Інтелект-шоу «Правовий олімп»

Про матеріал

Виховний захід для 9-го класу. Розроблений з метою систематизації роботи по засвоєнню учнями правових знань та виробленню стійких переконань у необхідності дотримання своїх прав та обов’язків. Також він сприяє розвитку уміння в школярів орієнтуватися в життєвих ситуаціях, керуватися набутими знаннями у своїй життєвій практиці, виховувати повагу до законів держави і правил людського співжиття в учнів, розуміння необхідності дотримання вимог законів.

Перегляд файлу

1

 

                                   «Правовий олімп»

Мета: систематизувати   роботу по свідомому засвоєнню учнями правових

           знань та виробленню стійких переконань у необхідності дотримання            своїх прав та обов’язків;

          розвивати в них уміння орієнтуватися в життєвих ситуаціях,

           керуватися набутими знаннями у своїй життєвій практиці.

           виховувати повагу  до  законів держави і правил людського співжиття     в учнів, розуміння необхідності дотримання вимог законів.

Обладнання: відео-фрагменти кінофільмів, портрети історичних осіб, комп'ютерна презентація, музичний супровід.

Форма проведення: інтелект-шоу

Місце проведення: класна кімната

Епіграф:                                                                                      Ми повинні стати

 рабами законів,  

щоб стати вільними.

Цицерон.

 Хід заняття

Вихователь:

Доброго дня , шановні учні, гості! Я рада вітати  всіх, хто зібрався у цьому залі на інтелект-шоу, який  має назву «Правовий Олімп» і запрошую команди 8-х класів  до  участі в ньому.

 Шановні учасники!

Наша найближча мета –

-   повторити, збагатити і закріпити знання з правознавства,

-    формувати правову  свідомість та  стійкі  переконання у необхідності дотримання   своїх прав та обов’язків;

- вдосконалювати вміння логічно мислити, аргументовано висловлювати свою думку

-  виховувати  свідоме ставлення  до права, толерантність та відповідальність.

Сподіваємося, що всі прихопили з собою в нелегку дорогу солідний багаж знань з правознавства, не забули про власний життєвий досвід і надію побачити  світло в кінці тунелю! Нас чекають цікаві зупинки, нелегкі випробування, здоровий дух суперництва і свіжість відкриттів.

Дозвольте представити вам членів журі…

Команди готові ?

Бажаю вам успіхів!

І не забувайте тільки накращий подолає вершину – «Правовий Олімп»!

 1 - зупинка  "Візитна картка" (Команда представляє назву,девіз та

емблему)

Цей конкурс оцінюватиметься в 20 балів. Запрошуємо капітанів для представлення своїх команд.
Першим розпочне капітан команди «Юні правознавці».

1 команда    "Правознавці"

                     Правовий Олімп у нас

                      Конституцію , указ-

                      Ми сьогодні розглядаєм

                      Гру цікаву починаєм.

                      8 клас –найкращий з всіх,

                       Переможе вас усіх!

Сова є амбівалентним символом. . Будучи атрибутом богині Афіни, сова символізує мудрість, пізнання.

2 команда   "Народні депутати"

                     Народними депутатами мріємо стати

                     І у Верховній Раді працювати,

                    Закони важливі для держави приймати,

                     А іноді і на Канарах відпочивати.

Символізує безсмертя, мужність, далекоглядність і силу, вважається «королем неба» і посланцем богів. 

Шановні члени журі, прошу вас оцінити виступи капітанів !

2 - зупинка  «Розминка"

Цей конкурс оцінюватиметься в 5 балів.

(Команди відповідають на питання )

1.Що спільного між Робіном Гудом і рекетиром?

                                                                             (обоє забирають у багатих)

2.Мафію, якою країни вважають безсмертною?                   (Італія,Сицилія)

3.Як називається одяг судді?                                                             (Мантія)

4.Що тримає у руках Феміда?                                                  (Терези і меч)

5.Жінка,яка отримала великий прибуток від злочинів?          (Агата Крісті)

6.У якому випадку на Запорозькій Січі могли закопати в одній ямі живого

й мертвого?   

              (Коли один козак убивав іншого, і суд визнавав його винним)

7.Російському царю так набридли хабарники, крадії,злочинці-чиновники,

що він видав указ :"…А злодіїв, у державі нашій вішати наказуємо, тільки-

но оголоситься, що вкрав він…" Скільки ж мав украсти злочинець, щоб

бути засудженим до повішання?      (Якщо вкрадених грошей вистачало на придбання мотузки й оплату роботи ката)

8.У середині XVI ст. венеціанський посол у столиці Туреччини Стамбулі

описав такий випадок: "Із султанської оранжереї зникло три огірки.

Дізнавшись про крадіжку, султан наказав виявити злочинця. Начальник

охорони викликав до себе десятьох працівників оранжереї і виявив злочинця".Як він це зробив?  (Наказав розпорювати їм по черзі животи й оглядав нутрощі. Четвертий виявився винним.)

9.Автор першої Конституції України.(П.Орлик)

10.Вищий орган законодавчої влади в Україні.   (парламент,Верховна Рада)

Дякую вам !

Ведучий:

Шановні члени журі, ваше слово !

3- зупинка «Хто не знає свого минулого, той не вартий майбутнього»

Команди мають відгадати історичну особу за її портретом та підказкою та написати на папері її ім’я. За правильну відповідь команда отримує 10 балів.        

Ведуча.

Підказка до 1 малюнка:

Усе життя провів в походах, 

на битву, як на свято йшов,

та на Дніпровських на порогах

свою геройську смерть знайшов.

Хан з його черепа зробив

І золотим прикрасив чашу.

Якого князя хан розбив?

Чекаю відповідь я вашу. 

           (Князь Святослав) 

Ведучий.

Підказка до 2 малюнка:

Нову Христову віру дав

І срібну гривню карбував.

На Бузі місто збудував,

Один три прізвиська він мав.

То хто ж оця людина,

яку так славить Україна?

(Князь Володимир Великий)

Ведуча.

Підказка до 3 малюнка:

Він українську Русь зміцнив

В Галичині і на Волині,

Німецьких лицарів розбив

В бою, в Дрогобичі, 

Він збудував і Холм, і Львів

І відбивав татар навали, 

Державою правити умів.

То як же князя цього звали? 

(Данило Галицький)

Ведучий.

Підказка до 4 малюнка:

Імення він прекрасне мав 

і ним себе прославив, 

також закони він писав

для Руської держави.

Для європейських королів

Він тестем був і сватом, 

На різних мовах говорив 

Та ще любив читати.

Про кого мову я веду?

Про кого відповідь я жду?

 (Ярослав Мудрий)

Ведуча.

Підказка до 5 малюнка:

Очолив національно-визвольну війну українського народу проти польського панування у 1648-1657 роки.                                

(Богдан Хмельницький)

Ведучий.

Підказка до 6 малюнка:

Пішов на союз з шведами, щоб вибороти Україні незалежність, але зазнав поразки під Полтавою у 1709 році.

 (Іван Мазепа)

Ведуча.

Підказка до 7 малюнка:  

Гетьман українських козаків. Йому належить найвидатніша роль у перемозі, здобутій козаками у Хотинській війні. Щоби захистити православну віру, він, разом з усім Військом Запорізьким, записався до Київського братства. 

(П. Конашевич-Сагайдачний).

Ведучий.

Підказка до 8 малюнка:

Автор української Конституції 1710р.

(Пилип Орлик)

Ведуча. 

Підказка до 9 малюнка:

Батько історії України, автор«Історії України-Руси».                

 (Михайло Грушевський)

Ведучий.

Підказка до 10 малюнка:

На честь нього назвали Києво-Могилянську академію.

(Петро Могила)

Ведучий:

Дякуємо за напружену працю! Результати конкурсу оголосить наше журі.

 

4- зупинка «Правова ситуація»

Ведуча:

Зробити   аналіз ситуації, які описані у байці . Незважаючи на те, що герої байок тварини, вони уособлюють певні риси людського характеру. А сюжети байок відтворюють реальні ситуації з життя людей. Командам пропонуються байка Є.Гребінки «Ведмідь-пасічник». За правильну відповідь команда отримує   10 балів.        

 

"Ведмідь-пасічник"

 

Правдимим відтворенням взаємин між знедоленим, безправним народом і гнобительско-чиновницьким апаратом Царської Росії є байки «Медмідь-пасічник».

У темнім лісі, за горами,
Зібравсь усякий звір:
Вовки, лисиці з ховрахами,
Зайці дурні, шкодливий тхір
І ще там деяких чимало
Безпечно в лісі панувало.
Була і пасіка у них…
Нехай, мов, люди не гордують,
Що тільки все вони мудрують
У хуторах своїх!
От радиться громада стала —
Кому б то пасічником буть?
Лисичка зараз і вгадала:
«Ведмедика кликнуть!»
Послухали і по-дурному
Постановили, що нікому
Так не впадає, як йому.
Не то розумний — дурень знає
І скаже світові всьому,
Як скрізь Ведмідь той мед тягає,—
Так де тобі! І не кажи,—
Себе, мов, стережи!
Почав Ведмідь хазяйнувати,
У пасіці порядкувати:
Щодня він мед тягав
Та в берлозі ховав.
Дознались, кинулись до його —
І меду не знайшли нічого…
До суду потягли,
Прогнали злодія старого
Та ще й приказ дали:
Заперти бісового сина
На цілу зиму в берлозі.
Ведмедику лиха година:
Зарився у лозі,
Дарма, про все йому байдуже,
Лежить та ласує медком.
«З тобою,— дума,— милий друже,
Нам тільки й жити двом».

Таких Ведмедів на приміті
Ще трохи є у нашому повіті.

[1864—1872]

 

Дякуємо!

Ведучий:

Шановні члени журі, ваше слово !

 

5 - зупинка  «Показуха»

2 учасники з команди показують юридичні поняття і політичних діячів. Решта команди повинна впізнати. За кожну правильну відповідь команда отримує 5  балів.        

 

1 команда.   депутат

                       злочин

                        арешт

                       В.Ющенко

                       В.Янукович

2 команда.   партія

                     держава

                     президент

                    Ю.Тимошенко

                    Віталій Кличко

 

Дякуємо! Приємно бачити, що ви добре володієте юридичними термінами, то ж ми рухаємося дорогою до нових завдань.

 

Ведуча:

6 -  зупинка «Наше улюблене кіно»

Потрібно переглянути фрагменти відомих фільмів, відповісти на запитання (5 бал) й точно вказати назву кінофільму (10 бал).  

1.Який  зі звичаїв ще й сьогодні існує в країнах Закавказзя напередодні весілля? В середньовічній Європі це явище називали “ранковий подарунок’. (Калим – викуп. Кінокомедія «Кавказька полонянка»)

2.  Встановіть вид злочину, про який йдеться   в  кінофільмі  ( незаконне вторгнення та пошкодження державного майна Кінокомедія «Операция И»і інші пригоди Шурика»)?

3.  Про яке явище, відсутнє в сімейному праві України, йдеться? 

( Багатоженство. «Кавказька полонянка» ).

4 .Класифікуйте злочини, які скоїв герой фільму Остап Бендер ?

(Крадіжки. Кінофільм «12 стульев»)

5. Яке ноу-хау намагався використати один із героїв цього фільму для здійснення протиправного діяння? ( Машина часу. «Іван Васильович міняє професію»)

 6. Якому адміністративному покаранню було піддано головного героя фільму? ( Адміністративний  арешт – 15 діб. Кінокомедія «Операция И»і інші пригоди Шурика»)

Ведуча:

Ми переходимо до останнього, фінального конкурсу, який визначить, хто з наших учасників підніметься на «Правовий Олімп».

 

7 -  зупинка «Юридичний аукціон»    

На столі розкладаються картки з питаннями. Член журі вибирає картку із  запитанням й оголошує її стартову ціну. Якщо команда дає правильну відповідь, то їй додається така кількість балів, яку вона запропонувала. Якщо ж відповідь, запропонована командою, визнається неправильною, то віднімається від команди бали. Якщо команда пропонує неправильну відповідь, її суперники отримують додатково 20 секунд на обговорення. Але в цьому випадку за правильну відповідь команда отримує лише 5 балів.

 Прошу хвилинку уваги. Я прошу члена журі вибрати картку з питанням.

1.Стартова – 5, остаточна – 10.

Назвіть три гілки  державної влади в Україні.( Законодавча, виконавча і судова)

2. Стартова – 5, остаточна – 10.

Чи є протизаконним вживання підлітками алкоголю, якщо їм це дозволяють батьки? (Так. Тільки в цьому випадку вони можуть бути притягнуті до адміністративної відповідальності.)

4. Стартова – 5, остаточна – 10.

Чи відповідає перед законом особа, яка знала про підготовку злочину, але не брала участі в ньому. ( Так. Громадянин повинен попередити правоохоронні органи про запланований злочин.)

5.     Стартова – 5, остаточна – 10.

Акт про незалежність України було проголошено 24 серпня 1991 року. А коли було прийнято Конституцію України? (28 червня 1996 р.)

6.Стартова – 5, остаточна – 10.

Злочин проти навколишнього середовища, незаконне полювання. 

( Браконьєрство)

7.Стартова – 5, остаточна – 10.

Протиправна дія. (злочин)

8.Стартова – 5, остаточна – 10.

Ведучий:

Прошу членів журі підрахувати бали за всі тури.

Запитання до команд:

1.     Чи цікаво вам було грати?

2.     Чи перевірила гра ваші знання?

3.     Чи допомагали ви одне одному?

4.     Чи задоволені ви результатом гри вашої команди?

5.     Чи справедливі були судді?

Підбиття підсумків гри та нагородження дипломом «Кращі правознавці» команди переможця.

Ведуча:

Ось завершилось наше свято,

Де кожен показати зміг

Як здатен він перемагати,

І як багато треба знати,

Щоб «Правовий Олімп» здолати

Ура тому, хто переміг!

Ведучий:

Переможця нашого конкурсу оголошує  Голова журі.

Ведуча:

Лавровий вінок дарували колись

Звитяжцям в спортивній боротьбі.

Таку ж нагороду і ми надамо

За вміння й знання міцні!

 

 


 

Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку