Інтелектуальна гра "Найрозумніший"

Про матеріал
Інтелектуальна гра "Найрозумніший". Приймають участь 12 учнів. Складається з трьох турів.
Перегляд файлу

ВИЩЕ ПРОФЕСІЙНЕ УЧИЛИЩЕ № 17 м. Генічеська

 

Інтелектуальна граНайрозумніший

Приймають участь   12  учнів.

I тур. Розминка.

 Хто більше відповість на питання?

Залишаються після розминки 6 учнів.

  1. Пристрій для побудови графіків? (Плотер)
  2. Напис, відповідно на верхньому та нижньому полях сторінки. (Колонтитул)
  3. Пристрій для забезпечення взаємодії (інтерфейс) між комп’ютером і мережним каналом передачі даних. (Мережний адаптер)
  4. Сукупність методики ефективної організації часу для виконання поточних задач проектів  та календарних подій. (Тайм-менеджер)
  5. За допомогою якого сервісу можна допомогти людям швидко організувати зустрічі. (Doodle/www.doodle.com)
  6. Графічні зображення на сайтах, які рекламують товари й послуги. (Банери)
  7. Широка галузь комп’ютерних наук, які спрямовані на імітацію інтелекту людини машинами. (Штучний інтелект)
  8. Об’єкт, який замінює досліджувану систему, зберігаючи суттєві властивості оригіналу. (Модель)
  9. Сукупність відомостей (даних), які сприймаються із навколишнього середовища, видають у навколишнє середовище або зберігаються всередині певної системи. (Інформація)
  10. Представник технологій штучного інтелекту в медійному просторі. (Робот Софія, громадянство в Саудівській Аравії у 2017 р.)
  11. Ким створена перша механічна обчислювальна машина. (Блез Паскаль)
  12. 1 Кб дорівнює… (=1024 байт)
  13. Найшвидша пам'ять для прискорення доступу до оперативної пам’яті, використовується для зберігання копій дільниць оперативної пам’яті, що використовуються найбільш часто. (Кеш-пам'ять)
  14. Засоби взаємодії користувача з програмою. (Інтерфейс)
  15. Серія команд, згрупованих разом для спрощення щоденної роботи. (Макрос)
  16. Перший персональний комп’ютеров АРPLE створений у США в . . . (1976 р.)
  17. Технічна (в усіх сучасних випадках спроб практичної реалізації – комп’ютерна) система, що має певні органи інтелекту, тобто здатна: розпізнавати, розуміти, вчитися, знаходити спосіб досягнення результату та приймати рішення – це… (Штучний інтелект)
  18. Вид кіномистецтва, в якому рух об’єктів моделюється з використанням мальованих, об’ємних або створених з використанням комп’ютерних програм об’єктів. (Анімація)
  19. Особи, які цілеспрямовано намагаються спровокувати конфлікти між учасниками форуму. (Троллі)
  20. Образи на адресу когось із користувачів або провокації конфліктів на форумах. (Флейм)
  21. Програма, яка дозволяє перекодувати медіа файли в потрібний формат. (Конвертер)
  22. Псевдонім, що використовується під час користування комунікаційними службами Інтернету. (Нікнейм)
  23. Окрема екранна сторінка, що може містити текстові, графічні, відео – і звукові об’єкти, гіперпосилання (Слайд)
  24. Набір значень властивостей певного типу об’єктів, який має ім’я ( Стиль).

II тур.

Беруть участь 6 чоловік, хто найбільше набрав балів.

Обираються учасниками категорії і відповідають по черзі.

Інформаційні технології у суспільстві

Видатні вчені галузі

Служби Інтернету

Мультимедійні та гіпертекстові документи

 

Категорія « Інформаційні технології в суспільстві»

  1.               Цілеспрямована організована сукупність інформаційних процесів з використанням засобів обчислювальної техніки, що забезпечують високу швидкість обробки даних, швидкий пошук інформації, розосередження даних, доступ до джерел інформації незалежно від місця їх розташування. (Інформаційна технологія)
  2.               Як називається енциклопедія, створена з використанням ресурсів мережі Інтернет?
  3.               Відстань від осей до екрана монітора повинна бути (……см).
  4.               Неозначуване, фундаментальне поняття, як точка на площині в геометрії.( Об’єкт) .
  5.               Стан, при якому інформаційні дані не можуть бути отримані неавтоматизованим користувачем або процесом  (Конфіденційність)
  6.               Методичні принципи, що базуються на заохоченні індивідів до передачі маркетингового повідомлення іншим особам, утворюючи потенціал для експоненціального зростання впливу даного повідомлення. (Ві́русний маркетинг)
  7.               Розміщення графічних зображень в інтернеті з метою залучення потенційних клієнтів компанії або окремого продукту (товар, послуга) або формування позитивного іміджу. ( Банерна реклама)
  8.               Звідки краще завантажити програму яка вас цікавить ? ( З сайту автора  цієї програми).

9. Масове розсилання кореспонденції рекламного чи іншого характеру людям, які не висловили бажання її одержувати. Передусім термін … стосується рекламних електронних листів. Термін … почав вживатися з 1993 року. (Спам)

10. Це схема, за якої хакери змушують користувачів передавати конфіденційну інформацію, наприклад паролі та номери соціального страхування. Вона зазвичай передбачає надсилання повідомлення спаму, яке справляє враження, ніби походить із довіреного джерела, наприклад із банку (це наживка) (Фішинг)

11. Система, яка здійснює  або в якій відбуваються інформаційні процеси: пошук, збирання, зберігання, передавання і опрацювання інформаційних даних ( Інформаційна система).

12. Набір програм, що використовують для розвязання завдань, і програм, що керують ефективним використанням компютерної техніки та забезпечення роботи інформаційної системи (Програмне забезпечення).

Категорія «Служби Інтернету»

  1. Як називається документ, створений мовою розмітки гіпертексту? (Веб – сторінка)
  2.               Мережевий протокол для реалізації текстового інтерфейсу по мережі – це … (Служба Telnet)
  3.               Другий по розповсюдженості сервіс Інтернет. Якщо електронна пошта передає повідомлення по принципу «від одного — одному», то новини мережі передають повідомлення «від одного — багатьом». (Новини мережі Usenet (телеконференції) Юзнет)
  4.               Протокол відправлення електронної пошти. На цьому сервері зберігаються вихідні повідомлення. ( SMTP – Simple Mail Transfer Protocol)
  5.               Вбудоване програмне застосування, що є централізованим сховищем контактної інформації, створеним компанією Apple і працюючі тільки під управлінням Mac OS X. Характерною рисою цієї програми є інтеграція і синхронізація з багатьма застосуваннями і пристроями. (Address Book (Адресна книга, Контакти)
  6.               Спосіб обміну цифровими повідомленнями між людьми з використанням цифрових пристроїв, таких як комп'ютери та мобільні телефони, що робить можливим пересилання даних будь-якого змісту (текстові документи, аудіо-, відеофайли, архіви, програми). ( Електро́нна по́шта або е-пошта (англ. e-mail, або email, скорочення від electronic mail))
  7.               Комп’ютер і відповідне програмне забезпечення, за допомогою якого підтримується робота електронної пошти (Поштовий сервер)
  8. За допомогою технології VoLP (Voice over IP)  дає можливість вести безкоштовні розмови між користувачами мережі, а також  платні розмови з власниками стаціонарних чи мобільних  телефонів. Програма надає можливість також обмінюватися текстовими повідомленнями та проводити відеоконференції (Skype)
  9. Кодекс належної поведінки в Інтернеті, який є обов’язковим для всіх користувачів мережі. (Етикет)
  10.  Оператор, який слідкує за дотриманням правил того чи іншого форуму та має право цензури повідомлень інших учасників дискусії. (Модератор)
  11. Сукупність повідомлень форуму, де обговорюється певна тематика. Почата одним учасником форуму може розростатися до тисячі повідомлень та може мати складну структуру (Нитка)
  12. Мережевий засіб для швидкого обміну текстовими повідомленнями між користувачами інтернету в режимі реального часу; дружня розмова, бесіда. (Чат)

Видатні вчені галузі

  1.               Американський підприємець, вчений в галузі обчислювальної техніки, інформаційних технологій та економіки, міліардер, розробник і засновник пошукової системи Google. (Сергій Брін)
  2.               Американський програміст єврейського походження, підприємець в області інтернет-технологій, доларовий мільярдер (за версією Forbes, в 2018 році знаходиться на 5-м місці в списку найбагатших людей світу із станом 71 млрд доларів), один з розробників і засновників соціальної мережі Facebook. Керівник компанії Facebook Inc. (Марк Цукерберг)
  3.               Американський підприємець і винахідник. Був засновником, членом ради директорів і CEO (генеральним директором) корпорації Apple Inc.. Також раніше займав посаду CEO компанії Pixar Animation Studios; в 2006 році The Walt Disney Company придбав Pixar, став членом ради директорів Disney. У 1995 році в мультфільмі «Історія іграшок» він був зазначений як виконавчий продюсер. Наприкінці 1970-х  зі співзасновником компанії Apple Стівом Возняком створили один з перших комерційно успішних персональних комп'ютерів. (Сті́вен Пол Джобс)
  4.               Американський бізнесмен, інвестор, автор, філантроп і засновник корпорації Майкрософ. Протягом кар'єри в Microsoft, займав позиції голови ради директорів, CEO та головного архітектора, одночасно до травня 2014 також будучи найбільшим акціонером. (Ві́льям Ге́нрі Гейтс III)
  5.               Англійський математик і економіст, винахідник першої обчислювальної машини з програмним управлінням, принципи якої на ціле століття випередили науку і техніку, а в наш час знайшли втілення в ЕОМ.  Його математичні дослідження сприяли зародженню англійської алгебраїчної школи, а  його економічні роботи отримали високу оцінку Карла Маркса.  (Ча́рлз Бе́ббідж)
  6.               Французький філософ, письменник, фізик, математик, один із засновників математичного аналізу, теорії ймовірностей та проективної геометрії, творець перших зразків лічильної техніки, автор основного закону гідростатики. Відомий також відкриттям формули біноміальних коефіцієнтів, винаходом гідравлічного преса й шприца та іншими відкриттями, на його честь названа одиниця вимірювання тиску, а також популярна мова програмування. (Блез Паскаль)
  7.               Передбачив принципи сучасної комбінаторики. Зробив вагомий внесок у логіку і філософію. Через кодування намагався створити універсальну числову дескриптивну платформу для всіх наук — прообраз сучасних формальних систем. Створив першу механічну лічильну машину, здатну виконувати додавання, віднімання, множення й ділення, названу на його честь. Незалежно від Ньютона створив диференціальне й інтегральне числення і заклав основи двійкової системи числення. (Готфрід Вільгельм Лейбніц)
  8.               Піонер комп'ютерних технологій українського походження, конструктор (разом з Стівеном Джобсом) одного з перших персональних комп'ютерів у світі (США), співзасновник фірми Apple, його вважають  одним із батьків революції персональних комп'ютерів, якій значно сприяли його винаходи в 1970-х роках. (Стів Возняк)
  9.               Британський математик, відома тим, що зробила опис ранньої версії обчислювального пристрою загального призначення Чарльза Беббіджа, обчислювальної машини. Склала першу у світі програму (для цієї машини). Ввела у вжиток терміни «цикл» і «робоча комірка». Вважається першим програмістом. ( Ада Лавлейс; Августа Ада Байрон)
  10.          Англійський математик, логік і криптограф, його  часто вважають батьком сучасної інформатики. Зокрема, брав участь у розшифровуванні повідомлень, закодованих німецькою шифрувальною машиною «Енігма».  (Алан Тьюрінг)
  11.          Український радянський вчений, піонер комп'ютерної техніки, автор фундаментальних праць у галузі кібернетики, математики і обчислювальної техніки, ініціатор і організатор реалізації науково-дослідних програм створення проблемно-орієнтованих програмно-технічних комплексів для інформатизації, комп'ютеризації і автоматизації господарської і оборонної діяльності країни. Під його керівництвом була створена унікальна «Енциклопедія кібернетики» (українською в 1973, російською в 1974 ) (Глушков Віктор Михайлович)
  12.          Американський математик угорського походження, що зробив значний вклад у квантову фізику, функціональний аналіз, теорію множин, інформатику, економічні науки та в інші численні розділи знання. Він став засновником теорії ігор разом із Оскаром Морґенштерном у 1944 році. Розробив архітектуру (так звану «архітектуру фон Неймана»), яка використовується в усіх сучасних комп'ютерах. (Джон фон Нейман).

Мультимедійні та гіпертекстові документи

  1.               Комбінування різних форм представлення інформації на одному носієві, наприклад текстової, звукової і графічної, або, останнім часом все частіше — анімації і відео. Характерна, якщо не визначальна, особливість веб-вузлів і компакт-дисків — гіперпосилання. (Мультимедіа)
  2.               Мова розмічання гіпертексту, для визначення структури та оформлення веб – сторінка (HTML).
  3.               Це елемент стандартного мови розмітки тексту в Інтернеті — мови HTML. Даними елементами супроводжується початок і закінчення кожної виділеної частини документа;  це одна з кількох властивостей, які користувач може додавати до файлів, щоб їх було легше знаходити та впорядковувати. Вони  не входять до вмісту файлу, надають інформацію щодо файлів, на підставі якої користувач може ефективніше шукати та впорядковувати файли. (Теги)
  4.               Опис мови HTML уперше запропонував у 1991 році британський учений. У 1994 році заснував консорціум Всесвітньої павутини WЗC, який очолює до сьогодні. (Тім Бернерс – Лі)
  5.               Графічні або текстові об’єкти, які призначені для надання змінюваних відомостей з різних джерел.(Віджети)
  6.               Процес розміщення на сторінці під час її створення текстових, графічних, мультимедійних елементів таким чином, щоб сторінка отримала вигляд згідно з розробленою структурою та дизайном. (Верстка)
  7.               Схема, що візуально відображає ієрархію сторінок сайту, зв’язки та переходи між ними. ( Мапа (карта) сайту)
  8.               Послуга, що включає надання дискового простору, підключення до мережі та інших ресурсів для розміщення фізичної інформації на сервері, що постійно перебуває в мережі (наприклад Internet),  послуга розміщення файлів сайту на сервері, на якому запущене ПЗ, необхідне для обробки запитів до цих файлів (веб-сервер). ( Хостинг)
  9.               Це наука, яка вивчає особливості виробничої діяльності людини з метою забезпечення ефективності, безпеки та зручності цієї діяльності. (Ергономіка)
  10.          Датський вчений, один із провідних консультантів з ергономіки сайтів, має 79 патентів США, більшість з яких отримано за винаходи з полегшення використання веб – ресурсів. (Якобс Нільсен)
  11.          Сленговий термін IT-спеціалістів, що позначає програму, яка вміє збирати певну інформацію з різного роду файлів або носіїв або якогось зовнішнього ресурсу (наприклад з веб-сайту) і передавати їх господареві. (Грабери)
  12.          Популярний відеохостинг, що надає послуги розміщення відеоматеріалів. Заснований 14 лютого 2005 року трьома працівниками PayPal: Чадом Герлі, Стівеном Чені та Джаведом Карімом. Є підрозділом компанії Google. Станом на серпень 2017 року YouTube є другим за відвідуваністю сайтом в Інтернеті (за даними компанії Alexa Internet). (YouTube).

III тур.

В ньому беруть участь 3 учні, що набрали найбільше балів.

  1.               Наука про загальні закони отримання, опрацювання та передавання інформації від машин живих організмів, які побудовано на принципах зворотнього зв’язку. Термін запропонував у 1834 році Анрі Ампер для позначення науки про керування суспільством. (Кібернетика)
  2.               Комп'ютерне протистояння у просторі Інтернету. Основні види: наступальна та захисна ( Кібервійна́ (англ. Cyber-warfare)
  3.               Різновид лінійного списку, структура даних, яка працює за принципом (дисципліною) «останнім прийшов — першим пішов» (LIFO, англ. last in, first out). Всі операції (наприклад, видалення елементу) можна проводити тільки з одним елементом, який знаходиться на верхівці та був введений останнім. Стек (англ. stack — «стос, стіс»)
  4.               Програмний електронний пристрій для обробки інформації, виконаний у вигляді однієї чи кількох мікросхем високого ступеня інтеграції. ( Мікропроцесор)
  5.               Компанія, постачальник будь-яких послуг. Провайдер (від англ. provider - постачальник).
  6.               Пристрій або набір пристроїв, сконфігурованих, щоб допускати, відмовляти, шифрувати, пропускати через проксі весь комп'ютерний трафік між областями різної безпеки згідно з набором правил та інших критеріїв. (Міжмережевий екран, Мережевий екран, брандмауер, Фаєрво́л, файрво́л)
  7.               Особа, що намагається отримати несанкціонований доступ до комп'ютерних систем, як правило з метою отримання секретної інформації. (Хакер)
  8.               Апаратний маршрутизатор або програмне забезпечення для сполучення комп'ютерних мереж, що використовують різні протоколи (наприклад, локальної та глобальної). (Мереже́вий шлюз)
  9.               Явище, при якому  в процесі вилучення і перезапису файлів  через деякий час на диску утворюється багато порожніх кластерів,  а також багато файлів, записаних в кластерах на різних дільницях диска. (Фрагментація)
  10.          Пристрій, вмонтований у переносний комп'ютер і призначений для маніпулювання «курсором». Аналог миші для переносних комп'ютерів (notebook, laptop). (Трекбол)

Підсумок гри.

Нагородження.

Викладач Грицун Ганна Володимирівна

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Журавльов Серафим Олександрович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
26 квітня 2020
Переглядів
939
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку