​Інтелектуальна гра – «Ерудит-шоу» «Молекулярна фізика», 10 клас

Про матеріал

Інтелектуальна гра – «Ерудит-шоу»

«Молекулярна фізика», 10 клас

Мета: Формувати навики застосування знань у новій нестандартній ситуації. Розвивати логічне мислення, пам'ять, уважність. Виховувати відповідальність за доручену справу, вміння прийти на допомогу другу.

Обладнання: Вислови про фізику та хімію, портрети вчених, прилади для дослідів, виставка літератури.

Хід проведення гри

«Найважливіше завдання цивілізації –

навчити людину мислити».

Т.Едісон

І.Вступна частина.

Добрий день, шановні гості! Вітаємо вас на інтелектуальній грі «Ерудит-шоу», присвяченій «Молекулярній фізиці», в якій беруть участь учні 10 класу.

Зустрічаємо команди:

- команду «Квант» …

- команду «Фотон»…

( Представлення учасників і капітанів команд)

Шановні команди на нашій грі присутні гості ( перелік всіх присутніх).

Як вже помітили члени команд і наші гості, що за ігровими столами є одне вільне місце. Його може зайняти один з наших гостей. Команди зробіть вибір.

Вибір зроблено, команди сформовано. Перш ніж розпочати гру познайомимось з координаторами-експертами нашої гри. (Представлення журі).

Нелегка робота давати оцінку творчості. В кожному конкурсі свої квоти балів. Лічильну палату сьогодні очолить…

Дотримуючись законів гри: законів поваги, закону часу, закону чіткості; розпочнемо наше «Ерудит-шоу».

ІІ. Порядок проведення гри.

1.І етап гри «Розминка» (додаток № 1): думай швидко, відповідай влучно, більше правильних відповідей за 1 хв., більше балів. Правильна відповідь – 1 бал.

2.ІІ етап гри «Великі відкриття» (додаток № 2). У кожної команди на столах листи-завдання з портретами великих вчених та перелік їх винаходів. Командам за 1 хвилину потрібно співставити портрет з переліком. З високим ступенем ерудиції командам буде не складно це зробити. За кожну вірну відповідь – 1 бал.

3.ІІІ етап гри «Розумники» (додаток № 3)

Дещо про умови:

1)На обговорення питання дається 30 секунд.

2)Кожне питання оцінюється двома балами.

4.ІV етап гри «Лабораторна робота». Учитель хімії разом з учнями – лаборантами демонструє дослід. (додаток № 4) Умови конкурсу: після уважного перегляду досліду вам необхідно пояснити його з фізичної точки зору (описати, які процеси відбуваються; вказати фізичні величини, які можливо обчислити за допомогою формул).

5.V етап гри «Лірична сторінка». До речі великі винахідники не весь час робили відкриття, займалися наукою. Вони вміли і відпочивати. І мали свої уподобання. Наприклад, ейнштейн мав другу професійну освіту – музичну. Це як він вважав, була його друга душа. А ось Томас Юнг був професійним циркачем, інкогніто виступав у цирку Единбурга. Абрам Федорович Йофоре грав на сцені. А гумористичні вірші Больцмана вам всім відомі.

Века стоит земная твердь,

На ней всего важнее Розум.

Мозгов ты можешь не иметь,

А физику учить обязан.

Она – царица всех наук,

(Но это строго между нами).

Чтоб вам не оторвало рук,

Не трогайте ее руками.

Через дві хвилини вам потрібно заримувати слова «Фізика, лірика, перемога, кохання».

Максимум балів за цей конкурс – 4 бали.

ІІІ. Підведення підсумків гри.

«Гра не є пустою забавою, це зміст життя дитини, її творча діяльність потрібна для її розвитку. У грі дитина живе і сліди цього життя глибше залишаються в ній, ніж слід дійсного життя».

К.Ушинський

Перегляд файлу

 

 

Інтелектуальна гра – «Ерудит-шоу»

 «Молекулярна фізика», 10 клас

 

Волок В.В., вчитель фізики,

 спеціаліст вищої категорії

 

Мета: Формувати навики застосування знань у новій нестандартній ситуації. Розвивати логічне мислення, пам'ять, уважність. Виховувати відповідальність за доручену справу, вміння прийти на допомогу другу.

Обладнання: Вислови про фізику та хімію, портрети вчених, прилади для дослідів, виставка літератури.

Хід проведення гри

«Найважливіше завдання цивілізації –

навчити людину мислити».

Т.Едісон

І.Вступна частина.

Добрий день, шановні гості! Вітаємо вас на інтелектуальній грі «Ерудит-шоу», присвяченій «Молекулярній фізиці», в якій беруть участь учні 10 класу.

Зустрічаємо команди:

  • команду «Квант» …
  • команду «Фотон»…

( Представлення учасників і капітанів команд)

Шановні команди на нашій грі присутні гості ( перелік всіх присутніх).

Як вже помітили члени команд і наші гості, що за ігровими столами є одне вільне місце. Його може зайняти один з наших гостей. Команди зробіть вибір.

Вибір зроблено, команди сформовано. Перш ніж розпочати гру познайомимось з координаторами-експертами нашої гри. (Представлення журі).

Нелегка робота давати оцінку творчості. В кожному конкурсі свої квоти балів. Лічильну палату сьогодні очолить…

Дотримуючись законів гри: законів поваги, закону часу, закону чіткості; розпочнемо наше «Ерудит-шоу».

ІІ. Порядок проведення гри.

  1. І етап гри «Розминка» (додаток № 1): думай швидко, відповідай влучно, більше правильних відповідей за 1 хв., більше балів. Правильна відповідь – 1 бал.
  2. ІІ етап гри «Великі відкриття» (додаток № 2). У кожної команди на столах листи-завдання з портретами великих вчених та перелік їх винаходів. Командам за 1 хвилину потрібно      співставити портрет з переліком. З високим ступенем ерудиції командам буде не складно це зробити. За кожну вірну відповідь – 1 бал.
  3. ІІІ етап гри «Розумники» (додаток № 3)

 Дещо про умови:

  1. На обговорення питання дається 30 секунд.
  2. Кожне питання оцінюється двома балами.

 

  1. ІV етап гри «Лабораторна робота». Учитель хімії Кліко Т.Г. разом з учнями – лаборантами демонструє дослід. (додаток № 4) Умови конкурсу: після уважного перегляду досліду вам необхідно пояснити його з фізичної точки зору (описати, які процеси відбуваються; вказати фізичні величини, які можливо обчислити за допомогою формул).
  2. V етап гри «Лірична сторінка». До речі великі винахідники не весь час робили відкриття, займалися наукою. Вони вміли і відпочивати. І мали свої уподобання. Наприклад, ейнштейн мав другу професійну освіту – музичну. Це як він вважав, була його друга душа. А ось Томас Юнг був професійним циркачем, інкогніто виступав у цирку Единбурга. Абрам Федорович Йофоре грав на сцені. А гумористичні вірші Больцмана вам всім відомі.

 

Века стоит земная твердь,

На ней всего важнее Розум.

Мозгов ты можешь не иметь,

А физику учить обязан.

Она – царица всех наук,

(Но это строго между нами).

Чтоб вам не оторвало рук,

Не трогайте ее руками.

 

  Через дві хвилини вам потрібно заримувати слова «Фізика, лірика, перемога, кохання».

   Максимум балів за цей конкурс – 4 бали.

 

ІІІ. Підведення підсумків гри.

 

  «Гра не є пустою забавою, це зміст життя дитини, її творча діяльність потрібна для її розвитку. У грі дитина живе і сліди цього життя глибше залишаються в ній, ніж слід дійсного життя».

К.Ушинський

 

(Слово надається журі. Привітання переможців.)

 

 

 

Додаток 1

Конкурс «Розумники»

Запитання команді «Квант»

  1. Твердий стан води. (Лід)
  2. Прилад для вимірювання атмосферного тиску. (Барометр)
  3. Куди дівається кінетична енергія тіла при його зупинці. (Переходить у внутрішню)
  4. Назвіть одиницю кількості речовини. (Моль)
  5. В яких одиницях вимірюють роботу. (У джоулях)
  6. Діелектрики – це провідники чи непровідники електрики. (Непровідники)
  7. Головне джерело світла на Землі. (Сонце)
  8. Англійський фізик, наукові праці якого стосувалися пружних деформацій. (Гук)
  9. Одиниця температури. (Градус)
  10.      Орган сприймання світла живими істотами. (Око)
  11.      Прилад для вимірювання швидкості руху. (Спідометр)
  12.      Лінія, вздовж якої рухається тіло. (Траєкторія)
  13.      Зміна форми тіла. (Деформація)
  14.      Як називається процес переходу рідини у пару. (Випаровування)
  15.      Якою ложкою краще їсти гарячу страву? Дерев’яною чи металевою? (Деревяною)

 

Запитання команді «Квант»

  1. Чи замерзає морська вода при 0 С? (Ні)
  2. Найменша частина простої речовини? (Атом)
  3. Хімічний елемент найлегший із газів. (Водень)
  4. Яку швидкість змінного руху автомобіля показує спідометр? (Миттєву)
  5. Тривалість одного оберта земної кулі. (Доба)
  6. Французький фізик, що вивів рівняння стану ідеального газу. (Клапейрон)
  7. Орган сприймання звукових хвиль. (Вуха)
  8. Найбільш поширена в природі рідина. (Вода)
  9. Прилад для визначення маси тіла. (Терези)
  10. Що допоможе найти голку в копні сіна? (Магніт)
  11. Вузькі трубочки з діаметром каналу товщиною з людську волосину. (Капіляр)
  12. Як називається прилад для вимірювання тиску рідини. (Манометр)
  13. Як називається відрізок, що має напрям? (Вектор)
  14. Чому в холодному приміщенні найпершими мерзнуть ноги? (Знизу холодне повітря)
  15. Коли вітер частіше ламає дерева? Влітку чи взимку? (Влітку)

 

 

Додаток 2

Конкурс «Великі відкриття»

 

1

Менделєєв Д.І.

(1834-1907)

Російський вчений,

склав періодичну систему елементів,

ввів поняття «критична температура»

2

Архімед
(287-212 до н.е.)

Давньогрецький вчений.

Встановив правило важеля.

3

Галілео Галілей

(1564-1642)

Італійський фізик та астроном. Відкрив закон падіння тіл, застосовував телескоп, відкрив супутники Юпітера, сонячні плями Венери

4

Попов О.С.

(1859-1906)

Російський вчений, винахідник радіо, професор.

5

Людвіг Больцман

(1844-1906)

Австрійський фізик-теоретик. Один з основоположників класичної статистичної фізики. В 1872 р. вивів основне кінетичне рівняння газів.

6

Жан Батист Перрен

(1870-1942)

Французький фізик і фізико-хімік.

 За допомогою дослідів обчислив значення числа Авогадро

7

Марія

 Складовська-Кюрі

(1867-1934)

Фізик і хімік, основоположник учення про радіоактивність речовин.

 Перша жінка удостоєна Нобелівської премії.

8

Ісаак Ньютон

(1643-1727)

Англійський фізик і математик.

 Відкрив закон руху тіл.

 

ДОДАТОК № 3

 

КОНКУРС « РОЗУМНИКИ»

 

 

  1. Чи відбудуться зміни в атмосфері Землі, якщо повністю зникнуть  

явища конвекції і дифузії? ( Так: дія сили тяжіння призведе до розподілу шарів повітря за масою молекул).

  1. Чи бачимо ми в повітрі пару так , як дим ?

( Ні, бо пара прозора і безбарвна ).

  1. Чи можна стверджувати, що речовини без запаху не випаровуються? ( Не можна )
  2. В якій воді – холодній, чи гарячій – більше повітря? ( у холодній воді , бо з підвищенням температури видалення повітря з води збільшується).
  3. Під ковпаком в замкнутому обємі стоять дві склянки : одна з прісною водою , а друга  -  з солоною, що спостерігатиметься з часом? ( Домішка солі заважає випаровуванню, тому тиск насичуючої пари над прісною водою буде більший ніж над солоною. Це призведе до підсиленої конденсації пари в рідину. Рівень прісної води зменшуватиметься, а солоної – збільшуватиметься.)
  4. Чи в усіх мостів закріплюють обидва кінці?  ( Щоб компенсувати теплове розширення, закріплюють тільки один кінець довгих мостів).
  5. Сиру дошку поставили біля стіни в кімнаті. Через деякий час дошка помітно пожолобилась. В який бік і чому? (Внаслідок випаровування поверхня, повернута до кімнати , скоротиться, тому горб викривленої дошки буде біля стіни).
  6.   Які пори – великі чи малі – в тепло ізолюючому матеріалі більше знижують його теплопровідність ? (Доцільніші малі пори, бо у великих  теплова енергія інтенсивно  переноситься через конвекцію).
  7. Чи змінюється з висотою відносна вологість повітря? (як правило, вологість повітря внаслідок зниження його температури з висотою зростає, дорівнює 100 % в хмарах і над хмарами з висотою зменшується).
  8.                  Чи залежить висота підняття води в капілярні від його нахилу до горизонту? ( Не залежить).
  9.                  Чи можна ртуттю забити в стіну гвіздок? ( Можна , охолодивши її нижче від точки замерзання).
  10. Як слід відпускати бензин  - за обємом , чи масою? ( За масою, оскільки виділення кількості теплоти при згорянні залежить від маси, а не об’єму).
doc
Додав(-ла)
Волок Вірак
Пов’язані теми
Фізика, 10 клас, Сценарії
Додано
25 квітня 2018
Переглядів
461
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку