10
Базові правила створення інтелект-карти. Використовуючи малюнки в своїх інтелект-картах, ми задіємо декілька здібностей нашого мозку одночасно (мовну і візуальну), що сприяє більш кращому запам'ятовуванню. 10
Номер слайду 11
Базові правила створення інтелект-карти. Використовуйте стрілкидля того, щоб показати зв'язок між елементамиінтелект-карти. Головне їхнє завдання – задати напрямок думки. 11
Номер слайду 12
Базові правила створення інтелект-карти. При роботі з інтелект-картами використовуйте різноманіття кольорів. Образи і слова, оформлені в кольорах, легше запам'ятати, а після - і відтворити. 12
Номер слайду 13
Базові правила створення інтелект-карти. При складанні інтелект-карт дуже важливо прагнути точніше висловлювати свої думки. Ясне їх вираження полегшує сприйняття цих думок згодом. 13
Номер слайду 14
Базові правила створення інтелект-карти. Дотримуйтесь ієрархії думок. Після визначення центрального образу необхідно виявити базові ідеї. Вони відходять відразу від центрального образу і визначають його суть.14
Номер слайду 15
Базові правила створення інтелект-карти. Це головні концепції, від яких почне «рости» древо вашої інтелект-карти. Вони будуть першим колом у вашій ієрархії думок. І дадуть «паростки» в поняття нижчого рівня, які стануть другим колом. 15
Номер слайду 16
16
Номер слайду 17
17
Номер слайду 18
ПРОГРАМИ ДЛЯ СТВОРЕННЯ ІНТЕЛЕКТ-КАРТ18
Номер слайду 19
19
Номер слайду 20
Вірте в себе! Вірте в свої здібності! Без скромної, але розумної впевненості у своїх силах, ви не зможете бути успішним чи щасливим. Норман Вінсент Піл20