Інтелектуальна гра із зарубіжної літератури для 6 класу «Швидше, точніше, детальніше»

Про матеріал
Мета заходу: навчальна: повторити й узагальнити з учнями вивчений у І семестрі матеріал; акцентувати увагу школярів на пізнавальному значенні зарубіжної літератури: зображення в ній життя, побуту, звичаїв, світогляду, духовних і моральних цінностей народів світу; розвивальна: розвивати усне мовлення, логічне, образне, асоціативне мислення, їхню уяву, кмітливість; виховна: виховувати повагу до загальнолюдських моральних цінностей, естетичний смак; прищеплювати інтерес до читання художніх творів.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Інтелектуальна гра із зарубіжної літературидля 6 класу«Швидше, точніше, детальніше»Богач Катерина Анатоліївна, Цебриківський ЗЗСО І-ІІ ступенів

Номер слайду 2

навчальна: повторити й узагальнити з учнями вивчений у І семестрі матеріал; акцентувати увагу школярів на пізнавальному значенні зарубіжної літератури: зображення в ній життя, побуту, звичаїв, світогляду, духовних і моральних цінностей народів світу;розвивальна: розвивати усне мовлення, логічне, образне, асоціативне мислення, їхню уяву, кмітливість;виховна: виховувати повагу до загальнолюдських моральних цінностей, естетичний смак; прищеплювати інтерес до читання художніх творів. Мета:

Номер слайду 3

Вчитель об'єднує клас у команди (по 5-6 учнів) (або ж кожен учень грає сам за себе). Гра складається з окремих завдань, до кожної є умови, з якими треба ознайомити учнів. У кожної команди має бути свисток або будь-який інший пристрій для подачі звукового сигналу. Вчитель або його асистент уважно слідкує за тим, хто першим подає сигнал, і фіксує бали. Виграє та команда, яка даватиме відповіді найточніше, найдетальніше, а також найшвидше. УСПІХІВ!Умови інтелектуальної гри

Номер слайду 4

“Прогулянка з великими”

Номер слайду 5

На слайдах по черзі з'являється 5 фактів, пов’язаних з життям та творчістю письменника, а команди повинні впізнати, про кого йде мова. Команда, яка вже знає відповідь, дає звуковий сигнал. Якщо відповідь неправильна, має право відповісти команда суперників. За кожну правильну відповідь команда може отримати від 1 до 5 балів. Якщо команда дає правильну відповідь, почувши лише 1 факт – 5 балів, 2 факти – 4 бали, 3 факти – 3 бали, 4 факти – 2 бали, 5 фактів – 1 бал. Умови гри

Номер слайду 6

Достеменно про нього нічого не відомо. Його постать є легендарною. Народився у Давній Греції. Нібито був рабом із Фрігії, невеликим на зріст, некрасивим та ще й горбатим. За легендою, був скинутий зі скелі дельфійськими жерцями. Засновник жанру байки, автор байок «Лисиця і виноград», «Вовк і Ягня». Езоп

Номер слайду 7

В 11 років утік з дому і став юнгою на кораблі «Коралі», але батьки наздогнали утікача і примусили пообіцяти мандрувати виключно у своїх мріях. Французький письменник. У своїх романах передбачив появу підводного човна, вертольота, комп’ютера, ксерокса, факса… Його герої подорожували в космосі, спускалися в надра Землі та на дно океану. Засновник науково-фантастичної літератури. Подарував своєму синові Діка Сенда, головного героя роману «П’ятнадцятирічний капітан». Жуль Верн

Номер слайду 8

Сім’я його вела свій рід від козацької старшини. Навчався в Полтавському повітовому училищі, пізніше – Ніжинській гімназії вищих наук. Замолоду покинув батьківщину: жив у Санкт-Петербурзі, Москві й Римі, відвідав Єрусалим, Париж, Відень, Франкфурт та інші міста. Боявся бути похованим живцем. Автор збірки «Вечори на хуторі біля Диканьки»Микола Гоголь

Номер слайду 9

Його життя склалося так, що йому не довелося вчитися в школі, але він самостійно вивчав мову, математику, багато читав. Батько рано пішов із життя, залишивши у спадок лише стару скриню з книжками, які збирав усе життя. У житті йому довелося бути й канцеляристом, і домашнім учителем, і особистим секретарем у маєтку князя Голіцина. Спочатку пробував себе як драматург, писав сатиричні статті в журнали. За все своє життя він написав більше 200 байок, видав 9 своїх збірників у Росії.Іван Крилов

Номер слайду 10

“Цікава географія”

Номер слайду 11

На слайді – назви місцевості. За цією назвою команди повинні вказати твір та його автора. За кожну правильну відповідь команди отримають по 2 бали. Умови гри

Номер слайду 12

Єгипетська пустеля. Диканька. Екваторіальна Африка. Болото біля міста Лерни. Кавказькі гори«Давньоєгипетський міф про Тефнут» «Ніч перед Різдвом» М. Гоголя«П'ятнадцятирічний капітан» Жуля Верна«Лернейська гідра»«Прометей»

Номер слайду 13

Номер слайду 14

На слайдах по черзі з'являтиметься опис героя. Командам за описом треба впізнати літера-турного героя, назвати твір, в якому діє персонаж, і його автора. За кожну правильну відповідь команди отримають по 3 бали. Умови гри

Номер слайду 15

«…був славний чолов'яга років п'ятдесяти. … Він був скоріше довгий, ніж високий, скоріше сухорлявий, аніж худий». Кузен Бенедикт, «П'ятнадцятирічний капітан» Ж. Верна «Нікого не любив він, окрім самого себе, лише себе вважав гідним любові». Нарцис з однойменного давньогрецького міфу«Це був старий грішник – заздрісний, жадібний, твердий і гострий, як кремінь, але ніяке кресало не могло викресати з нього благородної іскри, скритний, потайний та самотній, як той слимак». Скрудж, «Різдвяна пісня у прозі» Ч. Діккенса «Парубки ганялися за нею юрбами, але, втративши терпець, залишали один по одному вередливу красуню й лицялися до інших, не таких примхливих». Оксана, «Ніч перед Різдвом» М. Гоголя

Номер слайду 16

«…мав благородне, велике серце, він перший зглянувся на людей, навчив їх будувати світлі житла, плавати на човнах, напинати вітрила…»Прометей з однойменного давньогрецького міфу«…мала не більше як сорок літ. Вона була ні гарна, ні погана з себе. … Однак вона вміла причаровувати до себе найстатечніших козаків…»Солоха, «Ніч перед Різдвом» М. Гоголя«… був середній на зріст, міцно збудований, чорнявий, із синіми рішучими очима. … Його розумне обличчя дихало енергією»Дік Сенд, «П'ятнадцятирічний капітан» Ж. Верна«На голові … був вінок, зроблений із зимового зілля, прикрашений де-не-де блискучими крижинками. … обличчя було добре, очі блищали, голос був веселий»Дух Нинішнього Різдва, «Різдвяна пісня у прозі» Ч. Діккенса

Номер слайду 17

Номер слайду 18

На слайдах – малюнки зі стравами. Команди наввипередки пояснюють, з якого твору страва і з яким героєм пов’язана. За повну правильну відповідь команди отримають по 2 бали. Умови гри

Номер слайду 19

Повість «Ніч перед Різдвом» М. Гоголя (Коли Вакула прийшов за порадою до знахаря Пузатого Пацюка, той їв вареники).

Номер слайду 20

Повість Ч. Діккенса «Різдвяна пісня у прозі» (Скрудж подарував індичку родині Кретчитів)

Номер слайду 21

Давньогрецький міф «Деметра і Персефона» (Персефона, перебуваючи у царстві Аїда, з’їла декілька гранатових зернин)

Номер слайду 22

Байка Езопа «Лисиця і виноград» (Лисиця захотіла зірвати виноград, але не змогла дістати, тому сказала, що він кислий).

Номер слайду 23

Байка Івана Крилова «Ворона та Лисиця» (Лисиця хитрістю зуміла виманити шматок сиру у Ворони)

Номер слайду 24

Номер слайду 25

На слайді – зображення різних предметів. Командам необхідно вказати, кому з героїв належить кожен предмет, назвати твір і автора. За повну правильну відповідь команди отримають по 2 бали. Умови гри

Номер слайду 26

1. Черевички – Оксані («Ніч перед Різдвом» М. Гоголя)2. Компас – Діку Сенду («П'ятнадцятирічний капітан» Ж. Верна»)3. Лук і стріли – Гераклу («12 подвигів Геракла»)4. Ланцюги – Марлею («Різдвяна пісня у прозі» Ч. Діккенса)5. Колекція комах – кузену Бенедикту («П'ятнадцятирічний капітан» Ж. Верна»)

Номер слайду 27

«Літературна математика», або «Математична література»

Номер слайду 28

На слайді – літературні вирази. Командам треба розв'язати вирази, правильно підставивши числа, пов'язані з вивченими творами. За кожен правильно розв'язаний вираз команда отримає по 2 бали. Умови гри

Номер слайду 29

{616 DA210-FB5 B-4158-B5 E0-FEB733 F419 BA}1 До кількісті подвигів Геракла додати кількість найголовніших індійських богів2 Кількость років, коли єдиний компаньйон Ебенезера Скруджа пішов із життя, помножити на кількість Духів, про яких попереджав Скруджа привид Марлея3 Від кількості років матері Вакули відняти кількість років Оксани4 Кількість років кузена Бенедикта поділити на кількість негрів, яких врятували з напівзатонулого «Вальдека»{616 DA210-FB5 B-4158-B5 E0-FEB733 F419 BA}12 + 3 = 157 * 3 = 2140 - 16 = 2450 : 5 = 10

Номер слайду 30

“Літературна палітра”

Номер слайду 31

На слайді – уривки з творів. У кожному з них пропущено слово, яке позначає колір. Командам необхідно вказати колір, який пропущено в уривку. За кожне правильно вставлене слово команди отримають по 2 бали. Умови гри

Номер слайду 32

На тому місці, де схилилася на траву Нарцисова голова, виросла … запашна квітка – квітка смерті; нарцисом її називають».«Дух був убраний у просту … кирею, облямовану білим хутром».«Яка тут краса в цьому кирпатенькому носі? І в щоках? І в губах? Ніби гарні мої … коси?»«Ви погляньте на мене, – вела далі гарненька кокетка, – як я плавно виступаю; у мене сорочка вишита … шовком».«Через хвилину ввійшов, у супроводі цілого почту, величний на зріст, огрядний чоловік у гетьманському мундирі, у … чобітках».

Номер слайду 33

На тому місці, де схилилася на траву Нарцисова голова, виросла БІЛА запашна квітка – квітка смерті; нарцисом її називають».«Дух був убраний у просту ЗЕЛЕНУ кирею, облямовану білим хутром».«Яка тут краса в цьому кирпатенькому носі? І в щоках? І в губах? Ніби гарні мої ЧОРНІ коси?»«Ви погляньте на мене, – вела далі гарненька кокетка, – як я плавно виступаю; у мене сорочка вишита ЧЕРВОНИМ шовком».«Через хвилину ввійшов, у супроводі цілого почту, величний на зріст, огрядний чоловік у гетьманському мундирі, у ЖОВТИХ чобітках».

Номер слайду 34

Дякую за увагу!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Хруставка Наталія
    Дякую,дуже цікава розробка
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
30 жовтня 2020
Переглядів
2446
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку