Інтелектуальна гра "Чи знаєте ви, що ..."

Про матеріал

Узагальнити, систематизувати і поглибити знання учнів з навчальних предметів; сприяти подальшому розвитку пізнавальних здібностей, самостійному вивченню предметів, розширенню світогляду учнів; створити умови для активного повторення матеріалу з навчальних предметів, демонстрації учнями свого кругозору, начитаності, вміння орієнтуватися в будь-яких умовах; пробуджувати інтерес до предметів гуманітарного та природничо-математичного циклу. Дати можливість кожному учню проявити активність, показати рівень своєї підготовки; сприяти розвитку навичок міжособистісного спілкування.

Перегляд файлу

 

Інтелектуальна гра «Чи знаєте ви, що…»

 

 
Мета. Узагальнити, систематизувати і поглибити знання учнів з навчальних предметів; сприяти подальшому розвитку пізнавальних здібностей, самостійному вивченню  предметів, розширенню світогляду учнів; створити умови для активного повторення матеріалу з навчальних предметів, демонстрації учнями свого кругозору, начитаності, вміння орієнтуватися в будь-яких умовах; пробуджувати інтерес до предметів гуманітарного та природничо-математичного циклу. Дати можливість кожному учню проявити активність, показати рівень своєї підготовки; сприяти розвитку навичок міжособистісного спілкування.

Хід змагання

Ведучий. Добрий день, шановні гості!

Ведучий. Дорогі товариші!

Ведучий. Ми сьогодні по заслузі…

Ведучий. Вас вітаємо від душі!

Ведучий. Доброю традицією в нашій школі стало проведення пізнавально-розважальних заходів. Сьогодні ми зібралися тут для того, щоб провести інтелектуальну гру «Чи знаєте ви, що…». Метою її є поглиблення знань з навчальних предметів. Щоб розпочати гру, ми маємо запросити учасників. Запрошуємо учасників до гри.

Привітання учасників гри.

  1. Добрий день вам, люди добрі!                         Щиро просим на змагання!                                                                                                                                               Раді вас у нас вітати,                                                                                                                                                         Щастя і добра бажати!

 

  1. Добрий день вам, любі друзі,                     Та якщо вже мова в нас про те,                                                                                                                   То нехай він дійсно добрим буде,                                                                                                                            Хай усім нам радість принесе.

 

  1. Ми шлемо вам привіт гарячий,                Бажання щастя і удачі.                                                                                                                                         Та ще здоров’я зичимо вам,                                                                                                                              Найкращим в світі вчителям.

 

  1. Ми про себе вам розкажемо:         Про що ми мріємо, з ким дружимо,

Що полюбляємо робити?

Вчитись, вчитись, і ще раз вчитись.

 

  1. І дійсно, всі ці шкільні роки 

Ми залюбки вчимо уроки.

Бо хочемо багато знати,

Щоб потім знаними у світі стати.

 

  1. Все, що навколо, при чому живем,
    Словом «природа» ми звично зовем.
    Знати природу і вміти в ній жити
    Гуманітарні і точні науки вчать –                              То і їх нам хвалити!

   

Ведучий. Сьогодні ви зможете показати не тільки знання вивченого матеріалу, але й уміння міркувати, зіставляти, знаходити вихід із складних ситуацій.

Ведучий. Гра є гра, і, як у кожній грі, є переможці і переможені. І не має значення, хто сьогодні переможе, кому більше поталанить.

Ведучий. Нехай під час змагань пануватимуть кмітливість, наполегливість, впевненість, довіра та допомога один до одного. Усі ці складові допоможуть вам отримати перемогу. Хай усім вам щастить!

Ведучий. Щоб у змаганнях чітко                                          Проходили моменти,                                                                                                                                                          Нам допомагатимуть                                                                                                                                                                     Сьогодні асистенти!                                                                                                                                                  А щоб змагання було чесним,                                                                                                                                    Нам вибрати журі почесне                                                                                                                                    Потрібно разом з вами, друзі.                                                                                                                                    Хто ж буде в цім почеснім крузі?                                                                                                                              (Оголошується склад журі).

Ведучий. В усі часи розумних людей шанували, поважали і належним чином оцінювали їхні знання. Сьогодні ми проведемо змагання між учнями в інтелектуальному шоу, де всі присутні зможуть перевірити свої знання та інтелектуальні можливості.

Ведучий. За кожну правильну відповідь команда отримуватиме бали, які ми назвемо «РОЗУМЧИКИ». За кожне правильно виконане завдання команда отримуватиме відповідний бал «розумчик», і переможцем стане та команда яка отримає найбільшу кількість «розумчиків».

    
Ведучий. Та, як правило у кожній грі є свої закони: це закон ПОВАГИ, закон ЧАСУ, закон ЧІТКОСТІ. Порушення цих законів приводить до штрафу або повної дискваліфікації.
Кожну команду очолює капітан, тому пропоную кожній команді обрати капітана і придумати назву своїй команді.

Ведучий. Найголовніше – погода в домі.                                        На заході, де знаходяться ведучі,                                                                                                                     Погодні умови будуть чудові.

Ведучий. Світитиме яскраво сонце.                                        Можна буде гарно провести час.                                                                                                                     Не забудьте про своє завдання -                                                                                                                      Здивувати гарними знаннями нас.

Ведучий. На півдні, де знаходяться глядачі,                                       Місцями будуть шквали, град, дощі -                                                                                                                     Що символізують щирі вболівання,                                                                                                                     За гравців хвилювання.

Ведучий. А на іншій території – сонце,                                        Яке зумовлює спокійні атмосферні фронти.                                                                                                       На таку територію можна впевнено йти.

Ведучий. Нехай проблеми та незгоди                                        Не роблять вам в житті погоди.                                                                                                                                   Нехай вам щастить!                                          

Ведучий. Отже, в нас сформовані дві команди гравців – «Всезнайки» та «Допитливі». Для того, щоб визначити, кому першому відповідати розгадаємо ребуси. Яка команда першою розгадає даний ребус (???), тій і відповідати.

Ведучий.  В наших змаганнях буде 4 тури: «Люби, вивчай рідну мову»; «Змагання юних математиків»; «Знай, люби, бережи…»; «Юні літературознавці».

Ведучий. Мова кожного народу,                                         Неповторна і – своя.                                                                                                                                                 В ній гримлять громи в негоду,                                                                                                                                   В житі – трелі солов’я.                                                                                                                                                  На своїй природній мові                                                                                                                                                 І потоки гомонять,                                                                                                                                                 Зелен-клени у діброві                                                                                                                                                 По-кленовому шумлять.             

Ведучий. Солов’їну, барвінкову,                                         Колосисту – на віки -                                                                                                                                                 Українську рідну мову                                                                                                                                                 В дар дали мені батьки.                                                                                                                                                 Берегти її, плекати                                                                                                                                                 Будем всюди й повсякчас,                                                                                                                                   Бо ж єдина – так, як мати -                                                                                                                                   Мова в кожного із нас.

Ведучий. Обом командам успіхів                                         Ми з вами побажаємо,                                                                                                                                                 І перший тур змагання                                                                                                                                                 Відразу починаємо!

Ведучий. Перший тур має назву «Люби, вивчай рідну мову».

 Запитання для І команди

  1. Скільки букв в українському алфавіті? (33).
  2. Назвіть останній відмінок української мови. (кличний).
  3. Яка буква в українській мові не має відповідного звуку. (Ь).
  4. Скільки звуків у слові «кущ»? (4).
  5. Рід іменника «сирота». (спільний).
  6. Що необхідно зробити, щоб повільна дія «висипати» швидко закінчилась? (змінити наголос: висипати).
  7. Що стоїть між стелею і підлогою? (буква і).
  8. На яке питання не можна відповісти «ні»? ( «Ти мене чуєш?»).
  9. Чи можна з кози зробити козака? (коза + к).
  10. Чого багато має золото, менше озеро, ще менше море, і зовсім не має ріка? (букву о).

Запитання для ІІ команди

  1. Скільки голосних в українській мові? (6).
  2. Який знак в українській мові не є розділовим? (Дефіс, апостроф).
  3. Поставте займенник «себе» в Називному відмінку. (немає Н.в.). 
  4. Скільки звуків у слові «ходжу»? (4).
  5. Чуже мовлення, передане дослівно. (Пряма мова).
  6. Що знаходиться всередині школи? (буква О).
  7. Чим закінчується зима і весна? (буквою А).
  8. На яке питання не можна відповісти «так»? («Ти спиш?»).
  9. Що треба зробити, щоб майка злетіла? (Поміняти першу букву: чайка).
  10. Що мають береза, дуб, бук, яблуня, але не мають ні клен, ні вишня? (Букву Б).

 

Ведучий. Поки журі підрахує «РОЗУМЧИКИ», які команди отримали за відповіді в     І турі, ми послухаємо пісню____________________________ у виконанні______________________.

 

Ведучий. А тепер послухаємо результати І туру, які оголосить журі. (Оголошення результатів).

Ведучий.  І сурова, й солов’їна
                  Математики країна.
                  Праця тут іде завзята,
                  Вмій лиш спритно рахувати,
                  Вмій ділити, віднімати,
                  Множити швидко і додавати,
                  Вмій кмітливо все збагнути,
                  Першим в відповіді бути.

Ведучий. Наступним етапом в нашій роботі  будуть змагання юних математиків. Завдання лежать на 4 секторах. Кожна команда має право вибирати завдання з будь-якого сектора. Обидві команди відповідають на ту саму кількість запитань.

   1 сектор – «Світ дробів».                                      2 сектор – «Світ цікавого».                                                                                                                                                  3 сектор – «Світ многокутників».                                                                                                                                    4 сектор – «Світ натуральних чисел».

 

Світ натуральних чисел

1. Яке число дорівнює кількості букв у його назві? (Три).

2. Назвати три числа, сума і добуток яких рівні. (1; 2; 3).

3. Скільки є трицифрових чисел? (900).

4. Назвати суму найменшого двоцифрового та найбільшого натурального чисел.        

(Неможливо).

5. Скільки разів зустрічається цифра 5 у запису чисел від 1 до 99? (20).

6. До двоцифрового числа дописали зліва цифру 5. На скільки при цьому збільшилося число? ( На 500).

7. Яке натуральне число дорівнює сумі всіх попередніх? ( 3= 1+2).

8. Скільки треба додати до найменшого двоцифрового числа, щоб отримати найбільше трицифрове число?  (989).

9. Скільки треба додати до найбільшого трицифрового числа, щоб отримати найменше чотирицифрове число? (1)

10. У числі 421 закреслили цифру 2. На скільки зменшилося число? (На 380).

 

Світ цікавого

1. На даху 7 горобців. Кішка впіймала та з’їла одного. Скільки горобців залишилося?  

(Жодного).

2. 5 кіп і 7 кіп сіна склали разом. Скільки вийшло кіп? (1).

3. Два батьки та два сини впіймали три карасі, кожний по одному. Як це може бути?

(Це дід, син і внук).

4. У будинку 5 кімнат. Із однієї зробили дві. Скільки стало кімнат? (6).

5. Шість картоплин у каструлі зварилися за 24 хв. За скільки звариться одна картоплина? (За 24 хв).

6. Над річкою летіли 1 голуб, 1 щука, 2 синиці, 2 стрижі, 5 чайок. Скільки птахів летіло? (10).

7. Катруся з дуба рвала груші, у кошичок складала: дві татові і дві матусі, три братику і три Катрусі. Скільки всього було груш? (Жодної).

8. Мельник прийшов до млина. У кожному кутку він побачив по три мішки, на кожному мішку сиділо по три кішки, кожна кішка мала по три кошеняти. Скільки ніг  всього у млині? (Дві, у мельника).

9. До школи йшло 5 хлопчиків, а назустріч їм – 4. Скільки всього дітей ішло до школи? (5).

10. Між 10 стовпами треба натягнути сітку. Відстань між двома найближчими стовпами 3м. Скільки метрів сітки треба? (27м).

 

Світ многокутників

1. Периметр прямокутника 20 см. Одна зі сторін на 2см більша від іншої. Знайти сторони прямокутника. (4см і 6см).

2. На скільки збільшиться периметр квадрата, якщо кожну його сторону збільшити на 5см? (На 20 см).

3. К трикутника відрізали два кути. Скільки кутів залишилося? (5).

4. З куска дроту утворили квадрат зі стороною 6см. Потім розігнули дріт і утворили з нього трикутник з рівними сторонами. Яка сторона трикутника? (8см).

5. Площа квадрата 64 см². Яка його сторона? (8 см).

6. Знайти довжину ламаної, що складається з 5 ланок, якщо її перша ланка дорівнює 1см, а кожна наступна вдвічі більша за попередню. (31см).

7. Ребро куба 4см. Знайти його об’єм. (64см³).

8. На прямій взяли 4 точки. Скільки всього утворилося відрізків, кінцями яких є ці точки? (6).

9. Чому дорівнює сторона квадрата, периметр якого втричі більший за периметр прямокутника зі сторонами 2см 4см?   (9см).

10. Чому дорівнює сторона рівностороннього трикутника, периметр якого удвічі менший за периметр квадрата зі стороною 12см?   (8см).

 

Світ дробів

  1. Скільки хвилин у 1,5 год?  (90 хв).
  2. ⅖ якого числа дорівнюють 10?  (25).
  3. Знайти кут, якщо він становить ⅙ прямого.  (15˚).
  4. Половина якого числа дорівнює 10?  (20).
  5. Кавун важить 2кг і ще половину своєї маси. Скільки важить кавун?  (4кг).
  6. Яку частину доби становлять 12год?  ( ½).
  7. Що більше: ⅔ чи  ⅖ ?  ( ).
  8. Записати 12 у вигляді дробу із знаменником 3.    (  ³⁶⁄₃ ).
  9. Книга коштує 3грн і ще  ⅔ її ціни. Скільки коштує книга?  ( 9грн).
  10. Увесь шлях – 200км, ³⁄₄ шляху туристи проїхали. Скільки кілометрів залишилося проїхати?   (50км).

 

Ведучий. «Змагання юних математиків» завершено. Всі ви намагалися відповідати правильно на запитання. Тепер слово за нашим компетентним журі. Поки журі підраховує результати другого туру -  коротка музична пауза (або поезія).

 

Ведучий. Слово надається нашому журі.

 

Ведучий.  Жодне командне змагання не буває без конкурсу капітанів. Отже, тепер конкурс капітанів. (…).  

 

Запитання для капітана І команди

  1. На яке питання не можна відповісти «ні»? ( «Ти мене чуєш?»).
  2. Яке натуральне число дорівнює сумі всіх попередніх? ( 3= 1+2).
  3. Як називається те дерево, яке влітку в білий пух одягається?  (Тополя).
  4. Закінчити прислів’я:                        Хто рано посіє, … (той рано й пожне).                                                                                     Наша сила - … (сім'я єдина).                                                                                                                 Свій край – як рай, … (чужа країна – як домовина).

Запитання для капітана ІІ команди

  1. На яке питання не можна відповісти «так»? («Ти спиш?»).
  2. Скільки треба додати до найбільшого трицифрового числа, щоб отримати найменше чотирицифрове число? (1)
  3. Куди занесені рідкісні види?  (У Червону книгу).
  4. Закінчити прислів’я:                        Зробив діло - … (гуляй сміло).                                                                                                                 Праця чоловіка годує, … (а лінь марнує).                                                                                     Маленька праця краща за … (велике безділля).

 

Ведучий. Були у матері-природи                                         Дві донечки такої вроди!                                                                                                                                   Хто їх побачив хоч на мить -                                                                                                                                   Не міг забути й розлюбить.                                                                                                                                   Голубооку звали Флора.                                                                                                                                                 У неї очі, наче зорі,                                                                                                                                                 Завжди замріяна, тендітна,                                                                                                                                   Ласкава, ніжна та привітна.

 

Ведучий. А Фауна – швидка, як вітер, -                                         Могла за птахами летіти,                                                                                                                                   І за оленями стрибати,                                                                                                                                                 І з білочками пустувати.                                                                                                                                                 Обидві світ живий любили                                                                                                                                   І так його боготворили,                                                                                                                                                 Тож вирішила мудра мати                                                                                                                                   У владу їм подарувати:                                                                                                                       

 

Ведучий. Мрійливій Флорі – світ рослинний,                                       А жвавій Фауні – тваринний,                                                                                                                                   Щоб світ живий оберігали,                                                                                                                                   Від всього злого захищали.                                                                                                                                   Живуть в легендах і донині                                                                                                                                   Живого світу дві богині.

 

Ведучий.  Переходимо до наступного туру нашої інтелектуальної гри, яка має назву «Знай, люби, бережи…».

 

 

Запитання для І команди

  1. У якого дерева білий стовбур?  (У берези).
  2. Якщо смородина – кущ, то вишня - …  (дерево).
  3. Хто носить на собі голки? (Їжак).
  4. Які птахи не літають?  (Пінгвін, страус).
  5. Бічний орган рослини, слугує для фотосинтезу.  (Листок).
  6. Куди занесені рідкісні види?  (У Червону книгу).
  7. Які дерева взимку зелені?  (Ялина, сосна).
  8. Які тварини взимку впадають у сплячку?  (Ведмідь, їжак, змії).
  9. Які птахи прилітають до нас навесні з півдня?  (Граки, жайворонки, лелеки). 
  10. Як називається те дерево, яке влітку в білий пух одягається?  (Тополя).

 

Запитання для ІІ команди

  1. У яких квітів на стеблі є гострі колючки?  (У троянди).   
  2. Якого птаха називають лісовим лікарем?  (Дятла).
  3. За якою ознакою можна відрізнити оленя від інших тварин?  (За рогами).
  4. Яке дерево схоже на ялину?  (Сосна).
  5. Який птах відкладає яйця в чужі гнізда?  (Зозуля). 
  6. Яку тварину називають королем пустелі?  (Верблюда).
  7. Пухкий родючий шар Землі.  (Грунт).
  8. Які рослини садять цибулинами?  (Цибулю, часник, лілію та ін.).
  9. Заєць стрибає, а вуж … (повзає).

10. Які дерева не знають листопаду?   (Ялина, сосна, кедр).

 

Ведучий.  Третій тур позаду. Наше журі  підраховує кількість балів, здобутих командами. Тим часом ми з вами послухаємо і запам’ятаємо, що потрібно знати, любити і берегти нашу природу.  ( пісня чи поезія… ).

 

Ведучий. Слово для оголошення результатів третього туру надається шановному журі. (Оголошується результат).

 

Ведучий. Ми підходимо до завершення гри. Залишається останній тур - «Юні літературознавці». Зберіться з силами, налаштуйтеся на останній вирішальний удар.

 

Ведучий. Знаю, звідки радість, щастя і пісні, -                                        Це, як сонце зранку у моїм вікні,                                                                                                                     Це, як роси ніжно сяють на квітках,                                                                                                                     На взеленених полях.                                                                                                                                                 Це, як чути мови ніжнотонний плин,                                                                                                                     Кожне слово дивне – сяєво перлин.

 

Ведучий. Отже, розпочинаємо змагання.

 

Запитання для І команди

  1. Перший український Президент.  (М. Грушевський).
  2. Більший від оповідання розповідний твір.  (Повість).
  3. Що у світі найшвидше?  (Думка).
  4. Який князь хрестив Русь?  (Володимир).
  5. Від чийого імені отримав назву руський алфавіт?  (Кирило, кирилиця).
  6. Закінчити прислів’я:                        Хто рано посіє, … (той рано й пожне).                                                                                     Наша сила - … (сім'я єдина).                                                                                                                 Свій край – як рай, … (чужа країна – як домовина).
  7. Прочитати скоромовку:                               Принеси, синку, синьку,                                                                                                                              підсинить мама косинку,                                                                                                                              підсинить тобі сорочку -                                                                                                                              піднеси ж синьку, синочку.
  8. Написати чотиривірш за поданими римами:                                     …… мова                                                                                                                                                          …… молода                                                                                                                                                          …… слово                                                                                                                                                          …… вода

 

Запитання для ІІ команди

  1. Змалювання в літературі картин природи або будь-якого незамкненого простору.                                         (Пейзаж).
  2. Вигадане ім’я, під яким автор друкує свій твір.  (Псевдонім).
  3. Віршований твір, який призначений для співу.  (Пісня).
  4. Всі види невіршованої мови художніх творів.  (Проза).
  5. Узагальнена, образна, головна думка.  (Ідея).
  6. Закінчити прислів’я:            Зробив діло - … (гуляй сміло).                                                                                                                 Праця чоловіка годує, … (а лінь марнує).                                                                                     Маленька праця краща за … (велике безділля).
  7. Прочитати скоромовку:            Раз розказували жваво                                                                                                                                     Ґава паві, гаві пава.                                                                                                                                     Пава гаві, паві ґава.                                                                                                                                     Ґава паві, гаві пава,                                                                                                                                     Ну ж і парочка цікава!
  8. Написати чотиривірш за поданими римами:                                    ….. дитини                                                                                                                                               …… єдина                                                                                                                                                …… дбає                                                                                                                                               …… навчає

 

Ведучий.  Нарешті наші змагання підійшли до завершення. Зараз наше компетентне журі підрахує кількість балів, отриманих командами, і ми дізнаємось, яка команда набрала найбільшу кількість «РОЗУМЧИКІВ».

 

Ведучий. Слово  має наше справедливе журі. (Оголошуються результати).

 

Ведучий. Учасники гри вдячні вам за те, що ви уважно їх вислухали.

 

Учень 1. Багато доріг нам життя подарує,                                      Багато приток у життєвій ріці,                                                                                                                                  Та кожний дорогу свою вибирає.                                                                                                                    Одну з них обрали і ви у житті.

 

Учень 2. Якщо Ви учитель – Ви добра людина,                                                   Якщо Ви учитель – то любите труд,                                                                                                                    Якщо Ви учитель – дорога єдина,                                                                                                                    Якщо лише люди в майбутнє ідуть.

 

Учень 3. Ви юні, щасливі, красиві і дужі.                                      Ви мудрі, творчі, кмітливі.                                                                                                                                  Навчайте ви діток у праці і дружбі -                                                                                                                     Прекрасне творить вам під силу.

 

Учень 4. Ви знайдете друзів досвідчених в школі.                                     Дістать добрі зерна вони допоможуть                                                                                                                    І виростить квіти на вашому полі,                                                                                                                    І твердо стояти на вашій дорозі.

 

Учень 5. Дерзайте ж, творіть і щоденно навчайтесь!                                     У ваших руках світлий промінь життєвий.                                                                                                      Тож темних місцин не лякайтесь!                                                                                                                    Хай буде правдивим ваш шлях і суттєвим!

 

Учень 6. Вітаючи вас, молодих вчителів,                                       Ми кажемо вам в найщирішому слові:                                                                                                                       - Здійсниться хай все, що хотів,                                                                                                                       - Щасливі будьте, мудрі і здорові!

docx
Додано
15 липня 2018
Переглядів
1102
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку