Інтелектуальна гра "Щасливий випадок"

Про матеріал
Інтелектуальна гра для учнів 10-11 класів, спрямована на закріплення основоположних понять, що складають ядро наук про природу, розвиток пізнавальних здібностей, поглиблення міжпредметних зв'язків природничо-наукових дисциплін, формування цілісного наукового світогляду, а також на розвиток уваги, орієнтування в нестандартних ситуаціях, виховання навичок міжособистісного спілкування.
Перегляд файлу

Інтелектуальна гра

"Щасливий випадок"

Учитель Матвієнко Л.П.

                                                    10- 11 клас

Цілі:

 1 Освітня:  Закріплення основоположних понять, що складають ядро ​​наук про природу, розвиток пізнавальних здібностей, поглиблення міжпредметних зв'язків природничо-наукових дисциплін, формування цілісного наукового світогляду.

2. Розвиваюча: Продовжувати подальшу роботу з розвитку, пізнавати нове, формувати вміння будувати фізичну модель і картину неживої природи.

3. Виховна: Вчити самостійно мислити, зосереджуватися, розвивати увагу, орієнтуватися в нестандартних ситуаціях, виховувати навички міжособистісного спілкування.

 

Устаткування:

Глобус Місяця, ноутбук, проектор, флешка із записом, газети «Цікава фізика», «Це цікаво знати», фізичні прилади, амперметр, вольтметр, електроскоп.

 

Тип уроку:

Систематизація і узагальнення знань.

 

Метод навчання :

навчально-пізнавальна робота учнів із самостійного придбання нових знань, самоперевірка, взаємоперевірка.

 

Епіграф до уроку:

Природознавство так людяно, так правдиво,

Що я бажаю удачі кожному, хто віддається йому ...

В.Гёте

 

Ведучий 1:

 Добрий день, учасники та гості! Сьогодні ми зібралися, щоб пізнати, поглибити міжпредметні зв'язки, закріпити основні поняття фізики, математики, астрономії, біології, астрономії, складових наук про природу, сформувати цілісне наукове світогляд.

Ведучий 2:

Важко було людині мільйони років тому

Він зовсім не знав природи

Сліпо вірив в чудеса

Він всього, всього боявся

І не знав, як пояснити

Бурю, грім, землетрус,

Важко було йому жити

І вирішив він, що ж боятися

Краще просто все дізнатися

Самому в усьому дізнатися

Людям правду розповісти

Створив він землі науку,

Коротко «фізикою» назвав

Під назвою тим коротким

Він природу розпізнав.

Учитель:

Фізики дуже допитливі люди, їх цікавлять, що відбувається навколо нас, і чому, і як все відбувається. Багато з вас цікавляться не тільки фізикою, а й історією, літературою, живописом, музикою. Сьогодні знання і спритність демонструють 2 команди класу. Змагатися будуть протягом геймів. Питання будуть і прості і складні. І якщо ось зараз ви почнете думати про фізику, коли вам доведеться готувати обід, подорожувати на дирижаблі або просто відпочивати на галявині, то можна вважати, що наша робота не дарма проведена. А зараз привітаємо всіх учасників і членів журі. Одже, ми починаємо!

Ведучий 1:

 Слово надається командам (Емблеми, капітан, назва, девіз).

Учитель:

Шановні  члени журі! У вас є лист самоконтролю, після кожного конкурсу   не забувайте виставляти бали.

 

     Ведучий 2:

                                             Гейм № 1 - Розминка

 

Команди, ви готові? Починаємо!

Оцінюється  в 1 б.

Ведучий 1

1. Будь-який предмет у фізиці? (Тіло)

2. Частинки, які нахапалися електронів? (Іони)

3. Одиниця виміру заряду? (Кулон)

4. древнегреч. вчений, який відкрив плавання тел? (Архімед)

5. Пристосування на якому люблять «висіти» жінки? (Телефон)

6. Прилад для вимірювання сили? (Динамометр)

7. Ім'я та по батькові Менделєєва? (Дмитро Іванович)

8. Пристрій, яке приймає гостей, не пускаючи їх на поріг? (Телевізор)

9. Що відбувається з провідником, по якому тече струм? (Нагрівається)

10. Речовина, яка зустрічається в природі в 3-ох станах? (Вода)

11. Повинна «вилетіти» з фотоапарата? (Пташка)

12. Зберігати форму і обсяг - властивість? (Твердих тел_)

13. Одиниця виміру тиску? (Паскаль)

14. Теплові аеростати. Це що? (Повітряні кулі)

15. Гази і метали. Хто має меншу теплопровідність? (Гази)

 

                                                          2 команді

Ведучий 1

1. Кельвін, Реомюр, Фаренгейт, а хто у нас? (Цельсій)

2. Одиниця виміру сили? (Ньютон)

3. Ступінь нагрівання тіла? (Температура)

4. Твір сили на переміщення? (Робота)

5. Частинки з яких складається тіло? (Молекули)

6. Прилад для вимірювання маси? (Ваги)

7. Не знаючи його закону, потрібно сидіти вдома? (Ома)

8. Атом складається з ... (ядра і електронів)

9. Зміна положення тіла в просторі? (Рух)

10. Від чого залежить опір провідника? (Від матеріалу і його геометричних розмірів)

11. Процес зворотний випаровуванню? (Конденсація)

12. Ім'я Паскаля? (Блез)

13. Вода в твердому стані? (Лід)

14. Еталон одиниці довжини? (Метр)

15. глашатая анекдотів і новин? (Радіо)

 

Ведучий 2:

Гейм № 2 - Заморочки з бочки.

 

(Питання № 1-4) - команди витягають питання.

Питання по 3б.

1.Який малюнок висохне швидше: той який написаний тушшю або чорнилом?

 2.На думку вчених, ванні процедури покращують якість розумового процесу. Який історичний приклад вони наводять на користь цього доказу?

 3.Чому багато тварин у холодну погоду сплять, згорнувшись клубочком?

 4. Чому варене яйце крутиться  довше, а сире менше.

                                    Відповіді:

№ 1 Чорнила висихають повільніше, ніж туш, в туші є спирт.

№ 2 Архімед відкрив закон, перебуваючи у ванні.

№ 3 Тварини зменшують поверхню випромінювання, щоб не охолоджуватися.

№ 4 Варене яйце -  тверде тіло, обертається довше, а сире має рідину всередині, відбувається тертя між шкаралупою і шарами рідини, гальмування.

 

При паузі ... ..Учітель-це цікаво

Ведучий 3: Вірш «Нас фізики вчили»

 

На уроках нас учили,
Больше масса, больше сила,
Масса есть и ускоренье,
Сила их произведенье.

Есть опора и подвес, 
Это значит, есть и вес,
Нет опоры и подвеса, 
Однозначно, нет и веса! 

Есть земное притяженье,
Сила есть и ускоренье,
Свет проходит по прямой,
Только снится нам покой!

 

Ведучий 1

Наступний Гейм № 3 - «Що б це значило?»

 

Відповідь 3б.

 

       Дослід 1                                                                                      Дослід 2

   Теплопровідність                                                                       Конвекція в газах

 

Запитання

     Про який вид теплопередачі йде мова? Пояснення, визначення.

(Учні відповідають)

Ведучій 3: Вірш «Що вивчає фізика?»

 

Что изучает физика?
Знаете, как говорится в народе? 
Физика — царица всех наук о природе! 
Физика много разделов включает, 
Каждый вопросы свои изучает. 
Например, проводов всех «величество» 
Изучает раздел «ЭЛЕКТРИЧЕСТВО». 
«МЕХАНИКА» все изучает движения, 
Действия сил, точки их приложения, 
Тепловых процессов динамику 
Изучает «ТЕРМОДИНАМИКА». 
Отражение света, его преломление, 
Прямолинейное распространение, 
Как изображение глаз получает — 
Все это «ОПТИКА» изучает. 
Что собой представляет ядро или атом 
Мы из «АТОМНОЙ ФИЗИКИ» узнаем когда-то. 
В каждом разделе много полезного, 
Познавательного и интересного!

 

 

Ведучій 2

 

Гейм - конкурс № 4 - «Темні конячки»

Відповідь 3б.  

Питання 1 команді

У вірші потрібно вгадати про яке фізичне явище йде мова.

В стихотворении нужно угадать о каком физическом явлении идёт речь?  Если капнуть краску в воду                                                                              

И немного подождать                                                                                   

   То создание раствора                                                                                    Можно будет наблюдать                                                                           

  Если в сад весною выйдешь                                                                          Аромат цветов вдохнешь                                                                    

  Ты………. зовешь!(Диффузия )                             

 

Питання 2 команді

Над сосудом с кипящей водой                                                                            Поместили прохладное тело                                                                                

  И процесс вроде бы  простой                                                                                   

 Но вообще –то не в этом дело                                                                              

  Тут покрылось холодное тело                                                                                      Каплями мелкими вдруг                                                                                                       Да по-моему оно  пропотело                                                                          

    С удивлением ответил мой друг?   

  О каком  физическом явлении идет речь?      (конденсация)                                       

Учитель: Це цікаво знати! (Учитель повідомляє цікаві факти)

Ведучій1:

 А ми продовжуємо ...

Розкриття таємниць «чорних ящиків».

Відповідь 2б.

 

Питання команді 1. Назвіть будильник часів Олександра Македонського.

Лаборант виносить чорний ящик. (Півник)

 

Питання команді 2. Назвати перший екіпаж людини.

Лаборант виносить чорний ящик (коляска в упряжці).

 

 

Учитель:

Питання залу (Глядачам)

Дослід: Чому запах духів відчувається не відразу?

 

Ведучій 2:

А зараз

Гейм-конкурс № 5 - «Ти мені я тобі»

 Команди підготували один-одному  питання

Ведучій 1: А тепер фізична пауза. Лаборант.

Досвід 1

Лава-лампа з соку, олії та аспірину. (Показує вчитель) + Відео

 Питання глядачам! Чому олія знаходиться нагорі?

Слухають відповіді ...

Дослід 2: Яйце «вповзає» в пляшку (сірники, папір, яйце)

Чому?

Під час проведення експерименту,

Ведуча 3: Вірш «Фізика»:

Физика вовсе не простой предмет,
И как его выучить – дам я совет.
Надо все формулы знать назубок,
И не пропускать без причины урок.
Правильно нужно задачи решать,
Чётко, как учат их оформлять.
Теорию нужно всем знать, да чтоб так,
Что рассказать её будет пустяк.
Контрольные надо писать лишь на пять.
Обязательно всем надо физику знать!
Знать про альфа - распады и громкость звука.
Физика, вовсе, скажу вам, не скука.
А опыты…Боже, это так интересно!
Их готова творить я везде, повсеместно.
В общем одно я хочу лишь сказать:
Физику надо учить всем и знать!

 

 

Ведучій 2: А ми продовжуємо:

 Дослід 2: З електроскопом.

Питання: Чому відхиляється стрілка електроскопа?

Ведучій 1: А як ви думаєте, чи може вода протікати наверх?

Досвід 4 (Вода, фломастери, тасьма)

А зараз подивимося  відео  «Вода тече вгору»

 

Учитель: Таємниці чорного ящика!

1. Замінник футбольного м'яча?

2. Коли футболіст відчуває сильний біль, коли біжить назустріч м'ячу, або коли м'яч нерухомий?

Гейм 7 «Рекламна пауза»

Учні рекламують, прославляють, вихваляють такі предмети - фізику і математику. (Слухаємо команди 1 і 2) Жюрі підводять підсумки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток

1. Через струмінь води шириною в голку витікає 840 літрів води на добу.

2. В одному році 31557600 секунд

3. Чорний колір накопичує, а білий відштовхує.

4. Початкова швидкість польоту пробки від шампанського до 14 м \ с, висота польоту до 12м.

5. У будівлі каплиці Мавзолею, в Гамільтоні найдовше відлуння в світі, яке триває 15 секунд

6. Середня тривалість одного календарного місяця 30 діб 10 годин  29 хв і 4 сек.

7. Щоб заснути нормальній людині в середньому потрібно 7 хвилин.

8. Великий художник Леонардо да Вінчі винайшов фізичний простий механізм - ножиці.

9. Тільки 55% американців знають, що Сонце - зірка.

10. Богомол - єдина комаха, яка вміє повертати голову.

11. За рік ребра людини здійснюють 5 мільйонів рухів.

12. Хокейна шайба розвиває швидкість до 160 км \ год.

13. Арахіс використовують при виробництві динаміту.

14. У тілі людини 75 км. нервів.

15. За час життя шкіра людини змінюється приблизно 1000 разів

16. Нігті на пальцях руки ростуть в 4 рази швидше, ніж на ногах.

17. Люди з блакитними очима більш чутливі до болю, ніж інші

18. У людини приблизно 36800000 серцебиття за 1 рік.

19. Людське волосся в 5000 разів товще  мильної плівки.

20. Людське око здатне розрізняти до 10000000 колірних відтінків.

21. Людина за добу робить приблизно 23000 вдихів і видихів.

22. У головному мозку людини за 1 секунду відбувається 1000000 хім. реакцій.

23. Вага серця дорослої людини за час життя скорочується 2,5 мільйона.

24. Поверхня легенів - близько 1000000 метрів в квадраті.

25. Якщо кричати 8 років 7 місяців і 6 днів, то можна цією енергією підігріти чашку кави. (Навряд чи можна перевірити)

 

                                              Питання

1. Яка вода закипить швидше - вже кип'ячена або некип'ячена? Чому?

1-я тому що  повітряні бульбашки зменшуються.

2. Який полюс холодніший?

На  Південному до -49 градусів, а на Північному -29 градусів.

3. Температура блискавки досягає 30000К, температура на поверхні сонця - 6000К. Порівняйте.

4. Клацання після помаху батогом долає звуковий бар'єр.

Швидкість звуку ?

5. Чому варені яйце крутитися довше, а сире менше?

docx
Пов’язані теми
Фізика, Сценарії
Додано
6 лютого 2020
Переглядів
906
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку