Інтелектуальна гра для учнів 6-х класів
«Географічний калейдоскоп»
Мета: в ігровій форм розширити, удосконалити та систематизувати знання учнів з загальної географії, повторити географічну номенклатуру;
активізувати пізнавальну діяльність, розвивати інтелектуальні здібності, логічне мислення, уміння висловлювати та відстоювати власну думку, аргументувати її;
сприяти підвищенню інтересу учнів до вивчення географії; розширити світогляд, створювати умови для самовираження особистості учнів, стимулювати прагнення до самовдосконалення;
виховувати любов до природи.
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
У грі беруть участь команди по 6 учасників. Вболівальники кожного з класів сідають у залі компактно, групами. Вони також беруть участь у грі.
Правила проведення гри:
ІІ. ПРОВЕДЕННЯ ІГРОВИХ ЕТАПІВ
Ведуча. Сьогодні між командами змагання, Нехай образ не буде серед вас, Бо переможцем або переможеним Сьогодні може бути хтось із вас.
Сьогодні ми зібрались на географічний калейдоскоп , щоб визначити найрозумніших, найспритніших.
І конкурс
«Візитка»
Команди по черзі представляють свою назву і девіз.
ІІ конкурс
«Дуель на швидкість»
Командам пропонуються запитання на швидкість, за кожну вірну відповідь 1 бал.
ІІІ конкурс
«Таємничий незнайомець»
ІV конкурс
«Картографічний»
Як відомо Земля умовно поділяється на Пн, Пд, Зх і Сх. півкулі.
Умова: кожна команда одержує по 4 картки: Пн, Пд, Зх, Сх.
Завдання командам підняти картки із назвами тих півкуль, в яких знаходяться названі географічні об’єкти .
Наприклад, «Україна» – треба підняти таблички з написами (Пн і Сх).
Час відповіді триває, до тих пір, поки одна із команд не підніме правильну відповідь . Якщо ведучий каже «Стоп», то була піднята правильна відповідь.
Географічні об’єкти:
Південна Америка (Пн. Пд. Зх.).
V конкурс
«Що зайве?»
Командам по черзі зачитується ряд географічних термінів. Гравцям потрібно виділити зайве слово і пояснити причину.
1. Альпи, (Сахара), Гімалаї, Карпати
2. Колумб, (Шекспір), Амундсен, Магеллан
3. Річка, озеро, (море), болото
4. Мусон, пасат, бриз, (туман)
5. (Орбіта), комета, планета, астероїд
VІ конкурс
«Розумники»
Команди відгадують загадки
Тип земної кори
Ангел спік його чи чорт?
Має тисячу принад,
Три шари у нім підряд.
Та скажу я, друже, все ж –
Ти їх, любий, не вгризеш,
Бо, нажаль, усі вони
В кілометри товщини.
(Материкова земна кора)
Про дію яких сил розповідається?
Річка берег розмиває.
Сонечко сміється.
Корінь землю розпихає,
А черв’як її ковтає.
Як же це все зветься?
(Дія зовнішніх сил Землі)
Острів біля берегів Північної Америки
Вік живе в брехні-обмані.
Довжелезний, широченний,
Хвалиться, що він зелений,
А в самого – лід на спині,
Тож від холоду – аж синій.
Але гордий, як барон,
Бо – відомий чемпіон.
(Гренландія)
VІІ конкурс
«Словниковий»
VІІІ конкурс
«Дослідники»
Командам за 2 хвилини потрібно знайти відповідність між назвами географічних приладів та їх призначенням.
ІХ конкурс
«Конкурс капітанів»
За 1 хвилину з літер, які складають слово «КАРТОГРАФІЯ», скласти якомога більше слів. Це повинні бути іменники в однині, які є загальними назвами.
ІІІ. ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ
Визначення переможців серед учасників. Оголошення результатів. Нагородження переможців гри.