Мета : розвити творче та логічне мислення учнів, формувати зацікавленість у результатах роботи, вчити цінувати думку та працю інших, вчити етиці та культурі спілкування, розвивати здібності учнів та їх інтерес до математики.
ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ГРА
«МАТЕМАТИЧНІ МІРКУВАЛКИ»
Мета : розвити творче та логічне мислення учнів, формувати зацікавленість у результатах роботи, вчити цінувати думку та працю інших, вчити етиці та культурі спілкування, розвивати здібності учнів та їх інтерес до математики.
Обладнання : карти із завданнями
ХІД ГРИ
Вчитель оголошує програму математичних міркувалок, оголошує правила гри, знайомить з журі, представляє команди та капітанів команд.
Програма гри
У «Математичних міркувалках» приймають участь дві команди, по одній команді від класу. Це досить серйозна гра, у якій перемагає дійсно сильний колектив.
В розминці приймають участь всі члени команди, учням задаються запитання. Кожній команді роздається порожня таблиця, в яку дітям потрібно вписати правильні відповіді. Після завершення розминки, картки з відповідями збираються і віддаються журі, яке підбиває підсумки першої гри.
1.Три плюс три помножити на три. Скільки буде? (12)
2.У трикутника 3 кути, якщо один відрізати, скільки отримаємо кутів?(4)
3.Чому дорівнює одна четверта години?(15хв)
4.Скільки кінців у 3,5 палиць?(8)
5.Йшла бабуся у Кийв, а на зустріч їй 3 дідуся.Скільки людей йшло до Києва?(1)
6.Півень важить на одній нозі 4 кг.Скільки важитиме півень на 2х ногах?(4)
7.Бігла трійка коней. Кожна пробігла 5 км. Скільки проїхав ямщик?(5)
8.Три курки за 3 дні снесуть 3 яйця.Скільки яєць снесуть 12 кур за дванадцять днів(48)
9.На ялинці горіло 7 свічок. П’ять з них погасли.Скільки залишилось свічок?(7)
10.Дві дочки.дві матері та бабуся з внучкою.Скільки усіх?(3)
У кожної команди гравців є команда вболівальників, які мають можливість заробити для своєї команди додаткові бали.
Їхала я на автобусі і вирішила порахувати пасажирів,їх було 5, на першій зупинці зайшло 3, на наступній вийшло 2, а зайшло 4, на наступній зупинці вийшло 3 і ніхто не зайшов, а потім на зупинці зайшов громадянин один з цілою купою обновок. Скільки було зупинок? (4)
На дошці за допомогою магнітів закріплені картки із назвами завдань, але прикриплені таким чином, що діти обирають картку лише за кольором(назва записана з іншої сторони). Якщо команда не знає відповідь на завдання, то вона може звернутись до вболівальників, але отримає лише половину балів за завдання.
«Велика мудрість»(2 хв)
Треба розшифрувати текст
«Хитрий садівник»(2хв)
Одного разу прийшли до садівника діти і запитують: «Дідусю, а скільки в тебе в саду дерев?» Усміхнувся дідусь і відповів: «Половина усіх моїх дерев – яблуні, четверта частина – сливи, сьома частина – груші, і крім того є е три тополі.»
Стали діти рахувати, скільки ж дерев у саду, та так і не порахували. А ви зможете порахувати?(28)
«Будильник»(30 сек)
Хлопчик ліг спати в 7.00 вечора і поставив будильник на 9.00 ранку, скільки проспить хлопчик?(2 год)
«Скільки чисел»(2 хв)
У скількох двохзначних чисел сума чисел дорівнює 10 ?(у 9: 19,28,37,46,91,82,73,64,55)
«Терези»(2хв)
На одну чашу терезів поклали кусень мила, а на другу ¾ такого ж мила, і ще 3/4 кг. Терези в рівновазі. Скільки важить кусень мила?(3 кг)
«Далі...» (1 хв)
Якими повинні бути два наступних числа в послідовності:
10, 8, 11, 9, 12, 10, 13,…Ответ: 11,14.
«Сімка»(2 хв)
Скільки разів зустрічається число 7 у записі чисел від1 до 100 ? (20)
«Слова»
Кожній команді треба із слова «математика» скласти якомога більше слів
Грають вболівальники, ім. в продовж 10 секунд показують картку на якій зображено послідовність геометричних фігур, і учням треба відносити всі фігури у тій послідовності , у якій вони були на малюнку.
Журі підводить остаточні підсумки, враховуючи результати розминки, гри із вболівальниками, завдань «супер-приз», підраховує одержані бали. Визначає команду яка перемогла у грі. Обидві команди отримують грамоти, переможці – за 1 місце, а команда,яка програла-за участь у грі.
Вчитель підводить підсумки гри, вказує,які були неточності, яка була культура спілкування, математичне мовлення.