2 червня о 18:00Вебінар: Оцінювання, само- та взаємооцінювання в умовах дистанційного навчання і не тільки

Інтелект-шоу "Я люблю інформатику"

Про матеріал

Інформатика – цікава наука, а ті хто її вивчає – цікаві і надзвичайні люди.

Гра відкриває зовсім інші сторони інформатики, ті, на які не завжди звертаєш увагу на уроці, при серйозній розмові про цю складну сучасну науку.

Сьогодні ми проведемо змагання між двома командами, які ми організували із учнів харчового та транспортного напрямків підготовки. Їм доведеться продемонструвати свій розум та спритність, кмітливість та фантазію, уміння швидко знаходити вихід із проблемних ситуацій.

Наскільки учні груп по професії «Оператор комп'ютерного набору» дуже люблять інформатику ми в цьому безперечно переконані, а от з яким інтересом відносяться до неї учні інших спеціальностей ми маємо змогу надалі побачити.

Кожна команда повинна себе представити, то ж надамо їм слово.

Спостерігати за учасниками і оцінюватимуть кожний етап гри будуть члени журі, які люб'язно погодились виявити найкмітливіших та найрозумніших.

Усі готові до старту?

Отже, розпочнемо конкурс «Я люблю інформатику».

Перегляд файлу

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ

Головне управління освіти і науки

Черкаської обласної державної адміністрації

 

Д Н З  «П р о ф е с і й н о - т е х н і ч н е   у ч и л и щ е      3 1   с м т   Б у к і в»

 

 

 

 

g0205356 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розробила захід:

викладач інформатики Дорошенко Г.П.

 

 

 

 

Тема уроку: інтелект-шоу «Я люблю інформатику».

 

Мета уроку:

  • навчальна: узагальнити та закріпити знання, набуті під час вивчення інформатики за курс базової середньої освіти.
  • виховна: виховати в учнів інтерес до предмету; старанність, активність при опрацюванні матеріалу; доброзичливість роботи в колективі; уміння працювати в групі, почуття впевненості у собі; на уроці викликати невимушену атмосферу спілкування.
  • розвиваюча: розвинути логічне мислення при вирішенні проблемних ситуацій та відповідальність за якість виконання завдання; вміння аналізувати та пояснювати, давати повну відповідь.

 

Тип уроку: узагальнення і систематизація знань, умінь і навичок.

 

Комплексно-методичне забезпечення: комп'ютери IBM PC, ОС Windows, тестова програма; мультимедійний проектор, 4 парти об’єднані по 2, аркуші для учасників; призи для переможців.

 

СТРУКТУРА ЗАХОДУ

І. Організаційна частина .

  • привітання, представлення журі, гостей і ведучих
  • поділ групи на команди, вибір їх капітанів
  • вітання команд, розкриття назви, виступи про любов до інформатики
  • пояснення умов гри.

 

ІІ. Перевірка знань, вмінь та навичок

Цей етап характеризується проведенням інформаційного конкурсу, що має 8 раундів та фінальний тур:

  1. «Розминка»
  2. «Зайвий термін»
  3. «Вірю-не вірю»
  4. «Центрифуга»
  5. «Кіт в мішку»
  6. «Лінгвіст»
  7. «Зрозумій капітана»
  8. «Зіркий час»
  9. «Кросворд»
  10. «Статистика»

 

ІІІ. Підсумок уроку

По закінченню уроку викладач узагальнює пройдений матеріал, вказує на виявлені недоліки та позитивні моменти уроку, виставляє оцінки учасникам конкурсу, аргументує виступи учнів, задає домашнє завдання.


ХІД ЗАХОДУ

 

 

 

Ведучий:

Інформатика – цікава наука, а ті хто її вивчає – цікаві і надзвичайні люди.

Гра відкриває зовсім інші сторони інформатики, ті, на які не завжди звертаєш увагу на уроці, при серйозній розмові про цю складну сучасну науку.

 

Сьогодні ми проведемо змагання між двома командами, які ми організували із учнів харчового та транспортного напрямків підготовки. Їм доведеться продемонструвати свій розум та спритність, кмітливість та фантазію, уміння швидко знаходити вихід із проблемних ситуацій.

 

Наскільки учні груп по професії «Оператор комп’ютерного набору» дуже люблять інформатику ми в цьому безперечно переконані, а от з яким інтересом відносяться до неї учні інших спеціальностей ми маємо змогу надалі побачити.

Кожна команда повинна себе представити, то ж надамо їм слово.

(представлення команд)

 

Спостерігати за учасниками  і оцінюватимуть кожний етап гри  будуть члени журі, які люб’язно погодились виявити найкмітливіших та найрозумніших.

(називаються члени журі).

 

Усі готові до старту?

Отже, розпочнемо конкурс «Я люблю інформатику».

КОНКУРСНІ ЗАВДАННЯ

 

 

Ведучий:

Перший раунд  ми розпочнемо з  «РОЗМИНКИ»

Ваше завдання: розгадати по 5 загадок комп'ютерного змісту.

Команда веде обговорення і, якщо готова, піднімає сигнальну картку. Обговорення на цьому закінчується. Капітан указує на гравця, який відповідатиме (або відповідає сам). Якщо команда відповідає правильно, отримує 1 бал, якщо вона відповідає неправильно, то право відповісти на це ж питання надається іншій команді. Правильну відповідь додає кількість балів до загальної суми команди. Неправильна відповідь на загадку не зменшує загальну кількість балів.

 

 

Я показую об’єкти,

Фото-, відеопроекти.

Я не плеєр, не мотор,

А звичайний…

(монітор)

Якщо потрібно знову й знову

вести з комп’ютером розмову,

є помічник – тваринка – в нас,

що допоможе нам всякчас.

(мишка)

А,Б,В,Г і кома ­­­

Всім, мабуть, уже відома

Така клавішна структура.

Звісно ж це…

(клавіатура)

 

В комп’ютера, як і в людини,

в роботі органи єдині.

Скажіть, як те, що замість серця,

в комп’ютерних відсіках зветься?

(процесор)

 

Промені і сонце-коло

Намалюємо ми скоро.

Творчий маю я характер,

Бо графічний я…

(редактор)

Друже, дай мені картинку.

Передай крізь материнку.

Я із різних точок вам

Надрукую її сам.

(принтер)

Я магнітний бутерброд,

Та мене не з’їсть ваш рот.

Файли й папки – це дієта

Для магнітної…

(дискети)

Ця всесвітня мережа,

стільки знає – просто жах!

З нею вчись ти працювати,

теж багато будеш знати.

(інтернет)

 

Про нього знаємо ми нині:

з ним мають справу в медицині.

Біолог теж з ним справу має,

а комп’ютер від нього страждає.

(вірус)

 

Я пишу листи і вірші,

Мої тексти най гарніші.

Хай підтвердить весь народ,

Як усім потрібен …

(Word)

 

Ведучий :

Визначити переможця в першому раунді нам допоможе журі. Їм надаємо слово.

(слово журі)

 

 

Ведучий:

В другому раунді  ми пропонуємо познайомитись з групою термінів та знайти в кожній з приведених груп термінів один термін (або число), який є "зайвим". Кожен учасник команди має знайти його та пояснити своє рішення.

(По черзі кожен учасник команди намагається знайти з групи термінів так званий зайвий.) Правильна відповідь наближає до перемоги на 1 бал.

 

 

 

 

Ведучий:

Завершився другий раунд, майже всі зайві слова були вилучені із груп термінів.

Хто краще справився з цією роботою ми дізнаємось від журі.

(слово журі)

 

Ведучий:

В житті доводиться вірити в деякі твердження або не вірити в них.

Тому ми пропонуємо нашим учасникам підтвердити чи спростувати сказане ведучим твердження.

Відповідають по 1 особі від команди. На обдумування відповіді – 10 секунд. За вірну відповідь – 1 бал.

 

Питання для першої команди

  1.    Перші компютери були створені в період ІІ-ї Світової війни.

+

  1.    Перші маніпулятори типу "Миша" називали «Колобок»

+

  1.    Хакер – це один із видів маніпуляторів

  1.    Існюють такі портативні ПК, які можна помістити на долоню.

+

  1.    Назва фірми «Macintosh» походить від назви сорту яблук

+

  1.    Поняття діаманту на комп’ютері означає тип шрифту

+

Питання для другої команди

  1.    Найперший обчислювальний прилад називався абак

  1.    Найпершим програмістом у світі стала жінка

+

  1.    Лузер – це людина, що є фанатом комп’ютерних ігор

  1.    Існюють такі комп’ютерні «мишки», що не мають «хвостика»

+

  1.    Зіпун – це за стиснений файл з раозширенням ZIP

  1.    До складу процесора входять елементи, що зроблені із золота

+

 

Ведучий:

Всі учасники впевнилися, що спростувати твердження або його підтвердити, необхідно добре знати матеріал. Мою думку може підтвердити навіть журі.

(слово журі)

 

Ведучий:

В четвертому раунді ми маємо намір запустити центрифугу. Запускаємо колесо центрифуги. Необхідно знайти пари слів, які є синонімами, та запишіть їх на одну вісь відповідного кольору.

Ми даємо вам роздатковий матеріал. Ті, хто знайде синоніми першими та покаже сигнальну картку, отримують до загального рахунку + 5 балів.

 

 

Ведучий:

Синоніми просто самі  вистрибували із колеса на уста учасників команд. Хто назвав їх швидше та більше? За цим всім слідкувало журі. Вони  підрахували всі правильно визначені синоніми. Їм слово.

(слово журі)

 

Ведучий:

Вам доводилось отримувати «КОТА В МІШКУ»? Якщо ні, то ми маємо бажання  підсунути його вам. Учасники команд попарно дають відповідь на ілюстровані питання комп'ютерної тематики!

За правильну відповідь на питання збільшує загальну кількість на 1 бал, за неправильну – зменшується на 1 бал.

 

    

 

   

 

   

 

Ведучий:

Не таким страшним був цей раунд, вряд чи хто буде боятися отримати кота в мішку. Хто краще справився з цим завданням нам доповість журі.

(слово журі)

 

Ведучий:

У цьому конкурсі учасникам команд потрібно за 2 хвилини скласти якомога більше слів зі слова «інформатика». Потім по черзі мають називати свої слова. В кого виявиться більше – та команда і перемогла та отримала до загального рахунку бали згідно кількості названих слів.

 

Ведучий:

Отже, давайте підведемо підсумки по даному раунді.

(слово журі)

 

Ведучий:

Настав час капітанам продемонструвати свої знання. Просимо капітанів зробити декілька кроків вперед та розвернутись обличчям до своїх учасників. Капітан команди має пояснити побачене слово, не називаючи його та його одно корінні слова, даючи визначення так, щоб учасники команди могли його відгадати. Їм пропонується 10 слів комп’ютерного змісту. На виконання завдання дається 2 хвилини. Увага, почали!

 

  1. інформація
  2. кодування
  3. комп’ютер
  4. гігабайт
  5. мишка
  6. принтер
  7. CD-диск
  8. перезавантаження
  9. Windows
  10.  архів

 

  1. інформатика
  2. ноутбук
  3. біт
  4. джойстик
  5. монітор
  6. сканер
  7. дискета
  8. зависання
  9. пробіл
  10. вірус

 

Ведучий :

Прекрасно учасники команд без слів зрозуміли своїх капітанів, це свідчить про те,що і капітан і кожен учасник добре розуміються на комп’ютерних термінах. А чи зрозуміли без слів  капітанів члени журі? Про це дізнаємось від них самих.

(слово журі)

 

 

 

Ведучий :

Досить часто сучасна молодь використовує у своїй розмовній мові так званий сленг. Представлені різні предмети (вони використовувані у комп’ютерному слензі) у таблиці, кожна комірка якої має номер.

Учасникам команд треба відповісти на питання, визначити потрібний предмет  та записати відповідний його номер комірки з відповідями на спеціальній картці.

 

 

Питання до раунду «Зірковий час»:

 

  1. Яке поняття на комп’ютерному жаргоні означає одиницю вимірювання ємності інформації? ( Відповіді: 1 – мегабайт, 6 – гігабайт)
  2. На комп’ютерному слензі так називають комп’ютерну програму, з допомогою якої операційна система отримує доступ до деякого пристрою, який підключається до ПК (Відповідь: 8 – драйвера)
  3. Як бувалі користувачі називають центральний процесор? (Відповідь: 2 – камінь)
  4. Як по-іншому називають адрес електронної скриньки? (Відповідь: 3 – мило)
  5. Так можуть прозвати некомпетентного користувача персонального комп’ютера. (Відповідь: 7 – чайник)
  6. Зазвичай так скорочено називають важливу частину комп’ютера для зберігання інформації. (Відповідь: 5 – вінт)

 

Ведучий:

Тож давайте послухаємо журі наскільки учасники команд володіють комп’ютерним сленгом.

(слово журі)

 

Ведучий :

В наступному раунді нас чекає «КРОСВОРД».

Учасникам команд роздаються картки із кросвордом та запитаннями. Учасники команд мають дати відповідь на запитання кросворда. Перемагає та команда, яка за 5 хвилин  дасть більшу кількість відповідей до запитань із кросворду, які додаються до загальної суми балів команди.

Але у цьому конкурсі є один нюанс – використання «засланого козачка». Тобто команда може покликати до себе для обговорення деякого компетентного уболівальника (так звана «допомога із залу).

 

Запитання до кросворду

По горизонталі:  1. Файл, що містить посилання на інший файл. 3. Зчитувач інформації з носія. 4. Пам'ять для зберігання скопійованих даних.
9. Контролер пристрою. 10. Древня рахівниця. 12. Пристрій запису на касети. 13. Іменована частина інформації. 14. Службова програма. 15. Кнопка миші для виклику контекстного меню. 17. Основний об’єкт Windows.
18. Стандартна програма для обчислень. 22. Значок об’єкта системи.
24. Оптичний пристрій введення. 26. 10242 байт. 27. Пристрій виведення на екран. 28. Кульковий маніпулятор. 29. Пристрій  введення звуку.
30. Пристрій ручного введення. 31. Антивірус, що лікує. 32. Дані зовнішнього світу.  33. Друкувальний пристрій. 34. Розбивка диска на сектори та доріжки. 38. Оптимізація дискового простору. 39. Найменша одиниця інформації. 41. Місце розміщення файлів. 42. Наука про інформацію. 43. Портативний комп’ютер. 45. Папка збереження видалених файлів. 46. Мікрокрапельний принтер. 47.  Процес, що виконує кнопка Rezet.

По вертикалі: 2. Зміна знаків одного набору на інші. 3. Зерниста точка на екрані. 5. Змінний накопичувач. 6. Програма периферійного пристрою.
7. Пристрій  виведення звуку. 8. Жорсткий магнітний диск. 11. Стиснений файл. 15. Друкувальний графопобудувач.16. Шкідлива програма.  19. Шина даних. 20. Пристрій для підключення до Інтернет. 21. Найдовша клавіша.
23. Потужний обчислювач. 25. Спосіб спілкування користувача з комп’ютером. 29. Системна плата. 35. Вчений, що сформулював функціональні принципи ПК. 36. Надшвидкісна пам'ять. 37. Форма подання даних на комп’ютері. 40. Дії з метою запобігання втрат. 44. Мікропроцесор.

 

Ведучий :

П’ять хвилин злетіло швидко. Дамо можливість журі підрахувати результати конкурсу та їх оголосити.

(слово журі)

крос 3

 

Ведучий:

От уже і дістались до фіналу. Він буде стосуватись цікавої науки – статистики.

Зі статистичними даними ми зустрічаємося день у день. Одній команді дається запитання, вона має визначити приблизну величину відповіді, а інша команда – визначити більша чи менша є вказана величина.

Перемагає та команда, що дала відповідь найближче до правильної.

Цей конкурс особливим є тим, що команда не знає скільки вона отримає балів за правильну відповідь. Кількість балів вона може додати до загального рахунку за допомогою витягування зі спеціального лототрона бірочки із числом, що і буде зараховуватись (воно може бути від 1 до 50). Це стане вирішальним у визначенні переможця. Починаємо із команди-лідера.

 

  •  (відповідь: 255 символів).

  • (відповідь: 30 тон).

 

 

Ведучий:

Ось і завершився останній раунд. Статистичні дані були цікавими, проте хто став нарешті переможцем висловить журі.

Щоб журі встигли підвести підсумки за весь конкурс, ми прослухаємо цікаву пісню на підтримку вболівальниками своєї улюбленої команди.

(звучить мелодія)

 

Ми просто зараз дізнаємось результати  та ім’я переможця.

Нагородження переможців грамотою.

 

 

 

По закінченню заходу викладач узагальнює пройдений матеріал, вказує на виявлені недоліки та позитивні моменти уроку, виставляє оцінки учасникам конкурсу, аргументує виступи учнів, задає домашнє завдання.

docx
Додано
11 липня 2018
Переглядів
814
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку