навчальна: повторити й узагальнити з учнями вивчений у І семестрі матеріал; акцентувати увагу школярів на пізнавальному значенні зарубіжної літератури: зображення в ній життя, побуту, звичаїв, світогляду, духовних і моральних цінностей народів світу;розвивальна: розвивати усне мовлення, логічне, образне, асоціативне мислення, їхню уяву, кмітливість;виховна: виховувати повагу до загальнолюдських моральних цінностей, естетичний смак; прищеплювати інтерес до читання художніх творів. Мета:
Вчитель об'єднує клас у команди (по 5-6 учнів) (або ж кожен учень грає сам за себе). Гра складається з окремих завдань, до кожної є умови, з якими треба ознайомити учнів. У кожної команди має бути свисток або будь-який інший пристрій для подачі звукового сигналу. Вчитель або його асистент уважно слідкує за тим, хто першим подає сигнал, і фіксує бали. Виграє та команда, яка даватиме відповіді найточніше, найдетальніше, а також найшвидше. УСПІХІВ!Умови інтелектуальної гри
На слайдах по черзі з'являється 5 фактів, пов’язаних з життям та творчістю письменника, а команди повинні впізнати, про кого йде мова. Команда, яка вже знає відповідь, дає звуковий сигнал. Якщо відповідь неправильна, має право відповісти команда суперників. За кожну правильну відповідь команда може отримати від 1 до 5 балів. Якщо команда дає правильну відповідь, почувши лише 1 факт – 5 балів, 2 факти – 4 бали, 3 факти – 3 бали, 4 факти – 2 бали, 5 фактів – 1 бал. Умови гри
Достеменно про нього нічого не відомо. Його постать є легендарною. Народився у Давній Греції. Нібито був рабом із Фрігії, невеликим на зріст, некрасивим та ще й горбатим. За легендою, був скинутий зі скелі дельфійськими жерцями. Засновник жанру байки, автор байок «Лисиця і виноград», «Вовк і Ягня». Езоп
В 11 років утік з дому і став юнгою на кораблі «Коралі», але батьки наздогнали утікача і примусили пообіцяти мандрувати виключно у своїх мріях. Французький письменник. У своїх романах передбачив появу підводного човна, вертольота, комп’ютера, ксерокса, факса… Його герої подорожували в космосі, спускалися в надра Землі та на дно океану. Засновник науково-фантастичної літератури. Подарував своєму синові Діка Сенда, головного героя роману «П’ятнадцятирічний капітан». Жуль Верн
Сім’я його вела свій рід від козацької старшини. Навчався в Полтавському повітовому училищі, пізніше – Ніжинській гімназії вищих наук. Замолоду покинув батьківщину: жив у Санкт-Петербурзі, Москві й Римі, відвідав Єрусалим, Париж, Відень, Франкфурт та інші міста. Боявся бути похованим живцем. Автор збірки «Вечори на хуторі біля Диканьки»Микола Гоголь
Його життя склалося так, що йому не довелося вчитися в школі, але він самостійно вивчав мову, математику, багато читав. Батько рано пішов із життя, залишивши у спадок лише стару скриню з книжками, які збирав усе життя. У житті йому довелося бути й канцеляристом, і домашнім учителем, і особистим секретарем у маєтку князя Голіцина. Спочатку пробував себе як драматург, писав сатиричні статті в журнали. За все своє життя він написав більше 200 байок, видав 9 своїх збірників у Росії.Іван Крилов
«…був славний чолов'яга років п'ятдесяти. … Він був скоріше довгий, ніж високий, скоріше сухорлявий, аніж худий». Кузен Бенедикт, «П'ятнадцятирічний капітан» Ж. Верна «Нікого не любив він, окрім самого себе, лише себе вважав гідним любові». Нарцис з однойменного давньогрецького міфу«Це був старий грішник – заздрісний, жадібний, твердий і гострий, як кремінь, але ніяке кресало не могло викресати з нього благородної іскри, скритний, потайний та самотній, як той слимак». Скрудж, «Різдвяна пісня у прозі» Ч. Діккенса «Парубки ганялися за нею юрбами, але, втративши терпець, залишали один по одному вередливу красуню й лицялися до інших, не таких примхливих». Оксана, «Ніч перед Різдвом» М. Гоголя
«…мав благородне, велике серце, він перший зглянувся на людей, навчив їх будувати світлі житла, плавати на човнах, напинати вітрила…»Прометей з однойменного давньогрецького міфу«…мала не більше як сорок літ. Вона була ні гарна, ні погана з себе. … Однак вона вміла причаровувати до себе найстатечніших козаків…»Солоха, «Ніч перед Різдвом» М. Гоголя«… був середній на зріст, міцно збудований, чорнявий, із синіми рішучими очима. … Його розумне обличчя дихало енергією»Дік Сенд, «П'ятнадцятирічний капітан» Ж. Верна«На голові … був вінок, зроблений із зимового зілля, прикрашений де-не-де блискучими крижинками. … обличчя було добре, очі блищали, голос був веселий»Дух Нинішнього Різдва, «Різдвяна пісня у прозі» Ч. Діккенса
1. Черевички – Оксані («Ніч перед Різдвом» М. Гоголя)2. Компас – Діку Сенду («П'ятнадцятирічний капітан» Ж. Верна»)3. Лук і стріли – Гераклу («12 подвигів Геракла»)4. Ланцюги – Марлею («Різдвяна пісня у прозі» Ч. Діккенса)5. Колекція комах – кузену Бенедикту («П'ятнадцятирічний капітан» Ж. Верна»)
{616 DA210-FB5 B-4158-B5 E0-FEB733 F419 BA}1 До кількісті подвигів Геракла додати кількість найголовніших індійських богів2 Кількость років, коли єдиний компаньйон Ебенезера Скруджа пішов із життя, помножити на кількість Духів, про яких попереджав Скруджа привид Марлея3 Від кількості років матері Вакули відняти кількість років Оксани4 Кількість років кузена Бенедикта поділити на кількість негрів, яких врятували з напівзатонулого «Вальдека»{616 DA210-FB5 B-4158-B5 E0-FEB733 F419 BA}12 + 3 = 157 * 3 = 2140 - 16 = 2450 : 5 = 10
На тому місці, де схилилася на траву Нарцисова голова, виросла … запашна квітка – квітка смерті; нарцисом її називають».«Дух був убраний у просту … кирею, облямовану білим хутром».«Яка тут краса в цьому кирпатенькому носі? І в щоках? І в губах? Ніби гарні мої … коси?»«Ви погляньте на мене, – вела далі гарненька кокетка, – як я плавно виступаю; у мене сорочка вишита … шовком».«Через хвилину ввійшов, у супроводі цілого почту, величний на зріст, огрядний чоловік у гетьманському мундирі, у … чобітках».
На тому місці, де схилилася на траву Нарцисова голова, виросла БІЛА запашна квітка – квітка смерті; нарцисом її називають».«Дух був убраний у просту ЗЕЛЕНУ кирею, облямовану білим хутром».«Яка тут краса в цьому кирпатенькому носі? І в щоках? І в губах? Ніби гарні мої ЧОРНІ коси?»«Ви погляньте на мене, – вела далі гарненька кокетка, – як я плавно виступаю; у мене сорочка вишита ЧЕРВОНИМ шовком».«Через хвилину ввійшов, у супроводі цілого почту, величний на зріст, огрядний чоловік у гетьманському мундирі, у ЖОВТИХ чобітках».