Інтелектуальна гра “Еврика” з інформатики Тема: «Інформаційна система та її складові»

Про матеріал
Мета заходу: А) навчальна: узагальнити та поглибити здобувачів освіти з теми « Інформаційна система та її складові »; Б) розвиваюча: розвивати і поглиблювати знання та інтерес здобувачів освіти до інформатики, розвивати артистичні дані; В) виховна: виховувати згуртованість, почуття обов’язку, повагу до товаришів, вміння прислухатися до думки інших.
Перегляд файлу

        

 

 

 

 

 

 

 

Інтелектуальна гра “Еврика” з 
         інформатики

Тема: «Інформаційна система та  її складові»

5 клас

 

 

 

Виконав  викладач 

з  предмету  « Інформатика »

Ірха  М.Ю

 

 

 

 

 

.

 

 

Мета заходу:

 

А) навчальна: узагальнити та поглибити здобувачів освіти  з теми « Інформаційна  система  та  її  складові »;

Б) розвиваюча: розвивати і поглиблювати знання та інтерес здобувачів освіти до інформатики, розвивати артистичні дані;

В) виховна: виховувати згуртованість, почуття обов’язку, повагу до товаришів, вміння прислухатися до думки інших.

 

Хід заходу:

 

У грі беруть участь 2 команди, визначені попередньо за їх бажанням. Гра складається з 9 конкурсів.

 

Жеребкування

 

Перед початком конкурсів необхідно визначити, у якій послідовності учні будуть обирати тему у першому конкурсі. Для цього учасникам необхідно запустити на своїх робочих комп'ютерах текстовий процесор Microsoft Word, встановити шрифт розміром 72 пт.

Учитель задає учням питання, після чого вони повинні надрукувати відповідь у текстовому процесорі. Чия відповідь буде ближчою до правильної, той і буде перший обирати тему. Таким чином визначається послідовність вибору теми учнями. Учень, що переміг у жеребкуванні, отримує перший заохочувальний бал.

 

 

 

Питання:

У 1943 році в США була створена  перша ЕОМ Марк-1, основними елементами якої були електромеханічні реле. Ця машина досягала у висоту 2,5 метри. Як ви гадаєте: яку вона мала ширину? (17 метрів)

 

Конкурс 1 "Тема"

Учням пропонується у визначеній послідовності обирати тему та відповідати на її запитання без обмеження часу. Кожна правильна відповідь приносить учневі 1 бал.

 

 

Теми, що пропонуються учням:

  1. Клавіатура.
  2. Будова комп’ютера.

 

Запитання до тем

 

Клавіатура

  1. Клавіша, призначена для закінчення введення команди. (Еntег.)
  2. Клавіша для переходу з прописних літер на строчні та навпаки.

   (Сарs Lоск.)

  1. Клавіша для переривання роботи програми.

(Esc.)

  1. Клавіша призначена для вилучення символів ліворуч від курсора. (Васksрасе.)
  2. Клавіша для вилучення символів праворуч від курсора.

      (Dеlеtе.)

6. Клавіша для переміщення на початок поточного рядка.
(Ноmе.)

7. Клавіша для переміщення на кінець поточного рядка.
(Еnd.)

 

Будова комп'ютера

1. Комп'ютерний пристрій, призначений для записування та зберігання  великих обсягів даних та програм.

(Вінчестер.)

2. На якому пристрої розміщені спеціальні   роз'єми - слоти, а також
мікросхеми процесора та внутрішньої пам'яті?
(Материнська плата).

3. Стандартний   пристрій   для   введення   в   комп'ютер   алфавітної   і  цифрової інформації.

(Клавіатура.)

4. Пристрій для відображення текстової та графічної інформації.
( Монітор)

  1. Пристрій для друкування текстової і графічної інформації.

( Принтер).

  1. Пристрій для введення графічно - текстових даних з паперових носіїв в комп'ютер.

(Сканер.)

7. Пристрій для підключення комп'ютера до мережі Інтернет.
(Модем.)

 

 

 

 

 

Конкурс 2 "Стерті слова".

Кожна правильна відповідь приносить учневі 1 бал.

1 команда:

  1. Системний …
  2. Мої …
  3. Лазерний …
  4. Персональний …
  5. Жорсткий …
  6. Панель …
  7. Компакт …
  8. Мій …
  9. Операційна …
  10. Графічний …

     

     2 команда:

  1. Робочий …
  2. Електронна …
  3. Текстовий …
  4. Комп’ютерна …
  5. Microsoft…
  6. Рідкокристалічний …
  7.  Кольоровий …
  8. Напівжирний …
  9.  Права та ліва …
  10. Глобальна  …

 

Конкурс 3 “Практикум”

 

 Учням пропонується за 5 хвилин виконати практичне завдання в текстовому процесорі. Оцінюється швидкість та правильність. За перемогу у конкурсі – 5 балів.

 

Завдання:

 

  1. Завантажити текстовий процесор.
  2. Відкрити документ Практикум у папці Мої документи та відредагувати текст:

 

 

 

 

Завдання 1


„Розріжте" рядки
(кожен новий рядок починається з червоної літери)

ВСЕ ПОЧИНАЄТЬСЯ З МАМИ

Можна у світі чимало зробити: Перетворити зиму на літо, Можна пізнати стежки таємничі Та підкорити далеч космічну. Можна характер свій подолати, Штурмом вершини науки узяти, Можна пройти крізь пустелі та хащі... Тільки без мами не можна нізащо: Все найдорожче, що є тільки з нами, - Все починається з нашої мами!

 

Завдання 2

 

Відредагуйте текст, виправте помилки та вставте пропущені символи

Якк уумру, то похавайте меене на магиллі

Сееред сстепу широокого нна вкраїні миилій.

Щоп лаани шиирокополі і дніпро, і крручі

Бууло виидно, бууло чути, яяк рриве ревучий.

  1. Зберегти зміни у документі та відправити його на дискету.

 


Конкурс № 4

Загадки вболівальникам.

Кожна правильна відповідь приносить учневі 1 бал.

 

 


А, Б, В, Г, Д і кома –

Всім мабуть уже відома

Така клавішна структура.

Звісно ж це … (клавіатура)

 

Я показую об’єкти,

Фото-, відео проекти.

Я не плеєр, не мотор,

А звичайний … (монітор)

 

Якщо є складна робота,

Мусить бути лиш охота,

Бо зі мною буде толк,

Адже я – системний … (блок)

 

Я магнітний бутерброд,

Та мене не з'їсть ваш рот.

Файли й папки – це дієта

Для магнітної … (дискети)

 

Я не нишпорю в коморах,

Не ховаюся по норах.

Ковзаю по столу трішки,

Бо комп’ютерна я … (мишка)

 

Я пишу листи і вірші,

Мої тексти найгарніші.

Хай підтвердить весь народ,

Як усім потрібен … (Word)

 

Я малюю діаграми,

Знаю формули й доданки.

Підрахую як годиться –

Електронна я … (таблиця)

 

Нас зібралося багато,

Як же всіх порахувати?

Об'єднати всіх нас гарних

Може тільки база … (даних)

 

Промені і сонце-коло

Намалюємо ми скоро.

Творчий маю я характер,

Бо графічний я … (редактор)


 

 

 

 

 

Конкурс 5

 "Майстри пантоміми"

 


Кожному гравцю необхідно показати мімікою та жестами по 3 пристрої. Вболівальники мають відгадати ці пристрої. За відгаданий
пристрій – 2 бали.

 

  1. Клавіатура.
  2. Монітор.
  3. Принтер.
  4. Колонки.
  5. Джойстик.
  6. Миша.
  7. Сканер.
  8. Навушники.
  9. Мікрофон.
  10. Відеокамера.
  11. Диск.
  12. Дискета.

 

 

Конкурс 6 “Дуель”

 

У цьому конкурсі беруть участь два учасники, що набрали найбільшу кількість балів. Учням задаються питання, хто перший піднімає табличку "Відповідь готова", той дає відповідь на питання. При його помилці другий учасник має право відповісти на це запитання. За кожну правильну відповідь учаснику нараховується 2 бали.

 

 

 

Питання:

  1. Що таке Paint? (графічний редактор).
  2. Як зберегти файл у текстовому процесорі? (Файл/Зберегти як…)
  3. Яка клавіша стирає символ зліва? ()
  4. Як надрукувати №? (Shift + 3)
  5. Яке ім’я у комп’ютері має дискета? (Диск 3,5 А:)
  6. Як вимкнути комп’ютер (Пуск/Вимкнути комп’ютер).
  7. Ця кнопка вмикає комп’ютер та з англійської перекладається як "живлення" (Power).
  8. Як створити нову папку? (Файл/Створити/Папку).
  9. Що виконує клавіша Delete? (стирає символ справа від курсору та знищує виділений об’єкт).
  10. Що є спільним між папірусом, берестяною грамотою, книгою, дискетою і диском? (це носії інформації).

 

Додаткові питання (якщо в учасників після 10 запитань рівна кількість балів):

 

  1. Клавіша F1 (виклик довідки).
  2. Які два види Калькулятора існують (звичайний та інженерний).
  3. Для чого використовується текстовий процесор? (створення та редагування тексту, вставка таблиць та малюнків та ін.)
  4. Який пристрій комп’ютера може надавати шкідливу дію на здоров'я людини? (монітор).

 

Конкурс 7

                          Конкурс  « Дешифратор »

Кожній команді пропонується по одному конверту, у які вкладено картки з прислів'ями, які перефразовані на комп'ютерний лад. Потрібно перевести їх в загально прийняту форму. За кожну правильну відповідь учаснику нараховується 2 бали.

 

 

 

 

 

 

 

№ з/п

ЗАВДАННЯ

ВІДПОВІДЬ

1

Краще Корвет на столі, чим Рentium

уві  сні.

 

2

По комп'ютерах зустрічають, по програмах проводжають.

 

3

Вірусів боятись - в Інтернеті не  сидіти.

 

4

Скажи мені, який у тебе комп'ютер, і я скажу, хто ти.

 

5

Комп'ютер пам'яттю не зіпсуєш.

 

6

Дарованому комп'ютеру в системний блок не заглядають.

 

7

Поганий той програміст, який не бажає стати Біллом Гейтсом.

 

 

№ з/п

ЗАВДАННЯ

ВІДПОВІДЬ

1

Краще Корвет на столі, чим Рentium

уві  сні.

 

2

По комп'ютерах зустрічають, по програмах проводжають.

 

3

Вірусів боятись - в Інтернеті не  сидіти.

 

4

Скажи мені, який у тебе комп'ютер, і я скажу, хто ти.

 

5

Комп'ютер пам'яттю не зіпсуєш.

 

6

Дарованому комп'ютеру в системний блок не заглядають.

 

7

Поганий той програміст, який не бажає стати Біллом Гейтсом.

 

8

DOS - всьому початок.

 

9

Не все Windows, що висить.

 

10

Біт байт береже.

 

11

 

19

20

Не ідентифікатор красить файл, а файл ідентифікатор.

 

12

 

Чим далі в Гіпертекст, тим більше гіперпосилань.

 

13

Вінчестер - дзеркало душі користувача.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

№ з/п

ЗАВДАННЯ

ВІДПОВІДЬ

1

Краще Корвет на столі, чим Рentium

уві  сні.

Краще  синиця  в  руках  ніж  журавель  в  небі.

2

По комп'ютерах зустрічають, по програмах проводжають.

По  одежі  зустрічають, по  розуму  проводжають.

3

Вірусів боятись - в Інтернеті не  сидіти.

Вовків  боятись – в  ліс  не  ходити.

4

Скажи мені, який у тебе комп'ютер, і я скажу, хто ти.

Скажи  мені, хто  твій  друг,, і  я  скажу, хто  ти.

5

Комп'ютер пам'яттю не зіпсуєш.

Кашу  маслом  не  зіпсуєш.

6

Дарованому комп'ютеру в системний блок не заглядають.

Дарованому  коню  в  зуби  не  дивляться.

7

Поганий той програміст, який не бажає стати Біллом Гейтсом.

Поганий  той  солдат, який  не  мріє  стати  генералом.

8

DOS - всьому початок.

Хліб – всьому  голова.

9

Не все Windows, що висить.

Не  все  золото, що  блищить.

10

Біт байт береже.

Копійка  гривню  береже.

11

 

19

20

Не ідентифікатор красить файл, а файл ідентифікатор.

Не  ім’я  красить  людину, а  людина  ім’я. 

12

 

Чим далі в Гіпертекст, тим більше гіперпосилань.

Чим  далі  в  ліс, тим  більше  дров.

13

Вінчестер - дзеркало душі користувача.

Очі – дзеркало  душі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конкурс №8

Набір букв

 

Картка  з  набором  букв, з  яких  потрібно  скласти  слова, пов’язані  з інформатикою. За кожну правильну відповідь учаснику нараховується 2 бали.

 

 

№ п/п

Завдання

Відповідь

1

ФІРОЦІМАНІЯ

 

2

ОТІРМОН

 

3

ЛАЙБОТІК

 

4

КАРЕНС

 

5

ГРАМПОРА

 

6

ТРЕНРИП

 

7

ВРЕДАЙР

 

8

АРУТАІВАЛК

 

9

ЛАЙФ

 

10

РУВСИК

 

 

 

ВІДПОВІДЬ

 

№ п/п

Завдання

Відповідь

1

ФІРОЦІМАНІЯ

ІНФОРМАЦІЯ

2

ОТІРМОН

МОНІТОР

3

ЛАЙБОТІК

КІЛОБАЙТ

4

КАРЕНС

СКАНЕР

5

ГРАМПОРА

ПРОГРАМА

6

ТРЕНРИП

ПРИНТЕР

7

ВРЕДАЙР

ДРАЙВЕР

8

АРУТАІВАЛК

КЛАВІАТУРА

9

ЛАЙФ

ФАЙЛ

10

РУВСИК

КУРСИВ

 

 

Нагородження переможця та учасників гри.

1

 

doc
Додано
10 грудня 2023
Переглядів
182
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку