14 квітня о 15:00Вебінар: Дистанційне навчання: від побудови системи до зміни цінностей

Інтелектуальна гра для учнів 6-х класів «Географічний калейдоскоп»

Про матеріал
Дана розробка дозволить в ігровій форм розширити, удосконалити та систематизувати знання учнів з загальної географії, повторити географічну номенклатуру.
Перегляд файлу

Інтелектуальна гра для учнів 6-х класів

 «Географічний калейдоскоп»

 

Мета: в ігровій форм розширити, удосконалити та систематизувати знання учнів з загальної географії, повторити географічну номенклатуру;

активізувати пізнавальну діяльність, розвивати інтелектуальні здібності, логічне мислення, уміння висловлювати та відстоювати власну думку, аргументувати її;

сприяти підвищенню інтересу учнів до вивчення географії; розширити світогляд, створювати умови для самовираження особистості учнів, стимулювати прагнення до самовдосконалення;

виховувати любов до природи.

 

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 У грі беруть участь команди по 6 учасників. Вболівальники кожного з класів сідають у залі компактно, групами. Вони також беруть участь у грі.

Правила проведення гри:

  • за порушення дисципліни (підказку, викрики) журі має право зняти з команди бали, або ж не зараховувати відповіді;
  • команда має емблему, назву;
  • за ігровий стіл сідають 6 членів команди;
  • команда сигналізує про готовність давати відповідь на запитання піднятим папорцем.

 

ІІ. ПРОВЕДЕННЯ ІГРОВИХ ЕТАПІВ

Ведуча. Сьогодні між командами змагання,                                                                                                Нехай образ не буде серед вас,                                                                                                                                   Бо переможцем або переможеним                                                                                                               Сьогодні може бути хтось із вас.                                                                                                                                                                                                                                                      

Сьогодні ми зібрались на географічний калейдоскоп , щоб визначити найрозумніших, найспритніших.


І конкурс

«Візитка»

 Команди по черзі представляють свою назву і девіз.

 

ІІ конкурс

«Дуель на швидкість»

Командам пропонуються запитання на швидкість, за кожну вірну відповідь  1 бал.

  1. Шлях Землі навколо Сонця –це… (Орбіта)
  2. Найдовша паралель                     (Екватор)
  3. Найбільша пустеля                       (Сахара)
  4. Найдовша гірська система           ( Кордильєри – Анди)
  5. Півколо, що з’єднує два полюси це…(Меридіан)
  6. Що знаходиться в центрі Землі   (Ядро)
  7. Найменший океан                         ( Півн. Льодовитий)
  8. Найвищі гори                                  (Гімалаї)
  9.  Кут між напрямом на північ і на будь-який предмет –це.. (Азимут)
  10.  Найдовший меридіан    (Немає всі однакові)

 

ІІІ конкурс

«Таємничий незнайомець»

  1. На картині Карла Брюлова зображено місто Помпеї, що було засипане вулканічним попелом. Який вулкан став причиною трагедії?
  2. Ця єдина точка Північної півкулі не бере участі в добовому обертанні Землі навколо її осі. Тут немає добової зміни дня і ночі, нема ні довготи, ні східного, західного чи південного напрямку, будь-яка точка Землі завжди розміщена по відношенню до неї тільки в одному напрямку. Якому? Що це за точка ? ( Північний полюс )
  3. Що називають «бронею» нашої планети?


ІV конкурс

«Картографічний»

Як відомо Земля умовно поділяється на Пн, Пд, Зх і Сх. півкулі.

Умова: кожна команда одержує по 4 картки: Пн, Пд, Зх, Сх.

Завдання командам підняти  картки із назвами тих півкуль, в яких знаходяться  названі  географічні об’єкти .

Наприклад,  «Україна» – треба підняти таблички з написами (Пн і Сх).

Час відповіді  триває, до тих пір, поки одна із команд не підніме правильну відповідь . Якщо ведучий каже «Стоп», то була піднята правильна відповідь.

 Географічні об’єкти:

  • Австралія   (Пд. Сх.),
  • Тихий океан  (Пн. Пд. Зх. Сх.), 
  • Антарктида  (Пд. Зх. Сх.),
  • Північна Америка (Пн. Зх.),  
  • Гренландія   (Пн. Зх.),
  • Африка   (Пн. Пд. Зх. Сх.), 
  • Мадагаскар  (Пд. Сх.),

Південна Америка (Пн. Пд. Зх.). 

 

V конкурс

«Що зайве?»

Командам по черзі зачитується ряд географічних термінів. Гравцям потрібно виділити зайве слово і пояснити причину.

1. Альпи, (Сахара), Гімалаї, Карпати

2. Колумб, (Шекспір), Амундсен, Магеллан

3. Річка, озеро, (море), болото

4. Мусон, пасат, бриз, (туман)

 5. (Орбіта), комета, планета, астероїд

 


VІ конкурс

«Розумники»

 Команди відгадують загадки

Тип земної кори

  1. Є у світі диво-торт.

Ангел спік його чи чорт?

Має тисячу принад,

Три шари у нім підряд.

Та скажу я, друже, все ж –

Ти їх, любий, не вгризеш,

Бо, нажаль, усі вони

В кілометри товщини.

(Материкова земна кора)

Про дію яких сил розповідається?

  1. Вітер щоки роздуває,

Річка берег розмиває.

Сонечко сміється.

Корінь землю розпихає,

А черв’як її ковтає.

Як же це все зветься?

 (Дія зовнішніх сил Землі)

Острів біля берегів Північної Америки

  1. Острів дивний в океані

Вік живе в брехні-обмані.

Довжелезний, широченний,

Хвалиться, що він зелений,

А в самого – лід на спині,

Тож від холоду – аж синій.

Але гордий, як барон,

Бо – відомий чемпіон.

(Гренландія)


VІІ конкурс

«Словниковий»

  1. Айсберг це не вулкан, а ...
  2. Екватор це не річка, а ...
  3. Гейзер це не гора, а ...
  4. Бархан це не водоспад, а ...
  5. Компас це не планета, а ...
  6. Літосфера це не острів, а...
  7. Град це не течія, а ...
  8. Комета це не рівнина, а ...
  9. Меридіан це не озеро, а ...
  10.            Магма це не печера, а ...

VІІІ конкурс

«Дослідники»

Командам за 2 хвилини потрібно знайти відповідність між назвами географічних приладів та їх призначенням.

  • барометр
  • компас
  • флюгер
  • гігрометр
  • термометр
  • сейсмограф
  • опадомір
  • нівелір

ІХ  конкурс

«Конкурс капітанів»

 За 1 хвилину з літер, які складають слово «КАРТОГРАФІЯ», скласти якомога більше слів. Це повинні бути іменники в однині, які є загальними назвами.

ІІІ. ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ

 Визначення переможців серед учасників. Оголошення результатів. Нагородження переможців гри.

doc
Додано
30 травня 2020
Переглядів
654
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку