Розробка інтелектуальної гри розрахована на учнів початкової школи. Завдання гри сприятимуть розвитку інтересу учнів до оволодіння знаннями та формуванню ключових компетентностей.
1
Лаврів Н.М.,
учитель початкових класів
Криворізької гімназії № 94 Криворізької міської ради,
e-mail: kzs94@ukr.net
МАНДРІВКА КРАЇНОЮ ЗНАНЬ
(ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ГРА)
Розробка інтелектуальної гри розрахована на учнів початкової школи. Завдання гри сприятимуть розвитку інтересу учнів до оволодіння знаннями та формуванню ключових компетентностей.
Ключові слова: гра, зупинка, запитання, казка, загадка, логічна задача, ребус.
Мета: розвивати в учнів інтерес до знань, кмітливість; сприяти формуванню елементів логічного мислення, спостережливості; виховувати почуття взаємодопомоги, дружби.
Обладнання: ребуси, ілюстрації до казок, предметні малюнки.
Хід заходу
Ведучий. Доброго дня, любі друзі!
Сьогодні в нас цікава гра –
Змагатиметься наша дітвора
В умінні міркувати
І правильно відповідати.
Зберіть усі свої знання і сили,
Згадайте все, що ви учили,
І в бій з суперником вступайте,
У чесній грі його перемагайте.
Слайд 1
Зараз ми з вами пофантазуємо.
І разом у гру помандруємо,
У чудове гарне місто,
В Розумове королівство.
Перша зупинка «КАЗКОВА»
◄◄ Запитання
◄◄ З якої казки ці речі?
Слайди із зображенням предметів
1 борошно
2 яйце
3 солома
4 пір’я
5 глечик і тарілка
(«Колобок», «Курочка Ряба», «Солом’яний бичок», «Кривенька качечка», «Лисичка та Журавель»)
Друга зупинка «МОВОЗНАВЧА»
◄◄ Склади слово
обасак (собака)
новора (ворона)
коріго (огірок)
санев (весна)
сятил (листя)
[4, с. 159]
◄◄ З’єднай прислів’я
Третя зупинка « МАТЕМАТИЧНА»
◄◄ Скільки…
Зеленіють над струмочком.
Біля них одна малина…
Скільки всіх дерев, скажи-но! (7 дерев)
◄◄ Логічні задачі
Випікали пиріжки.
Киця з тіста сім зліпила.
Котик з снігу – тільки п’ять.
Скільки всіх, малеча мила,
Пиріжків вони з’їдять? (7 пиріжків)
Четверта зупинка «РЕБУСИ»
40а
7я
ві2га
ті100
ли100к
с3бок
ві3на
пі2л
100рона
3вога [3, с. 168]
П’ята зупинка «ЗАГАДКОВА»
(Листя)
А шапку вдягає,
Хоч ніжку і має,
Чобіт не взуває.
(Гриб)
Бо на спині має гострі спиці.
(Їжак)
Бо вдягла сорочок триста.
(Капуста)
[1, с. 57]
В підземній коморі,
І тільки косички
Лишились надворі.
(Морква)
Як хтось мене роздягає, то відразу плаче.
(Цибуля)
Літає, наче птах,
Знайде грибок чи шишку,
В дупло схова горішки.
(Білка)
Блискучі речі тягає, все в гніздо складає.
(Сорока)
На новорічне свято прикраси одягаю.
(Ялинка)
Червоний клубок:
По платку катається –
Людям усміхається.
(Небо і сонце)
[4, с. 97]
Підведення підсумків
Учитель. Ви сьогодні – молодці! Ми завершуємо нашу подорож Країною знань. Ви подолали всі труднощі й випробовування, досягли своєї мети і продемонстрували гарні знання.
До нових зустрічей!
Список використаних джерел:
1. Загадки на всі випадки / Упоряд.: Т. Вороніна, В. Осадча. – К. : Вид. дім «Шкіл. Світ»: Вид. Л. Галіцина, 2006. – 128с.
2. Лісневич Т.Г. Цікаві задачі. Посібник для учнів початкових класів. – Тернопіль: Мандрівець, 1997. – 48с.
3. Сухарева Л.С. Предметні тижні в початковій школі. – Х.: Вид. група «Основа», 2006. – 304с.
4. Українські загадки: Збірник для дошкільних та шкільних закладів / Упоряд.: Л.Корнієнко, С. Карпук. - К.: Культорологічне ПП «Боривітер», 2001. – 210с.