Інтелектуальна гра "Хто Зверху?"

Про матеріал
Фізичне шоу "Хто Зверху?" для узагальнення, систематизації і повторення навчальних знань з фізики
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Фізична інтелектуальна гра

«Хто Зверху?»

 

 

     (Для учнів І-ІІ курсів)

 

 

 

 

 

 

Підготував

викладач фізики

Михайло Сікора

 

Фізична інтелектуальна гра «Хто зверху?»

Мета:  узагальнити і систематизувати знання з основних понять фізики; формувати вміння використовувати здобуті  теоретичні знання на практиці; прищеплювати любов до фізики;  виховувати  бережливе відношення до природи. Розвивати пізнавальні здібності учнів, інтерес до фізики як до науки, що нерозривно пов’язана з життям, творчу активність, вміння приймати правильне рішення, логічно мислити, працювати в колективі.

Обладнання: мультимедійний проектор, дошка, ноутбук, картки з буквами.

Правила гри: у грі приймають участь дві команди учнів 1-го та 2-го курсів – хлопців та дівчат. Гра складається з семи раундів та фіналу. Після кожного раунду – команді-переможцю задають бонусне питання. За кількістю балів визначають переможця.

Хід шоу-дуелі

Ведучий. Добрий день, учні, викладачі, гості! Вас вітає шоу  «Хто зверху?»! 

Хто розумніший, чоловіки чи жінки? Уже тисячі років людство шукає відповідь на це запитання. І сьогодні ми з’ясуємо відповідь на це питання в нашому інтелектуальному фізичному шоу «Хто Зверху?».

То ж давайте представляти наших учасників. (Капітани двох команд представляють учасників по черзі)

А зараз я хочу представити наше вельмишановне журі, яке буде судити це шоу. Журі. Мої вітання ведучим, дівчатам, хлопцям та глядачам. Давайте домовимось так – за мною  об’єктивність, за Вами – запальна гра. І нехай переможуть найсильніші!

Ведучий. Дякуємо, шановне жюрі. На шляху до перемоги у кожної команди є сім  раундів та фінальне завдання. Кожен раунд оцінюється у 10 балів. Але команда-переможець у кожному раунді може поповнити свою скарбничку ще на 5 балів, якщо правильно відповідатиме на бонусне питання.

Починаємо. Перший раунд.

 

 

 

 

Раунд 1

«Розшифруй»

На дошці з’явиться таблиця із зашифрованими словами. Ви повинні за 60 секунд утворити із поданих складів слова, які означають фізичні терміни. Всього на слайді зашифровано 6 фізичних термінів. За кожну правильну відповідь можна отримати 1 бал.

Завдання для І команди: (механіка, тертя, тяжіння, термометр,  робота,  об'єм)

Завдання для ІІ команди: (прискорення, імпульс, опір, теплота, секунда, динаміка)

Бонусне питання: Хто отримав Нобелівську премію за розробку оболонкової моделі ядра? (жінка, Марія Геппер Майєр)

 

Раунд 2

«Портрети»

На дошці з`являється портрет відомого вченого-фізика. Ваша задача – назвати прізвище вченого. Якщо портрета вченого недостатньо для виконання завдання, то ставляться додаткові запитання. За кожну правильну відповідь команда отримує 2 бали. Команда, яка відгадує вченого без додаткових даних, отримає додатковий бал.

Перший вчений: Він був професором математики, виготовив телескоп – рефлектор. Першим дійшов висновку, що біле світло складається з різних кольорів. Відкрив кілька фундаментальних законів фізики, і один з них називається «закон всесвітнього тяжіння». (І. Ньютон)

Другий вчений: Знаменитий фізик і електротехнік, винахідник “X”-променiв, перекладач Біблії та Псалтиря, відомий громадсько-політичний діяч, вчений і патріот України.  Об’єктом його уваги були також проблеми молекулярної фізики, дослідження властивостей та природи катодних променів. (І. Пулюй)

Третій вчений: Свій перший планер збудував у 17 років. Був головним конструктором балістичних ракет. Запустив ракету з першим українським космонавтом Павлом Поповичем. За менше ніж 10 років освоєння космічного простору здійснив стільки досягнень, що його рекорд ще й досі не побитий. (С. Корольов)

Четвертий вчений: Наукова революція, зумовлена його відкриттями, призвела до винайдення найсмертоноснішої зброї в історії людства. Створив загальну теорію відносності. Його кумедне фото, на якому він показує язика, зазвичай супроводжує будь-яку загальну згадку про фізику. (А. Ейнштейн)

П’ятий вчений: Розробив перший у світі прилад для обробки металу в умовах космосу. Автор ідеї та один із розробників методу електрозварювання м’яких тканин. Разом з батьком і братом спроєктували міст в Києві. Перший киянин, чий бронзовий бюст встановили при житті. (Б. Патон)

Шостий вчений: Він зробив перший крок до створення сучасної фізики на основі об’єднання фізики Арістотеля і філософії.  Він є основоположником теорії вільного падіння, відкрив явище інерції, супутники Юпітера, сонячні плями і фази Венери. Його іменем називають класичний закон додавання швидкостей. (Г. Галілей)

Бонусне питання: Кого ховали в трьох трунах: дерев’яна, свинцева та ще одна дерев’яна? (жінку, Марію-Складовську Кюрі).

 

Раунд 3

«Конкурс капітанів»

Капітани повинні пригадати якомога більше фізичних величин або приладів, причому капітану команди хлопців слід пригадати фізичні величини жіночого роду, а капітану команди дівчат – пригадати назви фізичних приладів чоловічого роду. Наприклад, маса, – це приклади фізичних величин жіночого роду, а термометр, – відповідно прилади чоловічого роду. За кожну правильно вказану фізичну величину або фізичний прилад капітан принесе своїй команді 1 бал. Отже у вас 90 секунд, час пішов.

Конкурс вболівальників. Поки капітани команд виконують завдання, ми проведемо конкурс вболівальників. Найактивніші вболівальники не залишаться, звичайно, без призів. Якщо відповідь вам відома – піднімаєте руку. 

1. Ти за нею, а вона від тебе, ти від неї – вона за тобою. Що це? (Тінь)

2. Безкоштовний звуковідтворювальний пристрій. (Рот)

3. Що йде не рухаючись із місця? (Час)

4. Що можна приготувати, але не можна з’їсти? (уроки)

5. Спочатку була чиста вода, потім – металевий диск, потім – скло, вкрите спеціальною сполукою. Що це за річ? (Дзеркало).

6. Живе без тіла, говорить без язика, ніхто його не бачить, а всяк його чує. (Ехо)

7. Він і влітку і взимку - між небом і землею. Хоч все життя до нього йди - він все буде попереду. (Горизонт)

8. Без голови, а з рогами. (Місяць)

9. Зимою гріє, весною тліє, влітку вмирає, восени оживає. (Сніг)

  1.  Куди ступиш – всюди маєш, хоч не бачиш, а вживаєш. (повітря)
  2.  Дві сестри гойдалися, правди домагалися, ледве не побилися, раз – і зупинилися. (терези)
  3.  Висить груша, а не з'їсти.  (електролампочка)
  4.  Висить на стіні і в той же час падає. (барометр)
  5.  На вогні - мокне, у воді - сохне. (віск)
  6.  Два брати через дорогу живуть, а один одного не бачать. (очі)
  7.  Увечері народжується, ніч живе, вранці помирає. (роса)

Бонусне питання: Кому належить наступний вислів: «Дайте мені точку опори, і я переверну світ»?  (чоловіку, Архімеду).

Ведучий. Шановне жюрі, давайте поговоримо про бали.

 

Раунд 4

«Збери літери»

Ведучий. Правила наступні:  я зачитую питання, учасники відгадують слово і вибудовують слово з літер, які  в них на футболках. Слово складаємо зліва направо. На це їм дається 90 секунд. Команда, яка склала більшу кількість слів отримує 10 балів.

Ознайомтеся з літерами. Час пішов!

Запитання для І команди.

  1. Одне з фізичних явищ яке буває під час грози? (Грім)
  2. Що вимірюють терезами? (Маса)
  3. Спостерігаємо з носа чайника при кипінні води? (Пара)
  4. Сила, з якою тіло тисне на опору або підвіс? (Вага)
  5. Одиниця вимірювання маси?  (Грам)
  6. Яку планету називають червоною? (Марс)
  7. Десяткова приставка? (Мега)

Ознайомтеся з літерами. Час пішов!

Запитання для ІІ команди.

  1. Що вимірюють в Паскалях? (Тиск)
  2. Результат конденсації на поверхні трави. (Роса)
  3. Властивість провідника протидіяти проходженню електричного струму. (Опір)
  4. З нього виготовляють посуд, вікна, вази. (Скло)
  5. ЇЇ ми використовуємо щоб виконувати роботу. (Сила)
  6. Що має масу та об’єм? (Тіло)
  7. Десяткова приставка? (Піко)

Бонусне запитання:  Хто з українців вперше злітав у космос за часів незалежної України? (чоловік, Леонід Каденюк)

 

Раунд 5

«Еліас»

Ведучий. Наступний конкурс «Еліас». Я думаю, вже всі здогадалися, чим ми будемо займатися в цьому конкурсі, але все ж таки, я поясню правила.

 Отже, виберемо одного учасника із вашої команди, дамо йому аркушик із записаними словами, а йому потрібно їх показати. Звичайно, виграє та команда, яка відгадає більше слів. Команда – переможець отримує 10 балів. У Вас є на те, щоб показати,  90 с. Час пішов.

Завдання для І команди: енергія, динаміка, маятник, магніт, капіляр, двигун.

Завдання для ІІ команди: демонстрація, термометр, напруга, провідник, коливання, рідина.

Бонусне запитання: Хто допоміг Енштейну отримати Нобелівську премію? (жінка, дружина Мілева Маріч)

Ведучий. Шановне жюрі, давайте поговоримо про бали.

       

Раунд 6

«По губах»

Ведучий. Зараз ми переходимо до конкурсу  «По губах». Один учасник з команди отримує слова від ведучого і говорить їх в голос. Всі решта учасників повинні прочитати по його губах, що це за слово. На все про все у Вас є 90 секунд.

Завдання для І команди: пружина, звук, хвиля, атом, дослід, величина, імпульс, конденсатор, терези, похибка.

Завдання для ІІ команди: лінза, струм, фотон, секунда, закон, шлях, деформація, котушка, молекула, доба.

Бонусне запитання: Хто вперше сказав, що планета Земля за формою куля? (чоловік, Піфагор)

 

Раунд 7

«Вірю – не вірю»

Ведучий. Останній конкурс «Вірю – не вірю». Кожній команді я читатиму твердження, а члени команди повинні вирішити – правдиве воно чи ні. За кожне правильно вгадане твердження команда отримає 1 бал.

Твердження для І команди:

1. Чи вірите Ви в те, що поки не було амперметрів та вольтметрів деякі вчені зрізали верхню поверхню шкіри на пальцях, щоби краще відчувати струм? (Правда.  Учений Василь Петров, перший в світі в 1802 році описав явище електричної дуги, експериментував на собі. У той час не було таких приладів, як амперметр або вольтметр, і Петров перевіряв якість роботи батареї за відчуттям від електричного струму в пальцях. А щоб відчувати дуже слабкі струми, вчений спеціально зрізав верхній шар шкіри з кінчиків пальців.)

2. Чи вірите Ви в те, що якщо до хвоста гепарда прив’язати металеву банку, то він не буде чути звук брязкання, тому що дуже швидко біжить? (Брехня. Максимальна швидкість гепарда менша, ніж 42 м/с, а швидкість звуку в повітрі понад 330м/с.)

3. Чи вірите Ви в те, що частинки світла можуть мільйонами років «блукати» в Сонці поки не вийдуть на поверхню? (Правда. В ядрі Сонця величезна густина 150 тис кг/м3. Тому фотони зазнають величезної кількості контактів, що відштовхують його назад від поверхні. Зате до Землі світло доходить менш ніж за 9 хвилин! )

4. Чи вірите Ви в те, що один відомий фізик зміг зупинити Сонце і зрушити Землю? (Правда. Цей надпис викарбувано на пам’ятнику Миколі Копернику, який винайшов геліоцентричну систему, за якою планети обертаються навколо Сонця.)

Твердження для ІІ команди:

  1. Чи вірите Ви в те, що у Давній Греції винайшли спеціальну кружку, з якої рідина  повністю виливається як тільки досягне певного рівня, щоб зменшити пияцтво? (Правда.. Чаша Піфагора працює за законом сполучених посудин. Вважається, що Піфагор придумав цю чашу для того, щоб всі раби на острові Самос пили однакову кількість вина і не перевищували своєї норми.)
  2. Чи вірите Ви в те, що штучні супутники Землі назвали Том і Джері через те, що вони тікали і наздоганяли один одного, змінюючи швидкість? (Правда. В 2002 році США спільно з Німеччиною запустила систему з двох космічних супутників для вимірювання гравітації Землі. Коли підлітає перший супутник до області з підвищеною гравітації він прискорюється і віддаляється від другого супутника, потім другий долітає і так крутяться. супутникам дали імена за таку гру в "доганялки")
  3. Чи вірите Ви в те, що людина може почути так званий «голос моря», який сповіщає про шторм задовго до його появи? (Брехня. Голос моря – це інфразвук, який не відчувається людиною. Але його можуть чути  наприклад  медузи або слони. За 10-15 годин до початку шторму вони починають тікати з того місця,  куди  насувається лихо. Наприклад в 2004 році в Таїланді та Індонезії від припливної хвилі загинуло понад 300 тисяч людей. Слони відчули це з відстані понад 150 км і почали тікати від берега.)
  4. Чи вірите ви в те, що взимку в житловому приміщені тюлі в кімнаті будуть коливатися навіть якщо герметично закрити вікна? (Правда. Повітряні маси рухаються завдяки конвекції – тепле повітря від батареї стає розрідженим і легшим – тому рухається вгору, а холодне навпаки – донизу.)

Бонусне запитання: Хто був двічі нагороджений Нобелівською премією з фізики та хімії? (жінка, Марія Складовська-Кюрі)

 

Фінал

Ведучий. Настав час фіналу і саме фінал визначить, хто переможе. У фіналі є можливість подвоїти бали.

 Отже, за 120 секунд кожна команда повинна дати якомога більше правильних відповідей. Та команда, яка дасть більшу кількість відповідей і переможе у фіналі. Ну що, готові? То ж починаймо. Три, два, один – час пішов.

Запитання для І команди:

  1. Що більше: дві хвилини чи 125 секунд? (125 с.)
  2. Як називають прилад для вимірювання температу­ри? (Термометр)
  3. Яка речовина зберігає об'єм і не зберігає форми? (Рідина)
  4. У яких одиницях вимірюють роботу? (У Джоулях)
  5. Хто, скупавшись у ванні, за легендою, кричав «Еврика»? (Архімед)
  6. Чим вимірюють силу струму? (Амперметром)
  7. Який прилад служить для зберігання теплої рідини? (термос)
  8. Скільки розрізняють шкал температур? (4)
  9. Скільки секунд в 1 годині? (3600)
  10.  В ньому шукають голку магнітом (сіно)
  11. Точний прилад серед знаків зодіаку (терези)
  12.  Який прилад виробляє електричний струм на електростанціях? (Генератор)
  13.  Скільки вольт напруга в мережі? (220)
  14.  Назвіть тварину, що орієнтується в середовищі за допомогою ультразвуку. (Кажан, дельфін)
  15.  Температура кипіння води (1000)
  16.  Учений, на честь якого вимірюється опір (Ом)
  17.  Найдавніший обчислювальний прилад. (Пальці).
  18.  Скільки обертів за добу робить годинникова стрілка? (2)

Запитання для ІІ команди:

  1. Що важче: 1 тона чи 1 центнер? (1 тона)
  2. Як взаємодіють однойменні заряди? (Відштовхуються)
  3. Який прилад веде облік витраченої електричної енергії? (Лічильник)
  4. Як називають тіло, що обертається по орбіті навколо Землі? (Супутник)
  5. Як називають зміну форми твердого тіла? (Деформація)
  6. Який розділ фізики вивчає рух тіл? (Кінематика)
  7. Чому дорівнює швидкість тіла в стані спокою? (нуль)
  8. В яких одиницях вимірюється вага тіла? (У Ньютонах)
  9. Скільки полюсів має магніт? (Два)
  10.  Який прилад веде облік витраченої електричної енергії? (Лічильник)
  11.  Рідина,  якою  заповнюють  вузенькі  трубочки  термометрів. (Ртуть)
  12. Тривалість одного оберту земної кулі. (Доба)
  13.  Головне джерело світла на Землі. (Сонце)
  14.  Назвіть прилад для розгляду дрібних  предметів. (Лупа)
  15.  Найбільш поширена в природі рідина. (Вода)
  16.  Орган сприймання світла живими істотами. (Око)
  17.  Надзвичайно  широко  вживаний  прилад,  у  якому використане явище магнетизму. (Компас).
  18.  Що є прикладом іскрового газового розряду. (Блискавка)

Суддя. У фіналі перемогли ________, отже їхня попередня кількість балів подвоюється і заробили вони ________ балів.

Ведучий. Видатний давньогрецький філософ Сократ зробив свого часу висновок: «Чим більше я знаю, тим більше я не знаю». Людина приходить у світ для того, щоб постійно вдосконалювати, насамперед – себе, свій духовний світ, свої знання, уміння, навички, здібності. Саме тому протягом, майже, всього життя людина наполегливо навчається. І неважливо чоловік ти чи жінка. Важливо лише те, що всі ми відчуваємо потребу в збагаченні знаннями, отриманні задоволення від інтелектуальної спроможності.  Тож будьте розумними!!!!

1

 

docx
Додав(-ла)
Сікора Михайло
Пов’язані теми
Фізика, Позакласні заходи
Додано
20 березня
Переглядів
400
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку