Мета ранкової зустрічі: створення спільноти в групі, розвиток навичок спілкування, соціальних навичок: дати дітям відчуття приналежності,вчити піклуватися один про одного, розвивати уміння говорити і слухати один одного;виховувати у дітей любов, людяність, доброту, почуття відповідальності за майбутнє нашої планети, нашої Землі.
Ранкова зустріч «Міжнародний День Землі»
Мета: познайомити учнів з особливостями вітання мешканців різних країн світу; з історією відзначення Дня Землі; формувати в учнів екологічно активну позицію, прагнення діяти для збереження довкілля, розвивати загальнокультурні навички,; виховувати любов до природи та бережливе ставлення до неї.
Обладнання: малюнки, екологічна казка.
Хід ранової зустрічі
І. Вітання
- Діти, станьте буль ласка в коло і візміться за руки. Сьогодні ми з вами привітаємося один з одним по особливому. Можливо хтось із вас знає як вітаються люди різних країн світу, то покажіть, а ми повторимо за вами.
Пропоную вам привітатися як (учні вітаються один з одним, уявляючи, що вони жителі певної країни):
Покажіть, як вітаються жителі нашої країни?
Ось таке розмаїття вітань оточує нас на сьогоднішній день. Але не зважаючи на те, що ми досить різні, багато країн об'єднують екологічні проблеми нашої планети. Тому і відзначають дуже особливий день, а який, ви дізнаєтесь згодом.
Зараз пропоную вам виконати ще одну вправу:
Подібність і відмінність. Ведучий: « Люди спілкуються, бо вони схожі або відмінні один від одного. Давайте знайдемо відмінності і схожість один з одним. Кожен з вас повинен вимовити фазу, звертаючись до сусіда справа: “Ми з тобою схожі, тим що … (називається будь – яка ознака “схожості “), відрізняємося тим, що … (називається будь – якої ознака “відмінності “). Наприклад: “Ми з тобою схожі, тим що любимо тварин, а особливо кішок, але відрізняємося тим що я люблю їсти пломбір з солоним огірком.”
ІІ. Обмін інформацією.
ІІІ. Групове заняття.
1.Робота в групі.
Діти об’єднуються в групи по 5 чоловік і на заготовці (а саме на пелюстках) малюють, або записують те, що вони можуть зробити для покращення екології Землі. (Див. додаток) Потім презентують.
2. Читання та обговорення казки на екологічну тематику «Ведмедик Бо» (Див. додаток 2)
- Діти, чи сподобалась вам казка?
- Яку добру справу зробили мешканці лісу?
- Який висновок з прочитаного ми можемо зробити?
- Чи можна планету Земля назвати нашим домом? Чи потрібно її берегти? Чому?
ІV. Щоденні новини.
Після оголошення та вивішення учнями щоденних новин, вчитель пропонує дітям записати та прикріпити питання, які їх цікавлять стосовно Міжнародного Дня Землі та разом знайти відповіді на них протягом дня.
По закінченню ранкової зустрічі діти з учителем беруться за руки та бажають один одному цікавого та продуктивного дня.
Додаток 1
Додаток 2
Ведмедик – Бо
Казка Карпенко А.Б.
У одному лісовому царстві, біля високого дуба, жив мудрий та сильний ведмедик – Бо. Він дуже любив свій ліс та його мешканців. Особливо йому подобалось спостерігати за тим, що відбувається навколо. Ось дуб опустив свій листочок з недостиглим жолудем. Ось мураха повзе по зеленій траві, несе додому розчавлену ягоду суниці. Дика бджола дзижчить над галявиною. Значить десь поблизу, у старому дуплі її дім. Де-не-де стрибають по гілках безтурботні маленькі синички. Стукає по дубовому стовбуру дятел у червоній шапочці. Цей трудяга витягає з-під кори шкідливих для дерев комах.
Та одного разу лісову тишу порушив
жахливий та пронизливий крик зайчика, який
щодуху мчав до ведмедика.
Де ми будемо жити?
Бо намагався думати швидко, але нічого не виходило. Та ж ось у нього виникла ідея. Ведмедик зібрав усіх лісових мешканців та сказав:
І почав роздавати кожному завдання.
Кроти та миші - землерийки обкопували місце, де розгулялось полум’я, щоб воно не розповсюдилось по всьому лісові. Метелики та жуки літали навколо вогню і задували його крильцями. Птахи та звірі кинулись до річки по воду. Шпаки, чижі, дятли підіймалися високо у небо і заливали вогонь водою згори, а олені, лосі, вовки, рисі, лисиці гасили його з боків.
Нарешті, доклавши купу зусиль та сил, тварини перемогли пожежу. Усі були дуже стомлені, але неймовірно щасливі.
На місці, де вигоріли трава та квіти, білочки з зайчиками посадили нові рослини. А ведмедик - Бо зробив величезний стенд, де написав: «Люди! Бережіть ліс! Адже це цілий світ,наповнений життям!». І поставив його край дороги, що вела до лісу.