Складання та виконання алгоритмів з розгалуженням у середовищі Скретч

Про матеріал
Практична робота, яка рекомендована учителям, які викладають інформатику в 4-6 класах. Тема «Алгоритми та виконавці у середовищі Scratch»
Перегляд файлу

Тема. Практична робота. Складання та виконання алгоритмів з розгалуженням у середовищі Скретч

Мета:навчальна: продовжити ознайомлювати з алгоритмічною структурою розгалуження, навчити складати та виконувати алгоритми з розгалуженням, у визначеному навчальному середовищі;

розвивальна: сприяти розвитку спостережливості, уваги, пам’яті, уяви, мислення, виробляти звички до планування своїх дій, самостійно контролювати проміжні і кінцеві результати роботи;

виховна: виховувати відповідальність за результати власної діяльності та поведінки; формувати навички роботи в групах.

Тип уроку: застосування знань, умінь та навичок.

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підручники, навчальна презентація.

Програмне забезпечення: Scratch.

Хід уроку

І. Організаційний етап

 привітання;

 перевірка присутніх;

 перевірка готовності учнів до уроку.

ІІ. Перевірка домашнього завдання

Тестування у програмі MyTestX

ІІІ. Мотивацій навчальної діяльності

Ви, напевне, вже хочете спробувати застосувати здобуті знання на практиці. Але для цього потрібно пригадати основні терміни й поняття.

 

IV. Формування вмінь та навичок

Практична робота. Складання та виконання алгоритмів з розгалуженням у середовищі Скретч.

Робота за комп’ютером

  1.     Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
  2.     Інструктаж учителя. 
  3.     Практична робота за комп’ютерами.

 

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки і санітарно-гігієнічних норм

Завдання 1. Навчи мене бігати 3 бал.

Спробуй навчити бігати Рудого кота. Коли ти натискаєш клавіші Ліворуч та Праворуч він повинен рухатись у відповідний бік.

Із поданого набору команд склади програму:

   Збережи проект з іменем Навчи мене бігати_Прізвище  у своїй структурі папок.

 

Завдання 2. Напрямок руху  4 бал.


Складіть алгоритм, за яким виконавець рухається вправо, доходить до правої границі Сцени, повертається для руху вліво, рухається вліво, доходить до лівої границі Сцени, повертається для руху вправо і так далі.

Додайте до складеного алгоритму команди для змінення образу, появи відповідного текстового повідомлення під час змінення напрямку переміщення.

  1. Відкрий проект Напрямок руху, збережений у папці з Заготовками до уроку.
  2. Із поданого набору команд склади програму. Доповни своїми командами.
  3. Запусти програму на виконання. Перевір, чи відповідає складена програма завданню. Зупини виконання програми Збережи проект з іменем Напрямок руху_Прізвище у своїй структурі папок.

 

Завдання 3. Географія 5 бал.

Склади проект, у якому при наведенні виконавця на фрагмент карти України з'являється повідомлення про назву відповідної області.

  1. Відкрий проект Карта, збережений у папці з Заготовками до уроку.

Переконайся, що на сцені розташована карта України, у якій усі області розфарбовано різними кольорами. Віднови в пам'яті назву кожної області України. Якщо в тебе є сумнів, скористайся підказкою – файлом Карта України.jpg, який збережений у папці з Заготовками до уроку .

  1. Добери команди та умови Скретч, які будуть реалізувати фрагмент алгоритму, поданий для Одеської області

  1. Доповни програму командами визначення назви інших п'яти областей України, які ти хотів би відвідати влітку.
  2. Додай до програми команди так, щоб виконання програми зупинялось натисненням клавіші Пропуск на клавіатурі.
  3. Збережи проект з іменем Карта_Прізвище у своїй структурі папок.

 

Завдання 4. Ліс  6 бал.

Доповни програму виконавця Заєць проекту Ліс так, щоб «виростало» деревце на тому місці траєкторії його довільного руху по сцені, де Заєць доторкатиметься до зрубаного пенька.

  1. Відкрий проект Ліс, збережений у папці з Заготовками до уроку.
  2.  Із поданого набору команд склади програму, за якою виконавець Заєць буде рухатись по сцені за довільною траєкторією.





  1. Доповни скрипт повідомленнями до Пеньків, щоб виросло деревце (потрібно змінити образ Пенька на Дерево).
  2. Склади свої скрипти для Пеньок 1Пеньок 2 та Пеньок З
  3. Запусти програму на виконання. Перевір, чи відповідає складена програма завданню. Зупини виконання програми Збережи проект з іменем Ліс_Прізвище у своїй структурі папок.

 

 

 

Додаткове  завдання  5. Транспорт  

Склади проект, у якому при натисканні на правильну назву транспортного засобу англійською мовою всі інші види транспорту зникають.

  1. Відкрий проект Транспорт, збережений у папці з Заготовками до уроку.
  2. Із наведених команд склади алгоритм для об'єктів Літак, Потяг за зразком фрагментів програми, складеної для об'єкта Автомобіль:

  1. Із наведених команд склади алгоритм для об'єктів-написів Train, Car, Plane:
  2. Перевір складені алгоритми. Збережи проект з іменем Транспорт_Прізвище у своїй структурі папок.
  3. Закрий всі відкриті вікна.
  4. Повідом вчителя про завершення роботи.
  1.     Вправи для очей.

Міцно заплющити очі. Порахувати до 3, відкрити очі та подивитися вдалечінь. Порахувати до 5. Повторити 4-5 разів.

V. Підсумки уроку

Гра «Барометр настрою»

Учням роздають червоні, зелені та жовті картки. Відповідно до того, чи сподобався урок, учні піднімають:

  • зелену картку — якщо урок сподобався;
  • жовту — якщо учень не може визначитися;
  • червону — якщо урок не сподобався.

VІ. Домашнє завдання

Повторити конспект уроку і розділ 4, п.5 (с.163-168)

VІІ.  Оцінювання роботи учнів

docx
Додано
11 грудня 2023
Переглядів
850
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку