Комунальний заклад "Ліцей "Науковий" Міської ради міста Кропивницького"
Інтелектуальна гра «ФІЗИЧНА ВІКТОРИНА»
(для учнів 8-х класів).
Вчитель: Лаврусенко І.М.
Інтелектуальна гра «ФІЗИЧНА ВІКТОРИНА»
(для учнів 8-х класів).
Мета навчальна: поглиблення знань з фізики, заохочення до вивчення фізики, узагальнення знань; формувати вміння виділяти головне, порівнювати, аналізувати, самостійно робити висновки;
Мета виховна: виховувати спостережливість, кмітливість, естетичні смаки, етику спілкування.
Наочне оформлення: презентація-підтримка завдань конкурсу, відеодосліди.
Обладнання: 5 столів, стільці для учасників та глядачів, стіл із фізичними приладами..
Реквізити та аксесуари: маркер (2 шт.), аркуш паперу А-8 (2 шт.), аркуш паперу А-5 (2 шт.), картка з завданням (2 шт.), книжка, лінійка, динамометр, важок, мензурка, горошини (35 шт.), мензурка з водою, металевий циліндр, склянка (3 шт.), червона картка (10 шт.), зелена картка (10 шт.), віник, волога ганчірка, пакет для сміття, електрична лампа, скляна банка (250 мл), тарілка, монетка, пластиковий стаканчик, повітряна кулька.
Форма проведення: конкурс
Хід гри
У класній кімнаті певним чином розташовані меблі. Глядачі та учасники займають свої місця. У кімнату заходять ведучі
Ведучий-1: Добрий день, дорогі друзі!
Ведучий-2: Добрий день, шановні гості! Ми раді бачити Вас на нашій «Фізичній вікторина». Як ви вже зрозуміли, наша гра присвячена королеві наук – Фізиці.
Ведучий-1: Девізом нашої роботи пропоную взяти слова американського політика Теодора Рузвельта: «Зробіть усе, що можете, застосувавши те, що знаєте, знаходячись там, де ви є».
Ведучий-2: Сьогодні ми переконаємося, що фізика — наука не тільки теоретична, та практична, а ще вона й цікава, лірична, гумористична й прагматична.
Ведучий-1: На нашому заході на вас чекають цікаві вікторини, маленькі відкриття, різноманітні розваги і багато іншого.
Ведучий-2: Але умова така: поводитися виховано, почуватися вільно, включатися активно, але не агресивно.
Ведучий-1: А зараз саме час познайомитися з командами-учасницями нашого конкурсу.
Ведучий-2: А хто стане переможцем, вирішить наше компетентне журі.
Представлення журі
Ведучий 1. Фізика — слово дзвінке і разюче:
В ньому хмаринка і сонце палюче,
Все, що літає, дзвенить і блищить,
Плаває в водах, холоне, кипить.
Ведучий 2. На всі боки озирнись
І уважно подивись,
Ти побачиш тоді враз
Фізику навколо нас!
Ведучий 1. Поєднаємо ми, звісно
Разом І цікаве, і корисне!
Ведучий-1: Розпочинаємо вікторину першим конкурсом-БЛІЦЕМ, що має назву «Мозковий штурм»
Правила конкурсу №1: командам пропонується питання, в разі готовності відповісти капітан тисне ліву кнопку миші після наведення на цифру 1, що на екрані. Якщо виявиться, що команда натиснула першою кнопку, то вона має право на відповідь. У випадку правильної відповіді команда отримує 2 бали, в разі неправильної відповіді, команда, яка відповідає не отримує бали, а інші команди отримують по 1 балу.
Ведучий-2 – зачитує питання, Ведучий-1 контролює першочерговість відповіді команд (комп’ютер), Знайомимося з роботою миші в режимі багатомишшя
Питання для команд:
Ведучий-1: Дякуємо командам, журі підбиває підсумки першого конкурсу, команди готуються до наступного конкурсу «Показуха». Для перемоги вам необхідно уважно прослухати умови конкурсу, бути винахідливим та кмітливим.
Ведучий-2. А зараз ми попросимо журі оголосити результати першого конкурсу.
(Результати)
Умови конкурсу «Показуха»: команди самостійно поділяються на дві частини, одна з яких отримує картку з завданням, та буде намагатися зобразити позначення фізичної величини чи її якимось чином показати не проговорюючи назву вголос, а інші учасники команди будуть відгадувати назву фізичної величини. Час на виконання завдання – 60 секунд. Правильна відповідь відповідає 2 балам, доданих до активу команди.
На картці учасники команди отримують завдання: Зобразити такі фізичні величини:
1. Об’єм; 2. Площа; 3. Шлях; 4. Маса; 5. Час; 6. Сила; 7. Швидкість; 8 Кількість теплоти.; 9.Температура; 10. Густина.
Розпочинаємо конкурс «Показуха»
Увага на екран 10 секунд: (написи: 1. Об’єм; 2. Площа; 3. Шлях; 4. Маса; 5. Час;
6. Сила; 7. Швидкість; 8 Кількість теплоти.; 9.Температура; 10. Густина.)
Учасник 1 команди (з числа тих, хто показує) підходить, бере завдання (випадкове)
Конкурс «Показуха» (час – 60 секунд)
Команда 1. Необхідно зобразити такі величини та явища:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Конкурс «Показуха» (час – 60 секунд)
Команда 2. Необхідно зобразити такі величини та явища:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Конкурс «Показуха» (час – 60 секунд)
Команда 3. Необхідно зобразити такі величини та явища:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Дякуємо команді, готується інша команда.
Журі підбиває підсумки конкурсу «Показуха»
Ведучий-2. А зараз, після такого творчого конкурсу, переходимо до конкурсу, що має практичне спрямування. Назва конкурсу:
Конкурс №3 «Підтверджуємо дослідом!»
Умови конкурсу: капітанам команд пропонуємо витягти три завдання з описами процесів чи явищ, які необхідно продемонструвати за допомогою доступних для використання приладів та матеріалів. Прилади та матеріали обираємо для роботи самостійно. Кожна команди готує експерименти на окремому столі. Демонстрація проводиться по 1 експерименту від команди у три кола. Якість проведеного досліду та грамотність його пояснення оцінить компетентне журі за шкалою від 3 до 0 балів.
Картка 1 Підтвердити експериментально існування атмосферного тиску |
Картка 2 Продемонструвати справедливість закону: «Тіла діють одне на одного з силами рівними за модулем і протилежними за напрямком» |
Картка 3 Продемонструвати зміну жорсткості від форми матеріалів. |
Картка 4 Продемонструвати залежність тиску твердого тіла від площі дотику |
Картка 5 Продемонструвати дію сили Архімеда |
Картка 6 Провести дослід, що підтверджує, що повітря має погану теплопровідність |
Картка 7 Продемонструвати дослід, що підтвердить розширення газів при нагріванні |
Картка 8 Змоделювати наявність проміжків між молекулами |
Картка 9 Продемонструвати явище дифузії |
Журі оголошує результати конкурсу «Підтверджуємо дослідом!»
Ведучий 1. І ми переходимо до останнього на сьогодні конкурсу
"ТРИ ПІДКАЗКИ"
Необхідно вгадати фізичне поняття, прослуховуючи підказки, що його стосуються. Капітани команд витягують номер набору підказок (1; 2; 3). Якщо команда, яка дала правильну відповідь після першої підказки, отримує 3 бали, після другої - 2 бали, після третьої – 1, відповідь відсутня – 0 балів.
Набір підказок 1 команди
1 завдання
Відповідь: (Час).
2 завдання
Відповідь: (Тиск).
3 завдання
Відповідь: (Кипіння)
4 завдання
Відповідь: (Маса).
5 завдання
Відповідь: (Потужність)
Набір підказок 2 команди
1 завдання
Відповідь: (Термометр)
2 завдання
Відповідь: (Ваги).
3 завдання
Відповідь: (Сила.)
4 завдання
Відповідь: (Густина.)
5 завдання
Відповідь: (Атмосферний тиск.)
Набір підказок 3 команди
1 завдання
Відповідь: (Сила тяжіння)
2 завдання
Відповідь: (Температура)
3 завдання
Відповідь: (Енергія)
4 завдання
Відповідь: (Тертя.)
5 завдання
Відповідь: (Вага.)
Журі оголошує результати конкурсу «ТРИ ПІДКАЗКИ»
Оголошення підсумкових результатів вікторини
Нагородження
Ведучий 1. Отже, гра закінчилася. І на останок хочеться сказати:
Фізика – це ємність слова!
Фізика для нас – не просто звук!
Ведучий 2. Фізика – опора і основа
Всіх без виключення наук.
Усім дякуємо, до нових зустрічей!!!
Конкурс 1 «БЛІЦ» |
|||
№ питання |
Команда 1 |
Команда 2 |
Команда 3 |
1 |
|
|
|
2 |
|
|
|
3 |
|
|
|
4 |
|
|
|
5 |
|
|
|
6 |
|
|
|
7 |
|
|
|
8 |
|
|
|
9 |
|
|
|
10 |
|
|
|
11 |
|
|
|
12 |
|
|
|
13 |
|
|
|
14 |
|
|
|
15 |
|
|
|
16 |
|
|
|
17 |
|
|
|
18 |
|
|
|
19 |
|
|
|
20 |
|
|
|
21 |
|
|
|
22 |
|
|
|
23 |
|
|
|
24 |
|
|
|
25 |
|
|
|
26 |
|
|
|
27 |
|
|
|
28 |
|
|
|
29 |
|
|
|
30 |
|
|
|
31 |
|
|
|
32 |
|
|
|
33 |
|
|
|
34 |
|
|
|
35 |
|
|
|
36 |
|
|
|
Разом |
|
|
|
У випадку правильної відповіді команда отримує 2 бали, в разі неправильної відповіді, команда, яка відповідає не отримує бали, а інші команди отримують по 1 балу.
Конкурс 2 «ПОКАЗУХА» Правильна відповідь відповідає 2 балам |
|||
№ питання |
Команда 1 |
Команда 2 |
Команда 3 |
1 |
|
|
|
2 |
|
|
|
3 |
|
|
|
4 |
|
|
|
5 |
|
|
|
6 |
|
|
|
7 |
|
|
|
8 |
|
|
|
9 |
|
|
|
10 |
|
|
|
Разом |
|
|
|
Конкурс 3 «ПІДТВЕРДЖУЄМО ДОСЛІДОМ» Якість проведеного досліду та грамотність його пояснення оцінюється за шкалою від 3 до 0 балів. |
|||
№ досліду |
Команда 1 |
Команда 2 |
Команда 3 |
1 |
|
|
|
2 |
|
|
|
3 |
|
|
|
Разом |
|
|
|
Конкурс 3 «ТРИ ПІДКАЗКИ» Якщо команда, яка дала правильну відповідь після першої підказки, отримує 3 бали, після другої - 2 бали, після третьої – 1, відповідь відсутня – 0 балів. |
|||
№ питання |
Команда 1 |
Команда 2 |
Команда 3 |
1 |
|
|
|
2 |
|
|
|
3 |
|
|
|
4 |
|
|
|
5 |
|
|
|
Разом |
|
|
|
ЗВЕДЕНА ТАБЛИЦЯ РЕЗУЛЬТАТІВ ЗА 4 КОНКУРСИ |
|||
№ КОНКУРСУ |
Команда 1 |
Команда 2 |
Команда 3 |
1 |
|
|
|
2 |
|
|
|
3 |
|
|
|
4 |
|
|
|
РАЗОМ |
|
|
|