Інтелектуальна гра «ФІЗИЧНА ВІКТОРИНА» (для учнів 8-х класів).

Про матеріал
Інтелектуальна гра «ФІЗИЧНА ВІКТОРИНА» (для учнів 8-х класів). Мета навчальна: поглиблення знань з фізики, заохочення до вивчення фізики, узагальнення знань; формувати вміння виділяти головне, порівнювати, аналізувати, самостійно робити висновки; Мета виховна: виховувати спостережливість, кмітливість, естетичні смаки, етику спілкування. Наочне оформлення: презентація-підтримка завдань конкурсу, відеодосліди.
Перегляд файлу

Комунальний заклад "Ліцей "Науковий" Міської ради міста Кропивницького"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інтелектуальна гра «ФІЗИЧНА ВІКТОРИНА»

(для учнів 8-х класів).

 

 

 

 

Вчитель: Лаврусенко І.М.


 

 

Інтелектуальна гра «ФІЗИЧНА ВІКТОРИНА»

(для учнів 8-х класів).

 

Мета навчальна: поглиблення знань з фізики, заохочення до вивчення фізики, узагальнення знань; формувати вміння виділяти головне, порівнювати, аналізувати, самостійно робити висновки;

Мета виховна: виховувати спостережливість, кмітливість, естетичні смаки, етику спілкування.

Наочне оформлення: презентація-підтримка завдань конкурсу, відеодосліди.

Обладнання: 5 столів, стільці для учасників та глядачів, стіл із фізичними приладами..

Реквізити та аксесуари: маркер (2 шт.), аркуш паперу А-8 (2 шт.), аркуш паперу А-5 (2 шт.), картка з завданням (2 шт.), книжка, лінійка, динамометр, важок, мензурка, горошини  (35 шт.), мензурка з водою, металевий циліндр, склянка (3 шт.), червона картка (10 шт.), зелена картка (10 шт.), віник, волога ганчірка, пакет для сміття, електрична лампа, скляна банка (250 мл), тарілка, монетка, пластиковий стаканчик, повітряна кулька.

Форма проведення: конкурс

 

Хід гри

У класній кімнаті певним чином розташовані меблі. Глядачі та учасники займають свої місця. У кімнату заходять ведучі

Ведучий-1: Добрий день, дорогі друзі!

Ведучий-2: Добрий день, шановні гості! Ми раді бачити Вас на нашій «Фізичній вікторина». Як ви вже зрозуміли, наша гра присвячена королеві наук – Фізиці.

Ведучий-1: Девізом нашої роботи пропоную взяти слова американського політика Теодора Рузвельта: «Зробіть усе, що можете, застосувавши те, що знаєте, знаходячись там, де ви є».

Ведучий-2: Сьогодні ми переконаємося, що фізика — наука не тільки теоретична, та практична, а ще вона й цікава, лірична, гумористична й прагматична.

Ведучий-1: На нашому заході на вас чекають цікаві вікторини, маленькі відкриття, різноманітні розваги і багато іншого.

Ведучий-2: Але умова така: поводитися виховано, почуватися вільно, включатися активно, але не агресивно.

 

Ведучий-1: А зараз саме час познайомитися з командами-учасницями нашого конкурсу.

  • Команда 8-__ класу, капітан команди _____________________
  • Команда 8-__ класу, капітан команди _____________________
  • Команда 8-__ класу, капітан команди _____________________

 

Ведучий-2: А хто стане переможцем, вирішить наше компетентне журі.

Представлення журі

 

Ведучий 1. Фізика — слово дзвінке і разюче:

В ньому хмаринка і сонце палюче,

Все, що літає, дзвенить і блищить,

Плаває в водах, холоне, кипить.

Ведучий 2. На всі боки озирнись

І уважно подивись,

Ти побачиш тоді враз

Фізику навколо нас!

Ведучий 1. Поєднаємо ми, звісно

Разом  І цікаве, і корисне!

 

Ведучий-1: Розпочинаємо вікторину першим конкурсом-БЛІЦЕМ, що має назву «Мозковий штурм»

Правила конкурсу №1: командам пропонується питання, в разі готовності відповісти капітан тисне ліву кнопку миші після наведення  на цифру 1, що на екрані. Якщо виявиться, що команда натиснула першою кнопку, то вона має право на відповідь. У випадку правильної відповіді команда отримує 2 бали, в разі неправильної відповіді, команда, яка відповідає не отримує бали, а  інші команди отримують по 1 балу.

Ведучий-2 – зачитує питання, Ведучий-1 контролює першочерговість відповіді команд (комп’ютер), Знайомимося з роботою миші в режимі багатомишшя

Питання для команд:

  1. Назвіть частинки, з яких складається речовина. (молекули)
  2. Як називається процес переходу речовини з твердого стану в газоподібний, без переходу в рідку фазу. (сублімація)
  3. Назвіть речовину, яку всі бачили в трьох станах, і в кожному з них вона має свою назву. (вода)
  4. Як називається явище збереження швидкості тіла за відсутності дії на нього інших тіл? (інерція)
  5. Як називають лінію, яку описує тіло під час свого руху? (траєкторія)
  6. Яким приладом можна виміряти вагу тіла? (динамометр, силомір)
  7. Назвіть прилад для вимірювання швидкості автомобіля. (спідометр)
  8. Назвіть явище, суть якого полягає у тому, що речовини, проникають одна в одну. (дифузія)
  9. Коли кілограмова гиря має більшу об’єм: літом чи взимку? (влітку)
  10. Що є причиною зміни швидкості тіла? (дія сили)
  11. Одиниця виміру маси коштовних каменів (Карат)
  12. Об'єм 1 кг води? (1 літр)
  13. Бігла трійка коней. Кожен кінь пробіг 5 км. Скільки кілометрів проїхав ямщик? (5 км)
  14. Прилад для виміру кутів? (Транспортир)
  15. Чому дорівнює 1 пуд (16 кг)
  16. Специфічна (несистемна) одиниця виміру об'єму нафти? (баррель, 159 літрів)
  17. Маса 1 м3 води? (1 тонна)
  18. Чому дорівнює ¼ частина години? (15 хв)
  19. Прилад для побудови кола? (Циркуль)
  20. Чому дорівнює 1 фунт? (0,454 кілограма)
  21. Яка планета найбільша? (Юпітер)
  22. На руках 10 пальців, скільки пальців на 10 руках? (50)
  23. Загальна назва 12 сузір'їв? (Зодіак)
  24. Коли кілограмова гиря має більшу масу: влітку чи взимку? (їх маси однакові)
  25. Як називається маленька кількість рідини? (крапля)
  26. Хто говорить на усіх мовах? (Луна)
  27. Назва двоопуклої лінзи, що знаходиться в організмі людини і не має кровоносних судин? (Кришталик)
  28. Як називають сконденсовану водяну пару у повітрі? (туман)
  29. Як називається найпоширеніша речовина в природі? (Вода)
  30. Яким приладом вимірюють атмосферний тиск? (барометр)
  31. Що є мірою взаємодії тіл? (Сила)
  32. Чутно, але не видно. (Звук)
  33. Якщо кинути камінь у воду, то вона побіжить по поверхні. (Хвиля)
  34. Говорять, що воно тече, як річка, тільки в одному напрямі. (Час)
  35. Чи можна не розбиваючи шкаралупи яйця, дізнатися, сире воно або варене? (Покрутити)
  36. Де пароплав глибше занурюється у воду: в річці або в морі? (У річці)

 

Ведучий-1: Дякуємо командам, журі підбиває підсумки першого конкурсу, команди готуються до наступного конкурсу «Показуха». Для перемоги вам необхідно уважно прослухати умови конкурсу, бути винахідливим та кмітливим.

Ведучий-2. А зараз ми попросимо журі оголосити результати першого конкурсу.

(Результати)            

Умови конкурсу «Показуха»: команди самостійно поділяються на дві частини, одна з яких отримує картку з завданням, та буде намагатися зобразити позначення фізичної величини чи її якимось чином показати не проговорюючи назву вголос, а інші учасники команди будуть відгадувати назву фізичної величини. Час на виконання завдання – 60 секунд. Правильна відповідь  відповідає 2 балам, доданих до активу команди.

На картці учасники команди отримують завдання: Зобразити такі фізичні величини:
1. Об’єм;     2. Площа;       3. Шлях;     4. Маса;     5. Час;   6. Сила;      7. Швидкість;       8 Кількість теплоти.;      9.Температура;     10. Густина.

Розпочинаємо конкурс «Показуха»

Увага на екран 10 секунд: (написи: 1. Об’єм;  2. Площа; 3. Шлях; 4. Маса; 5. Час;
6. Сила; 7. Швидкість; 8 Кількість теплоти.; 9.Температура; 10. Густина.)

Учасник 1 команди (з числа тих, хто показує) підходить, бере завдання (випадкове)

Конкурс «Показуха» (час – 60 секунд)

Команда 1. Необхідно зобразити такі величини та явища:

  1. Сила
  1. Площа
  1. Об’єм
  1. Маса
  1. Швидкість
  1. Густина
  1. Час
  1. Кількість теплоти
  1. Температура
  1. Шлях

 

Конкурс «Показуха» (час – 60 секунд)

Команда 2. Необхідно зобразити такі величини та явища:

  1. Густина
  1. Кількість теплоти
  1. Маса
  1. Об’єм
  1. Площа
  1. Сила
  1. Температура
  1. Час
  1. Швидкість
  1. Шлях

 

Конкурс «Показуха» (час – 60 секунд)

Команда 3. Необхідно зобразити такі величини та явища:

  1. Шлях
  1. Швидкість
  1. Час
  1. Температура
  1. Сила
  1. Площа
  1. Об’єм
  1. Маса
  1. Кількість теплоти
  1. Густина


Дякуємо команді, готується інша команда.

Журі підбиває підсумки конкурсу «Показуха»

Ведучий-2. А зараз, після такого творчого конкурсу, переходимо до конкурсу, що має практичне спрямування. Назва конкурсу:
 

Конкурс №3           «Підтверджуємо дослідом!»

Умови конкурсу: капітанам команд пропонуємо витягти три завдання з описами процесів чи явищ, які необхідно продемонструвати за допомогою доступних для використання приладів та матеріалів. Прилади та матеріали обираємо для роботи самостійно. Кожна команди готує експерименти на окремому столі. Демонстрація проводиться по 1 експерименту від команди у три кола.  Якість проведеного досліду та грамотність його пояснення оцінить компетентне журі за шкалою від 3 до 0 балів.

 

Картка 1

Підтвердити експериментально існування атмосферного тиску

Картка 2

Продемонструвати справедливість закону: «Тіла діють одне на одного з силами рівними за модулем і протилежними за напрямком»

Картка 3

Продемонструвати зміну жорсткості від форми матеріалів.

Картка 4

Продемонструвати залежність тиску твердого тіла від площі дотику

Картка 5

Продемонструвати дію сили Архімеда

Картка 6

Провести дослід, що підтверджує, що повітря має погану теплопровідність

Картка 7

Продемонструвати дослід, що підтвердить розширення газів при нагріванні

Картка 8

Змоделювати наявність проміжків між молекулами

Картка 9

Продемонструвати явище дифузії

 


Журі оголошує результати конкурсу «Підтверджуємо дослідом!»

Ведучий 1. І ми переходимо до останнього на сьогодні конкурсу

"ТРИ ПІДКАЗКИ"

 Необхідно  вгадати фізичне поняття, прослуховуючи підказки, що його стосуються. Капітани команд витягують номер набору підказок (1; 2; 3). Якщо команда, яка дала правильну відповідь після першої підказки, отримує 3 бали, після другої - 2 бали, після третьої – 1, відповідь відсутня – 0 балів.

Набір підказок 1 команди

1 завдання

  1. Для його виміру використовується фізичний процес, що повторюється
  2. Це – найкращий лікар
  3. Механізм приладу, що його вимірює:

http://www.clockmaker.ru/graph/photos/movement.jpg

Відповідь: (Час).

 

2 завдання

  1. потрібний,  щоб прикріпити що-небудь кнопкою
  2. збільшується з глибиною
  3. його вимірююють у людей

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQyg4yL346Xw6ESx0RMsd1GwezCdI3v-By4RBtOyCrsfDvjuD1O

Відповідь: (Тиск).

 

3 завдання

  1. Відбувається при певній температурі та залежить від атмосферного тиску
  2. У різних рідин воно відбувається при різній температурі;
  3. Пароутворення в усьому об’ємі рідини.

 http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQyH-S5dBQYpLovH-DA5ybEGduSDhmJLe_dihP5ykH4MkhlMOM5

Відповідь: (Кипіння)

 

 

4 завдання

  1. Міра інертності тіла
  2. Міра гравітаційного притягання
  3. Сучасний еталон -  циліндрична гиря висотою і діаметром 39 міліметрів, що зберігається в Міжнародному бюро мір і ваг у Севрі (передмістя Парижа, Франція)

Відповідь: (Маса).

 

 5 завдання

  1. Найважливіша характеристика усіх двигунів;
  2. У http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQTsX_VaAwY2oehPGFFdk3ejHn_ROFPL5_3KDlL1HaZ0XjZYa7I більша ніж   http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQRd_LA9dYlsExTxgwlzENQrmJ1Bwm6pdpyLKQ9O7XAmuKUZ0TBqQ
  3. Характерезує  швидкість виконання роботи.

Відповідь: (Потужність)

 

Набір підказок 2 команди

 1 завдання

  1. Іноді ми його притискаємо рукою, а іноді тримаємо в роті
  2. изображение больного человека с термометром в рот Фото со стока - 15912981
  3. Прилад для визначення температури

Відповідь: (Термометр)

 

 2  завдання

  1. Їх основна частина - стержень – коромисло
  2. Бувають лабораторні, технічні, медичні;
  3. Вони є у Фемідиhttp://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRlMygrja2W6CAk5JjtTha9l0BcvYZpoOyHjUAvX6U9xVD_r48Jdg

Відповідь: (Ваги).

           

  3 завдання

  1. Вона є в усіх здорових людей. У чоловіків її більше, у жінок і дітей менше. Її зовсім мало у хворих.
  2. Її демонструють деякі спортсмени.

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQlGanAO9pZWvxXMkMde-er-u76u8Ymfq2wBlDHvy5_Q5KwwKCXPw

  1. Кажуть, коли вона є – то розуму на потрібно.

Відповідь: (Сила.)

           

  4 завдання

 

  1. У усіх однорідних фізичних тіл, зроблених з однакової речовини, вона однакова. Вона не пов'язана з рухом тіла.
  2. У води при 4оС вона найбільша.
  3. Її значення записані в таблицю

Відповідь: (Густина.)

       

  5 завдання

    

  1. Він сьогодні високий, а завтра низький
  2. прилад для його вимірювання

http://ecolab.kiev.ua/modules/pages/pictures/aksessuar/barometr_btk3_b.jpg

  1. Змінюється з висотою над поверхнею Землі.

Відповідь: (Атмосферний тиск.)

           

Набір підказок 3 команди

  1 завдання

  1. На гладких людей вона діє сильніше ніж на худорлявих.

 

  1. Завжди напрямлена вертикально вниз.http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTaCz3cof4JvkOIiiA8Qxe-OZRJmkuHJ4Q7-mUjjEFWvyIb_NfE
  2. На Місяці вона менша у 6 разів.

Відповідь: (Сила тяжіння)

          

  2 завдання

 

  1. В усіх здорових людей вона майже 36.7
  2. В середині цього пристрою вона довго не змінюється

http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTmyLHm43yGJ4PZerHuTNU8Ra8ppDj6TLzxOg3SIYK2xfQPyd-P

  1. Одиниця її виміру може бути фаренгейт або кельвін.

Відповідь: (Температура)

 

  3 завдання

 

  1. Вона змінюється при виконанні роботи.
  2. Людина її отримує від вуглеводів.
  3. Вона може бути  сонячною.http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQALVl2CM1ndnr9wnGY6atUojaOtWA97JU-STbS1zk6VHFjskUZwg

Відповідь: (Енергія)

 

  4 завдання

 

  1. Із-за цього явища часто-густо порушується закон збереження механічної енергії.
  2. Іноді без нього важко ходитиhttp://bolinet.com.ua/UserFiles/image/Statji/slip_2.jpg
  3. Його часто лають а іноді вогонь добувають.

Відповідь: (Тертя.)

  

5 завдання

 

  1. Її часто у фізиці плутають з масою.
  2. У космонавта вона може бути більшою у 7 разів.
  3. А може і не бути. http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSeLGXZefJaUSlXiY4rwRwGzoBmpAEPcbNYEkdA80X2B9xY1-x7Gg

Відповідь: (Вага.)

 

Журі оголошує результати конкурсу «ТРИ ПІДКАЗКИ»

Оголошення підсумкових результатів вікторини

Нагородження

Ведучий 1.  Отже, гра закінчилася. І на останок хочеться сказати:

Фізика – це ємність слова!

Фізика для нас – не просто звук!

 

Ведучий 2.  Фізика – опора і основа

Всіх без виключення наук.

 

Усім дякуємо, до нових зустрічей!!!


Конкурс 1 «БЛІЦ»

№ питання

Команда 1

Команда 2

Команда 3

1

 

 

 

2

 

 

 

3

 

 

 

4

 

 

 

5

 

 

 

6

 

 

 

7

 

 

 

8

 

 

 

9

 

 

 

10

 

 

 

11

 

 

 

12

 

 

 

13

 

 

 

14

 

 

 

15

 

 

 

16

 

 

 

17

 

 

 

18

 

 

 

19

 

 

 

20

 

 

 

21

 

 

 

22

 

 

 

23

 

 

 

24

 

 

 

25

 

 

 

26

 

 

 

27

 

 

 

28

 

 

 

29

 

 

 

30

 

 

 

31

 

 

 

32

 

 

 

33

 

 

 

34

 

 

 

35

 

 

 

36

 

 

 

Разом

 

 

 

У випадку правильної відповіді команда отримує 2 бали, в разі неправильної відповіді, команда, яка відповідає не отримує бали, а  інші команди отримують по 1 балу.

Конкурс 2 «ПОКАЗУХА»    Правильна відповідь  відповідає 2 балам

№ питання

Команда 1

Команда 2

Команда 3

1

 

 

 

2

 

 

 

3

 

 

 

4

 

 

 

5

 

 

 

6

 

 

 

7

 

 

 

8

 

 

 

9

 

 

 

10

 

 

 

Разом

 

 

 

 

Конкурс 3 «ПІДТВЕРДЖУЄМО ДОСЛІДОМ»    Якість проведеного досліду та грамотність його пояснення оцінюється за шкалою від 3 до 0 балів.

№ досліду

Команда 1

Команда 2

Команда 3

1

 

 

 

2

 

 

 

3

 

 

 

Разом

 

 

 

 

Конкурс 3 «ТРИ ПІДКАЗКИ»    Якщо команда, яка дала правильну відповідь після першої підказки, отримує 3 бали, після другої - 2 бали, після третьої – 1, відповідь відсутня – 0 балів.

№ питання

Команда 1

Команда 2

Команда 3

1

 

 

 

2

 

 

 

3

 

 

 

4

 

 

 

5

 

 

 

Разом

 

 

 

 

ЗВЕДЕНА ТАБЛИЦЯ РЕЗУЛЬТАТІВ ЗА 4 КОНКУРСИ

КОНКУРСУ

Команда 1

Команда 2

Команда 3

1

 

 

 

2

 

 

 

3

 

 

 

4

 

 

 

РАЗОМ

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Самосік Світлана Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Раиса Политаева
    Як учитель з великим стажем ( 47 рок.) кажу:"супер"!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Фізика, Позакласні заходи
Додано
19 січня 2021
Переглядів
3598
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку