Інтелектуальна гра "Мандрівка країною знань"

Про матеріал

Розробка інтелектуальної гри розрахована на учнів початкової школи. Завдання гри сприятимуть розвитку інтересу учнів до оволодіння знаннями та формуванню ключових компетентностей.

Перегляд файлу

1

 

Лаврів Н.М.,

учитель початкових класів

Криворізької гімназії № 94 Криворізької міської ради,

e-mail: kzs94@ukr.net

МАНДРІВКА КРАЇНОЮ ЗНАНЬ

(ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ГРА)

Розробка інтелектуальної гри розрахована на учнів початкової школи. Завдання гри сприятимуть розвитку інтересу учнів до оволодіння знаннями та формуванню ключових компетентностей.

Ключові слова: гра, зупинка, запитання, казка, загадка, логічна задача, ребус.

Мета: розвивати в учнів інтерес до знань, кмітливість; сприяти формуванню елементів логічного мислення, спостережливості; виховувати почуття взаємодопомоги, дружби.

Обладнання: ребуси, ілюстрації до казок, предметні малюнки.

Хід заходу

Ведучий. Доброго дня, любі друзі!

Сьогодні в нас цікава гра –

Змагатиметься наша дітвора

В умінні міркувати

І правильно відповідати.

Зберіть усі свої знання і сили,

Згадайте все, що ви учили,

І в бій з суперником вступайте,

У чесній грі його перемагайте.

Слайд 1

Зараз ми з вами пофантазуємо.

І разом у гру помандруємо,

У чудове гарне місто,

В Розумове королівство.

Перша зупинка «КАЗКОВА»

◄◄ Запитання

  1.               На якому музичному інструменті грав котик із казки «Котик та півник»? (На скрипочці)
  2.               Кому Пан Коцький став за чоловіка? (Лисиці)
  3.               Хто перший знайшов рукавичку? (Мишка)
  4.               Якого звіра першим зустрів Колобок? (Зайчика)
  5.               Як звали хлопчика із казки «Гуси-лебеді»? (Іванко) [3, с. 134]

◄◄ З якої казки ці речі?

Слайди із зображенням предметів


1 борошно

2 яйце

3 солома

4 пір’я

5 глечик і тарілка

 

(«Колобок», «Курочка Ряба», «Солом’яний бичок», «Кривенька качечка», «Лисичка та Журавель»)


Друга зупинка «МОВОЗНАВЧА»

◄◄ Склади слово


обасак (собака)

новора (ворона)

коріго (огірок)

санев (весна)

сятил (листя)

[4, с. 159]


◄◄ З’єднай прислів’я

Третя зупинка « МАТЕМАТИЧНА»

◄◄ Скільки…

  1.               На одній нозі півень  важить 4 кілограми. Скільки важитиме півень на двох ногах? (4 кг)
  2.               На столі лежало 5 яблук. Одне Марійка розрізала на чотири частини. Скільки яблук залишилось на столі? (5 яблук)
  3.               Світланка і Василько прийшли вранці до класу, а там уже було 4 учениці. Скільки учениць стало у класі? (5 учениць)
  4.               Одне яйце можна зварити за 4 хвилини. За скільки хвилин можна зварити 2 таких яйця? (за 4 хв)
  5.               У бабусі Олі є онучка Таня, кіт Мурчик, песик Тимко. Скільки онуків у бабусі? (одна онучка Оля)
  6.               Над річкою летіли: голуб, щука, дві синиці, два стрижі. Скільки було птиць? (5 птиць)
  7.               П’ять берізок, дві ялини

Зеленіють над струмочком.

Біля них одна малина…

Скільки всіх дерев, скажи-но! (7 дерев)

  1.               На заборі сиділо 6 горобців. До одного горобця підскочив кіт, щоб його схопити, але горобець втік на дерево. Скільки горобців залишилося на заборі? (Жодного, бо решта також втекла)
  2.               У мами два сина. У кожного з них є сестра. Скільки дітей у мами? (Троє: два хлопчики і одна дівчинка)
  3.          Андрійко зсипав разом 3 купки піску, а потім досипав туди ще одну. Скільки купок? (Одна велика) [3, с. 215]

◄◄ Логічні задачі

  1.   Росло 4 берези. На кожній березі – по 4 гілки. На кожній гілці – по 4 маленькі гілочки. На кожній гілочці – по 4 яблука. Скільки всього яблук? (Жодного, на березі яблука не ростуть)
  2.   На столі стояло 3 кухлі з молоком. Кіт випив один кухоль молока. Скільки кухлів залишилось? (3 кухлі)
  3.   Киця й котик залюбки

Випікали пиріжки.

Киця з тіста сім зліпила.

Котик з снігу – тільки п’ять.

Скільки всіх, малеча мила,

Пиріжків вони з’їдять? (7 пиріжків)

  1.   Що стоїть між числами 2 і 8? (Буква і)
  2.   У тварини дві праві ноги, дві ліві ноги, дві задні та дві передні. Скільки ніг разом? (4 ноги)
  3.   Що станеться з білою хусткою, якщо її занурити у Чорне море? (Вона стане мокрою)
  4.   Із якого посуду неможливо нічого з’їсти? (Із порожнього)
  5.   Скільки кінців у однієї палиці? А в половини палиці? (Два кінці)
  6.   На порозі гралися п’ять мишенят. Прибігла кішка і сіла на порозі. Скільки звірів на порозі? (Одна кішка, мишенята повтікали)
  7.  Як поділити три яблука між трьома учнями так, щоб одне яблуко залишилось в кошику? (Дати кожному учневі по 1 яблуку, а останнє яблуко віддати разом з кошиком) [2, С. 36-37]

Четверта зупинка «РЕБУСИ»


40а

ві2га

ті100

ли100к

с3бок

ві3на

пі2л

100рона

3вога [3, с. 168]


П’ята зупинка «ЗАГАДКОВА»


  1.               Зеленіло, пожовтіло, упало пропало.

(Листя)

  1.               Голівки не має,

А шапку вдягає,

Хоч ніжку і має,

Чобіт не взуває.

(Гриб)

  1.               Не боїться вовка і лисиці,

Бо на спині має гострі спиці.

(Їжак)

 

  1.               Стоїть пані, чепуриться,

Бо вдягла сорочок триста.

(Капуста)

[1, с. 57]

  1.               Сховалась Марічка

В підземній коморі,

І тільки косички

Лишились надворі.

(Морква)

 

  1.               Одежин багато маю – така в мене вдача,

Як хтось мене роздягає, то відразу плаче.

(Цибуля)

  1.               Стрибає по гілках,

Літає, наче птах,

Знайде грибок чи шишку,

В дупло схова горішки.

(Білка)

 

  1.               Довгохвоста, білобока, стрекотуха чорноока.

Блискучі речі тягає, все в гніздо складає.

(Сорока)

 

  1.               Зелену сукню маю, ніколи не знімаю,

На новорічне свято прикраси одягаю.

(Ялинка)

  1.  Блакитний платок,

Червоний клубок:

По платку катається –

Людям усміхається.

(Небо і сонце)

[4, с. 97]


Підведення підсумків

Учитель. Ви сьогодні – молодці! Ми завершуємо нашу подорож Країною знань. Ви подолали всі труднощі й випробовування, досягли своєї мети і продемонстрували гарні знання.

До нових зустрічей!

 

 

 

 

 

 

 

 

Список використаних джерел:

1. Загадки на всі випадки / Упоряд.: Т. Вороніна, В. Осадча. – К. : Вид. дім «Шкіл. Світ»: Вид. Л. Галіцина, 2006. – 128с.

2. Лісневич Т.Г. Цікаві задачі. Посібник для учнів початкових класів. – Тернопіль: Мандрівець, 1997. – 48с.

3. Сухарева Л.С. Предметні тижні в початковій школі. – Х.: Вид. група «Основа», 2006. – 304с.

4. Українські загадки: Збірник для дошкільних та шкільних закладів / Упоряд.: Л.Корнієнко, С. Карпук. - К.: Культорологічне ПП «Боривітер», 2001. – 210с.

doc
Додав(-ла)
Лаврів Наталя
Додано
8 квітня
Переглядів
105
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку