Позакласний захід з математики для 5-6-х класів "Математична рулетка"
Етапи заходу .
I Підготовчий етап:
кожен клас паралелі заздалегідь вибирає команду з 5 - 7 осіб, капітана, придумує назву, девіз, емблему.
II Ігровий етап:
а) на екрані заставка гри (слайд №1)
Тут затії і завдання,
Ігри, жарти, все для вас!
Бажаємо вам удачі,
За роботу, в добрий час!
б) представлення журі;
в) оголошення правил гри: за подання команди -10 балів, за правильний, повний, без підказки відповідь на питання гри -5 балів, відповідь за допомогою уболівальників своєї команди - 3 бали. На рішення відводиться від 1 до 3 хвилин в залежності від складності питання. Знімаються 2 бали за некоректну поведінку учасників і вболівальників. Питання вибираються по черзі з «допомогою» математичної рулетки(слайд № 3).
г) хід ігор
1. Представлення команд.
2. Вибір першого ходу здійснюється з допомогою завдання « Склади прислів'я»(слайд №2). Хлопці записують прислів'я на аркушах і передають журі.
Відповідь: Один за всіх, і всі за одного.
3. Загадковий трикутник (слайд №4).
Розстав на кулях трикутника цифри від 1 до 9 так, щоб їх суми на сторонах трикутника були рівні.
Відповідь: 5 - 4 - 9 - 2 - 7- 3 - 8 -1 - 6 - 5.
4. Шпигунські пристрасті (слайд №5).
Дві матері, дві доньки та баба з внучкою. Скільки всіх?
Відповідь: (3)
5. Шляхи-дороги (слайд №6).
З Києва до Вниціі одночасно назустріч один одному виїхали два автомобілі. Вони рухалися рівномірно, без зупинок зі швидкістю 80км/год і 95км/год. Яка відстань буде між ними за одну годину до зустрічі?
Відповідь: 175 км.
6. А ну-ка, розділи (слайд №7).
З'ясуйте, чи ділиться числове значення виразу 534∙974∙824 + 846∙916 на 10?
Відповідь: так.
7. Альпіністи (слайд № 8).
В будинку десять поверхів. У скільки разів сходи на десятий поверх будинку довше, ніж на другій?
Відповідь: в 9 разів.
8. Чорний ящик (слайд № 9).
На екрані є три підказки, кожна підказка зменшує результат відповіді на 1 бал.
Відповідь: кубик Рубіка.
9. Продовж ряд чисел (слайд №10).
Відповідь: (9-8+7-6-5+4-3+2+1=1)
13. Урожай (слайд № 14).
Любонько та Марьюшка разом з'їли 9 яблучок, Любонько та Лізонька 10 яблучок, Лізонька та Марьюшка 11 яблучок. Скільки яблук з'їли Марьюшка, Любонько і Лізонька?
Відповідь: 15 яблучок.
14. Корисно знати (слайд №15).
На всі товари наносять штрих-код, який утворений чорними і білими смужками, причому, крайні смуги чорні. Чорних смужок зазвичай 30, вони бувають вузькі та широкі. Число білих смуг на 10 більше, ніж вузьких чорних. Скільки широких чорних смуг має такий штрих-код?
Відповідь: 11 широких чорних смуг.
15. Тест на увагу (слайд № 16).
На слайді рисунок, виконаний за допомогою геометричних фігур. Дайте відповідь на питання:
Якої фігури немає на малюнку? а) кола; б) квадрата; в) прямокутника; г) трикутника; д) всі перераховані фігури є.
Відповідь: г) трикутника.
16. Експертиза (слайд №17).
З чотирьох монет одна фальшива, причому, невідомо, більше або менше вона по вазі, ніж справжні монети. За яку меншу кількість зважувань на важільних вагах можна визначити цю монету?
Відповідь: за два зважування.
III Етап підбиття підсумків гри (слайд №18):