Інтелектуальна фізико-математична гра «Хто зверху?»

Про матеріал
Зацікавити учнів фізикою та математикою, показати їх могутність і красу, полюбити - завдання кожного вчителя природничо – математичного циклу. Велика роль у підвищенні інтересу учнів належить позакласним заходам: конкурсам, інтелектуальним іграм, вікторинам. Кожне нове покоління учнів цікавиться іншими іграми, іншими конкурсами.
Перегляд файлу

Не навчайте дітей так, як навчали вас, бо вони народилися в інші часи.

 Народна мудрість.


Зацікавити учнів фізикою та математикою, показати їх могутність і красу, примусити полюбити   - завдання кожного вчителя природничо – математичного циклу. Велика роль у підвищенні інтересу учнів належить позакласним заходам: конкурсам, інтелектуальним іграм, вікторинам. Кожне нове покоління учнів цікавиться іншими іграми, іншими конкурсами.

 

Інтелектуальна фізико-математична гра  «Хто зверху?»

 

Мета: прищеплювати любов до математики та фізики, виробляти  вміння використовувати здобуті  теоретичні знання на практиці;

розвивати пізнавальні здібності учнів, інтерес до фізики та математики як до науки, творчу активність, вміння швидко та раціонально приймати рішення, логічно мислити, працювати в команді.

Пояснення: У грі  беруть участь дві команди — хлопців та дівчат.

Дуель команд дівчат і хлопців  ділиться на сім раундів, що складаються з різних конкурсів. Переможець визначається у фінальному, сьомому раунді, де бали переможця зростають удвічі. Ведучі є капітанами команд, тобто ведуча є капітаном команди дівчат, а ведучий – капітаном команди хлопців. Команда складається з п’яти  учасників учнів7-9 класів.

 

Хід гри

 

Ведучий. Доброго дня! Доброго дня пані та панове! Вас вітає шоу  «Хто зверху?»! 

Ведуча. Хто розумніший, чоловіки чи жінки? Уже тисячі років людство шукає відповідь на це запитання. Та сьогодні ми переконаємося в тому, що  дівчата не лише найчарівніша половина людства, а й найрозумніша.

Ведучий. І найнаївніша… Адже сьогодні, хлопці покажуть, хто править світом. З Богом ! То ж  давайте представляти наших учасників.

Ведучий. Мені сьогодні неймовірно пощастило, в мене команда така, що просто як кажуть: «Мама не горюй!». В моїй команді:

- цілеспрямований та працьовитий учень 9 класу Присяжнюк Іван.  Любить гонити м’яча, пізнавати нове, цікавиться технікою.

- Щирий, розсудливий та творчий учень 8 класу Доїзжак Михайло. Вірить у власні сили і з ними рухається лише вперед!.

- Енергійний, кмітливий та товаристський учень 7 класу Левчунь Дмитро. Крокує по життю з посмішкою.

- Зосереджений, працьовитий та впевнений у собі учень 7 класу Білорусевич Віталій. Ніколи не залишить товариша у біді.

І нарешті, веселий та артистичний, душа учнівського колективу , я –  учень 9 класу, Якимович Володимир. Моя команда дуже любить грати у футбол  і вважає, що для того щоб виграти, перш за все, потрібно грати. Перемогти у цієї команди не-ре-аль-но. Хіба не знаю, можливо там є доктора наук!

Ведуча. Дякую мій колега, дійсно, дуже сильні супротивники, але за моєю спиною найчарівніші, найрозумніші дівчата школи, і поки що не доктора наук, але все може бути!  І  серед нас є...

-  доброзичлива та чуйна, завжди прийде на допомогу за першим покликанням учениця 9 класу Присяжнюк Діана. Зазвичай слухає пісні, полюбляє грати комп’ютерні ігри.

- цілеспрямована, впевнена у собі, знайде вихід з будь-якої ситуації учениця 9 класу Рябчевська Наталія. У вільний час активно спілкується з друзями у соціальних мережах.

- амбіційна та винахідлива, завжди добивається поставленої мети учениця 8 класу Чайка Олександра. Любить активний відпочинок, слухає  музику.

- харизматична, наполеглива, з легкістю візьметься за будь – яку справу яку доведе до кінця  учениця 7 класу Тимощук Неля. У вільний час любить читати, відпочивати з друзями.

- і нарешті - відповідальна та цілеспрямована, призерка Всеукраїнських олімпіад та конкурсів я, учениця 9 класу, Боярчук Мар’яна.

Моя команда вважає, що для того щоб виграти вже має всі шанси: розум, красу та чарівність.

Ведучий. Дуже у вас така гарна команда. Але у нас є ще й верховні судді цієї неперевершеної гри – це… Тетяна Володимирівна та Наталія Олексіївна .

Суддя. Наші вітання ведучим,  дівчатам, хлопцям та глядачам. Давайте домовимось так – за нами  об’єктивність, за Вами – запальна гра. І нехай переможуть найсильніші!

Ведуча. Тобто ми – дівчата.

         Ведучий. Дякуємо   судді.  На шляху до перемоги у кожної команди є сім  конкурсів . Кожен конкурс оцінюється у  10 балів. Але команда переможець у кожному конкурсі може поповнити свою скарбничку ще на п’ять  балів, якщо  зможе розв’язати бонусне завдання. Якщо команди зіграють у нічию, то перемога визначається за допомогою конкурсу «Дивоглядки»

Ведуча. Дякую , але граємо тільки для того, щоб назбирати балів, адже потім буде фінал, і саме під час фіналу ми дізнаємося хто переможе. А переможець дістане можливість  подвоїти попередню кількість балів яка розділяється між учасниками-переможцями.  Все зрозуміло. Починаємо.

Ведучий. У нас залишилася одна незавершена справа  – хто починає перший раунд?

Ведуча. А перший раунд розпочне та команда, яка дасть найточнішу відповідь на поставлене запитання.

Ведучий. Отож, слухайте уважно, та називайте варіанти своїх відповідей.

Ведуча. В якому році був створений перший комп’ютер(1946р.)

Отже, перший конкурс, перший раунд.

 

Раунд 1.

«Вірю - не вірю».

Ведуча.    Перший  конкурс «Вірю - не вірю». Кожній команді по черзі ми читатимемо  твердження, а члени команди повинні вирішити - правдиве воно чи ні. За кожне правильно вгадане твердження команда отримає 1 бал.

Ведучий. Твердження для команди дівчат:

  1.   Вірите, що Шарль Перро, автор «Червоної шапочки», написав казку «Любов циркуля та лінійки», (так, є така казка)
  2.   Вірите, що Наполеон Бонапарт писав математичні праці? 

(так, один геометричний факт носить назву «Задача Наполеона»)

  1.   Вірите, що брати Гримм, автори казки «Бременські музиканти», написали Казку «Цікаві пригоди трикутника»?     (ні)

4. Вірите, що іспанського математика Паоло Вальмеса за те, що він розв'язав рівняння четвертого степеня, спалили на вогнищі.   (Так. Він був першою людиною, яка змогла розв'язати рівняння четвертого степеня)

5. Чивіритеви, що теорему Фалеса назвали «міствіслюка»?

   (Не вірю. Так називали теорему Піфагора. А учнів, яківчилиїїнапам’ять

     без розуміння, називали «віслюками»)

6. Чивіритеви, що кути паралелограма, прилеглі до однієїсторонидорівнюють 40º і 120º? 

       (Не вірю, сума внутрішніходносторонніхкутівдорівнює 180º).

7. Чивіритеви, що у довільногорівнобедреноготрикутника з кутом 60º бічна сторона дорівнюєоснові                           

( вірюцерівностороннійтрикутник)

8. Якщо сума кутів дорівнює 180, то вони суміжні?    (Ні, не обов’язково,

     вони повинні мати спільну сторону)

9. Лінійне рівняння завжди має лише один корінь? (Ні)

10. Фалес був уболівальником і помер на трибуні Олімпійського стадіону під час бою Піфагора. (Так)

11. Бісектриса трикутника ділить протилежну сторону навпіл. (Ні)

12.Чи  вірите ви, що Піфагор до своєї школи активно залучав жінок тому, що вважав, що вони більш здібні до математики, ніж чоловіки? (Ні.) 

13.Чи вірите ви, що Франсуа Вієт розшифрував таємне листування 

іспанського уряду командуванню своїх військ? (Так, і за це його мало не 

відправили на вогнище, бо вважали, що це він зумів тільки за допомогою

 сатани.)

14. Чи вірите ви в те, що греки у теорії чисел не придумали число 0? (так)

 

Ведуча. Твердження для команди хлопців:

  1. Чи вірите ви, що Рене Декарт першим запропонував метод нумерації крісел в театрі по рядах і місцях? (Так. Аристократи-театрали, навіть, просили короля нагородити вченого, та король відповів: «Так, те, що винайшов Декарт - чудово, так, це заслуговує на орден! Але дати його філософу!? Ні, це вже занадто!)
  2.  Чи вірите ви, що «золотий голос» Анатолій Солов’яненко за фахом гірничий інженер та викладач математики? (так).
  3. Чи вірите ви, що якщо кожного дня по десять годин переписувати праці Леонардо Ейлера, не вистачить і 76 років? (Так. Зібрання його праць становлять 75 великих томів. Про нього говорили, що він «рахує так, як люди дихають»)
  4. Вірите, що Піфагор приймав участь в кулачному бою на 58 Олімпіаді? (Так. Він був чемпіоном з цього виду спорту )
  5. Вірите, що будь-який прямокутний трикутник називають єгипетським? (Ні. Тільки такий прямокутний трикутник, в якого сторони пропорційні числам 3,4,5)
  6. Чи вірите ви, що Лев Толстой, автор роману «Війна і мир», був автором підручника з арифметики?   (Вірю. Він написав підручники для початкової школи. )
  7. Чи вірите ви, що середня лінія трапеції з основами 10 см і 20 см дорівнює 30 см?     ( Не вірю. Вона дорівнює15 см)
  8. Чи вірите ви, що будь-який прямокутник має рівні діагоналі.  (Так)
  9. Чи вірите ви, що квадрат від’ємного числа є числом від’ємним. (Ні)
  10. Чи вірите ви, щонайменше натуральне число -  нуль?  (Ні)
  11. Чи вірите ви, що сума гострих кутів прямокутного трикутника дорівнює 90.  (Так)
  12. Чи вірите ви в те, що перше централізоване опалення було створене у І ст. до н. е. римлянами? (так).
  13.  Чи вірите ви, що існує 25 способів доведення теореми Піфагора? 

(Ні, відомо 370 способів.) 

  1. Чи вірите ви в те, що вода може перебувати ще в п’яти станах, крім трьох агрегатних? (так).

Ведучий.  Панове судді, скільки балів одержали команди?

Суддя.  Рахунок__________ На користь_______.

Бонусне запитання

Суддя. Загальний рахунок __________ На користь_______.

 

Раунд 2

«Дешифрувальник»

На листочках зашифроване слово під цифрами, яке вам необхідно розгадати за допомогою підказки – клавіатури мобільного телефона. Яка команда перша справиться із завданням та і переможе.

1

 

 

2

 

А Б В Г

 

3

 

Д Е Є Ж

 

4

 

З И І Ї

 

5

 

Й К Л М

 

6

 

Н О П Р

 

7

 

С Т У Ф

 

8

 

Х Ц Ч Ш

 

9

 

Щ Ю Я Ь

 

 

Геометрична фігура, форму якої може мати  предмет одягу

 

7

6

2

6

3

8

4

9

 

Відповідь:

Т

Р

А

П

Е

Ц

І

Я

 

 

 

Завдання:

Зашифровано явище й місяць року водночас.

 

5

4

7

7

6

6

2

3

 

Відповідь:

 

Л

И

С

Т

О

П

А

Д

 

Ведучий.  Панове судді, скільки балів одержали команди?

Суддя.  Рахунок__________ На користь_______.

Бонусне запитання

Суддя.  Загальний рахунок __________ На користь_______.

 

Раунд 3

«Збери літери»

Ведуча. Дівчатка, ми знаємо, що у нас немає проблем з інтелектом. Доказом цього стане наш наступний конкурс «Збери літери». 

Ведучий.  Зараз наші асистенти виносять Вам необхідний реквізит.

Ведуча. Дівчатка не лякайтеся. Зараз нам насправді потрібно бути дуже оперативними.

Ведучий. Правила наступні: я зачитую питання, дівчата їх відгадують і вибудовують слово з літер, які  в них на футболках. Слово складаємо зліва направо. Переможе та команда , яка дасть відповіді на всі запитання за менший час. ( букви по парах ф-п, а-ш, а-к, р-з)

Якщо ви готові, а ви вже готові. Три, два, один – час пішов.

  1. Око автомобіля. (фара)
  2. В електриків є нуль і є …. (фаза)
  3. Як називають воду в газоподібному стані? (пара)
  4. М'ясо, після механічної обробки? (фарш)
  5. В жінок - це прикраса та помітний аксесуар, у чоловіків – засіб  захисту унікального інструменту людини, який  відповідає за утворення звуку?  (шарф)
  6. Найкраще місце відпочинку в спекотну пору року, де зелені насадження  забезпечують зниження температури повітря через  випаровування вологи та захищають від  шуму? (парк)

Ведуча. Ви себе показали гарно. У мене для вас, шановні хлопці є також запитання на які вам потрібно дуже оперативно  скласти правильну відповідь. Ознайомтеся з літерами ( букви по парах р-н, о-г, с-м, і-а).

 Час пішов!

  1. Як називають звук, що чутно в небі після блискавки? (Грім)
  2. Дрібні краплі води, що утворились на поверхні Землі і предметах в результаті конденсації. (Роса).
  3. З нього ліплять бабу. (сніг)
  4. В ньому шукають голку магнітом. (сіно)
  5. Урочиста пісня, яка вихваляє та прославляє кого-небудь або що-небудь (первісно божество)? (гімн)
  6. І літературний твір, і скорочене чоловіче ім'я. (Рома)

Ведуча. Панове судді, враховуючи Вашу компетентність і всеобізнаність, будь-ласка поставте всі крапки над і.

Суддя. Рахунок__________ На користь_______.

Бонусне запитання

Суддя.  Загальний рахунок __________ На користь_______.

 

Раунд 4

«Хто я?»

Ведуча. Зараз ми переходимо до конкурсу  «Хто я?».

Ведучий. Один із гравців команди отримає картинку, правда він її бачити не буде, на якій буде зображено предмет, який має відношення до математики і фізики..

Завдання  учасника -  вгадати, що це за предмет, ставлячи до членів команди запитання, на які вони можуть відповідати лише «так» або «ні». Виграє та команда яка швидше справиться із завданням.

Ведуча.  Ну що ж, кого із команди суперників ви хочете  бачити в цій ролі ?

Ведуча викликає одного із учасників

               (Команда відгадує картинку із зображенням   транспортира).

Ведуча.  Кого ваша команда вибирає для участі в конкурсі?

Ведучий викликає одного із учасників

 (Команда відгадує картинку із зображенням  мензурки)

Ведучий.  Панове судді, скільки балів одержали команди?

Суддя.  Рахунок__________ На користь_______.

Бонусне запитання

Суддя.  Загальний рахунок __________ На користь_______.

 

Раунд 5

«Зірки в ряд»

Ведуча. Наш наступний конкурс «Зірки в ряд». Командам необхідно розмістити учасників команди суперників за певною ознакою, яку вони вкажуть самі, в порядку зростання.

Дівчата. Ви повинні розташувати нас за кількістю фотографій на сторінці у соціальні мережі «Вконтакті». На першому місці учасниця, яка має найменшу кількість фото і т.д.

Хлопці. Ви повинні розташувати нас за кількістю друзів на сторінці у соціальні мережі «Вконтакті». На першому місці учасник, який має найменшу кількість друзів і т.д.

Ведучий.  Панове судді, скільки балів одержали команди?

Суддя.  Рахунок__________ На користь_______.

Бонусне запитання

Суддя.  Загальний рахунок __________ На користь_______.

 

Раунд 6

«Чоловік чи жінка?»

Ведучий. Наш наступний конкурсу «Чоловік чи жінка?». Ми будемо ставити запитання і за 2 хвилини  команда має дати якомога більше правильних відповідей. Відповідь має бути лаконічною «Чоловік» або «Жінка».

 Ведуча. Я думаю хлопці розпочнуть перші. Отже дорогенькі хлопчики Ваша хвилина пішла.

  1. Хто вперше сказав, що планета Земля за формою куля? (чоловік, Піфагор)
  2.  Кому належить теорема про співвідношення між сторонами прямокутного трикутника? (чоловік, Піфагор)
  3. Кому належать слова... у математиків існує своя мова – це формули.

                                                                                    (жінці С. Ковалевській)

  1. Вчений математик Феано (Теано), який жив у  6 ст. до нашої ери чоловік чи жінка    ( жінка)
  2. Лікарі заборонили працювати, але ця людина продовжувала писати, в результаті чого втратила зір.( чоловік - Ейлер Л.)
  3. Хто з українців вперше злітав у космос? (чоловік)
  4. Кому важче визначити колір та відтінок? (чоловік)
  5. Кому яблуко підказало закон всесвітнього тяжіння? (чоловіку, Ньютон)
  6. Хто був двічі нагороджений Нобелівською премією з фізики та хімії? (жінка, Марія Складовська-Кюрі)
  7.  Хто найчастіше отримували Нобелівську премію? ( чоловіки)
  8. Хто з фізиків уперше провів слідство і викрив шахраїв? (чоловік, Архімед)
  9. На честь кого названо одиницю вимірювання енергії? (чоловіка, Джоуль)
  10. У кого вища температура тіла, у чоловіка чи жінки? (чоловіка)
  11. Відкриття руху молекул речовини пов’язане з ім’ям … (чоловіка, Броун)

Ведучий. Дівчата, ви готові? Час пішов.

  1. Хто отримав Нобелівську премію за розробку оболонкової моделі ядра? (жінка, Марія Геппер Майєр)
  2. Кому належать слова «Знання – сила»? (чоловіку, Ф. Бекон)
  3. Ця людина вперше почала вивчати математику за... шпалерами. Стіни дитячої кімнати були обклеєні фрагментами лекцій з математики.

( жінка - Ковалевська С.В.)

  1.  Хто з вчених ввів термін «фізика»? (чоловік, М. В. Ломоносов)
  2.  Закон, який виражає зв'язок між силою струму, напругою та опором в електричному колі, носить ім’я…. (чоловіка, Ома)
  3. Хто кидав гармати з похилої вежі  в італійському місті Піза? (чоловік Галілей)
  4. Хто вперше отримав Нобелівську премію? (чоловік)
  5. Кого у світі більше, чоловіків чи жінок? (чоловіків)
  6. Ким було побудовано телескоп вперше? (чоловіком, Галілей)
  7. Ким було відкрито сьому планету Сонячної системи? (чоловіком, Гершелем)
  8. Основоположник космонавтики? (чоловік, Ціолковський)
  9. Кому належить наступний вислів: «Дайте мені точку опори, і я переверну світ»?  (чоловіку, Архімеду).
  10. Хто автор планетарної моделі атома? ( чоловік, Ернест Резерфорд.)
  11. Хто винайшов  радіо. (чоловік, А. С. Попов)

Ведучий.  Пані Справедливість, хто у цьому конкурсі був кращим?

Суддя.  Рахунок__________ На користь_______.

Бонусне запитання

Суддя.  Загальний рахунок __________ На користь_______.

 

 

Фінал. Раунд 7

«Бліц»

Ведуча. Наш наступний конкурсу «Бліц». Ми будемо ставити запитання і за 2 хвилини  команда має дати якомога більше правильних відповідей.

Запитання до дівчат.

1. Чи можна з Місяця побачити метеоритні потоки? (Ні.)

2. Якого кольору небо з поверхні Місяця? (Чорного.)

3. Що з’явилось раніше: число чи цифра? (число)

4.        Рівність, що містить невідоме? (рівняння)

5.  Що більше: сума всіх цифр чи їх добуток? (сума, добуток=0)

6. Трикутник у якого всі кути рівні. (рівносторонній)

7. Твердження, що приймається без доведення (аксіома)

8. Конвекційні потоки в атмосфері Землі. (Вітри.)

9. Термоізолююча посудина для зберігання рідини. (Термос.)

10. Сума суміжних кутів рівна (180)

11. Ромб, у якого всі кути прямі. (квадрат)

12. Хто автор планетарної моделі атома? (Ернест Резерфорд.)

13. Речовина, яка може одночасно перебувати в трьох агрегатних станах                  ( вода)

14. Яка цегляна стіна краще захищає від холоду: суха чи волога? (Суха, вона має меншу теплопровідність.)

15. Якою  водою  краще  поливати   квіти:  сирою  чи  кип`яченою? (Сирою – в ній більше розчиненого кисню.)

16. Відстань між кінцями відрізка. (довжина)

17. Чи  замерзає  морська  вода  при  нулю  градусів  по  Цельсію? (Ні.)

18. Чому  в  мороз   сніг  рипить  під  ногами? (Руйнуються кристалики – сніжинки.)

 

Ведуча. Тепер Ваша черга, дорогі хлопчики, блиснути своїм інтелектом. Час пішов.

  1. Коли  швидше  висихає  білизна:  в  морозну  погоду  чи  у відлигу? (В морозну погоду.)
  2. Вітри — це конвекційні потоки величезного масштабу, так чи ні? (Так)
  3. Рідина,  якою  заповнюють  вузенькі  трубочки  термометрів. (Ртуть, спирт)
  4. Тривалість одного оберту земної кулі. (Доба)
  5. Головне джерело світла на Землі. (Сонце)
  6. Назвіть прилад для розгляду дрібних  предметів. (Лупа)
  7. Найбільш поширена в природі рідина. (Вода)
  8. Лінзи в оправі для корекції зору. (Окуляри)
  9. Орган сприймання світла живими істотами. (Око)
  10. Як називаються прямі, які не перетинаються ( паралельні)
  11. Чому аромат квітів відчувається на відстані? (Дифузія)
  12. Якою  ложкою  краще  їсти  гарячу  страву:  дерев'яною  чи  металевою? (Дерев'яною)
  13. Чому  в  холодному  приміщенні  найпершими  мерзнуть  ноги? (Знизу холодніше повітря)
  14. Широкі  плечові  ремені  рюкзака  менше  чи  більше  тиснуть  на плечі? (Менше. Із збільшенням площі опори тиск зменшується)
  15. Сума сторін трикутника (периметр)
  16. Яке число без остачі ділиться на всі числа? (0)
  17. Відрізок, що сполучає дві точки кола і проходить через його центр. (діаметр)
  18. Довжина траєкторії (шлях)

Ведуча.  Панове судді, Вам слово!

Суддя.   Перемогу святкують ______________________.

Їх рахунок подвоюється і становить_______________.

Але я хочу сказати, що сьогодні перемогла наука. Видатний давньогрецький філософ Сократ зробив свого часу висновок: «Чим більше я знаю, тим більше я не знаю». Людина приходить у світ для того, щоб постійно вдосконалювати, насамперед – себе, свій духовний світ, свої знання, уміння, навички, здібності. Саме тому протягом, майже, всього життя людина наполегливо навчається. І не важливо чоловік ти чи жінка. Важливо лише те, що всі ми відчуваємо потребу в збагаченні знаннями, отриманні задоволення від інтелектуальної спроможності.  Тож будьте розумними!!!!

Ведучий. А великий  російський  письменник  Л.Толстой  казав,  що  людину можна оцінювати дробом, знаменник якого становить те  хороше, що вона думає про себе сама, а чисельник — те хороше,  що  про  цю  людину  думають  інші.  Бажаємо  усім щоб чисельник цього дробу був рівний знаменнику,  щоб  щастя  додавалося,  а  горе  віднімалося,  щоб  достаток  множився,  а любов ділилась.

 

docx
Додав(-ла)
Манзюк Тетяна
Пов’язані теми
Фізика, Сценарії
Додано
20 січня 2023
Переглядів
1047
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку