11 травня о 19:00Вебінар: Трудові відносини в закладі освіти: права, обов’язки та соціальні гарантії

Інтелектуальна гра "Так . Я люблю Україну"

Про матеріал
Інтелектуально - розважальна гра призначена на учнів середніх та старши класів з метою виховання патріотичних почуттів та гордості за свою державу. Можна використовуватина тижні історії, при вшануванні дня Соборності, Козацтва
Перегляд файлу

Інтелектуально-розважальна програма «Так. Я  люблю  Україну!»

 

              (Звучить  пісня  «Україно» СКАЙ

 

-  Вітаємо всіх на Інтелектуально-розважальна програма «Так. Я  люблю  Україну!»  Як справжні патріоти, всі учасники  доведуть, що державі потрібні високоінтелектуальні громадяни, тому їм пропонуємо пройти такі тури:

 

1. «Світська бесіда»

2. «Язик до Києва доведе»

3.«Слово це - не дивина (зустрічаєш мало не щодня)». Відгадати загадки.

4.«У рідному краї й серце співає». Впізнати пісню. Заспівати українську пісню.

5.«Ой». Скласти з вигуком ОЙ 5 речень.

6. «Мова жестів теж прекрасна». Пантоміма.

7.  «Заміни букву, щоб вийшло нове слово»

 

-  Отже, розпочинаємо турнір.

 

Ведуча .  Сьогодні у нашому конкурсі свою любов до України будуть доводити дві команди – Команда «Жовтих»  (оплески, почекати)  і команда «Синіх»  (оплески,  почекати) ,  давайте надамо слово капітанам для представлення своїх команд.

Ведуча. Просимо до слова капітана  команди «Жовтих»:

(Представлення команди «Жовтих»

 

Ведуча. Дякуємо капітану «Жовтих». Просимо до слова капітана  команди «Синіх»

(Представлення команди «Синіх»)

 

 


Ведуча . Отож, ми познайомились  із нашими командами.

Слідкувати за правильними відповідями буде почесне журі (Називаємо….)

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

- Отже, чи готові команди розпочати гру?

- У такому разі я оголошую початок першого раунду.

 Розпочне його «Світська бесіда».  Це командний конкурс.

 

- Я задаю запитання. Команда, яка знатиме відповідь, піднімає вгору свій прапорець. Наголошую: не викрикує відповідь, а сигналізує про неї. Команда, яка перша підняла сигнальний прапорець, отримує право відповідати. Якщо відповідь неправильна, інша команда може дати свій варіант відповіді. За правильну відповідь команда отримує 1 бал.

- Команди готові?

- Увага! Розпочинаємо!

 

Загадуємо запитання.

  1. Хто став першим президентом незалежної України? ( Л. Кравчук)
  2. Назви ім’я князя, який охрестив Київську Русь.

2.  Листя якого дерева вишивали українські жінки на сорочках своїх синів, щоб вони були міцними і сильними? (Листя дуба)

3. Хто з українських політичних діячів зображений на українській купюрі номіналом 5 гривень?

Які моря омивають Україну?

Який з літературних творів Тараса Шевченка перекладався найбільше разів та нині читається на 147 мовах світу?

Чий день народження 9 березня 1814 року? /Т.Г.Шевченка/

4.Скільки звуків в українській мові? /38/

5.В якому році було перше видання “Кобзаря” Т.Г.Шевченка? /1840/

6 .Скільки  гравців у волейбольній команді? (6)

7. Давня козацька зачіска, яка походить від зачісок тюркських воїнів; (Оселедець)

8.Слова з протилежним лексичним значенням…/Антоніми/

9.Дієприкметник із залежними словами…/Дієприкметниковий зворот/

10.  Назвіть автора творів “Не високо мудруй”, “Каменярі”, “Захар Беркут”? /І.Я.Франко/

11. Розмова двох осіб…/Діалог/

12. Коли Україна стала незалежною? (24 серпня 1991р.)

13. Самостійна частина мови, що вказує на предмет, його ознаку чи кількість, але не називає його…/Займенник/

14. 15. Речення, яке має дві і більше граматичних основ…/Складне/

16.Хто автор повісті “Микола Джеря”? /І.Нечуй-Левицький/

17. З якої казки загадка: “Що в світі найситніше, наймиліше, найпрудкіше?” /“Мудра дівчина”/

23. Що буває кількісним і порядковим? /Числівник/

24. На які групи поділяються всі звуки? /Голосні і приголосні/

26. Яке слово зайве: співаючи, допомагати, вивчають, сприяти.

28. Уривок із художнього твору…/Епізод, фрагмент/

29. Слова, різні за звучанням та написанням, але близькі чи однакові за лексичним значенням…/Синоніми/

30. Опис зовнішності людини…/Портрет/

31. Члени речення, які характеризують предмет з одного боку, відповідають на одне і питання і відносяться до одного і того ж слова…/Однорідні/

32. Речення, що має одну граматичну основу…/Просте/

33. Частина слова, що знаходиться перед коренем…/Префікс/

36. Слова, однакові за звучання, але різні за лексичним значенням… /Омоніми/

37. Яке слово зайве: відбитий, теплий, легкий, зимовий?

38. Співзвучні закінчення рядків у вірші…/Рима/

39. Скільки букв в алфавіті української мови? /33/

40. Обстановка дому чи садиби…/Інтер’єр/

41. Яке слово зайве: другий, третій, інший, четвертий?

42. Дієприслівник із залежними словами…/Дієприслівниковий зворот/

43. Ким мріяв стати Т.Г.Шевченко? /Художником/

44. Незмінна значуща частина слова, що стоїть після кореня…/Суфікс/

47. Службова частина мови, яка виражає залежність іменника, числівника, займенника від інших слів у словосполученні і реченні…/Прийменник/

48. Яке слово зайве: п’ятьма, дев’ятьма, чотирма, шістьма?

50. Два слова, серед яких одне головне, а друге залежне…/Словосполучення/

51. Обман почуттів, дещо уявне, мрія…/Ілюзія, міраж, марення/

54. Автор твору, який не називає свого імені…/Анонім/

55. Як називали мандрівних співців-поетів за часи Т.Г. Шевченка…/Лірники, кобзарі/

57. Змінна частина слова…/Закінчення/

58. Хто автор творів “Грицева шкільна наука”, “Фарбований Лис”? /І.Я.Франко/

59. Самостійна частина мови, що виражає ознаку предмета за дією і відповідає на питання: що робить предмет? що з ним робиться? /Дієслово/

60. Опис картини природи, частина реальної обстановки, в якій розгортається дія? /Пейзаж, літературний пейзаж/

61. Розділ науки про мову, що вивчає правильне вживання розділових знаків?/Пунктуація/

63.Слово—не полова, а язик…/не помело/.

64.Вола в’яжуть мотуззям, а людину…/словом/.

65.Удар забувається, а слово…/пам’ятається/.

66.Шабля ранить голову, а слово…/душу/.

67.Від теплого слова і лід…/розмерзає/.

68.Хто мовчить, той двох…/навчить/.

69.Дурний язик голові не…/приятель/.

70.Добре слово краще, ніж…/готові гроші/.

 

 

Завдання 2. «Язик до Києва доведе».

Кожна команда отримує конверт із завданням: відновити прислів´я. Журі усе  оцінить.

 

Зашифровані вислови:

Краще на рідній землі кістьми полягти, ніж на чужій слави досягти. (Усна народна творчість)

Самостійну державу може здобути собі український народ тільки власною боротьбою і трудом.

(С. Бандера)

Слова – це крила ластівки – вона їх не почуває, але злетіти без них не може. (Ю.Мушкетик).

 

 

 

Ведуча.  Завдання 3.  «Слово це - не дивина (зустрічаєш мало не щодня)».

Ведуча. Багата й різноманітна творчість нашого народу. З вікових глибин зринає перед нами фантастичний світ казок. Загадкам властива насамперед метафоричність, що ґрунтується на спостереженнях над природою та побутом, а також стислість і чіткість викладу.

Ведуча. Отже, загадки - це стислі поетичні твори, в основі яких лежить метафоричне запитання. Для того, щоб дати на нього відповідь, потрібно вміти зіставити життєві явища на основі їх спорідненості чи подібності. Іноді ця подібність обмежується кількома або навіть однією якою-небудь ознакою. Отже, розгадування вимагає не тільки певної суми знань, а й спостережливості, кмітливості, уміння бачити спільне в конкретному й абстрактному.

Як ви зрозуміли, учасникам треба відгадати пропоновані нами загадки.

 

Загадування загадок

1.У вінку зеленолистім, у червоному намисті (Калина)

2. Взимку чорне, а навесні зелене, а восени жовте. (листя) 

3.Стоїть пані, чепуриться, бо сто сорочок оділа (Капуста)

4.У воді купалася , а сухою зосталась. (Качка)

5.На дереві я родився в кожусі, кожух розірвався і я на землю впав (Каштан)

6.На городі молода пишні коси розпліта, у зеленії хустинки золоті хова зернинки(Кукурудза)

 

7. По голові походила, гарну зачіску зробила (Щітка для волосся)

8. Рогатий, а не бик, пливе, а не качка (Місяць).

9. Тричі родиться, а тільки раз умирає. (Метелик)

10. Колючий клубок прибіг у садок .( Їжак)

11.Ні в огні не горить, ні у воді не тоне (лід)

12.Впала стрічка через річку, поєднавши береги (Міст).

 

Завдання 4. «У рідному краї й серце співає»

 Впізнати пісню. Заспівати українську пісню.

 

Ведуча. Поезія і пісня – дві великі сили. Поезія – це вогник, який запалює душу людини, він схожий на полум’я свічки. Музика – рідна сестра поезії. Поезія і музика мають багато спільного, тому не дивно, що для багатьох поетів музика є невід’ємною частиною мислення.

Ведуча. Українська пісня… хто не був зачарований нею?! Який митець не був натхнений її мелодіями?!

Ну де ще така чарівна пісня? Серед яких на світі славних мов?

То серце від журби неначе стисне, а то навіє радість і любов.

Ведуча. Як ви вже зрозуміли наступний конкурс присвячений українській пісні. Але спочатку слово журі.

 

                 Фонограми пісень

1 «Розпрягайте, хлопці коней»

2 «Чорнобривці»

3 «Пісня про рушник»

 5. «Два кольори»

6. «Червона рута»

7. А мій милий вареників хоче»

8. «»

-  А хто з команд може виконати українську пісню. (уривок пісні)

 

Ведуча.  Мово моя українська –

Батьківська, материнська,

Рідна мені до болю, -

Дужий я із тобою.

Мова наша, мова –

Мова кольорова,

В ній гроза травнева

Й тиша вечорова.

Мова наша, мова –

Літ минулих повість,

Вічно юна мудрість,

Сива наша совість.

 

Ведуча. Мова – це не просто спосіб спілкування, а щось більш значуще. Мова – це всі глибинні плати духовного життя народу, його історична пам'ять, найцінніші надбання віків, мова – це ще й музика, мелодика, фарби буття, сучасна художня, інтелектуальна і мисленнєва діяльність народу.

 

Ведуча.  Продовжуючи розмову про значущість української мови, оголошуємо наступний конкурс, який має незвичайну назву «Ой».

 

Завдання 5.  «ОЙ»

Учасникам команд треба скласти з вигуком ОЙ 5 речень:

1.Дорікання

2.Страх

3.Переляк

4.Горе

5.Здивування

 

 

Ведуча.  Завдання 6. «Мова жестів теж прекрасна».

Жестами пояснити слово, предмет, людину…

 

 

Ведуча.  Завдання 7.  «Заміни букву, щоб вийшло нове слово».

Наприклад .

Яскрава квітка на городі змінила к на р. Пишатися небозі годі, тваринка вже тепер. (Мак, рак)

 

 

  1.    Синя соковита на дереві росте, а с на з змінити — ве­ликий дощ впаде. (Слива, злива)
  2.    З о метал, яким паяють, його люди добре знають, і о на с зміни, з ним ти речення склади. (Олово, слово)
  3.    З н частина я доби, з п я грію щозими, з р предме­том стану я, от вам загадка моя. (Ніч, піч, річ)
  4.    З п уперта тварина, а з р на троні людина. (Цап, цар)
  5.    Мчу дорогами я з ш, з л я ягода смачна. (Машина, малина)
  6.    З т пливе, а з д росте. (Пліт, плід)
  7.    З с сапаю, з ш вдягаю, з л стрибаю, з п ховаю. (Сап­ка, шапка, лапка, папка)
  8.       З т все тихо-тихо; з м для їжі лихо, погризе, потро­щить все, що й у нору занесе. (Тиша, миша)
  9.       З л я риба запашна, огорожа з т міцна; своїх хлопців звуть батьки, коли с поставиш ти. (Лин, тин, син)
  10. З м морський північний звір, з к я з борошна смач­ний. (Морж, корж)

 

Ведуча.   А хто такий патріот?

Людина, яка любить свою Батьківщину, а значить і мову, людей, готова завжди прийти на допомогу тим, кому вона потрібна, готова служити інтересам держави, а державі потрібні розумні, духовно багаті громадяни.

 

 

Переходимо до 8 раунду  «Вірю – не вірю». За кожну правильну відповідь ви отримуєте 2 бали. Отже будьте уважні.

Чи вірите ви в те, що???

  1. В 1934 році в Парижі на конкурсі краси мов українська мова зайняла третє місце?

Так. В 1934 році в Парижі на конкурсі краси мов українська мова зайняла третє місце після французької та перської за такими критеріями, як фонетика, лексика, фразеологія, структура речень. Мелодійність же української визнана другою найгарнішою серед мов світу, після італійської.

 

Чи вірите ви в те, що???

  1. Українська мова є однією з найпоширеніших мов в світі?

Так. Українська мова є однією з найпоширеніших мов в світі (фахівці розрізняють близько 7000 мов ) і за кількістю носіїв займає 26-те місце. Також вона є другою за поширеністю серед мов слов’янського походження після російської. На території України більше 32 мільйонів осіб вільно спілкуються українською мовою.

 

Чи вірите ви в те, що???

  1. Українська трембіта  -  це найдивовижніший музичний інструмент у світі?

Ні. Українська трембіта  - це найдовший музичний інструмент у світі.  Її довжина може досягати чотирьох метрів, а її звуки чутні більш ніж за десять кілометрів.

 

Чи вірите ви в те, що???

  1. Перший «Буквар» («Азбука»), виданий в Україні у  1574 р. у Львові першодрукарем Іваном Федоровим зберігається в бібліотеці Гарвардського університету у США?

Так. Першим букварем, виданим в Україні, був «Буквар» («Азбука»), надрукований у 1574 р. у Львові першодрукарем Іваном Федоровим. Книжка складалася з абетки, складів, зразків відмінювання і короткої читанки. До нас дійшов лише один примірник, який знайдено в Римі 1927 р. Зберігається в бібліотеці Гарвардського університету (США). Факсимільне видання було здійснено в Києві 1964 та 1974 рр.

 

Чи вірите ви в те, що???

  1. Найдавнішу мапу вибито на кістці мамонта і знайдено на території України?

Так.  Найдавніша відома ученим мапа, а також найстародавніше поселення Homo Sapiens знайдені в Україні: у с. Межиріччя Рівненської області. Їм близько 14,5-15 тис. років. Мапу вибито на кістці мамонта.

 

Чи вірите ви в те, що???

  1. З дванадцяти лавр світу 1 знаходяться в Україні?

Ні. З дванадцяти лавр світу 4 знаходяться в Україні. Три православні та одна греко-католицька. Це Києво-Печерська лавра, Київ (існує з 1051), Почаївська лавра, Почаїв, Тернопільська область (з 1833), Свято-Успенська Святогірська лавра, Святогірськ, Донецька область (має статус лаври з 2004) та Свято-Успенська Унівська лавра студійського уставу (греко-католицька), Унів (з 1898).

Інші лаври: в Росії – 2, в Грузії – 1, в Польщі – 1, в Румунії – 1, в Палестині – 1, в Греції – 2.

 

 

Раунд «Україна в числах»

  1. Скільки  кг сала за рік з’їдає середньостатистичний українець ?

Підрахували, що на рік середньостатистичний українець з’їдає 18 кг сала. Але насправді українці далеко не єдині прихильники сала. Салом охоче ласують в Литві, Польщі, Біларусі. Німець з’їдає 51 кг свинини на рік. В Італії в регіоні Тоскана спокон віку вживають лардо — типове добре просолене свине сало, витримане не десь-небудь, а в ваннах з карарського мармуру!

 

  1. Яке місце зайняла Україна у рейтингу «хороших країн»? серед 153 країн

У рейтингу "хороших країн" Україна опинилася посередині

The Good Country Index: Україна посідає 75 позицію за внеском у спільне благо людства серед 153 країн. США посідають 40-ву, а Росія – 41 сходинку рейтингу.

 

  1. Ящо  населення нашої держави становить 42,2 мільйони, то яка кількість чоловіків серед нас?

19,5 млн., жінок – 22,5 млн. чол..

  1. Яка кількість новонароджених дітей на 2018 р.? у тисячах?

335,9 тис. чол..

  1. Скільки шлюбів було укладено 2018 року? У тисячах

228тис.400! А розведень – 153тис. 900

  1. Яке місце Україна посідає  за рівнем тероризму у світі?

Україна посідає 17-ту сходинку серед країн, які потерпають від тероризму. До списку країн із "найвищим" рівнем впливу тероризму на життя експерти віднесли шість держав: Ірак (10 балів), Афганістан (9,4), Нігерію (9), Сирію (8,6), Пакистан (8,4), Ємен (7,9).

 

У західноєвропейських державах найвищим вплив тероризму, за оцінкою експертів, є у Франції ( і 23-тє місце). Сполучені Штати Америки посідають 32-е місце (5,4 бала), Росія – 33-тє (5,3 бала),

 

  1. Зі скількох рядків складається український гімн?

Український гімн складається всього з шести рядків. Більшість упевнена, що він куди більший: має чотири куплети і два приспіви. Насправді ці складові гімну, до яких ми звикли, не були офіційно затверджені у 2003 році. Єдине, що ми дійсно правильно запам’ятали зі школи: ці рядки – заслуга поета Павла Чубинського і композитора Михайла Вербицького.

 

  1. Яка довжина найдовшого в Україні трамвая?

Довжина його 31 метр. Складається з 3 секцій. Odissey MAX має 62 сидячих місця і може перевозити до 280 пасажирів. Випробували такий трамвай у Одесі у жовтні цього року.

 

Ведуча.  Так,  наші учасники і вболівальники сьогодні довели, що знання мови і вміння нею користуватися – це шлях до всебічного розвитку людини. Таким чином, вони можуть стати гідними громадянами України.

 

 

Ведуча.  Життя людини — процес динамічний і суперечливий. Сьогодні в усіх сферах українського суспільства багато проблем, тому кожному із нас треба працювати перш за все над собою – людиною нового типу – активною, толерантною до людей та до самої себе, здатною позитивно ставитися до планети, Батьківщини, родини, духовних цінностей. Така людина зможе повноцінно жити в суспільстві, обрати життєву мету, вчасно зробити правильний вибір, безконфліктно вийти з певної життєвої ситуації.

 

Ведуча.  Оголошення результатів гри, нагородження команд.

 

Ведуча.  Людське безсмертя з роду і до роду

Увись росте корінням родоводу.

І тільки той у кого серце чуле,

Хто знає, береже минуле,

Хто вміє шанувать сучасне, -

Лиш той майбутнє

Вивершить прекрасне.

 

 

Ведуча.  Дякуємо усім! За гру, за гарні емоції, за приємно проведений час!!!

 

 

 

 

 

 

 

 

Складіть, будь ласка, 5 речень  з вигуком ОЙ:


1. Дорікання

2. Страх

3. Переляк

4. Горе

5. Здивування

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.         _______________________________________________________________________________________________________________________________________________2._________________________________________________________________________________________________3._________________________________________________________________________________________________4._________________________________________________________________________________________________5._________________________________________________________________________________________________

_______________________________________________

 

 

 

 

 


 

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

 

 

Складіть, будь ласка, 5 речень  з вигуком ОЙ:

 


1. Дорікання

2. Страх

3. Переляк

4. Горе

5. Здивування

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.___________________________________________________________________________________________________________________________________ 2._____________________________________________________________________________________________________________________________________

3._____________________________________________________________________________________________________________________________________

4.________________________________________________________________________________________

5.________________________________________________________________________________________________________________________________


 

Завдання 2. «Язик до Києва доведе».

Завдання: відновіть прислів´я  або вислів

 

Зашифровані вислови:

Краще землі полягти, ніж на чужій слави на рідній кістьми досягти.

 (Усна народна творчість)

______________________________________________________________________________________________________________________________

Самостійну трудом здобути український боротьбою народ може собі державу тільки власною і.

(С. Бандера)

______________________________________________________________________________________________________________________________

 

Слова – крила не почуває них це ластівки – вона може їх, але злетіти без не. (Ю.Мушкетик)

______________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

 

Завдання 2. «Язик до Києва доведе».

Завдання: відновіть прислів´я  або вислів

Зашифровані вислови:

Краще землі полягти, ніж на чужій слави на рідній кістьми досягти.

(Усна народна творчість)

______________________________________________________________________________________________________________________________

Самостійну трудом здобути український боротьбою народ може собі державу тільки власною і.

(С. Бандера)

______________________________________________________________________________________________________________________________

 

Слова – крила не почуває них це ластівки – вона може їх, але злетіти без не.

(Ю.Мушкетик)

 

______________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
Додав(-ла)
Костючик Любов
Додано
16 березня
Переглядів
43
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку