Урок для закріплення знань та опанування учнями основних теоретичних знань і практичних навичок з теми «Алгоритми та їх виконавці»; повторити, більш глибоко усвідомити навчальний матеріал, узагальнити його і систематизувати. Розвивати алгоритмічне та логічне мислення.
тема. підсумково-узагальнювальний урок з теми «алгоритми та їх виконавці»
навчальна: встановити рівень опанування учнями основних теоретичних знань і практичних навичок з теми «Алгоритми та їх виконавці»; повторити, більш глибоко усвідомити навчальний матеріал, узагальнити його і систематизувати;
розвивальна: розвивати алгоритмічне та логічне мислення;
виховна: виховувати інформаційну культуру, інтерес до предмета.
Тип уроку: перевірка та корекція знань, умінь і навичок, нестандартний урок «Чарівні алгоритми».
Обладнання: Мультимедійне обладнання, комп'ютери, навчальне середовище виконання алгоритмів, підручники, інструктивні картки, картки із скриптами, Розподіляючий капелюх, презентація.
http://linoit.com/users/Vorfolomeeva/canvases/5%20%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D1%81
Хід уроку
І. Організаційний етап
- Добрий день діти. Сьогодні наш урок незвичайний, до нас завітали гості. Привітайте їх будь ласка.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
А ще до нас у гості поспішають юні чарівники… Увага на екран…
(показ фрагменту фільму «Гаррі Поттер і філософський камінь» битва шахів)
- Ви впізнали цих чарівників?
- Так, це Гаррі, Рон і Герміона
- Щоб потрапити до нас їм довелося зіграти в гігантські Чарівні шахи.
- Як ви гадаєте, що допомогло друзям перемогти у цій битві?
- Так сміливість, знання гри у шахи.
- Як ви думаєте, а що собою є гра у шахи (послідовність ходів за певними правилами).
- Так. Тобто ця гра створюється із багатьох різних алгоритмів, вчить людину конструювати всі послідовності наперед, нібито програмувати
- В цій казці Чарівник отримує паличку в 11 років, при цьому паличка вибирає його, і зовсім не навпаки. Як правило, паличка, що вибрала свого господаря, залишається з ним на все життя. Користуватися чужою чарівною паличкою можна, але при цьому результати будуть набагато гірші, ніж у випадку користування власною.
- З чим ви можете порівняти чарівну паличку у реальному житті (знаннями, розумом…)
ІІІ. Повідомлення теми, мети і завдань уроку
- Діти, чи ви здогадалися, яка тема нашого уроку і що ми будемо робити на ньому.
- Так, на цьому уроці ми повинні повторити, більш глибоко усвідомити навчальний матеріал з теми «Алгоритми та їх виконавці», узагальнити його і систематизувати. А також на практичній частині спробуємо скористатися нашими знаннями як «чарівною паличкою» та оживити власні фігури .
ІV. Перевірка знання фактичного матеріалу та основних понять
- Але перед цим нам потрібно пройти декілька кімнат, щоб наші чарівні палички зарядилися силою. Давайте об’єднаємося у 2 групи за допомогою цієї Розподіляючої шляпи (іде розподіл…)
- Отже відкриваємо двері 1-ї кімнати
Кімната 1 «Чарівні заклинання»
Кожна група по черзі закінчують речення
Завдання 2. Для того, щоб перейти до наступної кімнати нам потрібно знайти підказку. Для цього нам потрібно розв’язати кросворд.
— Якщо ви правильно розв’яжете кросворд, то у виділеному рядку зможете прочитати одне з основних понять нашої теми (алгоритм).
Кімната 2 «Казкова»
Правда чи брехня? В казці як ніде можна побачити різноманітні сторони життя людини і ставлення кожного до цього. Наступна кімната має назву «Казкова».
Колективне обговорення фрагмента мультфільму. Допоможіть Вовці правильно скласти алгоритм для виконавців. (1 група алгоритм «Замісити», 2 група «Нарубати»).
https://learningapps.org/1114960
У багатьох казках різних народів світу цар давав герою складні завдання, а одне з них звучало так: «Піди туди не знаю куди, принеси те не знаю що».
— Чи є алгоритмом подане твердження?
— Чи можна його виконати?
Допоможіть Малюку вилікувати Карлсона
https://learningapps.org/watch?v=p984vu2bt01
Молодці! Так тримати! А ми переходимо з вами до кімнати №3 «Загадкові шифри»
Кімната №3
За весь час, що Гаррі Поттер навчався в Хогвардсі, він і дня не прожив без різноманітних шифрів. Тому у цій кімнаті приготував багато чого цікавого. Тож до справи!
https://learningapps.org/1699259
А тепер давайте згадаємо правила поведінки в кабінеті інформатики.
https://learningapps.org/watch?v=pz4kafh6216
Сьогодні ми багато чого згадали, але дещо забули, а за допомогою якої програми ми можемо створювати власні алгоритмічні проекти?
Правильно, за допомогою Скретч.
https://learningapps.org/1129958
3. Види алгоритмів
https://learningapps.org/display?v=pwmisxqec17
https://learningapps.org/2819519
3. Учні отримують фрагменти скриптів, які повинні розшифрувати.
Яка утвориться фігура?
4. Гра «Хамелеон» Віднови алгоритм
https://learningapps.org/1152299
https://learningapps.org/display?v=pz7ezf95v17
Проведення комплексу вправ для зняття м'язового напруження
V. Застосування знань, практичних умінь і навичок у різних умовах
Практичне завдання. інструктаж з БЖ
Виконання комплексу вправ для зняття зорової втоми. Учитель, враховуючи індивідуальні особливості учнів класу, самостійно визначає час і термін проведення комплексу вправ під час роботи (як правило, через 8-10 хвилин після початку роботи).
- Альбус Дамблдор, директор школи чародійства і магії «Вважається найбільшим чарівником і генієм чарівництва. Професор знаменитий своєю перемогою над темними силами. Пропоную вам допомогти йому у захисті школи магії.
Завдання
У середовищі Скретч доповнити алгоритм для Альбруса, щоб перемогти Беллатрісу Лестрейндж
VI. Перевірка, аналіз і оцінка робіт
VII. Підсумки уроку
Рефлексія
.