Інтелектуальна гра
„Турнір знавців інформатики”
Мета: Підвищити рівень знань учнів з інформатики;
розвивати їх творчі й інтелектуальні здібності дітей, інтерес до вивчення інформатики, самостійність та наполегливість, виховувати вміння працювати у команді, почуття відповідальності.
Хід заходу:
Добрий день, шановні друзі!
Сьогодні ми побачимо –
Хто швидший і спритніший,
А також всі дізнаємось
Хто тут найрозумніший!
Нехай обом командам
Удача посміхається,
Сідайте всі зручненько,
Змагання починається!
У грі бере участь дві команди
Минають дні, минають роки,
Прогрес крокує повсякчас,
І вже новиночки науки
Прийшли до школи і до нас.
Просторий клас, а в нім – машини,
І кожному – як би пізнать.
Світ, що несе в собі таїни,
Твій розум прагне розгадать.
То ж не барімося, до діла
І зараз конкурс проведем,
Та інформатиків умілих
Сьогодні тут ми віднайдем.
Привітання команд – оголошення назв і девізів.
Сьогодні на нашу гру завітало журі. Хочу вам їх представити:
І конкурс «Зайвий термін»
Командам видається аркуш з термінами. У кожній з приведених груп один термін є «зайвим». Учням необхідно викреслити цей термін та пояснити своє рішення.
За вірну відповідь – 1 бал.
ІІ конкурс «Заміни одну букву»
У перерахованих словах необхідно замінити одну букву і отримати нове слово, пов'язане з інформатикою і комп'ютерами.
|
1. Байт 2. Блок 3. Колонка 4. Біт 5. Буфер 6. База 7. Сектор 8. Вивід 9. Драйвер 10. Макет 11. Інтернет 12. Кабель 13. Біт 14. Блок 15. Сектор 16. Макет 17. Макрос 18. Зависання 19. Слово
|
За правильно відгадані 3 слова – 1 бал.
ІІІ конкурс «Фольклорний серпантин»
Перед вами версії програмістів відомих російських прислів'їв і приказок. Спробуйте пригадати, як звучать вони в оригіналові.
Комп'ютер пам'яттю не зіпсуєш.
(Кашу маслом не зіпсуєш.)
Дарованому комп'ютеру в системний блок не заглядають. (Дарованому коню в зуби не дивляться.)
Всякий кабель своє гніздо любить.
(Всяка птиця своє гніздо любить.)
Не все WINDOWS, що висить.
(Не все золото, що блищить.)
Провідник до файлу доведе.
(Язик до Києва доведе.)
Не ідентифікатор красить файл, а файл — ідентифікатор.
(Не ім'я красить людину, а людина ім'я.)
Що з Корзини видалене, то пропало.
(Що з возу впало, то пропало.)
Все скомпонується — програма буде.
(Все перемелеться — мука буде.)
З хворої дискети на здоровий вінчестер.
(З хворої голови на здорову.)
Антивірусна програма — застава здоров'я комп'ютера.
(Чистота — застава здоров'я.)
Усяк web-дізайнер свій сайт хвалить.
(Усяк кулик своє болото хвалить.)
Вірусів боятися — в Інтернет не ходити.
(Вовків боятися — в ліс не ходити.)
Вінчестер — дзеркало душі користувача.
(Очі — дзеркало душі.)
За правильно відгадане прислів’я чи приказку – 1 бал.
ІV конкурс «Перевір свою пам'ять»
Учитель читає вірш, а учням необхідно виписати терміни з інформатики.
Модем, винчестер, монитор,
Колонки и ОЗУ
Вели неспешный разговор
Однажды поутру:
"Наш первый долг во всем всегда
Друг другу помогать,
Клавиатуру взяли, мышь,
И принтер заодно,
Но из чего-то сотворить
Им было не дано.
Как видно, мало просто всех
В компьютере собрать,
Ведь должен умный человек
Машиной управлять!
Чтоб можно было без труда
Писать и рисовать,
Считать и данные хранить,
Да почту получать,
А может, даже иногда
Немного поиграть".
Он должен многое уметь
И многое узнать,
И думать, а не просто так
На кнопки нажимать!
Ты лишь на старте, длинен путь,
Но к цели он ведет.
И мир компьютеров тебя,
Быть может, увлечет.
"Куда вам, глупым, без меня, -
Процессор заявил, -
Весьма проворен в счете я,
На все мне хватит сил".
"Возьмем, пожалуй, и тебя, -
Ответили друзья, -
Командуй нами, но любя,
Мы все ж одна семья".
Слова, які необхідно виписати:
Модем Клавиатура Винчестер Мышь |
Монитор Принтер Колонки Компьютер |
ОЗУ Машина Процессор Кнопки. |
За правильно написані 4 слова – 1 бал.
V конкурс «Вірю-не вірю»
Учасники повинні через певний час відповісти, чи вірять вони або не вірять (можна також піднімати одну з табличок з написами «Так» і «Ні»).
За правильну відповідь – 1 бал.
Підведення підсумків гри, нагородження команд.